LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Profijt meubel WAARSCHUWING

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
marretje1
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2007 19:33

Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door marretje1 »

Ik heb 4 eetkamer stoelen gekocht ,zwarte.
wij moesten het ophalen bij het magezijn.

Die meneer wilde ons helpen dus hij droeg de 2 dozen in de auto.
er zat een sticker bovenop dat er dus zwarte stoelen in zouden zitten.
Aan de zijkant stond dus ivoor maar aangezien die meneer ze in de auto tilde konden wij dat niet zien en je gaat er toch vanuit dat het niet zo moeilijk is om zwarte stoelen in te pakken.

Bij thuiskomst bleek dus dat het ivoor kleurige stoelen waren.
Ik dus gebeld en nu worden de stoelen dus in het zwart opnieuw besteld.
Nu kunnen wij dus weer daar heen om de stoelen om te ruilen.

Ik vind dit echt een slechte service.
Ik dacht dat ze dan wel zouden zeggen ,wij komen ze wel omruilen bij u maar nee hoor alleen maar sorry zeggen en verder niks.
dus moet ik weer iemand opzoeken die voor mij naar Zoeterwoude wil gaan om te om te ruilen en ik zit 3 weken minimaal met die 2 dozen in huis waar ik niks mee kan.

Helaas voor die winkel dat wordt daar dus geen bankstel en nog anders spullen halen.

waarschuwing voor iedereen kijk eerst bij radar enz. of er meerdere klachten over een bepaalde winkel zijn.
Laatst gewijzigd door marretje1 op 13 okt 2007 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

sales1
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:30

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door sales1 »

Bij dit segment winkel,mag jij niet al teveel service verwachten.Daar is de prijs van u stoel opgebaseerd.(het zelf afhalen concept)dat zij de artikelen fout leveren is uiteraard niet goed.Maar een foutje is menselijk.Dus kort samen gevat zit je te z e i k e n om niets.

marretje1
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2007 19:33

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door marretje1 »

Ik mag dan wel zeuren ,maar een beetje service mag toch wel.
Het is behoorlijk dom om 2 x dezelfde fout te maken om de verkeerde stoelen te pakken , je mag toch wel verwachten dat ze de goeie stoelen geven.


Dan een beetje begrip van hun kant en kom de stoelen ophalen.

Ik zeg dit ook al waarschuwing.
Koop daar niets voordat je hier heb gekeken.

Ik had echt gedacht dat het een prima winkel zou zijn, zoals je geholpen wordt enz.
Nu zit ik met 2 dozen in mijn kamer en kan nog niet zitten.

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door Ellen76 »

Ik denk inderdaad dat je voor het geld niet teveel mag klagen. Als je iets bij een ander winkel met zelfbediening haalt dan moet je er ook zelf weer naar toe als het niet goed is. Lijkt mij vrij logisch, waar mensen werken worden fouten gemaakt, niemand is immers perfect. Als je perfecte service wil dan zal je meer moeten betalen voor je meubels.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door sjoegel »

Deels heb je wel gelijk. Bij de profijt moeten ze als ze stoelen meegeven kijken of het de goede zijn. Je kunt echter niet verwachten van een meeneemformule dat ze de stoelen komen ophalen. Dat kan niet uit bij dit soort goedkope winkels-stoelen. Wil je meer service moet je er ook voor willen betalen en niet als een zeur voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.

marretje1
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2007 19:33

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door marretje1 »

Zo vreselijk goedkoop waren ze nu ook weer niet.

Ik kende heel die winkel niet dus wist niet eens dat je alles moest ophalen.
en even voor de duidelijkheid het was een WAARSCHUWING zit niet op commentaar te wachten.

Ik vraag toch niet wat er aan gedaan kan worden.

Verder vanaf hier geen reacties meer.
Ik heb wel wat beters te doen dan jullie commentaar te lezen.
dacht dat dit een soort forum was voor waarschuwingen en niet dat ik nog eens afgebekt wordt.

Die grote mond hou je maar voor je zelf.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door sjoegel »

We proberen alleen maar te helpen. Daar is dit forum voor. Blijkbaar sta je niet open voor de waarheid die wij als onpartijdige forumhulpen wel zien. Jammer.

marretje1
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2007 19:33

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door marretje1 »

sorry hoor toch maar een reactie
wat voor hulp krijg ik en vraag ik er om?

Ik krijgt dit soort antwoorden

Dus kort samen gevat zit je te z e i k e n om niets.
NIET ALS EEN ZEUR VOOR EEN DUBBELTJE OP DE EERSTE RANG WILLEN ZITTEN.

Daar zit ik toch niet op te wachten .

Een beetje normaal met mensen omgaan is toch niks mis mee waarom moet er gelijk dit soort dingen worden geschreven.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door Dirkie »

Aan de zijkant stond dus ivoor
En dat is dus volgens mij geen zwart! Ik zou dan toch even vragen of ik in de doos mag kijken, voordat ze de auto ingaan.
Maar dat heb je blijkbaar niet gedaan. En nu worden ze gewoon omgeruild. Alleen moeten ze even besteld worden. Kan gebeuren.

Wat is nu precies het probleem. Jij heb niet in die doos gekeken en die aardige meneer die jullie auto hielp, ook niet. Ik kan er niet meer dan een misverstand van maken.

marretje1
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2007 19:33

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door marretje1 »

De volgende keer als we gaan om ze op te halen worden de dozen opgmaakt en ik kijk ze helemaal na,of er iets aan mankeert.

Dat leer je er wel weer van.


Ik let maar niet meer op de stickers die er op staan.


Ik had wel door de gaten gekeken maar dacht dat ze ingepakt waren met iets.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door MLF »

en toch is het een beetje ook uw schuld
u had in de doos moeten kijken, altijd zekerheid
beetje achterdochtig zijn is wel handig

marretje1
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2007 19:33

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door marretje1 »

tuurlijk is het een beetje mijn schuld.

Ik heb niet goed opgelet,

je moet tegenwoordig alles nakijken want het verschil tussen ivoor en zwart is niet zo groot.

maar ik ga zoals hierboven staat de volgende keer de stoelen nakijken zal je net zien als ik die stoelen ophaal dat er dan iets mee aan de hand is.

h.polkerman
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2007 10:37

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door h.polkerman »

Slechte ervaring met Profijt :evil:
Mijn zoon had een bankstel gekocht bij Profijt meubelen in Groningen. Na 3 maanden wachten kwam het bericht dat de bankstel niet te leveren was door een faillisement. Bij de zaak aangekomen om eens door te spreken hoe dit nu op te lossen bleek dat ze een verkeerde kleur hadden besteld. Toen wij hierop reageerden dat ze een fout hadden gemaakt werden we afgescheept met de woorden: dan had u de bon maar beter moeten lezen. Vervolgens werden we min of meer voor leugenaars uitgemaakt door deze dame in kwestie. Toen we zeiden dat er een getuige bij de bestelling was geweest had ze er geen boodschap aan. Ten einde raad heeft mijn zoon toen maar in een opwelling een showroommodel gekocht. Hij zat immers al drie maanden zonder en de hele avond op een bureaustoel zitten verveelt ook gauw. Een dag later had hij spijt van zijn te vlugge aankoop en wilde de koop annuleren. Geen sprake van vond Profijt. Hij had een handtekening gezet en de koop was gesloten. Al met al moet je dus goed de aankoopbon doorlezen. Als er verkeerd wordt besteld treft Profijt geen blaam. Je wordt onfatsoenlijk behandeld en met je klacht wordt niets gedaan. Dus bedenk u eerst goed voordat u een aankoop bij Profijt meubelen doet. Als ik had geweten dat er al zoveel klachten waren over deze zaak hadden we ons wel bedacht.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door sjoegel »

heel logisch. goedkope meubelen kan door lage kosten lees slecht en laagbetaald = ongemotiveerd personeel. U krijgt waar U voor betaald. Het kan mee zitten maar vaak gaat het ook mis.

nm74
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2007 16:26

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door nm74 »

Ik had dus in een reclame blad van Profijt een leuk bankstel gezien.
Dacht laat ik eens op het net gaan kijken wat ik over profijt kan vinden. Jammer dat je dan een forum op Kassa tegenkomt met negatieve ervaringen met Profijt.

En hoe grappig is het om te zien hoe er over en weer berichten verzonden worden. Wat me ook opvalt is dat sommigen erg positief zijn over profijt en zelfs de moeite nemen om negatieve ervaringen totaal met de grond gelijk te maken.
Het lijkt er op dat deze mensen hun salaris van Profijt Meubelen krijgen.
Dat noem ik nog eens hart voor de zaak.
:lol:

brui2957
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 mei 2006 12:48

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door brui2957 »

Je kan schrijven over Profijt wat je wil,maar het blijft een ballen bedrijf.

Eindelijk naar weer eens 12 weken wachten ons nieuwe witte bankstel geleverd gekregen.Maar zoals eigenlijk wel te verwachten was,weer beschadigd.Natuurlijk kan profijt hier niet helemaal 100% iets aan doen,maar lijkt me toch verstandiger van deze zaak eerst eens voor het meegeven aan de klant de artikelen te controleren op schade.
Hun magazijn in Almere staat alleen al vol aan artikelen die weer retour fabrikanten moeten.

Beste mensen......Tip voor de komende jaren....Koop niks bij Profijt.
Heb ik het nog niet eens weer gehad over de slechte service wat betreft het ophalen van de eerste beschadigde bank.

marretje1
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 okt 2007 19:33

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door marretje1 »

Nog hebben we de stoelen nog niet,nu zouden ze in week 6 komen,
na gebeld te hebben blijkt dat ze wel op voorraad staan,dus morgen er heen,met de verkeerde kleur stoelen,als ze de zwarte stoelen niet hebben gaan we gelijk ons geld terug halen.

wordt vervolgd :twisted:

bart1979
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 sep 2005 12:01

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door bart1979 »

Natuurlijk kan er altijd wel iets fout gaan, dat wil niet zeggen dat het een slecht bedrijf is.

Ik heb 6 eetkamerstoelen besteld bij profijt. De prijs was goed(koop) en de stoelen zaten lekker.

Na een aantal weken kreeg ik telefoon dat de stoelen binnen waren. Ik heb er toen voor gekozen deze thuis te laten bezorgen voor een kleine vergoeding.
De stoelen bereikten mij in perfecte staat, in de goede kleur, met de juiste poten.
Ik ben heel tevreden over profijt.

zonnebloem54
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 sep 2007 15:27

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door zonnebloem54 »

Wij hadden in augustus 2007 leuke meubels gevonden.. Dus ook besteld toen.

Het zou 3 maand duren voor we ze geleverd zouden krijgen. Eind dec belden ze op.. De fabriek is falliet.. (tja dat lees ik hier nu erg vaak van de anderen ook)
De meubels zouden niet geleverd worden. Aangezien dat we niet aanbetaald hadden , heb ik gevraagd het contract te ontbinden. Wilden ze eerst niet doen. Toen heb ik hen gewezen op het feit dat ZIJ hun afspraak tov mij niet nagekomen zijn binnen het gestelde termijn, (hadden ze zelf gesteld). en dat ik dan rechtsgeldig het recht had om het contrakt te ontbinden..

Hier gingen ze toen wel op in. En het contract is ontbonden.Maar verder is het na tevredenheid afgehandeld

Het vervelende is datik nog steeds geen bankstel heb , maar mijn wensen, Helaas dan maar weer hard op zoek..

Het kan dus wel anders , als je hen ook wijst op hun rechten en plichten.

Ellen76
Berichten: 128
Lid geworden op: 08 jun 2005 21:46

Re: Profijt meubel WAARSCHUWING

Ongelezen bericht door Ellen76 »

3 jaar geleden een bank en stoel gekocht bij profijt meubel Apeldoorn. Binnen de gestelde tijd binnen en goed voor elkaar. We zitten er nog prima op en is makkelijk schoon te houden ondanks een zoon van nu ruim 2. :wink: Ik vind dat je toch waar voor je geld krijgt, het is ook allemaal niet zo duur dus je kan ook niet direkt verwachten dat je er 10 jaar mee kan doen.

Gesloten