LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Morres meubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
noravanraaphorst

Morres meubelen

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Zomer 2007 een 3-zitsbanks (relax) en 2 fauteuils (relax) bij Morres gekocht. Wij zagen deze meubelen in de showroom in Hulst tijdens onze vakantie. Wel hebben we andere kleuren uitgezocht, maar we verheugden ons op deze nieuwe meubelen. Op 13 november zijn ze geleverd. Kleuren waren mooi, maar voor de rest.......!!? De 3 zitsbank had verschillende zitkussen in hoogte. Samen met de fauteuils waren er 5 kussen die verieerden in hoogte van 12 tot ongeveer 18/19 cm.Een fauteuil was zo (12cm) dat het relaxmachanisme tijdens de zit niet werkte, maar uitklapte als men opstond. En dan heb ik het niet over de rugkussens. We hebben geklaagd binnen 8 dagen en in december 2007 is er een "ingehuurde" (door Morres) zogenaamde monteur gekomen. Hij keek vooral naar onze foto's van de kinderen en liet ook zijn leuke lieve kindjes zien, en hij maakte foto's van de meubels. Later bleek dat dit werd ontkent er volgde nog 2 afspraken door dit "servicegebeuren"die dan weer niet doorgingen. Wij hebben foto's gemaakt en een gedeelte gezonden naar Morres, maar daar hadden ze niets aan. Want.....de servicemonteur werd betaald en die moest foto's maken.

Na een laatste reactie onzerzijds dat zij of alles moesten repareren, of het geheel moesten vervangen in dezelfde bank en stoelen zonder makementen of dat wij de koop wilden ontbinden, ontvingen wij dat de koop zal worden ontbonden omdat: .....het bankstel niet kon worden omgeruild, aangezien bij een nieuw bankstel (Nice) dezelfde producteigenschappen weer naar voren zullen komen........!!!! M.a.w. Morres kan niet instaan voor kwalitieit!!!!! :evil: :twisted:

Wij hebben contant betaald en vragen contant geld terug, daar wij nu dus op zoek moeten naar andere meubels maar op dat verzoek wordt de telefoon neer gegooid door Morres. Er gaan geruchten dat Morres failliet is (Deventer en Zaandam sluiten) dus wij zijn nu wel bang voor ons geld.

noravanraaphorst

Re: Morres meubelen

Hedenmiddag 4 uur kreeg ik een telefoontje van iemand van Morres met de mededeling dat de problemen ontstaan omdat de fabriek zowel aan Engeland als de rest van Europa levert.

Engelsen zitten liever zacht, terwijl wij "andere Europeanen" liever stevig zitten. Hier is het probleem ontstaan met de verschillende zithoogten van de kussen. :roll: :?:

Ik weet niet wat ik er van moet denken.....maar laat alles ophalen en mijn geld terugstorten. :idea:

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Sorry hoor maar je zeurt. Wees blij dat ze je het geld terug geven. Moet je eens bij Seats en Sofas proberen. Ik vind dat je netjes bent geholpen. Morres beseft dat ze het probleem niet op kunnen lossen en hanteert het principe "niet goed geld terug". :)

16again

Ongelezen bericht door 16again »

...netjes ....geholpen
Dit "netjes helpen" kost al ruim 2 maanden, en topicstarter heeft geld nog niet terug om verder te winkelen...

noravanraaphorst

Bij seats en sofa's ga ik zo wie zo niet winkelen. Daar ken ik alle verhalen al van. :? ..Wij dachten bij een gerenomeerd meubelbedrijf te winkelen en in de showrooms, zowel in Deventer als in Hulst, staan nog wel dezelfde meubelen die prima zijn en zitten. Alleeen de kleur is anders.
En het antwoord van Morres dat Engelsen nu eenmaal zachter willen zitten en dat daar het probleem bij is ontstaan is volgens mij ook niet juist.

Mijn man heeft bijvoorbeeld een zacht matras uitgezocht, terwijl ik een veel harderder prettiger vond. De hoogten waren en zijn hetzelfde.

Als iemand bij Seats en sofa's slechte ervaringen heeft moet hij/zij mij niet zeggendat wij zeuren. Wij hebben er genoeg voor gedaan de laatste 2 maanden. Een heel dossier is al aangelegd :evil:

De problemen bij seats en sofa's zijn bij iedereen al jaren bekend, dus ik zou zeggen Zeur zelf niet!

Dutchoutlaw

Ongelezen bericht door Dutchoutlaw »

Ik heb ook gehoord dat Morres Deventer gaar sluiten.
De zelfde ervaring als u heb ik met Otak in Zutphen, kussens die niet passen e.d.
Kijk maar eens bij het forum OTAK Zutphen, ik heb het zelf opgegeven en speel het nu via mijn Rechtsbijstandverzekering.

Harry

johans80

Ongelezen bericht door johans80 »

Vandaag is aan het personeel van Morres bekend gemaakt dat het bedrijf failliet is! Als u reeds aanbetalingen heeft gedaan, kunt u als het goed is dit terugkrijgen (via CBW).

sjoegel

Die aanbetalingen krijg je niet terug natuurlijk. Wat je krijgt is "korting" bij andere CBW winkels :P

sjoegel

Maar ik denk dat er een doorstart komt. Ben Mandemakers zal zeker belangstelling hebben.

ingrid0309

Ongelezen bericht door ingrid0309 »

Heb in mei 2008 bankstel gekocht bij Morres, dit werd na 3 maanden geleverd en klopte totaal niet, hoogte verschillen bij de kussens, relax stoel scheef, stiksel scheef,na geklaagd te hebben kwam na 1 maand een servicebedrijf en die constateerden nog meer gebreken, dit doorgegeven aan morres, na weer 1 maand werden we uitgenodigd naar Morees Hulst te komen om ander bankstel uit te zoeken, dit gedaan en dit werd weer na 4 maanden geleverd, ook zou ik na omruilen bankstel € 375,00 teruggestort krijgen op mijn rekening omdat dit nieuwe bankstel goedkoper was. Jammer genoeg was bij het nieuwe bankstel de 2 zits aan de rugkant niet gevuld en dit moest na de klacht weer onderzocht worden, we werden gebeld door dit bedrijf en maakten en afspraak, 20 juni,inmiddels 1 jaar verder na aankoop.Vandaag werden we door dit bedrijf gebeld, de afspraak kon niet doorgaan, alles is gecanceld door Morres.Ik Morres Hulst gebeld, er werd niet opgenomen, website buiten gebruik, het service bedrijf weer gebeld en die mochten geen informatie geven, WAT NU ?????????

sjoegel

Van al die rottige garantieklusjes zijn ze ook af :wink:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Klanten die, zoals ingrid0309, op service wachten, vissen overal naast.

Bij overname/doorstart zijn ze niet interessant, hun geld is immers al binnen.
Bij de curator kunnen ze weliswaar een vordering indienen, echter door andere schuldeisers (belasting, UWV) die vooraan staan bij uitbetaling worden ze buitenspel gezet.

Alleen als je voor het faillisement/surseance een zaak was begonnen bij de geschillencommissie, had een beroep op de CBW nakomingsgarantie nog wat kunnen opleveren.

ingrid0309

Dat is dan lekker, na 1 jaar op een scheef bankstel te hebben gezeten en dan nu sinds 3 juni een nieuw,maar weer niet kloppend bankstel, ben ik mijn garantie en geld wat ik nog te goed heb van Morres kwijt, + dat ik met een lelijke scheve niet opgevulde 2-zits zit.

ingrid0309

Net op website die weer open is een persbericht gelezen, daaronder stond een telefoonnummer voor e.v.t. vragen aan Morres, 0114-388663. Dit nummer gebeld en volgens de juffrouw wordt er een doorstart gemaakt en wordt iedereen naar behoren geholpen.Dus hopen maar weer dat t goed komt.

janoez

Ongelezen bericht door janoez »

Morres overgenomen door Mandemakers

http://www.omroepzeeland.nl/?dbid=f242534b86e9d9b6

Gesloten