LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roobol geen garantie.

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
jaikke49
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2018 20:15

Roobol geen garantie.

Ongelezen bericht door jaikke49 »

Beste Radar panel:

In Januari 2016 een aantal duo rolgordijnen aangeschaft bij woninginrichter Roobol met totaal bedrag van € 2200,00 , medio juni 2018 kwam in 1 van deze een vreemde vouw ( kreukels) zichtbaar in de duo stof , deze rol koste € 872,00 . Dit gemeld bij de woninginrichter en deze zou iemand sturen ,maar ivm door vacantie periode werd dat 29 Augustus. De monteur die kwam kon er niets aan veranderen en wist geen oorzaak maar ging dat bij de fabriek melden , 3 October werd op verzoek van de fabriek het duo gordijn bij ons gedemonteerd ter beoordeling naar oorzaak.
Op 14 November kwam men dit duo gordijn weer monteren zonder verder overleg hoe of wat er aan gedaan zou zijn , dus wij gingen ervan uit dat probleem opgelost zou zijn , alleen toen deze hing schrokken wij enorm want er was niets aangedaan en monteur wist alleen te vertellen dat er iets aan de onder rol kapot is , doch garantie was verstreken vandaar niets aangedaan. Hiervan zijn wij zeer verbolgen omdat een duo rol gordijn van deze prijs klasse toch wel langer mee moet kunnen dan 2,5 jaar.
Direct ( 14 November) de leverancier in kennis gesteld via E-mail en ons ongenoegen heeft aangegeven en graag toch een oplossing wil hebben omdat nu is het toch redelijk om te zien , doch bij iedere keer oprollen komen er extra kreukels bij en binnen kortste tijd voor schandaal komen te zitten , van deze E-mail heb ik wel een automatische bevestiging ontvangen.

Alleen van de woninginrichter heb ik niets meer vernomen , op deze manier gaat men niet met klagende klanten om ? daarom dit probleem eens even aan u voorleggen omdat ik zeer teleurgesteld bent op dit bedrijf Roobol en mogelijk dat u mij misschien verder kan helpen , omdat ik vind dat van een duo rolgordijn van in deze prijs klasse een langere levensduur mag verwachten..!!

Mvgr. en hopend op een reactie verblijf ik:
Kees Riedijk.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Roobol geen garantie.

Ongelezen bericht door mahadma »

Welke garantietermijn staat er op de factuur/nota?

Erwin85
Berichten: 38
Lid geworden op: 23 nov 2018 01:39

Re: Roobol geen garantie.

Ongelezen bericht door Erwin85 »

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Anders goed om het eens voor te leggen bij Consuwijzer, hebben mij laatst goed geholpen met iets soortgelijks. Het juridisch loket kan je ook gratis helpen als zij bij je in de buurt zitten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Roobol geen garantie.

Ongelezen bericht door crazyme »

Vouwen in een duogordijn komen eigenlijk alleen wanneer het gordijn niet waterpas is gehangen of door gebruik.

“Iets” aan de onderrol is te vaag.

Is er iets tussengekomen waardoor de vouw is ontstaan ?

Het komt er niet vanzelf in.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Roobol geen garantie.

Ongelezen bericht door berndv »

Ik zou er wel van uit gaan dat een dergelijk rolgordijn langer mee mag gaan dan 2,5 jaar. Maar aangezien de aanschaf meer dan 6 maanden geleden was, is het wel aan u om te bewijzen dat het hier gaat om een terechte claim. De bewijslast ligt bij u om aan te tonen dat het een fabricagefout is en dat dit niet kan komen door verkeerd gebruik, of zoals al aangegeven het verkeerd monteren.

Gesloten