LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omruilgarantie

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Hansw

Omruilgarantie

Ongelezen bericht door Hansw »

Wij willen een teaken eettafel aanschaffen bij PRONTO , omdat hout een natuur product is accepteren wij kleurnuances per blad .
Maar in het filiaal waar wij de tafel willen bestellen zagen wij dat bij het showroom model er stukjes hout waren gebruikt voor opvulling van het blad wat bij het andere filiaal niet het geval was.
Bij navraag in de winkel of we na aankoop het blad eventueel mochten omruilen kregen we nul op het rekest
We moeten het na uitpakken zo accepteren .

Nu zag ik op hun website staan dat je bij internetbestelling recht hebt om het product 14 dagen te retourneren als het in de oorspronkelijke verpakking zit.

In de winkel zeiden ze dat dit in de praktijk lastig is omdat de verpakking los is geweest
Ik vindt dit een vreemde opmerking want hoe kan je anders het tafelblad beoordelen.
We mochten als we het product in het magazijn zelf afhalen daar ook de verpakking niet laten openmaken.
De reden is dat andere klanten het product dan niet meer willen hebben
Voor de goede orde we hebben de tafel als we hem afhalen in het afhaalmagazijn al betaald in de winkel
Dan is het volgens mij al ons eigendom en zijn dan vrij om ter plaatste de verpakking open te maken om het blad te beoordelen en
als wij het niet mooi vinden ter plaatse achter te laten in het afhaalmagazijn .
Dit om alle rompslomp te voorkomen en pas thuis het blad te kunnen beoordelen .

Wat zijn mijn rechten als wij het blad niet goedkeuren na aankoop

Mvg Hans

Lady1234

Re: Omruilgarantie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een dwaze regels. Ga naar een andere winkel en zoek daar een tafel naaruw zin.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als je niet in de winkel was geweest dan had je de overeenkomst binnen 14 dagen kunnen ontbinden. In dit geval kun je beter naar een andere winkel gaan.

Hansw

Inmiddels contact gehad met een andere filiaal van Pronto
Volledige medewerking , we kunnen in het magazijn eerst het tafelblad beoordelen en eventueel omruilen .
Iedere franchisenemer heeft waarschijnlijk zijn eigen voorwaarden die hij hanteert
Niet overzichtelijk voor de klant

Mvg Hans

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

https://www.klacht.nl/pronto-wonen/

Ik weet niet of Pronto franchisers zijn, maar in mijn omgeving hebben verschillende mensen heel slechte ervaringen met Pronto.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Stukjes hout in een teak houten tafelblad zijn in de lagere prijsklasse heel normaal.
En om eerlijk te zijn is dat ook de charme van het product.

Wil je geselecteerd hout, dan betaal je daar ook een prijs voor.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

crazyme schreef:
28 okt 2018 20:44
Stukjes hout in een teak houten tafelblad zijn in de lagere prijsklasse heel normaal.
En om eerlijk te zijn is dat ook de charme van het product.

Wil je geselecteerd hout, dan betaal je daar ook een prijs voor.
Het gaat er hier om dat de koper de keuze heeft uit een aantal versies van dezelfde tafel.
Hij wil de versie die hij charme vindt hebben.
En dat dreigde onmogelijk gemaakt te worden door gedoe over het openen van een verpakking.
Gelukkig voor Hans is er een filiaal waar men wel meedenkt met de klant,

Hansw

Beste ,
Als alle bladen met opvulstukjes worden geleverd dan hadden wij hier geen probleem van gemaakt .
Maar omdat wij in een ander filiaal een uitvoering zagen zonder opvulstukjes vonden wij dit toch mooier
De tafel kost 900 euro en voor die prijs mag je toch wat eisen stellen
Dit krijg je zelfs bij Action op een goedkoop artikel
Mvg

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Koop dan zo’n tafel bij de Action.

Een kijken of je een onbeschadigd exemplaar kunt vinden tussen alle geopende verpakkingen...

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

U kunt ook een blad laten maken bij een goede houthandel/timmerfabriek. Voordeel: u kunt zelf het hout uitzoeken en het blad op maat laten maken. Ik heb dat ook gedaan, tot volle tevredenheid.

Gesloten