LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ruil na 1 dag, wel tegoebon maar geen geld terug?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Steffi

ruil na 1 dag, wel tegoebon maar geen geld terug?

Ongelezen bericht door Steffi »

Wij hebben gisteren een artikel in een meubelzaak gekocht. De verkopster zei als het niet het gewenste artikel was konden wij het weer ruilen. Vandaag hebben wij het artikel teruggebracht maar in plaats van het geld kregen wij een tegoedbon terug.
Hebben wij niet recht op de teruggaaf van het gisteren betaalde geld?
Wie weet hier meer over?

Alvast bedankt
Steffi

16again

Re: ruil na 1 dag, wel tegoebon maar geen geld terug?

Ongelezen bericht door 16again »

Hebben wij niet recht op de teruggaaf van het gisteren betaalde geld?
Nee! Koop is koop.
Acties als niet goed-geld terug bij andere bedrijven zijn extra service, en geen recht.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

RUILEN

Welk deel van dit woord begrijpt u niet ?

Steffi

Ongelezen bericht door Steffi »

Ik begrijp ruilen wel,
U heeft gelijk ik had het anders moeten schrijven. De verkoopster zei "en als het niet het gewenste product is dan kunt u het morgen weer terugbrengen".
Dat hebben wij dus gedaan. Wij dachten dat wij het geld terug zouden krijgen en dat was dus niet zo. En misverstand dus.
De vraag was gewoon of dat zo klopt met een tegoedbon en dat blijkt dus zo te zijn.

erick p

Ongelezen bericht door erick p »

je kunt mij niet gekker kunnen krijgen met de geklooi met tegoed bonnen, ik ben dat zo langzamerhand zo spuugzat dat als ik iets koop waar ik een beetje twijfel over heb dan vraag ik het meteen of ik dan geld terug krijg en ze beginnen over tegoed bonnen dan vraag ik meteen of ik hier ook met tegoedbonnen kan betalen voor het artikel dat ik nu wil hebben... geeft altijd een leuk effect! meestal wordt de chef erbij geroepen die het me dan helemaal weer gaat uitleggen en aan het einde van het verhaal zeg ik altijd "maar ik moet toch ook met geld betalen? of kan ik het ook met tegoedbon?" het antwoord laat zich wel raden dus laat maar zitten, ik zoek wel ergens anders, en dan ben ik ook nog wel zo'n ******* die het dan iets te hard in die winkel staat te verkondigen. wet of niet, ik vind tegoed bonnen het meest klantonvriendelijke wat er bestaat! dat mogen ze wel eens bij de wet verbieden... vind ik... :twisted:

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Vanuit de winkel gezien denk ik dat men ook groot voorstander is om tegoedbonnen uit te bannen. Kennelijk een win-win situatie.

Jammer alleen dat je dan niets meer kunt terugbrengen...

winter

Ongelezen bericht door winter »

Natuurlijk krijg je geen geld terug. Wees blij dat je een tegoedbon krijgt ! Als de buren op bezoek komen overal spullen kopen en
de dag erop weer terug brengen zeker. U bezorgt de winkeliers een hoop werk en ergernis.

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

De volgende keer vooraf vragen of het ruieln óf terugbrengen is....

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

"Terugbrengen", ja, da's ook een leuk woord. Bijna 30 jaar geleden verkocht Ermes een machine voor het snijden van steekschuivn voor bloemen aan Haviltex. In het contract stond; "Tot eind 1976 heeft de koper het recht de machine terug te geven".
Uiteindelijk wilde Haviltex de machine teruggeven. Ermes zei: prima joh, geef maar terug, dankjewel. Nee, je geld krijg je niet terug, je had alleen maar het recht de machine terug te geven.
Uiteindelijk eindigde het verhaal pas op 13 maart 1981 voor de Hoge Raad, en die bepaalde dat je niet alleen naar de taalkundige betekenis moet kijken.

Gesloten