LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Quasi compensatie voor een miskoop
Quasi compensatie voor een miskoop
Medio 1999 kochten wij in Voorschoten een bank van het fabrikaat Koekoek. Wegens opheffing van deze zaak hebben we bij de fabrikant geïnformeerd naar twee bijpassende fauteuils. In de fabrieks-showroom hebben we (na een uitgebreide voorlichting) onze keus gemaakt. Omdat de fabriek niet aan particulieren levert geschiedde de levering via de dichtstbijzijnde leverancier, de fa Home Style in Leidschendam. Kosten van bank en fauteuils ca fl 10.000. Na iets meer dan vier jaar waren de kussens ingezakt en was de bekleding sterk verkleurd en op enkele plaatsen doorgesleten! Fa Home Style vond dat 'duurkoop niet altijd een goede koop was' maar zei namens de fabrikant te kunnen aanbieden: een nieuwe stoffering met 30% korting op de stof. Kosten: fl 7500. We hebben daarop schriftelijk laten weten een dergelijk bedrag, ook al gezien de forse aanschafwaarde, te hoog te vinden en ook een tegemoetkoming in de stofferingskosten te verwachten. Vervolgens nooit meer iets vernomen van de fa Home Style of fabrikant Koekoek. Omdat Home Style niet geregistreerd is bij CBW konden we niet terecht bij de Geschillencommissie Meubelbranche. Spijtig genoeg zijn we geen lid van de Consumentenbond, dus wat nu, toch weer een grote uitgaaf?
Re: Quasi compensatie voor een miskoop
het CBW is een wassen neus... verwacht daar niets van.
heeft u een rechtsbijstandsverzekering, dan zou u daar eens mee moeten praten. Een gang naar de rechter lijkt me de enige uitkomst.
heeft u een rechtsbijstandsverzekering, dan zou u daar eens mee moeten praten. Een gang naar de rechter lijkt me de enige uitkomst.
Re: Quasi compensatie voor een miskoop
CBW wassen neus ??
Had nou toch maar bij een lid van het CBW, sta je toch een stuk sterker.
En de Gast die bovenstaand commentaar geeft, moet lekker naar
zijn eigen dubieuze zaakjes blijven gaan.
Gang naar de rechter heeft geen zin.
Had nou toch maar bij een lid van het CBW, sta je toch een stuk sterker.
En de Gast die bovenstaand commentaar geeft, moet lekker naar
zijn eigen dubieuze zaakjes blijven gaan.
Gang naar de rechter heeft geen zin.
Re: Quasi compensatie voor een miskoop
In tegendeel, volgens de CBW voorwaarden kan je na een paar jaar al fluiten naar het grootste deel van je geld. Na 3 jaar hoef je nog maar 30% oid te vergoeden als bedrijf, en dan krijg je oplossingen zoals bij de topicstarter.
Nee, in het consumentenrecht is de consument aanzienlijk beter beschermd dan via het CBW.
Nee, in het consumentenrecht is de consument aanzienlijk beter beschermd dan via het CBW.
Re: Quasi compensatie voor een miskoop
Het is nog erger:volgens de CBW voorwaarden kan je na een paar jaar al fluiten naar het grootste deel van je geld. Na 3 jaar hoef je nog maar 30% oid te vergoeden als bedrijf
-na 2 jaar nog maar 33% vergoeding. Geen vergoeding voorrijkosten
-na 3 jaar is de "garantie" verlopen.
Re: Quasi compensatie voor een miskoop
Bij de kantonrechter vindt u als gelijk hebt een gewilliger oor. Dat weet men bij het CBW ook, getuige publicaties hierover op hun eigen website.