LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
babs2
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 feb 2009 17:07

Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door babs2 »

Geplaatst op 12 Feb 2009 17:22 door babs2


--------------------------------------------------------------------------------

Eind oktober 2008 hebben we een eethoek plus 4 stoelen en een salontafel besteld. Op 8 januari zijn alle spullen gebracht en bij het uitpakken was al meteen duidelijk dat dit niet de eettafel en salontafel waren die wij besteld hadden.

De beide tafels waren onbehandeld en hadden het stof van de schuurmachine er nog opzitten! Het leek wel sloophout!!! en dat terwijl de tafels in de winkel een mooie donkere kleur hadden. Meteen hebben wij Raamsveld gebeld met de mededeling dat wij dit niet accepteerden en ze de spullen maar weer mochten komen ophalen. Daar werd op gereageerd dat er eerst een "serviceformulier" ingevuld moest worden en ze dan wel "verder keken"

Het is inmiddels 12 februari, en we zijn nu al drie brieven verder... een fax... email.... en er gebeurd HELEMAAL NIETS! Ze reageren helemaal nergens op.. We krijgen geen ontvangstbevestiging van de faxen, mails en brieven. Het enige wat ze sturen is een standaardbrief waaarin wordt verzocht om toezending van de nota... (tot 2 x aan toe) Van ellende heb ik de hele zooi 2 x naar ze gemaild, gefaxt en nog eens een keer per post naar ze toe gestuurd.

Na het zoveelste telefoontje van onze kant werd er dan eindelijk toegezegd dat er iemand komt kijken... Op 14 februari dus...

Op mijn vraag hoe laat deze of gene dan komt werd medegedeeld: U mag 's ochtends bellen en dan vertellen wij wel wanneer hij of zij komt. Een naam geven ze al helemaal niet. Ik heb ook geen idee wie ik al die tijd aan de telefoon heb gehad. (hoezo onbeschoft...) Volgens de dame moeten we de 14e maar afwachten en de naam van de manager wil ze niet geven. Dus geen idee met wie ik praat zeg maar.

Het enige wat ik mag doen is een email sturen naar [email protected] of een brief sturen......

In de laatste correspondentie heb ik hun algemene voorwaarden geciteerd:

"De geleverde zaak moet de eigenschappen bezitten die de afnemer op grond van de overeenkomst bij normaal consumentengebruik mag verwachten (conformiteit). Wordt aan deze verwachtingen niet voldaan, dan heeft de afnemer recht op reparatie respectievelijk vervanging, prijsvermindering en/of ontbinding"


Zelfs hierop reageren ze niet...

Van 14 februari verwacht ik eigenlijk niets....maar ik zal mijn recht krijgen.

Groeten,

Babs

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door D1RK »

Wat staat er in de showroom?

Er worden blank houten meubels verkocht die je zelf in de was kunt zetten en de blank houten meubels kunnen met kleurwas diverse tinten krijgen die met ontvetter blank gemaakt kan worden.

Dus was dit toevallig het geval?
Zonder bescherming en alleen geschuurde krijgen vocht kringen en ik wilde juist een harde waslaag omdat de lak wel eens eerder beschadigde.

Ik heb blanke meubels geborsteld zodat er een nog zwaardere hout structuur kwam dus extra ruig maar als ik nu een brief wilde schrijven moet er wel een krant onder....

Dus wat kocht U voor afwerking?

babs2
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 feb 2009 17:07

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door babs2 »

De meubels hebben als naam "Goby"
Als u op de website www.raamsveld.nl kijkt bij het kopje "Tafels" en daar de eettafel Goby opzoekt, ziet u precies hoe de tafel zou moeten zijn. De salontafel staat onder de naam Gobi....

Zoals de tafel daar staat hebben wij hem natuurlijk ook gekocht. Wat wij hebben gekregen is niet te vergelijken. De tafel die wij hebben gekregen is onbehandeld met de schuurvegen er nog op.

Vanochtend heb ik gebeld en er werd mij verteld dat ze tussen 12:00 en 17:00 uur langskomen........

Een exacte tijd is niet te zeggen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste.

Heb je dan vooraf betaald ofzo?
Als je duidelijk iets anders krijgt dan je hebt besteld , laat je de leverancier toch gewoon weer meenemen ...

Overigens moet de winkel je nu natuurlijk ook correct helpen, maar het is wel zo lastig op deze manier

babs2
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 feb 2009 17:07

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door babs2 »

Wij moesten bij aflevering betalen, en pas na het uitpakken van de dozen kwamen we er achter. Toen waren de heren al weg. Overigens staat in de voorwaarden dat je zelf verantwoordelijk bent voor de verpakking. Onze huiskamer stond op dat moment vol met dozen (net verhuisd)

Nog geen half uur na levering hebben we Raamsveld gebeld..het relaas staat hierboven beschreven.

Overigens is de Fa. Raamsveld geweest vandaag. Wij hadden gehoopt een deskundig iemand te treffen die gemachtigd was om een beslissing te nemen.

De heren die kwamen kijken waren de heren die normaal gesproken spullen afleveren bij klanten en de klachten bekijken en noteren.

Er werd wat olie op de tafelpoot gedaan en vervolgens werd er gezegd:

"Kijk eens... wat mooi!" nou sorry hoor, na het opdrogen van de olie kwamen de witte strepen weer keihard terug.

Toen ik vervolgens de foto liet zien die in de folder stond was de opmerking: ja maar mevrouw, dat is een foto die de leverancier maakt, die is altijd mooier. Het is toch te gek voor woorden? We hebben een flink bedrag betaald... en vervolgens wordt je gewoon met een kluitje in het riet gestuurd.

Puntje bij paaltje... wij moeten maar weer afwachten totdat er een beslissing genomen wordt door de hoge baas van Raamsveld... Maar die is er nu niet hoor mevrouw werd er gezegd.

Nee, de hoge baas is er nooit.!!!! Trouwens geen idee wie dat is want we krijgen geen naam....

Ik heb wederom gezegd dat ik mijn geld terug wil, of een nieuwe salontafel en eettafel. Ik hoef geen korting, ik wil alleen hebben waarvoor ik betaald heb en anders niet.

Maar goed, we weten dus nu nog niets... In ieder geval ben ik vanmiddag nog naar Raamsveld gereden en heb daar foto's gemaakt van de salontafel en de eethoek. Deze foto's samen met de foto's van onze salontafel en eethoek stuur ik nog 1 keer op naar Raamsveld. En beroep me wederom op artikel 15 van hun algemene voorwaarden.

Ik wacht rustig een week af... en daarna schakel ik een advocaat in. Ik heb er eigenlijk geen zin in , maar ze reageren nergens op... vinden me maar een zeur... Prima, dan zullen ze zien hoe ik kan zeuren.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je verpakte producten kreeg mag je dit eerst uitpakken voor controle en dan betalen.

Dit was achteraf beter geweest.
Alleen de aanbetaling is dus veiliger en open altijd de verpakking.

Verder niets van we hebben het zo druk, geen tijd hiervoor, want dan mogen ze van mij helpen met uitpakken....

babs2
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 feb 2009 17:07

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door babs2 »

Beste Dirk,

We hebben inderdaad ons lesje geleerd :-(

Wel een zure les inderdaad :-(

Groetjes,

Babs

Anne Maria
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2009 08:05

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door Anne Maria »

Het verhaal van babs2 komt mij bekend voor, ik heb nl hetzelfde probleem..

Op 7 februari heb ik bij Raamsveld ook de meubels van Gobi besteld en ik ging heel blij de winkel uit.
Twee weken later, op zaterdag 21 februari, werden de meubels afgeleverd en bij het openmaken van de dozen bleek dat de meubels onder het stof zaten.
Ik heb de meubels eerst met een vochtige doek afgenomen en wat blijkt .... ze zijn een stuk donkerder van kleur en op de deuren van de dressoir zitten ook schuurvegen. Dit zijn niet de meubels die ik in de showroom en op de website heb gezien en ik ben ook erg teleurgesteld.
Ik ben uiteraard met mijn klacht naar de winkel gegaan en heb een service formulier ingevuld en foto's gemaakt. In de winkel werd mij verteld dat het allemaal goed zou komen en ik hoef me vooral geen zorgen te maken.
Omdat het dressoir ook nog beschadigd was zijn de jongens op zaterdag 14 maart langsgekomen met een nieuw dressoir, deze blijkt net zo donker te zijn en weer de verkeerde handgrepen. Mij is verteld dat de handgrepen zoals op het showmodel niet meer leverbaar zijn. Ook bij het dressoir hebben zij de houtolie gebruikt op te laten zien dat de witte vegen daarmee weg gaan, nou mooi niet :(

Blijkbaar kan Raamsveld niet de meubels leveren zoals ze in de showroom en op de website staan... ik heb geen zin om langer service formulieren in te vullen en ben er helemaal klaar mee :evil:.
Van mij mogen ze de meubels komen ophalen en ik wil uiteraard mijn geld terug.

Ik ben heel erg teleurgesteld.

babs2
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 feb 2009 17:07

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door babs2 »

Hoi Annemaria, nou het is met recht een gebed zonder eind hoor. Nadat de heren waren geweest hoorde ik weer helemaal niks van ze. Geen briefje, geen belletje niets!

Uiteindelijk heb ik zelf maar weer gebeld om te vragen wat er dan nu ging gebeuren. Ik werd in de wacht gezet en de dame aan de telefoon ging het uitzoeken. Na een tijdje werd ik weer te woord gestaan en werd er gezegd: Tja mevrouw, u heeft de chauffeurs weg gestuurd dus daar om is er niets meer gebeurd!!!!!!!!!!!!!!!

Ik was met stomheid geslagen! Ik heb niemand "weggestuurd" Ik heb wederom verteld dat ik niet accoord ga met een "olietje" op twee tafels die meer op sloophout lijken dan op de gobi tafels in de winkel. Daar had de mevrouw geen boodschap aan en ik MOCHT mijn verhaal wederom per email aan ze mailen.

Ik heb toen direct advies ingewonnen bij onze verzekerings adviseur en hij raadde ons aan om inderdaad weer per email het complete verhaal te doen en ze een termijn te stellen waarin ze moeten reageren. Ook moesten wij ze nogmaals de gelegenheid geven om voor een passende oplossing zorg te dragen. Deze termijn loopt af op 1 april a.s. en na deze termijn gaat de hele handel naar onze rechtsbijstandsverzekering.

Maar de opmerking van Raamsveld "In de winkel werd mij verteld dat het allemaal goed zou komen en ik hoef me vooral geen zorgen te maken." klinkt heel bekend Annemaria. Ook deze zin hebben wij toen gehoord toen wij de klacht meldde.

Op 8 januari is alles geleverd en inmiddels is het 15 maart en is er nog helemaal niets gebeurd.

Dus na 1 april linea reacta naar de rechtsbijstandsverzekering

Met vriendelijke groet,

Babs2

Anne Maria
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2009 08:05

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door Anne Maria »

Hallo babs2, bedankt voor uw reaktie.
Afgelopen zaterdag hebben de bezorgers een formulier ingevuld ... wat erop staat weet ik niet maar zij zouden deze aan het einde van de rit inleveren zodat er weer een klacht opgemaakt kan worden.
Zaterdagmiddag ben ik samen met een goede vriendin naar Raamsveld gegaan. Wij hebben hen gevraagd of de meubels van de showroom geruild kunnen worden met de meubels die bij mij thuis staan, maar dat is niet mogelijk. Ik kan dinsdag bellen hoe het nu allemaal verder moet.
Ik heb geen zin in maanden van heen en weer gecorrespondeer van welles / nietes. Ik hoop dat ik van Raamsveld mijn geld kan terug krijgen.

Ik kan me voorstellen dat uw geduld opraakt en dat u stappen gaat ondernemen.

Groeten, Anne

Anne Maria
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2009 08:05

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door Anne Maria »

Hallo Babs2,

Op 23 maart een e-mail naar Raamsveld gestuurd met weer het hele verhaal en met mijn voorstel om het bedrag dat ik betaald heb terug te storten en dat zij de meubels komen halen.
Na een herinnering per e-mail te hebben gestuurd en na twee telefoontjes heb ik een antwoord gekregen :cry:
'Wij zullen niet overgaan tot ophaling en restitutie van uw order. Reden hiervoor is dat wij uw klachten niet als dusdanig ernstig en onoplosbaar zien als u.. Uw klachten zijn, in onze ogen althans, grotendeels gebaseerd op onwetendheid en aannames van uw kant. U vergelijkt uw geheel nieuwe meubels met 2jaar oude toonzaal modellen en verwacht geen verschil te zien. Hetzelfde doet u met de foto's op internet en in folders. Dat is geen vergelijkingsmateriaal en lijkt ons geen realistische verwachting. U schrijft over witte strepen en schuurplekken, deze zijn echter programma eigen. Feit is dat er tegenwoordig steeds mattere en dunnere laklagen worden gebruikt welke soms ook nog poreus zijn. Bovendien wordt geen enkel stuk hout even glad of donker na dezelfde bewerking, of het nu schuren of lakken betreft. Ook in deze fase van bewerking kenmerkt hout zicht door een grote verscheidenheid aan oppervlakten. De witte strepen die u zo storen en welke het gevolg zijn van een nabehandeling kunnen zoals u heeft gezien simpelweg worden teniet gedaan. De greepjes zijn inderdaag gewijzigd maar dit lijkt ons geen reden tot reklameren. Het zijn immers nog steeds ingelegde grepen zoals omschreven en geadverteerd alleen de vorm is iets anders.'

Wat kan ik hier nog mee? Hebben jullie al contact opgenomen met de advocaat? of kunnen we dit probleem via Radar spelen..

Ik zou graag een reaktie van iemand willen ontvangen :?:

babs2
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 feb 2009 17:07

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door babs2 »

"Even" een kleine update.

Deze zaak loopt nog steeds. :roll: De DAS rechtsbijstand heeft de zaak vorig jaar april in behandeling genomen, en om een heeeeel lang verhaal kort te maken; op 22 januari a.s. is er een besloten zitting van de Geschillencommissie en volgt dan eindelijk de uitspraak in deze zaak. ( In november is er al een eerdere zitting geweest, en daarna pas een expert en dan nu e i n d e l i j k de laatste zitting met een uitspraak)

Anne Maria
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 mar 2009 08:05

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door Anne Maria »

Hallo Babs,
Knap dat jullie doorgezet hebben, ben benieuwd wat er zal worden besloten.
Ik heb na veel schrijven en geen reaktie, de meubels voor een prikkie op Marktplaats verkocht omdat ik er geen geen zin meer had. Zelfs mijn vader heeft een aangetekende brief gestuurd waar hij nooit antwoord heeft gekregen. Op 4 augustus 2009 heb ik van Raamsveld een reaktie ontvangen en hebben zij excuses aangeboden voor het uitblijven van een inhoudelijke reactie omdat het vakantie was. Zij hebben mij een herkeuze uit de showroom aangeboden (handig in de uitverkoop tijd). Ik ben niet akkoord gegaan omdat ik mijn meubels al via Marktplaats verkocht had. Ik zal nooit meer bij Raamsveld iets kopen. De spreuk 'Goedkoop is duurkoop' is wel van toepassing.
Ik wens jullie heel veel sterkte toe en ik hoop dat jullie deze zaak zullen winnen. Met vriendelijke groet, Anita

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door WarZir »

Ik heb nog een aanvulling over Raamsveld in het algemeen.
Mijn ouders gingen gisteren naar vestiging Leiderdorp om te kijken voor een nieuw bankje. Op de 'zolder' verdieping stonden ook allerlei showmodellen in de aanbieding, m'n ouders zagen hier een heel mooie bank staan voor een net bedrag van € 350,--, ze gingen informeren over bezorging, maar kregen een bits antwoord dat ze aanbiedingen niet aan huis bezorgen. Mijn moeder zei "maar ik betaal toch gewoon de bezorgkosten, wat is dan het probleem?", de Raamsveld medewerker was echter onverbiddelijk. Mijn moeder was best wel teleurgesteld, want ze vond dat bankje zo mooi en ze waren al een poos op zoek naar zoiets. Dit kon de medewerker kennelijk geen r**t schelen...

Ik hoorde dit verhaal zojuist aan van mijn moeder en ben gelijk eens op de site van Raamsveld gaan kijken hoe dit nu zit. Het klopt idd dat 'aanbiedingen' niet aan huis bezorgd worden. Maar ik werd ronduit misselijk toen ik hun slot zin las onder het kopje 'koopjes':

"UITZONDERINGEN OP DEZE REGELS ZIJN NIET MOGELIJK EN DE DISCUSSIE NIET WAARD! " (zie linkje: http://www.raamsveld.nl/koopjes.parser.php )

:? :? :evil:

Hebben ze daar geld teveel ofzo?? Voor mij in elk geval genoeg reden om hier nooit iets te kopen (en ik zal dit ook zeker mondeling onder familie, vrienden en kennissen verspreiden), zo ga je absoluut niet met je klanten om...

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door Jannes22 »

WarZir schreef:Ik heb nog een aanvulling over Raamsveld in het algemeen.
Mijn ouders gingen gisteren naar vestiging Leiderdorp om te kijken voor een nieuw bankje. Op de 'zolder' verdieping stonden ook allerlei showmodellen in de aanbieding, m'n ouders zagen hier een heel mooie bank staan voor een net bedrag van € 350,--, ze gingen informeren over bezorging, maar kregen een bits antwoord dat ze aanbiedingen niet aan huis bezorgen. Mijn moeder zei "maar ik betaal toch gewoon de bezorgkosten, wat is dan het probleem?", de Raamsveld medewerker was echter onverbiddelijk. Mijn moeder was best wel teleurgesteld, want ze vond dat bankje zo mooi en ze waren al een poos op zoek naar zoiets. Dit kon de medewerker kennelijk geen r**t schelen...

Ik hoorde dit verhaal zojuist aan van mijn moeder en ben gelijk eens op de site van Raamsveld gaan kijken hoe dit nu zit. Het klopt idd dat 'aanbiedingen' niet aan huis bezorgd worden. Maar ik werd ronduit misselijk toen ik hun slot zin las onder het kopje 'koopjes':

"UITZONDERINGEN OP DEZE REGELS ZIJN NIET MOGELIJK EN DE DISCUSSIE NIET WAARD! " (zie linkje: http://www.raamsveld.nl/koopjes.parser.php )

:? :? :evil:

Hebben ze daar geld teveel ofzo?? Voor mij in elk geval genoeg reden om hier nooit iets te kopen (en ik zal dit ook zeker mondeling onder familie, vrienden en kennissen verspreiden), zo ga je absoluut niet met je klanten om...
Ik vind dit geval niet echt heel schokkend. Als hun opruimingen niet bezorgen dan is dat zo. Discussie dus uitgesloten, waarom zou je discuseren? Ze hebben hier hun redenen voor, vaak zijn dingen zo sterk afgeprijsd dat een bedrijf er geld achteraan gooit, zelfs al zal je betalen voor het bezorgen dan is het voor hun niet aantrekkelijk. Daarbij moeten ze een onverpakte bank in het magazijn zetten, vervoeren in een vrachtwagen met meerdere spullen etc. etc. Dit komt het onverpakte bankje ook niet echt te goede, wie draagt het risisco? Als je moeder het bankje zo mooi vindt komt ze het toch ophalen? Ik vind het echt zielig als gelijk zegt, ik zal het mondeling verspreiden, omdat je moeder teleurgesteld is over een bankje van € 350,- ?

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door WarZir »

@ Jannes:

hoe ondenkbaar misschien ook, maar er bestaan nog steeds mensen die geen auto en/of rijbewijs hebben en die dus afhankelijk zijn van bezorging. Of het nou om een bank van 3000 of 350 euro gaat, een winkel mag best wat service verlenen, de bezorgkosten wilden m'n ouders zó voldoen, geen enkel probleem in dat opzicht.

Wat jij zegt over onbeschermde meubels, kan ik me op zich zeker wel in vinden, dit zou een reden kunnen zijn. MAAR... waarom leggen ze dit dan niet gewoon op een nette en klantvriendelijke manier aan hen uit? Waarom moet die medewerker gelijk zo bits doen? De reden waarom er niet bezorgd kan worden, staat ook niet eens op hun site, maar er staat dan verrassend genoeg wél bij dat het de discussie niet waard is om hierover te beginnen. Mijn ouders wisten dit eerst niet eens hoor, het is dat ik dit naderhand even voor hen heb opgezocht op internet, maar ik persoonlijk vind het buitengewoon bot om op je site te vermelden dat het de discussie niet waard is, dit nodigt in ieder geval mij nou niet bepaald uit om daar iets te kopen. Mag ik dit zeggen? En ja, als iemand die ik ken over Raamsveld begint, zal ik het zeker niet nalaten om dit te vertellen, zielig he? :roll: :mrgreen: . Je hebt een beetje makkelijk praten voor iemand die niet bij m'n ouders in de winkel heeft gestaan en heeft aangehoord hoe ze daar behandeld werden door de medewerker, maar goed, botheid zal zo te zien wel steeds gewoner worden in deze maatschappij... :|

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door Jannes22 »

WarZir schreef:@ Jannes:

hoe ondenkbaar misschien ook, maar er bestaan nog steeds mensen die geen auto en/of rijbewijs hebben en die dus afhankelijk zijn van bezorging. Of het nou om een bank van 3000 of 350 euro gaat, een winkel mag best wat service verlenen, de bezorgkosten wilden m'n ouders zó voldoen, geen enkel probleem in dat opzicht.

Wat jij zegt over onbeschermde meubels, kan ik me op zich zeker wel in vinden, dit zou een reden kunnen zijn. MAAR... waarom leggen ze dit dan niet gewoon op een nette en klantvriendelijke manier aan hen uit? Waarom moet die medewerker gelijk zo bits doen? De reden waarom er niet bezorgd kan worden, staat ook niet eens op hun site, maar er staat dan verrassend genoeg wél bij dat het de discussie niet waard is om hierover te beginnen. Mijn ouders wisten dit eerst niet eens hoor, het is dat ik dit naderhand even voor hen heb opgezocht op internet, maar ik persoonlijk vind het buitengewoon bot om op je site te vermelden dat het de discussie niet waard is, dit nodigt in ieder geval mij nou niet bepaald uit om daar iets te kopen. Mag ik dit zeggen? En ja, als iemand die ik ken over Raamsveld begint, zal ik het zeker niet nalaten om dit te vertellen, zielig he? :roll: :mrgreen: . Je hebt een beetje makkelijk praten voor iemand die niet bij m'n ouders in de winkel heeft gestaan en heeft aangehoord hoe ze daar behandeld werden door de medewerker, maar goed, botheid zal zo te zien wel steeds gewoner worden in deze maatschappij... :|
Wellicht hadden ze in jullie ogen anders kunnen reageren. Maar, als ze zeggen dat het niet bezorgd wordt waarom zou je dan in discussie willen? Botheid kan van 2 kanten komen, natuurlijk moet de winkel vriendelijk blijven maar als ze het antwoord al hebben gegeven? Hoe vaak moeten ze die dan herhalen? Er betaan mensen zonder rijbewijs of auto, maar hebben die mensen geen kennissen? Vrienden , ouders, buren of kinderen? Ik noem maar iets, kunnen of willen. Natuurlijk zou het mooi zijn als ze een bankje van 350 euro ook nog eens netjes thuis brengen. Aan hoeveel bezorgkosten willen ze voldoen? Wanneer wordt het wel interresant voor de verkopende partij? En gaat de klant daarmee akkoord? Er zit een groot verschil tussen een nieuw bankstel van 3000 euro of een opruiming voor 350 euro, dat kan je zelf ook begrijpen. Wil je echt service? Geef dan 3000 euro uit bij een meubelwinkel in een hoger segment. Verwacht niet teveel service voor 350 euro. Service kost geld, voor beide partijen.

WarZir
Berichten: 191
Lid geworden op: 15 jan 2009 13:13

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door WarZir »

Jannes22 schreef: Wellicht hadden ze in jullie ogen anders kunnen reageren. Maar, als ze zeggen dat het niet bezorgd wordt waarom zou je dan in discussie willen? Botheid kan van 2 kanten komen, natuurlijk moet de winkel vriendelijk blijven maar als ze het antwoord al hebben gegeven? Hoe vaak moeten ze die dan herhalen? Er betaan mensen zonder rijbewijs of auto, maar hebben die mensen geen kennissen? Vrienden , ouders, buren of kinderen? Ik noem maar iets, kunnen of willen. Natuurlijk zou het mooi zijn als ze een bankje van 350 euro ook nog eens netjes thuis brengen. Aan hoeveel bezorgkosten willen ze voldoen? Wanneer wordt het wel interresant voor de verkopende partij? En gaat de klant daarmee akkoord? Er zit een groot verschil tussen een nieuw bankstel van 3000 euro of een opruiming voor 350 euro, dat kan je zelf ook begrijpen. Wil je echt service? Geef dan 3000 euro uit bij een meubelwinkel in een hoger segment. Verwacht niet teveel service voor 350 euro. Service kost geld, voor beide partijen.
Verwacht niet teveel service voor 350 euro??? :shock: Kom op zeg, doe niet zo mal! Dus iemand die bij dezelfde winkel iets voor 3000 euro koopt, hoort een betere en meer servicegerichte behandeling te krijgen dan een klant die voor 350 euro iets koopt? Ik hoop dat je hier een denkfoutje hebt gemaakt, maar dit is dus echt ronduit belachelijk wat je nu stelt. Een winkel hoort iedereen gelijk te behandelen, of het nou om een aanbieding gaat of het duurste meubel in de zaak. Mijn ouders wilden gewoon de bezorgkosten betalen die iedereen daar betaald, namelijk 35 euro.
En (lees mijn vorige post eens goed) mijn ouders hebben geen antwoord danwel onderbouwing gekregen waarom de bank niet bezorgd kon worden, maar alleen iets in de trant van "regels zijn regels", dat is dus géén antwoord.

Enne, niet iedereen heeft een busje kant en klaar voor de deur staan, waarmee mijn ouders het bankje kunnen ophalen, hoor. Wij kennen helaas niemand met een busje die dit kan doen voor hen. En zo'n drie-zitter past nou niet bepaald in een gemiddelde auto.

Sorrie, maar ik vind je reacties te ziekelijk voor woorden, je zit het nu namelijk heel 'subtiel' om te draaien, namelijk 'dat mijn ouders dan ook wel bot gereageerd zullen hebben' (letterlijk: "botheid kan van twee kanten komen", mijn ouders zijn helemaal niet zo en wilden alléén weten waarom er niet bezorgd kon worden).
Gezien je al even flauwe reactie in een ander topic over Raamsveld, ga ik er vooralsnog maar even vanuit dat ik hier te maken heb met een medewerker óf iemand die werkzaam is in deze branche en nogal moeite heeft met negatieve ervaringen, meningen en uitspraken. Ik ben best voor rede vatbaar en kan zeker naar een weerwoord luisteren, maar dit moet wél redelijk zijn en niet zoals jij nu doet. Wat mij betreft einde van deze non-discussie met jou.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Het grappige is dat je nu net zo reageert als waarvoor jij de winkel beticht. Niet de discussie willen aangaan en uitgaan van je eigen gelijkheid. En nee, ik werk daar niet en nee ik zit niet in deze branche. Flauwe opmerking bij die andere discussie over Raamsveld? Noem het flauw als iemand iets koopt maar de koop ongedaan wil maken, koop is koop, dan is het Nederlandse wetboek in jou ogen dus flauw. Flauw, niet servicegericht, ik noem het realistisch. Maar nogmaals, als je perfecte service wil, moet je naar een speciaalzaak.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Raamsveld Hillegom? Een gebeld zonder eind

Ongelezen bericht door crazyme »

WarZir schreef:Ik heb nog een aanvulling over Raamsveld in het algemeen.
Mijn ouders gingen gisteren naar vestiging Leiderdorp om te kijken voor een nieuw bankje. Op de 'zolder' verdieping stonden ook allerlei showmodellen in de aanbieding, m'n ouders zagen hier een heel mooie bank staan voor een net bedrag van € 350,--, ze gingen informeren over bezorging, maar kregen een bits antwoord dat ze aanbiedingen niet aan huis bezorgen. Mijn moeder zei "maar ik betaal toch gewoon de bezorgkosten, wat is dan het probleem?", de Raamsveld medewerker was echter onverbiddelijk. Mijn moeder was best wel teleurgesteld, want ze vond dat bankje zo mooi en ze waren al een poos op zoek naar zoiets. Dit kon de medewerker kennelijk geen r**t schelen...

Ik hoorde dit verhaal zojuist aan van mijn moeder en ben gelijk eens op de site van Raamsveld gaan kijken hoe dit nu zit. Het klopt idd dat 'aanbiedingen' niet aan huis bezorgd worden. Maar ik werd ronduit misselijk toen ik hun slot zin las onder het kopje 'koopjes':

"UITZONDERINGEN OP DEZE REGELS ZIJN NIET MOGELIJK EN DE DISCUSSIE NIET WAARD! " (zie linkje: http://www.raamsveld.nl/koopjes.parser.php )

:? :? :evil:

Hebben ze daar geld teveel ofzo?? Voor mij in elk geval genoeg reden om hier nooit iets te kopen (en ik zal dit ook zeker mondeling onder familie, vrienden en kennissen verspreiden), zo ga je absoluut niet met je klanten om...
Man, man, wat maak je je weer druk om. Uiteindelijk is je hele betoog opgehangen aan een antwoord wat je niet bevalt in een toon die je niet bevalt.

Als het nog verder mag samenvatten : je komt hier klagen met de boodschap : "ze waren niet lief tegen mij"

Een beetje kinderachtig.

Gesloten