LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rofra meubels

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Frankenmaureen
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:00

Rofra meubels

Ongelezen bericht door Frankenmaureen »

Wij zagen bij Rofra in Breda, half mei, eindelijk de eettafel :? stoelen waren we al geruime tijd naar op zoek waren. Tevens zagen we daar een betaalbare witte kast die prima in ons nieuwe interieur zou passen.

Dus wij de kast en 6 eettafelstoelen besteld. Toen werd ons meedegedeelt dat ze in week 26 geleverd zouden worden. Begin juli voordat wij op vakantie vertrokken nog even gebeld om te zeggen dat wij tot begin augustus op vakantie zouden zijn, dit om ervoor te zorgen dat we geen leveringsproblemen zouden krijgen. Na thuiskomst gebeld en gevraagd of ze al wisten wanneer de spullen geleverd zouden worden(waren inmiddels 3 mnd verder). Nee, ze wisten nog niks. Ondertussen had ik de algemene voorwaarden op de achterzijde gelezen. Wat stond daar tot mijn verbazing geschreven: als de levering langer als 6 mnd duurt mogen ze een prijsverhoging doorvoeren, zonder dit te melden.
Ik zei direct tegen mijn man ik ga net zolang bellen totdat de meubels er zijn want straks is het november.

Vanaf half augustus heb ik dus iedere maandag gebelt met rofra. Ongelofelijk hoe lang ze je daar in de wacht zetten. Maar goed 2 weken terug kreeg ik eindelijk te horen dat de meubels 21 september tussen 10.00 uur en 13.00 uur geleverd zouden worden. Ik kreeg die dag om 12.00 uur een telefoontje van de chauffeur dat ze er met een half uurtje zouden zijn. En inderdaad om 12.30 uur ging de voordeurbel. Mijn ouders waren ook komen kijken uit nieuwsgierigheid.

Eerst werd de kast binnen gezet. Ik kan niet anders zeggen dan dat deze er prima uitziet.

Toen kwam stoel nr. 1 naar binnen. Mijn vader zei direct die zijn niet nieuw joh, volgens mij komen ze uit de showroom. Ik keek hem goed na en helaas een gat in de bekleding. Dus ik naar de chauffeur met die stoel en zei hem wat het probleem was. Stoel nr. 2, helaas een vlek en deze ging ook terug. Stoel nr. 3, aan de achterzijde een gat bij het stiksel, net als stoel nrs. 4, 5 en 6. Bij stoel nr. 7 zat er duidelijk een breuk in de poot. Bij stoel nr. 8 wederom slecht stiksel met een gat als gevolg. Ik heb 4 stoelen doorgelaten waarvan ik bij 2 stoelen de opmerking heb geplaatst op de vrachtbrief dat er strepen op de stof zitten. Mijn man kwam thuis en ik vertelde hem dat ik 8 stoelen had afgekeurd en hij ging meteen de 4 stoelen nakijken en wat bleek er bleek dus bij 1 stoel onder de stoel in de stof ook een gat te zitten, 1 stoel is wankel en de 2 stoelen met strepen zijn bij de poten afgesleten, dus al gebruikt geweest en tevens bij 1 van die stoelen nieuwe stof aan de onderzijde die bij de poten gaten geeft en bij de andere stoel zit er dus aan de achterzijde bij het stiksel ook nog eens een gat.

Ik heb direct een mail gestuurd naar Rofra met de mededeling dat wij niet akkoord gaan met de geleverde stoelen en dat wij een passende oplossing voor het probleem willen. De volgende ochtend dit nogmaals telefonisch bevestigd en gevraagt wanneer de stoelen opgehaald gaan worden, want ik ben geen opslag en ik wil niet dat ze mij verantwoordelijk stellen voor de door mij vastgestelde schade. Dit ook nog eens die zelfde dag per mail gemeld.

Tot mijn grote verbazing kreef ik afgelopen vrijdag een mail met daarin de mededeling dat ze 4 oktober as de 2 stoelen willen komen leveren die wij nog tegoed hebben. Maar een reactie of bevestiging van ontvangst van de klacht nog steeds niet ontvangen.
Afgelopen zaterdag is mijn man naar Breda gereden om te vragen hoe nu verder want de telefoniste kan onze klacht niet behandelen omdat dat op directie niveau bepaald wordt. De meneer in Breda vond het erg vervelend en zei tegen mijn man dat Rofra ons vandaag, maandag, zou terug bellen.

Ha ha, natuurlijk geen telefoon gehad vandaag. Na het lezen van het forum zijn wij tot de conclusie gekomen dat wij morgen maar direct contact gaan opnemen met onze advocaat om dit af te werken.

Wij willen niks meer van Rofra hebben na deze waardeloze levering van stoelen.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rofra meubels

Ongelezen bericht door witte angora »

De kast is nog niet in elkaar gezakt, inmiddels?

jogeo
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jun 2010 16:57

Re: Rofra meubels

Ongelezen bericht door jogeo »

Dat is inderdaad het allerbeste wat je kunt doen, direct een advocaat inschakelen! Heel veel succes!

Gesloten