Suzanne 326 schreef:
Wanneer er 5 jaar garantie is wil dit niet zeggen dat dit 5 jaar kosteloos is. Garantie en de aanspraak daarop blijft altijd moeilijk en degene die de garantie moet geven wil niet voor elk wisse wasje een monteur sturen om de " garantie claim " te bekijken, dit kost namelijk heel erg veel geld en er wordt in heel veel gevallen naar de consument gereden voor zaken die echt niet onder de garantie vallen.
Als op de stoel niet meer gezeten kan worden, kan ik dat niet als een wisse wasje kwalificeren. Trouwens, ik had aangeboden om de stoel in een bestelbusje mee te nemen naar de winkel, maar dat sloegen ze af.
Laatst gewijzigd door UitEmmen op 27 mar 2012 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik mocht de stoel niet zelf brengen, daar begonnen ze niet aan.
Waarom wordt dit dan niet toegestaan ? :
Ze hebben geen service dienst en besteden garantie uit op kosten van de klant.
Het maakt niet uit of ze bij ons thuis komen of bij Lutz.
Ook hebben ze geen reparatie dienst, dus wat er daarna gaat gebeuren is nog een vraagteken, 150 Euro ben ik dan wel kwijt.
En voor de rest het waarom is mij ook niet bekent, xxxLutz denk eerst aan zichzelf en dan een heel tijd niets en dan pas aan de klant. Het is niet een echt service gericht bedrijf, alleen omzet telt.
Helaas produceert Musterring geen meubelen. Musterring is slechts een formule van een inkoopvereniging (in NL = Intres Hoevelaken). Naar alle waarschijnlijkheid is de fabrikant gevestigd in Oostblok (of China).
Uit je verhaal maak ik op dat de romp wellicht gebroken is. Deze reparaties kunnen evt. ook op locatie worden gerepareerd.
Helaas produceert Musterring geen meubelen. Musterring is slechts een formule van een inkoopvereniging (in NL = Intres Hoevelaken). Naar alle waarschijnlijkheid is de fabrikant gevestigd in Oostblok (of China).
Uit je verhaal maak ik op dat de romp wellicht gebroken is. Deze reparaties kunnen evt. ook op locatie worden gerepareerd.
Begrijp ik het goed, dat het door iedereen gerepareerd kan worden.
Met Musterring en xxxLutz heb ik het ondertussen wel gehad. Bij hen kost het onderzoek sowieso 150 Euro en dan moet het nog gerepareerd worden. Onder de garantie probeert Lutz zonder onderzoek of het bekeken te hebben onderuit te komen. Dus bij die 150 Euro blijft het niet.
Misschien is de eerdere tip om deze partijen vaarwel te zeggen en naar een onafhankelijk meubelmaker te gaan, de beste oplossing.
Laatst gewijzigd door UitEmmen op 28 mar 2012 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.