LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Cindy111
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2009 21:56

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Cindy111 »

Beste mensen,

Al eerder plaatste ik een bericht op deze site. Inmiddels alweer maanden verstreken, maar nog steeds geen nakoming door Sanders. Heb zojuist mijn 2e klacht ingediend. Op de 1e is gewoon niet gereageerd. Erg laf. Wel al vele beloftes gehad: bijna om de week werd levering beloofd. Al met al nog steeds niks.
Inmiddels zag ik al veel nieuwe klachten. Daarom toch ook nog maar een berichtje van mij om te laten weten dat het met een opmerking van de klantenserviceman over het onder de overeenkomst uit kunnen niet opgelost is. Ik wil gewoon weer op een stoel kunnen zitten aan mijn tafel. Nakoming dus. Meer niet. Heb nu concrete einddatum voor nakoming gesteld en ben doende met juridische procedure. Als zij inderdaad nakomen voor de door mij genoemde datum laat ik dat achterwege. Ben heel die Sanders en de Meubelman kotsbeu, en heb geen zin meer in nog langere relatie met hen. Maar indien nu nog zo laks (lees: niet) gereageerd wordt, dan ga ik toch echt stappen ondernemen, al is het maar omdat dit echt te gek voor woorden is.
Klanttevredenheid is iets wat hen kennelijk totaal niet interesseert. Ongelooflijk. Ik koop er in ieder geval nooit meer iets.

jennifer30
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2009 17:22

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door jennifer30 »

helemaal mee eens cindy, ze hebben geen enkele klantvriendelijkheid. Dat heb ik in alle lagen van de organisatie gemerkt.. Je bent gewoon een zeurende, lastige klant en ze kunnen niks voor je doen.. Neem maar juridische stappen, dat is de enige manier om je recht te halen. Dat doe ik ook

amkoppel
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2009 13:41

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door amkoppel »

Hallo
ook ik heb een klacht over Sanders Meubelstad
Ik heb 4 leren eetkamerstoelen gekocht levertyd 6 -8 weken
dus week 14 3wkn geleden gebeld naar de meubelman of ze voor Pasen komen . NEE ze komen wk 16 dat was niet afgesproken !! :evil:
naar Breda verkoper zou ze bellen om afspraken na te komen ,maar nee hoor is niet anders ze komen echt wk 16 nu gebeld wanneer ze komen in wk 16 we komen niet mevr. wk 17 moet U even bellen naar de Klantenservice , oke bellen hanny v.d. meiden klantenservice
ik kijk even nee mevr . ze komen wk 19 en als het tegen zit wk 20 22
Hallo ik heb een afspraak in de winkel gemaakt uiterlijk 8 wkn dus wk 14 :twisted: ja dan moet U naar de winkel bellen , :) ik heb stoelen gekocht om op te zitten maar we staan nog steeds aan tafel . verkoper zegt ik ga bellen U wordt terug gebeld . volgende dag hallo ik bel weer waar zijn mijn stoelen Ooo hebben ze U niet gebeld , nee . oke ik bel wel nog een keer. intussen wacht ik nog steeds op antwoord hoor niets

Flamingo_BB
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2009 17:49

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Flamingo_BB »

Zo ben ik ook in conflictje met Sanders en Meubelman. Ik heb voor 6000,- aan spullen gekocht bij hun, ik moest 3 maand wachten voor de levering en dat wordt nu dus bijna 4 maand.

Ik heb zelfs nog een brief in de bus gehad van hun dat het niet week 18 zou worden maar week 19 dat de spullen bij mij zouden worden afgeleverd.

Ik dacht gisteren dus, ik bel even voor een afspraak voor de dag dat ik graag wil dat het bezorgd wordt omdat ik ook nog met andere leveranciers zit, It's, Wehkamp, een Beddezaak etc etc. (Bij hun tot dusverre nog geen problemen gehad) en wilde ze allemaal een dag achter elkaar laten komen, hele week vrijgevraagd van m'n werk en nu dus toch gedonder.

Dus ik gisteren met een kwaaie kop aan de telefoon en ze konden me alleen nog maar melden dat die bank klaar was :evil:, dus over een dressoir, eetkamertafel, 6 stoelen, vitrinekast, audio/videomeubel en een salontafel geen woord.

Maar er wordt dus gemeld dat de meubels binnen 3 maand klaar zijn vanaf je bestelling maar als het bij de transport binnenkomt wordt je verteld dat je gewoon doodleuk nog eens minimaal 2 weken kan wachten. Ik bedoel stel ik me nu aan of... ? Dat was niet afgesproken en dat staat ook niet in mijn brief.

Ik vond het eerst nog netjes dat ze op tijd een brief stuurden dan het een weekje later werd, maar wat ik gisteren te horen kreeg vond ik echt belachelijk en dan ook nog eens totaal niet serieus worden genomen.

Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder afloopt... ook als het nog positief wordt afgerond.

de klantenserviceman
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2009 20:48

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door de klantenserviceman »

Het is altijd erg vervelend wanneer meubelen tijdens het productieproces vertraging oplopen. Wanneer dit voor u niet acceptabel is, dan kunt u wellicht een beroep doen op de extra service van Sanders Meubelstad om bruikleenmeubelen te vragen zodat u geen hinder heeft van dit ongemak.

Chantalmv2
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2009 10:43

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Chantalmv2 »

Aan welk bedrag zou ik moeten denken bij het maken van de rugleuning van mijn bank?

Postman01
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2009 10:56

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Postman01 »

vorig jaar hebben wij een bank bij Montel gekocht (romance, met stofgroep B Nocturne A03 Antraciet).

Deze was binnen 2 maanden na aflevering helemaal verkleurd (ipv grijs was ie bruin geworden). Het heeft vanaf augustus 2008 tot en met november 2008 geduurd voordat de bank hersteld terug kwam.
En eind maart van dit jaar kwamen we tot de conclusie dat de bank dus weer aan het verkleuren is. Nu kwam Montel met de oplossing om de bank uit "Coulance" (wat m.i. nog steeds onder de garantie valt) wederom te herstellen. Maar dan wel tegen betaling van 650 euro. Dit is veel meer dan de 1/3e deel van aanschafkosten. Hoe moet ik hier nu mee omgaan, zeker omdat we dus nog binnen een jaar van aanschaf zitten.

Overigens willen we deze complete stofgroep niet meer.

(eigenlijk had ik dit topic vorig jaar al moeten lezen, dan had ik nooit een bank bij Montel gekocht)

Zijn er mensen die misschien tips hebben hoe ik hiermee om moet gaan, of welke stappen ik nog meer kan ondernemen om mijn recht te halen?

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door 16again »

Postman01,

Je zit nog in het eerste jaar, dan behoor je garantie te krijgen zonder enige bijbetaling.
Omdat een vorige keer ook service verleend is, heeft Montel eigenlijk al toegegeven dat je klacht terecht is.

Dossiervorming: doe alles schriftelijk en bewaar kopieen.

Geef montel schriftelijk de keuze:
-ontbinden van de koop, bank retour en geld terug. Het product voldoet immers niet aan jouw verwachtingen, en bij de koop ben je niet gewaarschuwd voor verkleuren van de stof
OF
-herstoffering met andere stof zonder "kameleon-eigenschappen."
Er kan alleen sprake zijn van bijbetaling indien de stof in een duurdere prijsgroep valt als de huidige stof, arbeidsloon is voor rekening Montel.

Geef tevens aan dat indien Montel niet accoord gaat met een van de gekozen opties, je dan overweegt om bij geschillencommissie de redelijkheid van de geboden opties te toetsen.

de klantenserviceman
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mei 2009 20:48

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door de klantenserviceman »

Wanneer je je niet kunt vinden in de voorstellen welke zijn gedaan door de klantenservice van Montel, kun je het beste een mail sturen naar Montel t.a.v. de manager klantenservice. Het eerder gedane voorstel zal dan worden bekeken en wellicht worden herzien.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door sjoegel »

Een bruine bank is toch ook mooi ? waarom overal toch een probleem van maken ? Iedereen weet dat stof kan verkleuren.

Postman01
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 apr 2009 10:56

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Postman01 »

@sjoegel:

Stof kan inderdaad verkleuren, maar het maakt wel uit of dit gebeurt binnen 2 tot 5 maanden na aflevering of na 5 jaar.
En het probleem is dat ik geen lelijke bruine bank heb gekocht, maar een mooie grijze.
Jij bent dus iemand die het maar over zich heen laat komen en zich ergens zodra hij iets merkt van een defect (als jij al iets merkt) er geen actie op onderneemt? Prima, moet jij vooral doen. Jij zou het dus ook niet erg vinden als je nieuwe auto (rood bijv.) binnen een jaar roze wordt? Want roze is ook een mooie kleur.
Ga lekker ergens anders zitten trollen.

kikilauw
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2009 16:23

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door kikilauw »

:twisted: hello mensen,

iedergevaal voorzichtig met sanders medewerkers, bent ik ge vop, hin speel GOD, die garant alles, maar belijken ben ik cs gevop, nog hun toch wil geel mij korting, maar de korting is van mijn eigeng geld die ik moet extra betalen, heb ik deze bericht in radar alles duidelijk maken, dit kan bevestingen met getuigen, daarna ben ik gebeld naar dmg/nijman, maar hun dek elkaar, triest, tuurlijk logisch wil geld, maar niet voppen en kap stelen, nog niet verstandig direktie die wij denk heef andere nivo om denken, maar DEK elkaar, leert verkooper om geen consequentie, eerlijk, sportiv, ondanks eigen fout, en teveel beloof, en Spel GOD. nog verkooper zeg, voor extra garant 250 eruo, maar pas ondenkt, eer gisteren, hun schrijft 27o euro, en hun zeg, om klant tevreden, toch krijgt ik "korting"maar de kroting is mijn eigen geld van extra garantie moet betalen, 270 euro... op manier, mijn garantie naar basis garantie, ik krijgt geld 100 euro, dus.... hun steelt,

voorzichtig, gaat om DMG direktie ( dhr woesten) kalnten service dmg ( eric spijbroek cs), verkooper sanders, megastore den haag.

Getuigen aanwijzig, maar hoorde ik veel mensen gevop, enz door hun, nog moet tranport betalen, terwijl namelijk inculisive, en om qualiteit en in de waarheid, wach maar af, maar koop maar van andere bedrijf, voorzichtig, hun heel sluw, als maar geld binnen, daarna, kijk maar 'hun motto tevreden klanten...., maar klanten weg gelopen.

Elsje65
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2009 19:02

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Elsje65 »

Sanders meubelstad in Zwolle, pfffffffff praat me er niet van....
Heb onlangs voor meer dan 6000 euro aan nieuwe meubelen gekocht daar waaronder ook een bankstel van pilotenleer.
Een dag na de bestelling belde de ooo zoo aardige verkoopster Monique op met de vraag of ik het bankstel wilde laten behandelen met protexx.
Ik zei oke ondanks de 160 euro extra, benoemde zelfs nog dat als je zo'n mooi bankstel koopt je dan daar niet op moet bezuinigen.

Bij levering van al onze nieuwe meubeltjes werd duidelijk dat niet de bank was behandeld maar onze eetkamerstoelen. ( stond op t certificaat)
die stoelen waren slechts 99 euro per stuk, dus daar had ik echt niet 160 euro extra voor een behandeling betaald hoor, bovendien zijn ze erg donkerbruin, je ziet er niet zo gauw vlekken op.

Ik bel met Sanders meubelstad Zwolle en krijg Monique aan de lijn. Ze wist zich inderdaad te herinneren dat ze mij gebeld had met haar vraag voor een protexxbehandeling voor de bank. Ze ging nakijken wat hier verkeerd was gegaan en zou terugbellen.Niet dus....
Ik bel weer, krijg een ander aan de lijn...hij zou het aan Monique doorgeven....
Niet dus....
Na enig heen en weer bellen( niet met Sanders hoor want die belden niet eens terug) komen we erachter dat pilotenleer helemaal niet met Protexx behandelt mag worden.
Die beste Monique was daar waarschijnlijk ook achter gekomen en had óf het lef niet meer om fatsoenlijk terug te bellen óf het kon haar geen moer meer schelen.
Zo zie je maar weer, zodra je je handtekening hebt gezet maakt het de verkopers geen barst meer uit en bovendien heeft deze Monique de boel gewoon belazert :evil: bah, heb hier geen goed woord voor over en zeker niet over haar!

Roberto 80
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2009 06:02

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Roberto 80 »

Goede keuze om de bank NIET bij Montel aan te schaffen. Ik heb dit helaas wel gedaan en ik kan niet anders concluderen dan dat Montel te kort schiet in de levering van haar product én service.

Na aankoop van de bank heb ik geen service mogen ervaren terwijl de bank met SCHADE is afgeleverd. Ik moet meer moeite en energie steken in het repareren van de bank dan Montel!!!

Ik wordt niet tijdig teruggebeld door Montel, en wanneer ik contact heb wordt de verbinding verbroken door de medewerker van Montel op het moment dat ik mijn onvrede uit!!! Zeer aso!!!

Mails via de klantenservice heeft ook geen zin. Daar wordt ook niet tijdig en inhoudelijk op gereageerd. En wanneer er iemand reageert, dan is dat de persoon die ik constant aan de telefoon krijg, WANNEER IK BEL!!! Geen wonder dat ik met mevrouw D. niet tot consensus kom!!!
Des te verassender de reactie van "de klantenserviceman" dd 9 mei jl. Lees: Wanneer je je niet kunt vinden in de voorstellen welke zijn gedaan door de klantenservice van Montel, kun je het beste een mail sturen naar Montel t.a.v. de manager klantenservice. Het eerder gedane voorstel zal dan worden bekeken en wellicht worden herzien. Yeah right...

Aarde aan Montel!!! Ik zit op een Montelbank met SCHADE!!! Naar mijn mening wil Montel niet voldoende energie steken in de reparatie. Ik ga daarom de gang maken naar de geschillencommissie van het CBW (branchevereniging)!!!

Energie steken in communicatie met Montel heeft geen zin, daarom wil ik mensen graag wijzen op de nalatige "service" van Montel na aankoop van de bank. En ga ik mijn recht afdwingen via de branchevereniging.

Advies: GEEN BANK KOPEN BIJ MONTEL!!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door crazyme »

Elsje65 schreef:Sanders meubelstad in Zwolle, pfffffffff praat me er niet van....
Heb onlangs voor meer dan 6000 euro aan nieuwe meubelen gekocht daar waaronder ook een bankstel van pilotenleer.
Een dag na de bestelling belde de ooo zoo aardige verkoopster Monique op met de vraag of ik het bankstel wilde laten behandelen met protexx.
Ik zei oke ondanks de 160 euro extra, benoemde zelfs nog dat als je zo'n mooi bankstel koopt je dan daar niet op moet bezuinigen.

Bij levering van al onze nieuwe meubeltjes werd duidelijk dat niet de bank was behandeld maar onze eetkamerstoelen. ( stond op t certificaat)
die stoelen waren slechts 99 euro per stuk, dus daar had ik echt niet 160 euro extra voor een behandeling betaald hoor, bovendien zijn ze erg donkerbruin, je ziet er niet zo gauw vlekken op.

Ik bel met Sanders meubelstad Zwolle en krijg Monique aan de lijn. Ze wist zich inderdaad te herinneren dat ze mij gebeld had met haar vraag voor een protexxbehandeling voor de bank. Ze ging nakijken wat hier verkeerd was gegaan en zou terugbellen.Niet dus....
Ik bel weer, krijg een ander aan de lijn...hij zou het aan Monique doorgeven....
Niet dus....
Na enig heen en weer bellen( niet met Sanders hoor want die belden niet eens terug) komen we erachter dat pilotenleer helemaal niet met Protexx behandelt mag worden.
Die beste Monique was daar waarschijnlijk ook achter gekomen en had óf het lef niet meer om fatsoenlijk terug te bellen óf het kon haar geen moer meer schelen.
Zo zie je maar weer, zodra je je handtekening hebt gezet maakt het de verkopers geen barst meer uit en bovendien heeft deze Monique de boel gewoon belazert :evil: bah, heb hier geen goed woord voor over en zeker niet over haar!
Het kan natuurlijk ook zijn dat u zelf niet goed heeft verstaan dat het ging om de stoelen. Het was immers een telefoongesprek ?

Daarbij kost een protexx behandeling € 40,- per zitplaats. Bij 4 stoelen is dat precies € 160,-

goederaad
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:12

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door goederaad »

ik was hier wezen kijken om onze nieuwbouw woning compleet in te richten.

Ga toch even bij andere kijken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door crazyme »

Fijn dat u deze belangrijke keuze in uw leven met ons heeft willen delen.

Elsje65
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2009 19:02

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Elsje65 »

crazyme schreef: Het kan natuurlijk ook zijn dat u zelf niet goed heeft verstaan dat het ging om de stoelen. Het was immers een telefoongesprek ?

Daarbij kost een protexx behandeling € 40,- per zitplaats. Bij 4 stoelen is dat precies € 160,-
Het kost 20,- per zitvlak crazyme, daar kwam ik na wat heen en weer getelefoneer met andere filialen ook achter, dus werd ik dubbel belazerd!!!

weer Sanders Zwolle gebeld en verteld dat andere filialen een andere prijs hanteren en toen werd er zelfs gezegd dat het per zitvlak EN per rugleuning 20 euro kost! Dus 8 maal 20=160 werd er gezegd.
Maar dat is alleen als je de rugleuning gestoffeerd hebt tot op de grond en dat heb ik niet.
Dus weer klantenservice bellen en deze constateerden dat het inderdaad een vergissing was en ik kreeg dus 80 euro terug.

En ja, het was immers een telefoongesprek, maar nee , ze had het wel degelijk over de bank , ze kon het zich ook herinneren dat het over de bank ging en gaf dat toe. En last but not least.. het stond zelfs op de aangepaste rekening die ik toegezonden kreeg en dat staat dan IMMERS op papier, nietwaar?
Maarre....

Laat me raden....jij werkt voor Sanders Meubelstad?


Wel een minpuntje dan dat je niet weet dat het 20 euro per zitvlak kost, toch maar weer een schaal lager dan :lol:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door sjoegel »

Crayzyme werkt niet bij Sanders. Ik weet dat.

Elsje65
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 dec 2009 19:02

Re: Montel/Fauteuilerie/Sanders Meubelstad - Meubelman

Ongelezen bericht door Elsje65 »

sjoegel schreef:Crayzyme werkt niet bij Sanders. Ik weet dat.
was ook maar een grapje :wink: en niet negatief bedoeld hoor....

Gesloten