LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] poppeliers

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
petero

poppeliers

Ongelezen bericht door petero »

Na alle negatieve berichten dan nu een positief.
Na vorige week mijn verhaal van 4x verkeerd een eettafel met poten te hebben geleverd,werd ik gebeld door een medewerkster van Poppeliers.ZE hadden problemen met die leverancier en konden niet garanderen dat het de 5e keer wel goed zou gaan.Ze wilden mij het geld teruggeven en de tafel terugnemen.
Na lang getouwtrek mag ik de tafel houden,heb een goede financiele vergoeding gekregen waaruit ik voornaamste aanpassingen zelf kan laten regelen.
Moraal van het verhaal:Poppeliers leest dus al de berichten op deze site en vindt negatieve verhalen dus echt niet leuk.Doe daar je voordeel dus mee,want Poppeliers zal echt wel mijn financiele tegemoetkoming verhalen op de bewuste leverancier.Hun zal het in principe niets kosten,maar ze zijn zo wel weer van een stuk negatieve publiciteit af.
Voor de goede orde:Poppeliers heeft mij niet proberen te pushen dit positief artikel te plaatsen,dit is geheel op mijn eigen initiatief,
Peter :D

Cammy

Re: poppeliers

Ongelezen bericht door Cammy »

Dan ben jij vast een van de weiniger mensen die het treffen.

Ik heb sinds 1 november 2006 een bankstel gekocht bij Poppeliers. In de contract staat levert tijd is 8-12 weken. Ik moest wachten tot bijna 4 maanden voordat mijn bankstel worden gelverd.
Na meerde keren contact hebben met Poppeliers wisten ze niet wanneer mijn bankstel binnen komen. Telkens werd aan mij verteld dat de container is by de douane. Kan de bank niet leveren. Het een flinker scheldpartij gehad met de winkel en hoofdkantoor. Werd mijn bankstel eindelijk geleverd. Bij lossen van mijn bankstel willen de chauffeur mijn bank niet in elkaar zetten. Ik ben nu ook al weer een halve dag kwijt om Poppeliers te bellen.

petero

Ongelezen bericht door petero »

hoi,vind jouw problemen een normaal lebveringsprobleem.
Schade heb je niet gehad,alleen wat later.
ik ben eerst na 4 keer in de pen geklommen.
:) peter

marinepik

Ongelezen bericht door marinepik »

Ook wij hebben vorig jaar bij Populiers in Almere een bankstel gekocht.
Na binnenkomst werden we begroet door een verkoper die vroeg of hij kon helpen.
Ik vertelde hem dat ik even rustig wou rondkijken en dat was geen probleem, we kregen netjes koffie aangeboden en men was erg beleeft.
Na een tijdje hebben we de verkoper gevraagd e.e.a. uit te leggen over diverse bankstellen.
Hij kwam mij zeer bekwaam over en was zeker niet aan het pushen.
Bovendien stelde de mededeling dat Populiers is aangesloten bij het CBW ons gerust want een bedrijf die niet aan hun strenge voorwaarden voldoet kan geen lid worden van deze organisatie!
We hebben in diverse banken gezeten, met binnenvering en gewone vering.
Uiteindelijk was onze keuze gevallen op een, overigens vrij duur leren bankstel van euro 2200,00 en daar heb ik uiteindelijk 1600,00 euro voor betaald want de gammele fiets die je kunt krijgen hoefden we niet.
De verkoper zij eerlijk dat de levertijd behoorlijk lang zou zijn, 12 tot 16 weken kon het wel duren. Daar hadden we geen probleem mee want ook bij andere meubelzaken is een lange levertijd normaal, tenslotte moest het bankstel nog gemaakt worden in Italie. Ja mensen, in Italie en niet in Polen of Roemenie.
Uiteindelijk werd het bankstel al na 10 weken geleverd en het enige wat mij tegenviel was dat de verpakking zo goed was dat we 2 uur zijn bezig geweest om ze uit te pakken. Tot nu zijn we erg tevreden :lol: over het bankstel en ik denk dat dat wel zo zal blijven.
Je moet niet denken dat je waar dan ook een leren bankstel kan kopen van een hoge kwaliteit voor een prijs van 500 of 600 euro zoals vele mensen op deze site denken.
Goedkoop is nog altijd duurkoop!! :!:
Laatst gewijzigd door marinepik op 23 mar 2007 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.

happyguus

Ongelezen bericht door happyguus »

Bij mij werd in februari een dressoir afgeleverd (de 2e, 1e was niet goed) bij de aflevering werd schade aan een lamp veroorzaakt. Reactie van de klantenservice was, dan heeft u pech WANT WIJ ZIJN NIET VERANTWOORDELIJK voor schade veroorzaakt in huis! Met het tekenen van de koopopdracht geef je ze gelijk een vrijbrief om de huis te verruwineren.

Dit was dus de 1ste en teven de laatste keer, dat ik bij deze boevenbende iets heb gekocht.
:evil:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

dan heeft u pech WANT WIJ ZIJN NIET VERANTWOORDELIJK
Roepen dat je als bedrijf niet verantwoordelijk bent is mogelijk een effectief middel om van klagers af te komen, maar berust niet op waarheid!!
Bedrijf is gewoon aansprakelijk voor schade welke veroorzaakt wordt bij aflevering.

elinemack

Ongelezen bericht door elinemack »

Ik heb 5 jaar terug een bankstel gekocht bij populiers, en dat verliep redelijk goed, kleine beschadiging werd opgelost en dus dacht ik vorig jaar teon we ons huis hadden verbouwd en nieuwe meubletjes wilde gaan kopen, laten we daar nog eens gaan kijken.

Ik kan je zeggen dat ik nog nooit zo bang ben geweest.

Mijn man en ik gingen alleen maar even kijken, meteen komt er een man, ( hij werkt hier altijd in oss) naar ons toen en begon meteen vragen te stellen over wat we wilde. Ik gaf aan dat ik even rond wilde kijken. Maar dit ging niet want hij bleef naast me lopen.
Dus gaf ik toch maar aan wat we zochten. Ik wilde graag nieuwe massieve meubels. Toen zei hij " Mevrouw we gaan wel eerst even iets zoeken watr wel in jullie buget past." Dus ik werd pissig want ik bepaal zelf wel wat ik wel of niet kan betalen. Maar hoe hij werd steeds onvriendelijker als ik iets af wees. Ik durfde ook niet tegen mijn partner te zeggen of ik iets mooi of niet mooi vond.

Maar goed uit eindelijk begon hij zo te praten dat we niet meer van een bepaald meubel af kwamen. Ik wilde het echt niet en gaf dit ook duidelijk aan. We gaven te kennen dat we het wel gezien hadden en liepen naar de uitgang. Toen ging hij opeens voor ons staan en werd best agresief. Mijn man zei dat we er door wilde omdat hij moest gaan werken en niet geintresseerd waren. Maar de man bleef met zijn borst naar voren en handen in de zij voor ons staan, En zij dat we het beter wel konden kopen. Mijn man zei teon weer dat we het niet wilde en dat we weg moesten. Hij zei toen dat hij beter het meubel bij hem konden kopen want dan verdiende we meer dan wanneer mijn man nu naar zijn werk zou gaan. Ik was echt bang van deze man. Uiteindelijk zijn we naar buiten geglipt en zijn nooit meer terug gegaan. Ik kom niet eens meer in de buurt van die winkel, laat staan van die man.

marinepik

Beetje raar verhaal van Eline maar als dit op waarheid berust zou ik een klacht indienen bij het hoofdkantoor van Populiers.
Geheid dat deze verkoper ontslagen wordt want dat kan natuurlijk niet wat deze uitspookt.
Bij mij had de man niet gesloft, indien hij mij had pogen te beletten om de zaak te verlaten had ik hem gegarandeerd onder zijn banken gemoffeld.
Theo

lowietje

Ongelezen bericht door lowietje »

Dat populiers niet echt een goed bedrijf is, is al een tijd bij mij bekend. In de plaats waar ik woon zijn dan al heel wat verhalen bekend over hun agressieve verkoop gedrag en hun veel beschadigede meubelen.
Zelf vindt ik het raar dat het bedrijf om de 2 maanden met een opheffings uitverkoop komt, en dat al zeker 7 jaar lang. ook heb ik zelf de push methoden van de verkoper zelf ondervonden, wat duidelijk duid op werken op provisie basis.

Als je een beetje goed naar het bedrijf kijkt vind ik het ook raar zoals ze werken. sinds jaar en dag krijg je een fiets , brommer , wasmachine of kleuren tv erbij. Nu mag ik aannemen dat de mensen toch komen om meubels te kopen dus waarom al het extra's. oké ik geef toe kado's krijgen is altijd leuk maar er is maar 1 iemand die al het extra's betaald en dat is de klant. kortom gratis krijgen doe je het nooit.

Het belangerijkste is
a) ben je tevreden over je aankoop.
b) kan je en wil je de vraagprijs betalen.
als deze 2 vragen positief beantwoord kunnen worden ben je natuurlijk niet opgelicht.

staar jezelf niet blind op kortingen.
Maar kijk wel altijd goed naar wat je uiteindelijk moet betalen.
of ik nu zonder korting 1000 euro moet betalen
of met 75% korting uiteindelijk 1000 euro moet betalen.

in beide gevallen moet ik het zelfde betalen.

marinepik

En zo is dat lowietje,
Als men ook maar denkt dat je een compleet bankstel kunt kopen voor euro 500,00 en dan na 2 jaar begint te klagen dat het bankstel op instorten staat, is een neuroot en weet absoluut niet waar Abraham de mosterd haalt.
Overigens heb ik nog nooit een advertentie van Populiers gezien met daarin een opheffings opruiming.
Populiers adverteerd ook hier (Lelystad) met krantjes etc. maar nog nooit met voornoemde opruimings aanbiedingen!
Ik heb trouwens vorig jaar nog een bankstel bij Populiers in Almere gekocht maar die was wel euro 2200,00.
En ik ben echt dik tevreden over de afhandeling voor wat betreft de aankoop, nette en zeker niet opdringerige verkopers, en levertijd. Er was mij gezegd dat de levertijd wel eens 16 weken kon duren dus daar was ik mee bekend. Toen het bankstel reeds na 2 1/2 maand ariveerde was dat toch lekker meegenomen.
Theo
Laatst gewijzigd door marinepik op 23 mar 2007 22:20, 2 keer totaal gewijzigd.

elinemack

ik snap dat je denkt wat een raar verhaal van Eline, maar het berust zich echt op de waarheid, ik heb immers geen rede om het bedrijf zwart te maken, aangezien de aankoop van ons bankstel geen echte problemen gaf. En wat betreft er werk van maken, ik denk dat dat hun manier is van personeel instructies geven. Leen voort deze man het in het extreme uit. Dus wat heeft het dan voor een zin. Ik weet voor mezelf dat ik daar nooit meer binnen kom, en dat die man daar nu wel of niet werkt maakt mij niet uit.

marinepik

Maar Eline, het is toch te gek voor woorden dat je je laat koeieneren door een of andere leipe verkoper.
Kan je man jou en uiteraard zichzelf dan niet verdedigen tegen zo'n verkoper. :evil:
Ik heb boven reeds gememoreerd wat ik zou doen en een klein beetje echtgenoot zou hetzelfde gedaan hebben!! :!:
Theo

elinemack

Wij vonden het op dat moment wijzer om te gaan. En mijn man heeft dat ook goed duidelijk gemaakt op dat moment. Maar wat heeft het voor een zin, om daar in de problemen te raken. Het was koopavond, er was verder geen man daar binnen. Wij vonden het wijzer om duidelijk te maken dat wij er niet van gedient waren en te vertrekken. En het daar bij te laten. Niet iedereen reageert het zelfde. Ik was al lang blij dat we weer buiten waren.

marinepik

Oke Eline,
Ik kan me wel verplaatsen in jullie situatie en misschien heb je wel gelijk maar ik kan me zo boos maken over zulke horken die denken de wijsheid in pacht te hebben.
Ik had me waarschijnlijk niet kunnen inhouden, niet dat ik zo driftig en gauw op mijn teentjes ben getrapt, ik ben immers de rust en vriendelijkheid zelve, maar als zo iemand je het bloed onder de nagels weg haalt en daarbij je vrouw of vriendin het leven zuur maakt, die kan beter eenblokje om gaan!! :evil:

He he, dat heb ik weer van me afgeschreven :wink:
Theo

elinemack

Ja zo praten wij ook altijd, tot dat het jezelf over komt. en dan kies je uiteindelijk toch voor de simpelste weg, en dat was nu Nokke!

kuiffie

Ongelezen bericht door kuiffie »

eigenlijk vind ik het wel een beetje jammer dat ik nooit zulke "verkopers " tref . :twisted:

pickles

Ongelezen bericht door pickles »

want een bedrijf die niet aan hun strenge voorwaarden voldoet kan geen lid worden van deze organisatie!
:lol: de 'strenge voorwaarden' bestaan uit het op tijd betalen van de contributie..

marinepik

Pickles, is dat zo en indien ja, verklaar je nader.
Ik betwijfel of je ooit de voorwaarden hebt gelezen!
Theo

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Uit reglement erkenningsregeling woonbranche:
1. Voor de uitvoering van de verschillende aan de SEW opgedragen taken wordt aan de deelnemers een vergoeding gevraagd. De vergoeding wordt geheven in de vorm van een jaarlijkse bijdrage en is gerelateerd aan de omzet van de deelnemer
Uit reglement CBW
Contributies, bijdragen en omslagen
Artikel 6
1. Leden zijn verplicht tot het betalen van contributie. Jaarlijks wordt op voorstel van het bestuur door de ledenraad de contributiestaffel vastgesteld.
....
6. Leden zijn verplicht jaarlijks aan het verenigingsbureau de ter bepaling van de contributie benodigde gegevens mede te delen...

Streng naleven van de voorwaarden?
-Na het failliet van Horn zijn betalingsregels aangepast in de CBW voorwaarden, met als doel betaling bij levering ipv gehele vooruitbetaling. Huidige praktijk in DMG winkels leert dat er van toezicht op die regel geen sprake is.

marinepik

Ik zal het vanmiddag allemaal eens rustig nalezen en informeren of dit juist is. Verder zal ik de voorwaarden eens toetsen aan de wet om te zien of er geen bezwarende regeltjes in staan!.
Theo

Gesloten