LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rofra Home te Vaasen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mirelle10

Rofra Home te Vaasen

Ongelezen bericht door mirelle10 »

Beste lezer,

ik wil iedereen waarschuwen voor je een meubelsstuk gaat kopen. Geloof niet iemand op zijn mooie ogen. Kijk of ze ingeschreven zijn bij het CBW! Of beter nog controleer RADAR! Of andere consumenten programma's. Ik zal je zeggen waarom. Vorig jaar februari hebben wij bij ROFRA Almere een 4 zitsbank gekocht en een bureau stoel voor mijn man. Aangezien hij mindervalide is en zijn rug aangetast is geweest door een bacterie dachten wij er goed aan te doen om bij een goed bedrijf een bureau stoel te kopen. Aangezien we de afgelopen 10 jaar alleen zijn bezig geweest om ons hoofd boven water te houden dachten we laten we ons zelf is verwennen en een lekkere luie bank te kopen waar iedereen lekker op kan liggen en vooral voor de kleine meisjes. Na een maand of 3 dacht ik ik ga ook maar is lekker op de bank liggen. Meteen al voelde ik een soort van verschil tussen het ene zitkussen en het andere. Meteen de volgende dag klacht ingedient middels een serviceformulier van hun site. 6 weken lang hebben we niks vernomen van Rofra. Op een vrijdagmiddag na meerdere telefoontje kregen we een brief van de heer slot. De klachten wat u beschrijft komen van invloeden van buitenaf. En daarmee was de klacht verholpen. Er heeft niemand naar de bank gekeken. De directie had besloten dus klaar. ik mijn beklag gedaan in de winkel in Almere daar waren ze net zo onbeschoft en klantonvriendelijk als maar kan. Wat de directie beslist is daarmee klaar! Zaak is inmiddels bij de DAS aangemeld. De bureaustoel die binnen een jaar ook hele vreemde klachten vertoond scheuren in de armleuningen? Het materiaal is gebroken........ En omdat ik een te grote mond zou hebben is de klacht niet eens in behandeling genomen. HOE ZIT HET MET DE GARANTIE MENSEN VAN ROFRA? LAPPEN WE DIE GEWOON AAN ONS LAARS? WIE NEEMT ER NOU EENS EEN STANDPUNT IN EN STOP DEZE ONZIN IN VAASSEN! ER LIGGEN ZO VEEL KLACHTEN BIJ RADAR DAT ALS IK DE HEER SLOT WAS EVEN GOED ACHTER MIJN OREN ZOU KRABBEN!De bank en de stoel staan nog steeds bij ons thuis en nu wordt hij beoordeeld door de NOMEX en moet ik ook nog eens iemand van ROFRA ontvangen en een kopje koffie aanbieden???????????? ROFRA moet echt gestopt worden om nog meer ellendige meubels te produceren.

Een zeer ontevreden persoon
Laatst gewijzigd door mirelle10 op 22 feb 2010 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Re: Rofra Home te Vaasen

Ongelezen bericht door witte angora »

Alweer Rofra. Soms lijkt het wel of zelfs zaken als LeenBakker en Kwantum nog betere kwaliteit leveren. Over die zaken hoor je op dit forum tenminste niks.

Helaas is er blijkbaar geen soort kwaliteitskeurmerk voor de meubelbranche.

mirelle10

Ik vind dat alle interieur woonbedrijven zich verplicht moeten aanmelden bij het CBW. Zodat de klant altijd zeker is dat als er onenigheid is er altijd een oplossing gevonden moet worden en niet dat je bijna 6 maanden erachter aan moet blijven lopen. :evil: of ze ajb willen komen kijken............ :twisted:

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

mirelle10 schreef:Ik vind dat alle interieur woonbedrijven zich verplicht moeten aanmelden bij het CBW. Zodat de klant altijd zeker is dat als er onenigheid is er altijd een oplossing gevonden moet worden en niet dat je bijna 6 maanden erachter aan moet blijven lopen. :evil: of ze ajb willen komen kijken............ :twisted:
Als consument heb je de vrijheid om te kiezen waar je koopt.

Wanneer je dat doet zonder je te bekommeren over de kwaliteit van de winkel dan kom je in de bekende situatie.

Je moet dus niet de schuld bij "de woonbedrijven" leggen. Je hebt zelf de keuze gemaakt om niet naar een CBW erkende winkel te gaan.

mirelle10

Jaja dat zal wel. Maar als je het gezegd wordt wij doen alles aan klachtenafhandeling dan moeten ze dat ook doen en niet achteraf zeggen sorry helaas pindakaas! En dan heb je dus geen poot om op te staan. Ieder zijn verantwoordelijkheid! Bovendien garantie is garantie en daar moet een bedrijf zich aan houden!

mirelle10

De uitstraling van de winkel is netjes en het eerste gesprek met de crew van Almere was goed. Dus we hebben ons vertrouwen aan Rofra gegeven. Ik heb ze er wel om gevraagd aangezien ik zelf destijds bij Riviera Maison werkte en zij zelf ook bij CBW waren aangesloten. Als een soort extra, want ik zal je wel zeggen als er bij Riviera Maison een klacht is dan is HENK TEUNISSEN DE EERSTE DIE DE KLACHT METEEN OPGELOST WIL HEBBEN. Met bloemen etc! Dus daar mag de heer Slot een voorbeeld aannemen. Klantenbinding is het belangrijkste wat er is als je een interieurbedrijf bent. Je wilt toch dat je klanten terugkomen? Of zie ik dat nou verkeerd? Wij zullen iedereen die het maar horen wil afraden om naar ROFRA te gaan. En wij hebben geen vertrouwen meer in dit bedrijf en zullen er maar alles aan doen om dit bedrijf te stoppen om troep op de Nederlandse markt te brengen. Kwaliteitscontrole's moeten uitvoeren zoals bij andere bedrijven die banken etc verkopen. Gewoon zorgen dat de boel in orde is en dan heb je dit soort klachten niet!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Beste Mirelle10,

De manier waarop jij de bovenstaande berichten plaatst doen mij afvragen of het wel helemaal goed met je gaat.

Je reageert wel bijzonder heftig op iets wat een persoonlijke kruistocht niet waard is. Waar gaat het nu precies om :

1. er is verschil in zitcomfort tussen 2 zittingen.
2. Rofra komt niet kijken en wijst de klacht ongezien af.

(Ik kan mij overigens niet aan de indruk onttrekken dat Rofra de klacht heeft afgewezen door uw gedrag, wat dat dan ook geweest mag zijn)

Wellicht is het slim om de zaak even te laten rusten en over een paar maand opnieuw een serviceverzoek te doen.

mirelle10

Hoi Crazyme,

Ik ben inderdaad erg boos over het feit dat je de keuze maakt een bank of vakantie en je kiest voor de bank. En als dan uiteindelijk blijkt dat de bank van zulke slechte kwaliteit is en er door Rofra wordt gedaan alsof het onze schuld is wordt ik daar inderdaad boos en heel erg verdrietig van.

Helemaal gezien mijn man die mindervalide is 100% is afgekeurd. Moet leven van een uitkering, daarbij nog werkt op een soort soliciale werkplaats. Om de leuke dingen in het leven te betalen. En dus voor elke uitgegeven euro zich uit de daad moet werken. De keus die ze maken om niet naar de bank/stoel te komen kijken zoals normaal is bij een klacht van een geleverd meubelstuk. De nonchalante houding van ROFRA irriteert mij mateloos. Dat snap je toch wel? De manier waarop wij behandeld worden vind ik echt stijlloos. Garantie is garantie en daar moet iedereen zich aan houden. En als ik zoals Rofra beweert dit zelf had aangericht door bv de buurt uit te nodigen om alleen links en rechts op de bankkussen te dansen. Dan had je ons niet gehoord. Maar mijn kinderen van 3 en 5 jaar zijn eigenlijk de enige die op de bank liggen/zitten. En die wegen zeggen en schrijven 34 kilo samen.

En ik wil alleen mensen waarschuwen. Voor garantie, klantvriendelijkheid, servicegerichtheid moet je niet bij ROFRA zijn.

En in de tussentijd zijn wij bezig met de DAS om ons recht te krijgen..... en in de tussentijd hoef ik niet te horen dat ik hysterisch ben. Want ik ben het gewoon zat. Het aardig zijn stadium zijn we allang voorbij als je begrijpt wat ik bedoel. Zit op een bank die niet zit en zit op een stoel waar de barsten inzitten en die nu al binnen een jaar is doorgezakt. Is toch niet echt reden om daar blij van te worden......

MarloesBrouwer

Ongelezen bericht door MarloesBrouwer »

Ik sluit me helemaal aan bij de opwinding. Ook hebik zeeer slechte ervaringen met Rofra. Voor veel geld meubels gekocht die er op het eerste oog mooi uitzien, maar die bij aflevering van zeer slechte kwaliteit zijn. Terugsturen heeft weinig zin, want je krijgt het meubelstuk in een nog slechtere staat terug. Alleen maar ellende hiervan gehad! De jongen die de meubel bij ons kwam ophalen - in dienst van rofra - gaf zelf aan geen meubels bij rofra te kopen ondanks dat hij 40% korting krijgt. Hij had al te veel stukkende meubels afgeleverd en opgehaald.

mirelle10

Beste Marloes,

Ik sta er inderdaad versteld van dat een bedrijf zo ver mag gaan in het handelen naar klanten. Volgende week komt er een Expertise bureau en iemand van Rofra. Nou ik ben benieuwd wat meneer van Rofra allemaal te melden heeft. ik heb alle schokkende verhalen van radar uitgedraait voor beide heren. Ik heb ook gezegd dat ik eerst een aantal vragen beantwoord wil hebben voordat ik meneer in ons huis laat komen. Hebben jullie je geld niet teruggevraagd? Dat eisen wij namelijk we hebben geen vertrouwen meer in dit bedrijf en wil nooit meer 1 meubelsstuk van hen in ons hij hebben staan. Ik hoop dat het voor jou beter geregeld gaat worden. Ik hou jullie/je op de hoogte!

groet,

Mirelle

schraal

Ongelezen bericht door schraal »

Ons verhaal staat hier ook op de site. Wij hebben ook ons geld terruggevraagd. Je krijgt het gewoon niet. 35 procent van het bedrag houden ze omdat ze zogenaamd kosten voor je gemaakt hebben. Belachelijk. Ik hoop dat jij je geld wel terugkrijgt. Ze hebben er geen idee van hoelang een gewoon gezin moet sparen om nieuwe meubels te kunnen kopen. Het is jammer dat je er een derde bij moet halen om je geld terug te krijgen. Succes ermee.

Gesloten