LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] morres meubels

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
angelaj

morres meubels

Ongelezen bericht door angelaj »

Wij hebben anderhalf jaar geleden een tweezits, een driezitsbank en een poef gekocht bij Morres.
Dit is een stoffenbank.
Nu is het zo dat er een paar weken terug een gat ontstond op het zitgedeelte van een kussen.
Ik had Morres gebeld en zij zouden iemand langssturen die er een foto van zou maken en ging bekijken wat er aan kon worden gedaan.
Die meneer kwam op 1 april j.l. en vertelde dat dit al snel kan ontstaat in de stof, omdat het geweven stof is. Hij vroeg of wij dat bij aankoop niet hadden gehoord van de verkoper. Nee, natuurlijk niet, wie koopt er een bank van 1500 euro als je weet dat hij na anderhalf jaar kapot is.
Hij zei dat hij een verzoek in zou dienen van drie nieuwe kussenhoezen, zodat de bank weer 1 geheel zou zijn.
Nu kreeg ik vandaag een brief van Morres (19 april) waarin zij schreven dat die type banken uit de collectie zijn gehaald en zodoende kunnen zij geen nieuwe hoezen sturen.
Wij zouden eventueel op zoek moeten naar een stoffeerder in de buurt.
En verder konden zij ons verder niet van dienst zijn.
Hier ga ik niet mee akkoord, maar wie kan mij vertellen wat mijn rechten hierin zijn? Een bank hoort toch langer mee te gaan als anderhalf jaar?
Is het mogenlijk om geld terug te eisen zodat wij een andere kunnen kopen? Want dit is echt geen gezicht.
Alvast bedankt.

Een kenner

Re: morres meubels

Ongelezen bericht door Een kenner »

Geachte heer/mevrouw,

U heeft recht op 3 jaar garantie op uw meubels, dat wil zeggen dat er een afschrijvingspercentage gehanteerd wordt.

Als de banken uit de collectie zijn wil dat niet zeggen dat de hoezen niet meer nageleverd kunnen worden, mits Morres niet weet waar ze destijds de meubels hebben gekocht, maar dit lijkt me sterk.

U heeft gewoon recht op nieuwe hoezen, met een kleine bijbetaling vanwege de afschrijving.

U kunt zich hiervoor het beste wenden tot het CBW, deze onafhankelijke organisatie kan u helpen dit probleem op te lossen.

Veel succes.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Volgens CBW voorwaarden moet je in het 2e jaar na aanschaf 33% van de reparatiekosten zelf betalen.
Wij zouden eventueel op zoek moeten naar een stoffeerder in de buurt. En verder konden zij ons verder niet van dienst zijn.
Fout! In beginsel moet Morres moet zelf een stoffeerder inhuren. Dan kunt u later niet verweten worden een ondeskundige of te dure 3e partij te hebben ingeschakeld.
U kunt zich hiervoor het beste wenden tot het CBW, deze onafhankelijke organisatie kan u helpen dit probleem op te lossen.

Het CBW is er alleen voor de aangesloten bedrijven en doet niets voor de consument.
Wel biedt het CBW lidmaatschap van Morres toegang tot de geschillencommissie. Dreigen met een gang naar geschillencommissie kan helpen....

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ik had vandaag telefonisch gereageerd op de brief.
De mevrouw wist mij te vertellen dat dit sowieso buiten de garantie valt, want het komt door eigen gebruik.
Dus omdat wij op de bank zitten kan deze stuk gaan en dit schijnt buiten de garantie te vallen.
Zij vertelde dat als de hoezen nog wel te leveren waren dat wij die tegen kostprijs konden kopen.
Ik heb nu een brief naar de directie geschreven en heb gevraagd om een passende oplossing.
Ben benieuwd naar hun reactie en anders ga ik zeker andere stappen ondernemen, ik vind dit een vreemd verhaal.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

De mevrouw wist mij te vertellen dat dit sowieso buiten de garantie valt, want het komt door eigen gebruik
Laat je hierdoor niet afschepen.
Bij normaal gebruik hoort de levensduur toch fors langer te zijn!
Indien de stof echt maar een levensduur heeft van 1.5 jaar bij normaal gebruik, dan had Morres dit al voor de aankoop duidelijk moeten maken.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wij hebben nu een brief ontvangen waarbij zei vertellen dat ze het dossier nogmaals hebben ingezien maar dat zij opnieuw tot de conclusie kwamen dat dit duidelijk een gebruiksverschijnsel betreft.
Maar uit service-overwegingen zijn zij bereid ons bij een nieuwe aankoop 50% korting te geven. Dit aanbod is geldig tot augustus a.s.
Maar hier gaan wij niet op in, ik blijf erbij dat hun een kwalitatief slechte bank hebben verkocht. Dus ik schrijf maar nog eens een brief en hoop dat dreigen met de geschillencommissie mag helpen.

Gesloten