LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sanders Meubelstad / De Meubelman

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
B.N.

Sanders Meubelstad / De Meubelman

Ongelezen bericht door B.N. »

Pfffffff.... da's volgens mij de laatste keer geweest dat wij meubels hebben besteld bij Sanders Meubelstad / de Meubelman (laatstgenoemde verzorgt de levering).

Op 27 maart kochten wij een bankstel en een buffetkast en de levertijd zou een week of 12 duren. Aangezien we eerder al gingen verhuizen, vroegen we aan de verkoopster of het misschien wat eerder geleverd kon worden.
"Ik zal daar een collega van me over laten bellen met de fabriek, en dan laten we het nog wel weten."
Uiteraard hebben we hier nooit iets op gehoord, dus hebben we zelf maar weer gebeld. Eerst met de Meubelman; "Nee, u moet bij de verkoper zijn." Toen met Sanders, waarvan uiteindelijk een voicemailberichtje terugkwam: "Uw meubels worden zoals afgesproken na ongeveer 12 weken geleverd." Pfffffffff.... Volgens mij hebben ze nooit gebeld met de fabriek, anders hadden ze ons zelf wel gebeld. Bovendien zouden ze anders zo niet reageren.

Maar goed, inmiddels zijn we meer dan 16 weken verder (het is nu de 17e week), en nog steeds weten we HELEMAAL NIETS. We hebben nu een keer of drie gebeld met de Meubelman, maar zijn nog steeds niets wijzer geworden. De eerste keer zeiden ze dat de buffetkast er nog niet is, maar de bank wel, en de laatste keer was opeens de tweezitter er nog niet. Wat een organisatie!
Je hoeft ook niet te verwachten dat ze zelf even bellen met de mededeling "Sorry meneer, het wordt niet de 12e week, maar de 16e week". Bijvoorbeeld... Nogmaals; wij weten nog steeds niets en ik vind het schandalig dat je voor 2.400 euro bij ze besteedt en gewoon niet op de hoogte gehouden wordt. Bovendien worden beloftes niet waar gemaakt, dus dit is de eerste en de laatste keer dat ik daar gekocht heb.

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sanders Meubelstad / De Meubelman

Ongelezen bericht door 16again »

Sanders is CBW erkend.
Volgens de CBW voorwaarden art 5.3 kun je de koop kosteloos ontbinden, indien de levertijd met een maand is verstreken.
Dit houdt in dat je eventueel aanbetaalde centjes terug behoort te krijgen, en zij straks jouw meubels in het magazijn kunnen plaatsen....

B.N.

Re: Sanders Meubelstad / De Meubelman

Ongelezen bericht door B.N. »

Da's een goeie tip! Thanks!

Zojuist kreeg ik een telefoontje van Sanders; "Er is iets misgegaan met uw order. Kan het zijn dat u enkele dagen na bestelling de order hebt geannuleerd? Nee? Oke, dan snap ik er niets van. Ik moet zeggen dat er ook niets van een eventuele annulering is terug te vinden. Maar op de een of andere manier zijn twee van uw bestelde meubels nog niet geproduceerd. Ik kan ze met spoed laten maken, dan heeft u ze in week 35 (oftewel; nog eens vijf weken wachten!!!) in huis. De twee meubels die wel al klaar staan, kunnen we eventueel nu al uitleveren."

Uiteindelijk heb ik er maar voor gekozen om de twee meubels die wel al klaar zijn alvast te laten leveren. Het is namelijk wel handig dat ik m'n spulletjes alvast uit de dozen kan halen en in de buffetkast kan zetten... Zijn EINDELIJK die dozen uit de keuken...
Reactie van die man van Sanders: "Uiteraard krijgt u dan van mij geen enkele kosten voor levering in rekening (normaal dus 2 x 25 euro)."
Reactie van mij: "Maar dat was ik al met de verkoopster overeengekomen, dat ik geen leveringskosten zou betalen???!!??"
Sanders: "O, daar is hier op de bon niets over terug te vinden. Dat begrijp ik ook niet. Maar ik zal kijken of ik nog iets met de prijs kan doen."

Uiteindelijk is dus het volgende afgesproken:
- Twee meubels worden nu al geleverd;
- Andere twee meubels worden zo snel mogelijk gemaakt en kunnen in week 35 pas geleverd worden!
- Er worden geen leveringskosten betaald; nu was ik dat al overeengekomen met de verkoopster; ik heb hier een kopie van de bon waarop de leveringskosten al afgetrokken zijn!!!!!
- Sanders belt me terug over een eventuele tegemoetkoming in de prijs.

Ik ben benieuwd wat voor aanbod ze doen. En anders mogen ze ze inderdaad lekker zelf houden (met dank voor de tip, 16again) en kijken we wel elders naar leuke meubelen. We wachten inmiddels zo lang dat een paar weken wachten er nog wel bij kan...

Eerst word ik in ieder geval nog teruggebeld, dus ik houd jullie op de hoogte...

B.N.

Re: Sanders Meubelstad / De Meubelman

Ongelezen bericht door B.N. »

M'n laatste post dateert van 21 juli. Op 23 juli had ik nog niets gehoord, dus heb ik zelf gebeld. "U wordt begin volgende week hierover teruggebeld". Oke.

Maandag; geen telefoon.
Dinsdag; geen telefoon.
Woensdag; midden van de week, m'n geduld met Sanders is nu ECHT op! Kwaad opgebeld naar de showroom waar dat voorstel blijft. "Persoon die erover gaat is er niet. Morgen wordt u teruggebeld."
Als vanzelfsprekend nam ik daar geen genoegen mee. Ik heb me echt kwaad moeten maken om ook maar iets gedaan te krijgen. Van enig gemeend begrip voor mijn situatie was geen sprake en ik werd met het probleem opgezadeld dat de persoon die ik moest hebben een vrije dag had. Dus zei ik dat dat uiteraard mijn probleem niet was; moet ie maar niet beloven dat ie er begin van de week op terug zal komen als ie dat niet waar kan maken. Uiteindelijk heb ik - inmiddels ENORM kwaad - een ultimatum gesteld. Binnen een uur wilde ik per fax een voorstel zien voor de financiele tegemoetkoming, zo niet, dan zou ik een fax naar hun sturen... met de annulering, welteverstaan.

Ik wilde per se vandaag het voorstel, omdat ze vrijdag de helft van de spullen kunnen leveren. En dan kan ik helemaal niets anders meer dan 'ja' en 'amen' zeggen. En dat wil ik uiteraard niet. Als het me niet aanstaat, wil ik nog de mogelijkheid hebben om de boel te annuleren.

Nou, in ieder geval had ik nu binnen een uur opeens toch het voorstel; een lullig A4-tje met viltstift beschreven waarop me een korting van 5% geboden werd. Het A4'tje was niet eens ondertekend door iemand.

Ik vond het een zeer onprofessionele fax (zoals gezegd stond er niet eens een handtekening op) en vond het aanbod maar magertjes.

Dus heb ik een fax retour gestuurd met een tegenbod; dat ik toch wel minstens een procent of 8,5 korting wilde. En dan ben ik nog mild; eigenlijk vind ik 10% niet meer dan redelijk. Ik heb in ieder geval wederom aangegeven dat ik vandaag een reactie per fax wilde zien.

Om 18.00 uur had ik nog geen reactie gehad en belde ik met de showroom; "we hebben het doorgestuurd naar onze serviceafdeling. Die komen er bij u op terug."

Inmiddels is het 19.00 uur en voor de zoveelste keer worden we door Sanders in de steek gelaten. Geen reactie. Ik bel morgenochtend direct om 9.00 uur voor de laatste keer. En dat is ECHT de laatste keer, want ik heb al teveel geduld gehad. Als ze dan nog niet over de brug komen, is het heel simpel; dan mogen ze de spullen lekker houden en annuleer ik de boel. En nogmaals; met minder dan 8,5% neem ik geen genoegen, dus als ze daar niet mee akkoord gaan, kunnen ze die spullen eveneens in hun bips steken. Ik houd jullie op de hoogte, maar er moet een wonder gebeuren wil ik nog ooit positief spreken over deze leverancier of hem aanbevelen bij familie, vrienden, et cetera. Als ik jullie een tip mag geven; koop overal je meubels. Behalve bij Sanders.

B.N.

Re: Sanders Meubelstad / De Meubelman

Ongelezen bericht door B.N. »

D'r is weer van alles gebeurd. Gisteren na het posten van het laatste bericht hier op het forum heb ik nog een mailtje gestuurd naar de (zogenaamde?) directeur van de Meubelman. Binnen een kwartier kwam er een reactie van iemand waarvan ik dacht dat die het eindelijk begrepen had: die persoon (Jurien van den B.) LEEK klantvriendelijk ("Wij zullen voor u op de bres springen"), maar bleek een geldwolf in schaapskleren.

Er werd me nogmaals het bod gedaan van 120 euro (blijkbaar had die heer van den B. zich ook niet goed verdiept in mijn situatie, want ik had al twee maal te kennen gegeven daar niet mee akkoord te gaan) en er zou morgenochtend (vandaag dus) contact met me opgenomen worden.

Dat gebeurde en wel door een vriendelijke dame van de klantenservice, ene Ria Z. Dit was de eerste persoon bij Sanders/De Meubelman die wel haar lesjes 'klantvriendelijkheid voor beginners' heeft gevolgd, dus dat leek goed te komen; de eerste persoon die oprecht begrip toonde en zich in wilde zetten voor ons. Helaas bleek al snel dat zij niets kon betekenen, dus dat was een dood spoor. Uiteindelijk vroeg ze of ik doorverbonden wilde worden met die heer van den B. Dus heb ik maar 'ja' gezegd...

"U wilde mij per se spreken?" was al de eerste zin, toen ik eindelijk doorverbonden werd... Lekker begin van het gesprek... Zoals ik al typte bleek deze heer eerder een geldwolf in schaapskleren, dan iemand die serieus iets wilde doen aan onze situatie. Het gevoel 'ik spring voor jullie in de bres' kon hij niet bepaald geven. Uiteindelijk heb ik kwaad opgehangen. 'Vanuit de directie hebben wij uitdrukkelijk order gekregen om niet meer korting te geven dan dit'. Moet je voor de grap eens nagaan wat de marges zijn in deze branche; die liggen waarschijnlijk wel op een 40%... Als je dat legt naast de 5% korting die wij kregen aangeboden en de schofterige behandeling die wij van alle betrokkenen (met uitzondering van mevrouw Ria Z.) hebben gehad, is dat wel heel erg schraal en beneden alle peil!

Het lijkt wel alsof Sanders niet gebaat is bij tevreden klanten; na heel dit verhaal wat nu op z'n eind lijkt te komen, moet ik concluderen dat er nauwelijks iemand (zelfs niet dhr. van den B.) is geweest die ook maar enigszins de moeite heeft genomen om dat ontevreden gevoel van ons weg te nemen. Het kan ze werkelijk geen f*ck schelen, als ze maar een zak geld op kunnen halen. Ze schromen daarbij niet om overdreven kwaad te reageren en met modder te gooien, terwijl er volgens mij maar 1 persoon is die het recht heeft om kwaad te worden en met modder te gooien, en dat is die persoon die enkele duizenden euro's bij deze tent geinvesteerd heeft. Behoorlijk de omgekeerde wereld, lijkt me zo!

Morgenochtend wordt na 18 weken het eerste deel geleverd. Zal mij benieuwen of het in orde is. Over 4 weken (dus 22 weken na bestelling!!!) volgt de rest...

Waar ik kan zal ik in ieder geval mijn ervaringen verspreiden en delen met mensen die meubels gaan kopen. Of het ooit nog goed komt tussen Sanders en mij? Ik betwijfel het; ik geloof niet dat deze ongeinteresseerde organisatie ooit nog met een echt goedmakertje komt en een lach op mijn gezicht kan toveren. Dat zou echt een wonder zijn...

marl21
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2006 15:08

Re: Sanders Meubelstad / De Meubelman

Ongelezen bericht door marl21 »

Vandaag weer contact gehad met de Meubelman en ik zit inmiddels zo'n beetje met mijn handen in mijn haar.

24 september 2005 hebben wij een dressior gekocht bij Sanders op de meubelboulevard in Groningen. Het dressior zou in zo'n 12 weken geleverd worden. Op 24 november 2005 kwam het dressior, keurig op tijd dus. Niet keurig afgeleverd helaas. Het dressior was namelijk scheef, het hing door en de laatjes zaten scheef en ongelijk. We hebben direct, samen met de bezorgers, een 'klacht' doorgegeven.

De procedure is dan dat er een servicemonteur langs komt. 17 januari is de monteur gekomen. Na een kopje koffie kwam hij tot dezelfde conclusies als wij: het dressior was niet in orde. Er moest een nieuwe worden besteld.

Na het bezoek van deze man werden heel wat telefoontjes gepleegd. Altijd kwam het initiatief van onze kant, want wanneer er een afspraak gemaakt werd dat ze terug zouden bellen, gebeurde dat bijna nooit. Maar na lang wikken en wegen, 3 weken nadat het dressior zou komen, zou het dressior 30 maart 2006 in ons bezit zijn. Het dressior was extra gecontroleerd en alles was in orde dus dit dressior moest juist zijn.

Op 30 maart 2006 werd het tweede dressior geleverd. Het plastic was er nog maar half af en ik kon zien dat hetzelfde probleem zich voordeed. De laden waren scheef gemonteerd, het dressior was scheef en de tussenruimtes klopten niet. De heren hebben het tweede dressior weer meegenomen. Er werd weer een klachtenlijst ingevuld. Er zou spoedig contact opgenomen worden.

Na veel bellen, wederom van onze kant, kregen wij tot onze verbazing een brief in de bus van de Meubelman. Ze deden ons een voorstel. We mochten bij Sanders Meubelstad een ander dressior uitzoeken voor hetzelfde bedrag (het gaat hier om 1000 euro dus daar moet toch een goed dressior voor te leveren zijn!?). Ik ben naar Sanders toegegaan en heb een rondje door de winkel gelopen. Daar zag ik hetzelfde dressior staan, goed, netjes, strak zonder scheef gemonteerde laatjes of doorhangend. Het kon dus wel goed. Ik ben met de verkoper in gesprek gegaan. Hij zei dat wanneer ze het dressior niet goed konden leveren, het ook niet bij hun in de winkel hoorde te staan. De verkoper ging bellen met zowel de Meubelman als de leverancier.

Direct kregen we te horen dat er een nieuw dressior gemaakt zou worden. Het zou er in week 23 of 24 moeten zijn. Op 28 juni 2006 kregen we een brief dat de fabrikant de nalevering helaas moest uitstellen. Het zou nu in week 28 bij de Meubelman in het centrale magazijn aan moeten komen.

Het is nu week 29. Ik belde vanochtend direct, want ze hadden het dressior nu al binnen moeten hebben. De man aan de andere kant vertelde dat het dressior niet bij hun geleverd is. En contact opnemen met de fabriek gaat niet want ze hebben vakantie t/m week 32. Met andere woorden: weer wachten.

Op 24 september sleept de zaak al een jaar voort. Ik ben bang dat het ook werkelijk zo lang nog gaat duren. En wat ik moet? Ik denk wachten. Maar zo langzamerhand zakt mij de moed in de schoenen. Hoe kwaad ik ook bel en mezelf maak, de Meubelman trekt zich er niets van aan.

dens
Berichten: 280
Lid geworden op: 23 jul 2004 11:37

Re: Sanders Meubelstad / De Meubelman

Ongelezen bericht door dens »

Ik snap echt niet dat jullie de orders niet allemaal annuleren. Zolang er niet binnen 1 maand na de afgesproken datum geleverd is kan dit nml. kostenloos (CBW-voorwaarden). Wat een waardeloos bedrijf. Er zijn meubelen genoeg te koop bij bedrijven die hun klanten WEL serieus nemen.

Dus kom op, mensen: niet dreigen maar annuleren, dat zal ze leren daar bij die Meubelman/Sanders (ik snap overigens nog niet helemaal hoe die zaken in elkaar zitten. Horen Meubelman en Sanders bij elkaar?)

16again
Berichten: 16398
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sanders Meubelstad / De Meubelman

Ongelezen bericht door 16again »

Na verstrijken van de vermoedelijke levertijd met 1 maand kun je inderdaad conform CBW voorwaarden zonder kosten de koop ontbinden (is iets anders dan annuleren!).
Echter, er is in veel gevallen hier wel geleverd, en het wachten is op reparatie/garantie/omruiling. Helaas geeft CBW voorwaarden geen redelijke termijn waarbinnen klachten opgelost moeten zijn.

Gesloten