LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Gast

Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door Gast »

Wie heeft ook problemen met Meubelman?

Meubelman is een organisatie die werkt voor alle aangesloten meubelbedrijven. Zij zorgen voor de levering en de communicatie met de klant NA aankoop van een product.
In augustus 2003 heb ik een bank gekocht bij Sanders in Groningen. De levertijd zou zo'n 10 a 12 weken zijn. Ik zelf hield al rekening met 12 tot 16 weken. Vaak is dit otch het geval en had al eens eerder bij een andere winkel zo iets beleeft. In midden november heb ik contact opgenomen met Sanders. Ik had tot dan toe nog niets gehoord. Zij verwezen mij door naar Meubelman.
Meubelman meldde mij dat de bank rond 1 dec. geleverd zou worden. Ik helemaal blij!! Helaas 1 dec. kwam en ging. Ik maar weer eensl bellen. De medewerkster wist er ook niet waarom het zo lang duurde. Die zelfde week nog een keer gebeld. Een andere medewerkster meldde toen dat de bank helemaal nog niet in het syteem zat en dus nog niets gemaakt was. Ik woest! Ik heb met haar afgesproken dat zij mij zou terugbellen over de oorzaak van de vertraging.
Niet teruggebeld. Ik bel zelf maar weer eens: in dat telefoongesprek wordt mij een korting toe gezegd en lrijg ik te horen dat de bank voor de kerst wordt afgeleverd. Kerst kwam en ging. Vervolgens bel ik nogmaals. Deze keer krijg ik een man aan de lijn. Ten eerste weet hij er ook niets van af, daarnaast meldt hij dat er niets in de computer staat over de 10% korting! Ik eis van hem dat hij de fabrikant belt om te weten waar mijn bankstel blijft. U raadt het al: weer niet teruggebeld. Dezelfde dag neem ik weer contact: excuses gekregen maar hij weet ook niets.... Nieuwe leverdatum: week 4/5 2004. Dat zou 7 maanden na bestelling zijn!!!!
Ik heb nu een brief naar Meubelman gestuurd en een aantal eisen gesteld. Meer korting, reden van vertraging, prioriteit voor mijn bestelling.
Het lastigste is wel dat Sanders mij door verwijst naar Meubelman en Meubelman gewoon niets doet. Meubelman zit daarnaast in Utrecht. Daarom kan ik ook niet iemand recht in de ogen kijken om te zien of ze wel menen wat ze zeggen. Erg frustrerend.
Wie komt dit bekend voor??

Sander Hageman

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door Sander Hageman »

Wij hebben een voetenbank, een fauteuil en een bankstel gekocht uit 1 serie bij MONTEL.
Nu zijn wij totaal niet tevreden over het voetenbankje.
Wij netjes bij Montel een klachtenformulier opgehaald en ingevuld.
Komt er dus iemand van De Meubelman kijken en zegt dat hij er niets aan kan doen. Klacht afgewezen. Wij zittentegen een rij nietjes aan te kijken. (afwerking niet goed) bij een voetenbank van 327 euro.
Mailen, schrijven niets helpt.
Het enige antwoord wat wij kregen is: Ga maar naar het CBW.

flepp

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door flepp »

Dit noemt men klant vriendelijk :shock:

16again
Berichten: 16213
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door 16again »

Gast,

Allereerst heb je niets met Meubelman te maken. Je hebt een overeenkomst gesloten met Sanders en niet met Meubelman.

Communiceer zoveel mogelijk schriftelijk met Sanders, dan heb je later bewijs.

Volgens mij is in jouw geval de levertijd inmiddels met ruim een maand overschrijden, en kun je de overeenkomst , conform CBW voorwaarden, ontbinden.

terberg

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door terberg »

:D
De meubelman hoort wel degelijk bij Sanders. Het is een onderdeel van het bedrijf Sanders/Montel etc. Dus u kunt het beste uw klacht gewoon neerleggen bij de meubelman en als u klachten heeft kunt via hun web site een klacht deponeren. Onze klacht op en montara bank werd naar aller tevredenheid opgelost.U moet deze mensen wel een kans geven u bent niet de enige die een klacht opgelost wil hebben.
een tevreden klant van Montel !!!

lidf

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door lidf »

indien je het niet lukt moet je 030-2884555 bellen, dan krijg je Nijman International moet je vragen naat Wim Pijper is de Directeur Meubelman.

anja36

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door anja36 »

:( Ook ik heb giga problemen met Sanders (Utrecht) gehad. Wij hadden een aantal jaren geleden een kast besteld levertijd 10 a 12 weken. De tijd verstreek maar geen wandmeubel. Pas na ruim een half jaar na afgesproken tijd kregen wij de kast. Net een week voor ik ging bevallen. Rond kerst kregen wij een bos bloemen met een verondschuldiging dat ze het vervelend vonden. Nou wij ook.
Maar dat is nog niet alles, nu ruim 4 jaar later besteld mijn zus na twee jaar scheiding en oop een zolder kamertje te hebben gewoond nieuwe meubelen bij Sanders in (zwolle). Ook hier het zelfde probleem.
Maar wat er bij haar gebeurd is slaat wel alles. Haar kast is niet geleverd, haar salon tafel beschadigd afgeleverd. Twee weken geleden is er iemand bij haar thuis geweest om alles nog eens te bekijken. Deze meneer heeft een stoel meegenomen en zou haar de zelfde week nog bellen en haar mededelen wat er verder gaat gebeuren. Dit is niet gebeurd en ze heeft haar stoel ook nog niet terug. Graag zou mijn zus in een uitzending bij radar willen verschijnen maar hoe moet ze dat doen? Hopelijk krijg ik hier een antwoord op. Zij heeft wel een pc maar nog geen e-mail. Ik vind het echt heel erg dat we zo in deze tijd met elkaar omgaan. Waar zijn de normen en waarden waar de minister president het steeds maar over heeft? Zo word het je toch ook niet makkelijk gemaakt?
Mijn zus heeft dit echt niet verdiend, zij was zo blij dat ze een huis kon kopen en op nieuw kon gaan begeinnen, maar dit word haar onmogelijk maakt.
Vriendelijke groet Anja

Jos_

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door Jos_ »

:evil: Ook ik heb een klacht over de meubelman.
Wij hebben een dure leren draaifauteuil gekocht bij de Fauteulerie in Beverwijk.Na vertraging kregen wij hem op 16-06-2003.
Na twee weken vond ik dat hij wel raar zat.
Na onderzoek bleek dat de zitting er scheef in zat .
Wij gebeld, Duurde een aantal weken dat er een servicemonteur langs kwam om te kijken wat er aan de hand was.De stoel moest terug naar de fabriek. 16 weken stoel kwijt.
Kwam beschadigd terug wij weer gebeld en het kwam voor elkaar, dus niet.en nog een keer en nog een keer gebeld.Uiteindelijk kwam er een nieuwe voet onder in mei.Volgende probleem, vekeerde voet.
Weer een aantal maal gebeld, zelfs de Fauteuilerie gebeld.
Sturen ze een nieuw formulier om de hele procudure weer te herhalen.
Weer gebeld willen ze een servicemonteur opnieuw langs laten komen om het te bekijken.Dat is tot nu gebeurd.
Zo zijn wij al vele maanden bezig.Dit is toch niet normaal???
Wie weet er hier een oplossing voor?????

Gast

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door Gast »

Is deze firma lid van het CBW

37micra

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door 37micra »

:evil: :cry:

Ook wij hebben april 2003 2 bankstellen bij Montel Utrecht gekocht.
Na 6 maanden begon de vulling in de rugleuning naar beneden te zakken. (Ons was geadviseert om koudschuim te nemen omdat dat langer zijn vorm houdt.)
Ik kon niet meer recht op zitten tegen de leuning het had meer weg van een soort ligbank.
Contact opnemen met Montel.
Klachtenformulier invullen en terug sturen.
Eind oktober werdt er gebeld door de Meubelman kunnen voorlopig niet langs komen wordt na de kerst.
Werdt januari 2004.
Afspraak niet na gekomen.
Telefonisch niet bereikbaar kunnen dus geen nieuwe afspraak maken.
Uiteindelijk toch gelukt, wordt eind januari.
Na 3weken komt het bankstel terug. Foei lelijk afgewerkt nog niet goed naar ons idee.
Bezorgers hebben geen commentaar. Bellen maar weer.
Na vele telefoontjes later. En na erg boos worden eindelijk weer afspraak. Donderdag 1 juli is de bank voor de TWEEDE keer opgehaald.
En tot op heden hebben wij nog niets gehoord.
Overmorgen maar weer eens "gezellig" bellen met Meubelman.
Help mij! Bep!

Bz

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door Bz »

Ook wij hebben problemen met de meubelman. Onze bank geeft af, tamelijk lastig als je witte broek rood wordt. Direkt gebeld met de klacht. Oplossing: stofzuig de bank maar eens goed. Gedaan maar dat hielp natuurlijk niet. Nog een paar maal contact gehad en uiteindelijk heb ik maar voorgesteld dat men de bank komt halen en het geld terugstort. Ik zou worden teruggebeld, maar dat is nooit meer gebeurd. Vervlogens heb ik een brief gestuurd aan de directeur; wederom geen reaktie. De zaak ligt nu bij de rechtsbijstand en via de CBW gaan we nu verder. wordt vervolgd.

groet Erwin

Carona

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door Carona »

Op 07-08-2004 hebben wij een hoekzitmeubel gekocht bij Montel. Deze bank is op 08-09-2004 afgeleverd door De Meubelman. Helaas niet op het moment van aflevering, maar wel dezelfde dag constateerden wij grote gebreken aan de bank. Op basis van het ingeleverde schaderapport, kwam op 24-09-2004 een deskundige, werkzaam bij de Meubelman, de schade opnemen. Hij bevestigde direct datgene wat wij hadden gemeld: "gebroken frame, beschadigde poten, poten niet haaks op de bank en krakende/piepende binnenvering". Op basis hiervan is door hem een schaderapport opgesteld.

Na 2 aangetekende brieven van onze kant, ontvangen wij van De Meubelman het voorstel de bank te laten herstellen door de fabrikant. Met dit voorstel zijn wij tot op heden nog niet akkoord gegaan, omdat wij van mening zijn dat een bank die geleverd wordt met dergelijke gebreken, alleen in aanmerking komt voor vervanging danwel ontbinding van de (koop) overeenkomst op basis van wanprestatie. De Meubelman reageerde hierop met de mededeling dat als wij niet akkoord gaan met reparatie, zij het dossier sluiten en ons voor verdere stappen doorverwijzen naar de Geschillencommissie.

Op basis daarvan hebben wij het schaderapport opgevraagd. Tot onze verbazing lezen wij hierin dat alleen het gebroken frame en de beschadigde poten staan vermeld. Zeer verontrustend is een door een ander, dan de deskundige, bijgeschreven woordje van simpel in de zin: "herstel [simpel] mogelijk"!
Hieruit kunnen wij alleen maar concluderen dat wij hier te maken hebben met een leverancier en een tussenpersoon die weinig tot geen respect hebben voor de consument. Wij voelen ons erg bekocht. Een bank die letterlijk aan alle kanten rammelt en gestut is ivm verder doorbreken, een leverancier (Montel) die overal zijn handen van aftrekt en een tussenpersoon (De Meubelman) die ons zeer onheus bejegend.

Lucie

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door Lucie »

Hallo,

Februari dit jaar kregen wij ons draaifauteuil en bankstel geleverd, gekocht bij Sanders in Zevenaar/Didam. Voor het afleveren hebben wij een dag vrij moeten nemen.

Midden augustus begaf het draaifauteuil het. Wij hebben opgebeld naar de Meubelman, eind aug. zou er een monteur komen. De monteur kwam, hiervoor moesten wij een dag vrij nemen, want, de meubelman komt niet 's avonds en ook niet in het weekend. Dan maar weer een dure vrije dag opnemen.

Er moest een nieuwe poot onder de stoel, de monteur heeft de poot meegenomen. Mijn vriend heeft de poot zelf opgehaald, zodat wij niet weer een dag vrij hoefden te nemen. Toen hij de poot ophaalde, bleek dat deze erg lelijk gelijmd was. Het bleek dat de fabrikant failliet was en er dus geen nieuwe poot meer besteld kon worden. De man van Sanders heeft een klacht ingediend.

Enkele weken later kregen wij een brief van de Meubelman, in deze brief boden zij aan dat wij de stoel met bijpassend voetenbankje terug konden geven en wij zouden dan voor dat aankoopbedrag iets nieuws uit mogen zoeken.

Nou, dat klonk goed, ethousiast gingen wij op zaterdag naar Sanders om eens lekker een nieuwe stoel uit te zoeken. Maar, daar aangekomen bleek, dat voor het bedrag waar wij destijds de stoel + voetenbank voor hadden, je nu niet eens meer alleen een stoel kon kopen. Enigszins gepikeerd gingen wij naar huis, om vervolgens toch maar weer terug te rijden naar Sanders om dit probleem voor te leggen. De man van Sanders gaf ons volledig gelijk, in de garantiebepalingen van het CBW staat namelijk dat zij voor VERVANGING dienen te zorgen. In dit geval moesten wij minimaal EUR 200,00 bijleggen om weer hetzelfde terug te kunnen kopen. En dat terwijl wij de stoel nog niet eens een half jaar in huis hadden. En dan zo'n prijsstijging! Nu werden we gewoon gedwongen om zoveel geld bij te leggen terwijl het niet onze fout is dat de stoel kapot is!

Maargoed, de man van Sanders raadde ons aan contact op te nemen met de Meubelman, zouden zij hier niet op ingaan, dan moesten we maar weer contact met hem opnemen.

De Meubelman wilde na lang zeuren nog eens 10% extra op het aankoopbedrag doen, echter, wij hebben daar nog steeds geen nieuwe stoel voor! Wij belden de man van Sanders maar opeens stond hij niet meer aan onze kant en zei dat we juist blij moesten zijn met die 10% extra.

Nou goed, na veel heen en weer gebel hebben wij het aankoopbedrag terug gestort gekregen op onze rekening en zijn stoel + voetenbank opgehaald. Dan maar geen stoel. In ieder geval niet van Sanders.

Voor het ophalen van de stoel probeerde de Meubelman een afspraak te maken, echter, zij dachten dat wij dan wel weer een dagje vrij zouden nemen. HAHAHAHA wat denken ze wel niet, mijn vriend was stellig; of 's ochtends voor half 8 of na zessen. Tsja, dan konden ze niet. Nou, uiteindelijk na een mislukte poging hebben ze de stoel 's ochtens kwart over zeven afgehaald. Bij het wegdragen viel de poot er alweer onder vandaan....

Wij vinden dit geen correcte afhandeling, een geschil aan gaan kost ook nog eens geld en je weet niet zeker of je wint dus dan maar zo oplossen...maargoed, wat heb je op deze manier nou aan het CBW??

ontevree

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door ontevree »

ik reageer op de meubelman

ik heb veeeeel problemen met de meubelman
zij komen hun afspraken niet na.

EN WAT HET ERGSTE IS, JE KRIJGT NERGENS EEN
BEVESTIGING VAN, DUS NIKS OP PAPIER

zo kan je weinig beginnen.

en meneer van lunteren houd je ook aan het lijntje

hij zegt dat hij de leverancier belt, en dat het een
paar weken later wordt. En zo gaat het elke keer.

ik heb mijn eethoek bij sanders in arena gekocht.
waar veel aan mankeert, dus wacht ik op een nieuwe eethoek
dat duurt al 9 maanden.
maar ik moet straks wel gaan betalen bij primeline
die leuke regeling. waar ik dus aan vast zit, ook al heb
ik mijn nieuwe eethoek, nog niet

MTT

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door MTT »

Eind augustus heb ik bij Montel een bank en 2 fauteuils besteld. Drie weken geleden zijn de goederen afgeleverd maar tijdens het uitpakken werd geconstateerd dat er op de bank en op beide stoelen vlekken zaten. Och, zei de man die de goederen bracht, met een vochtig doekje gaat dat er wel af. Maar het ging er niet af en de man constateerde dat er diverse vlekvlekken op de goederen zaten. Ik had keus uit twee opties:
1. de goederen accepteren: binnen drie weken zou er iemand van De Meubelman langskomen om de goederen te reinigen. Wel moest ik dan het totaalbedrag min 10% contant betalen;
2. de goederen weigeren: de goederen worden dan in de werkplaats gereinigd of worden opnieuw bekleed.
Ik heb gezegd dat ik geen tweedehands bankstel heb besteld en heb ze geweigerd. Ik ben nu nog steeds in afwachting van een reactie van De Meubelman. Ik heb zelf een aantal keren gebeld, kom er niet doorheen, laat mijn telefoonnummer achter maar ik word maar niet teruggebeld. Ook Montel gebeld maar die verwijzen mij naar De Meubelman. Nu zit ik al drie weken zonder bankstel en heb besloten dat ik helemaal niets meer met de zaak te maken wil hebben omdat er een wanprestatie is geleverd. Toch durf ik niet op zoek te gaan naar een ander bankstel, uiteraard NIET bij Montel, want ik weet niet of ze mij aan de "overeenkomst" houden. In de Algemene Voorwaarden CBW wordt hierover niets gezegd, althans niet duidelijk voor mij. Een troost: ik doe nooit aan aanbetalingen, en heb dat in dit geval dus ook niet gedaan.

16again
Berichten: 16213
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door 16again »

Toch durf ik niet op zoek te gaan naar een ander bankstel, uiteraard NIET bij Montel, want ik weet niet of ze mij aan de "overeenkomst" houden. In de Algemene Voorwaarden CBW wordt hierover niets gezegd
Enerzijds:
Zodra een vermoedelijke levertijd (week 34-36 bijvoorbeeld) met een maand is overschreden, kun je volgens CBW voorwaarden kosteloos van de overeenkomst af.
Anderzijds:
Ondernemer kan beweren dat wel op tijd geleverd is, en dat dit afhandeling garantie betreft.

Stuur een aangetekende brief waarin je de ondernemer houdt aan de maximale extra levertijd van 1 maand, en dat je bij verstrijken van die termijn de overeenkomst ontbindt. Geef tevens aan dat je antwoord wil binnen bijvoorbeeld 14 dagen, en dat je bij uitblijven van antwoord er stilzwijgend van uit gaat dat de overeenkomst ontbonden is.

MT

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door MT »

Beste 16again,

Hartelijk dank voor uw reactie. Vanmorgen heb ik Branchevereniging Wonen gebeld (zij hebben een telefonisch vragenuurtje voor consumenten) en ook zij adviseerden mij om de ondernemer (Montel) en niet de serviceorganisatie (Meubelman) een aangetekende brief te sturen. Toch nog een vraag: levertijd was circa 12 weken (13 november) maar ik heb de goederen na 10 weken (29 oktober) ontvangen. Moet ik dan een maand (of vier weken?) rekenen vanaf 13 november of vanaf 29 oktober?

Groet,
Margriet

marl1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2006 15:36

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door marl1 »

Oh jee mensen... ik krijg helemaal de kriebels van dit forum. Vanmiddag heb ik nét de servicemonteur van de Meubelman gehad. We hebben 24 november een dressior gekregen. 3 Jongetjes, niet ouder dan 22, kwam het dressior brengen. 't Ging als een razende. Vervolgens hingen de laatstjes niet recht. Eenmaal beter bekeken was de kast gewoon scheef. Vanmiddag dus servicemonteur gehad; klacht gegrond. Er wordt een nieuwe kast besteld nu. Afwachten dan maar :roll:

Wordt vervolgd...

Trouwens, veel schrijffouten op dit forum. Mensen, we kunnen toch wel de Nederlandse taal goed schrijven? Vooral persoonsvormen zijn fout geschreven. Als je op die manier klachtenbrieven gaat schrijven is het logisch dat je niet serieus genomen wordt.

hbwoz
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:42

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door hbwoz »

3 Jongetjes, niet ouder dan 22, kwam het dressior brengen.
Mensen, we kunnen toch wel de Nederlandse taal goed schrijven? Vooral persoonsvormen zijn fout geschreven.
Taal blijkt toch moeilijker te zijn dan gedacht. Waarom maakt marl1 zelf taalfouten als hij of zij "de Nederlandse taal goed kan schrijven"?

erik1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2006 14:39

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door erik1 »

Geachte heer/ mevrouw,

Hierbij wil ik u een onderwerp aandragen dat u eventueel zou kunnen behandelen in uw uitzending, of dat u kunt gebruiken bij de koude douche.

In april 2005 heb ik bij de winkels Sanders en Montel meubels gekocht voor mijn nieuwe huis. De afspraak is toen gemaakt dat deze half oktober geleverd zouden worden. Op 14 oktober was het dan zover, de meubels werden geleverd door de meubelman. Een firma die op hun website keiharde toezeggingen doet en uitspraken doet over de te leveren kwaliteit.

Van de meubels die toen geleverd zijn was, zeggen en schrijven, geen enkel meubelstuk onbeschadigd. Er zaten krassen op de kasten, handgrepen zijn niet meegeleverd, beschadigd leer van de bank en eetkamerstoelen die van alle kanten beschadigd waren. De handgrepen die wel geleverd zijn zijn door de zogenaamde specialisten ook nog eens op de kop op de kasten geplaatst.

Om de beschadigingen te verhelpen zou er een monter van de meubelman komen, deze, overigens bijzonder aardige vakman, heeft enkele weken later de beschadigingen aan de bank en de kasten grotendeels verholpen.

Echter de door mij gekochte eetkamerstoelen waren dermate beschadigd dat een monteur deze beschadigingen niet zou kunnen verhelpen. Deze zijn dus direct weer meegenomen door de meubelman, er zouden nieuwe stoelen besteld worden die wel de kwaliteit hadden die ik gekocht had.
Er zou een spoedbestelling gedaan worden. Uiteindelijk werden op vrijdag 6 januari voor de tweede maal mijn eetkamerstoelen geleverd. Het begon hoopvol, want de eerste stoel die uitgepakt werd bleek onbeschadigd, de drie stoelen daarna hadden echter dezelfde beschadigingen en verkeerde afwerking als bij de eerste levering.

De stoelen zijn na contact met de meubelman bij mij in huis blijven staan, terwijl er opnieuw nieuwe stoelen besteld moeten worden, welke tijd hier overheen gaat is nu nog niet bekend, laat staan de kwaliteit ervan.

Aangezien ik u al drie maanden heb gewacht op mijn stoelen en ik ook nog wel enige tijd zal moeten wachten op mijn nieuwe stoelen vond ik het redelijk om met de Meubelman te gaan praten over een eventuele korting.
Ik ben in eerste instantie in gesprek gekomen met de heer van Lunteren, hij was contactpersoon tijdens de levering. Aangezien de heer van Lunteren hier niets over kon beslissen zou hij zijn meerdere, de heer Deddens, contact met mij op laten nemen binnen twee dagen. Toen dit niet gebeurde ben ik zelf maar met de heer Deddens gaan bellen. Deze had niets van de heer van Lunteren vernomen, wat mij al veel zegt over de interne communicatie.

Ik heb mijn probleem aan de heer Deddens voorgelegd, uiteraard kon hij hier ook geen beslissing in nemen. Wat mij verbaast, want de heer Deddens doet keiharde uitspraken op de website van de meubelman. Ik heb deze gekopieerd en u leest ze onderstaand:

Inderdaad, u leest het goed: met trots presenteer ik u De Meubelman. Een team van specialisten die één ding voor ogen staat: het verhogen van het plezier dat u beleeft aan uw bestaande en nieuwe meubelen. Vanaf het moment van aankoop tot en met alle nazorg zijn wij er voor u en uw meubelen. Waarom die trots, vraagt u zich misschien af? Ik zal het u uitleggen. Het blijkt in de praktijk dat nieuwe meubelen kijken en kopen door velen van u als een plezierige bezigheid wordt beschouwd. Dat is mooi. Tòch is bij aflevering van een aangekocht meubel een klein percentage van de Nederlandse consument ontevreden, zo blijkt uit onderzoek. Waarom? Omdat om sommige redenen dat leuke gevoel dat u had toen u een nieuw meubel kocht, zomaar kan omslaan. En dáár maakt De Meubelman definitief een eind aan! De Meubelman is het logische antwoord op eventuele ergernissen die kúnnen ontstaan na aankoop van meubelen. Onze nauwsluitende samenwerking met een select gezelschap vooraanstaande meubelspeciaalzaken en onze onafhankelijke positie in de markt, voorkomt 99% van die - vaak onnodige - ergernissen. Ja, ik weet het, het is een harde toezegging die ik hier doe; maar u mag mij er persoonlijk op aanspreken als directeur van De Meubelman. Wij zijn er voor ú en natuurlijk voor uw meubelen.
Ik wens u veel én lang plezier met uw aankoop!

Henk Deddens
Directeur De Meubelman

De heer Deddens heeft mij, volgens afspraak, terug gebeld met de mededeling dat korting geven niet in het bedrijfsbeleid van de Meubelman ligt. Wat mij dan verbaast is dat ik na drie maanden wachten en vele ergernissen een dergelijke tekst op de website van zijn bedrijf vind. Korting is op geen enkele wijze bespreekbaar, ik moet het doen met de excuses van de heer Deddens.
Volgens mij zou het zeker gepast zijn wanneer er een tegemoetkoming vanuit de Meubelman zou komen. En dan enk ik niet aan een tegoedbon van een bedrijf waar de Meubelman zaken mee doet, want ik zal nimmer te nooit meer iets kopen dat door de Meubelman geleverd wordt.

Ik hoop dat u mij kunt helpen met mijn vraag richting de Meubelman, zo niet dan zou ik het op prijs stellen deze vervelende situatie in uw programma te behandelen. Ik ben er van overtuigd dat ik zeker niet de enige ben met een dergelijke negatieve ervaring met de Meubelman. Maar juist voor diegene die hun meubels nog moeten kopen is het goed om te weten welke kwaliteit er geleverd wordt en hoe er vervolgens met klanten wordt om gegaan.

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,

Erik Duis

Gesloten