LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Jencikova bank breekt af...

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Barbarella
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2006 09:31

Nieuwe Jencikova bank breekt af...

Ongelezen bericht door Barbarella »

Op 4 december 2005 heb ik bij Jencikova Villa Arena Amsterdam een tafel met zitbank besteld. Na 4 maanden werd de set eindelijk bezorgd (daar ging het al mis, in de winkel was de levertijd nog 3 maanden).
Afijn, tafel en zitbank waren eindelijk binnen, ik was helemaal blij.
Na een week zag ik krassen op het parket van het schuiven met de bank. Viltplakkers gekocht om dit op te lossen.
Op zaterdag 15 april draaide ik de zitbank om, om de de viltjes te plakken. Tijdens het draaien van de bank brak 1 van de poten af!
Meteen de winkel gebeld die een service nummer aanmaakten voor de afdeling die dat oppakken. Ook meteen op hun advies foto's gemaild van het probleem naar de door hun opgegeven email adressen.
Na een paar dagen nog steeds geen reactie: geen ontvangsbevestiging, geen telefoontje. Zelf maar weer gebeld: geen reactie van de service afdeling.
Op 24 april maar eens een brief geschreven, wanneer er nu eens een reactie kwam. Geen reactie.
Op 1 mei weer een brief geschreven, deze keer aangetekend. De brief is aangekomen, maar nu een week later, nog steeds geen reactie....
Je snapt het al: ik zit nu thuis met een kapotte bank bij een tafel en NIEMAND bij Jencikova neemt de moeite om te reageren.
Wat mij betreft mogen ze de hele set komen ophalen en wil ik mijn geld terug. Ook al wordt de bank ooit gemaakt, de lol van het hebben van een mooie tafel met zitbank is er compleet af. Ik wil niets meer met Jencikova te maken hebben, en al helemaal geen meubels van ze in huis hebben.
Heeft iemand nog advies hoe ik dit nu verder moet oplossen? Ik ben nu zo ver dat ik tafel en bank het liefst in een bus laad en terug breng naar de winkel. Ik wil mijn geld terug, dan ga ik wel bij een andere winkel een tafel met zitbank kopen. Mijn advies: koop niets bij Jencikova. Als er iets mis is, geven ze niet thuis!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwe Jencikova bank breekt af...

Ongelezen bericht door crazyme »

Begrijp ik het goed dat u zelf die pootjes heeft afgebroken ?

Barbarella
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2006 09:31

Re: Nieuwe Jencikova bank breekt af...

Ongelezen bericht door Barbarella »

Nou, de poot brak af op het moment van draaien. Moet toch kunnen dacht ik zo, een bank omdraaien om viltjes te plakken. Naar de constructie van de bank kijkend lijkt het erop alsof de zitplank het gewicht van die poot niet kan dragen. Of ik het nu zelf heb afgebroken? Nou nee, de bank deed het zelf op het moment van omdraaien.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwe Jencikova bank breekt af...

Ongelezen bericht door crazyme »

Een bank is niet ontworpen om op 2 poten te staan. Zeker wanneer het dunne lange pootjes zijn is de hefboomwerking enorm.

Wanneer de bank overigens niet te veel beschadigd is, is het niet heel erg ingewikkeld om de pootjes een paar centimeter naast de originele plek te monteren. Of dat verantwoord is hangt af van het model en de constructie.

Een juiste manier van omkeren was geweest door de bank met z'n tweeen op te pakken.

Franky05
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:43

Re: Nieuwe Jencikova bank breekt af...

Ongelezen bericht door Franky05 »

Volgens mij ging het hier ook om het uitblijven van een reactie Jencikova. Zelf een tafel gekocht bij Jencikova eind vorig jaar. Levertijd is inmiddel opgelopen naar 7 maanden!. In december 1 keer een brief ontvangen van uitstel van de levertijd, maar daarna niets totdat we nu een brief hebben geschreven om de order te annuleren en met juridische stappen te dreigen. Dan ineens krijgen we een brief dat er wat problemen zijn, maar toch werkelijk over 3 weken de tafel geleverd wordt. Nou ze mogen de tafel houden! Dus zo uniek is de onbereikbaarheid van Jencikova niet.

Barbarella
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 mei 2006 09:31

Re: Nieuwe Jencikova bank breekt af...

Ongelezen bericht door Barbarella »

@Franky05: ja, het ging ook om het uitblijven van enige reactie van Jencikova. Pas nadat ik een aangetekende brief had gestuurd kwam er een reactie, overigens, buiten de door mij gestelde reactietermijn. Inmiddels is de kapotte bank opgehaald, maar ik heb sindsdien niets meer gehoord. Dus of de bank nu gemaakt wordt of dat er een nieuwe wordt besteld is niet duidelijk.
Dat niet reageren of telefoon, mail of brieven vind ik het meest schandelijke. Ook nu nog moet ik steeds bellen en vragen naar de status van mijn bank. Dat is toch niet normaal? Als het kon wil ik nog steeds de koop ongedaan maken, de lol van de aankoop is er helemaal af.

linevisser
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jul 2006 18:58

Re: Nieuwe Jencikova bank breekt af...

Ongelezen bericht door linevisser »

Net nadat ik een reactie op Franky had geplaatst las ik dit stukje van jou. Heb jij toevallig ook de pignola bank gekocht?
Lees alsjeblieft even dat stukje want het is erg veel om nog een keer in te tikken. Bij ons is 1 poot bij de montage gebroken en 2 zijn er spontaan gebroken! Wij hebben geen kinderen en zijn altijd erg zuinig op onze spullen dus daar ligt het niet aan. Bovendien mag je in die prijsklasse wel kwaliteit verwachten.
De reactie van Jencikova, nul!
En ja, wij zijn nu in staat de hele set (2 banken en 1 hocker) zaterdag mee te nemen naar de winkel en er te blijven staan tot er een oplossing is. Kunnen we potentiele klanten meteen behoeden voor een miskoop...
Ik hoop dat je een reactie kan geven want wij weten ook niet meer wat we moeten doen en met meer sta je sterker.
Alvast bedankt...

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Nieuwe Jencikova bank breekt af...

Ongelezen bericht door crazyme »

En ja, wij zijn nu in staat de hele set (2 banken en 1 hocker) zaterdag mee te nemen naar de winkel en er te blijven staan tot er een oplossing is.
En hoe is uw bezoek afgelopen ?

sueannie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2007 22:59

Re: Nieuwe Jencikova bank breekt af...

Ongelezen bericht door sueannie »

Ook wij hebben slechte ervaringen met Jencikova! In september 2006 kregen wij onze bank met schade door toedoen van de bezorgers. Na bellen/mailen kregen we mondelinge toezegging dat we een nieuwe bank zouden krijgen met een levertijd van 16 weken. We kregen hiervan geen schriftelijke bevestiging van de nieuwe order, want dat was natuurlijk niet mogelijk en ook niet nodig. In december werd geen bank bezorgd. De order bleek door wisseling in leverancier kwijtgeraakt. Ze maakten er een spoedbestelling van. Binnen 3 weken zou de bank worden geleverd. Na 3 weken nog steeds geen bank en weer hingen we aan de telefoon. Er zou overleg zijn tussen directie en serviceafdeling waarin onze case zou worden besproken. Weer werden we niet gebeld. Uiteindelijk zijn we langs gegaan in de winkel (Alexandrium). Ze konden niets voor ons nakijken, omdat het hoofdkantoor gesloten was. De volgende dag kregen we te horen dat er (alweer) een overleg zou zijn tussen directie en serviceafdeling waarin onze case (alweer) zou worden besproken. Het probleem zou binnen een maand worden opgelost, maar vreemd genoeg waren ze niet in de veronderstelling dat we een nieuwe bank zouden krijgen. Ze dachten dat het om een reparatie ging. En dan nog is het de zot voor woorden, want Jencikova heeft in die 8 maanden geen contact opgenomen over een reparatie en dus ook niet eens gekeken naar de beschadiging. Degene die ons de bank verkocht, ons de toezegging voor een nieuwe bank deed en met wie steeds contact hadden, was niet te bereiken. Eerst was hij vrij en daarna was hij ziek. Dit was medio april 2007 en sindsdien hoorden we niets van Jencikova! Als wij niet bellen, dan laten ze NIETS horen. Ze houden zich niet aan hun afspraak. We krijgen stees verschillende dingen te horen. We stuurden een ingebrekestelling waarin we eisen dat we onze bank binnen 4 weken willen hebben. Gebeurt dit niet, dan schakelen we de Geschillencommissie, Consumentenbond en rechtsbijstand om de koop te ontbinden! Bedankt voor de tip en jullie ervaringen! We gaan ook Boycot inschakelen. En de bank krijgen ze niet mee, voordat we ons geld terug hebben!

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nieuwe Jencikova bank breekt af...

Ongelezen bericht door 16again »

......Geschillencommissie
Jencikova is daar niet bij aangesloten.

In het slechtste geval moet je via rechtsbijstand naar de rechter om je gelijk te halen.

Gesloten