Zeg nooit nooit. Zo luidt het gezegde. Maar ik bestel nooit meer iets bij Sanders (Meubelstad). Na het lezen van mijn ervaring met deze firma, zul je begrijpen waarom.
Op 2 mei 2014 hebben we bij Sanders de volgende producten besteld: eettafelbank, eettafel, dressoir/tv meubel met een totaalprijs van €1.950,-. De levertijd bedroeg een week of 6.
Eerste levering 21-07-2014
In juli kwamen ze inderdaad leveren, zoals afgesproken. De bank werd gemonteerd bezorgd: helemaal in orde.
De tafel monteerden ze ter plekke. Deze had schade aan een van de poten. En de latten die onder het blad gemonteerd moeten worden, waren in de verkeerde kleur geleverd. De poot en latten worden na geleverd.
Bij het monteren van het dressoir bleek de achterwand de verkeerde afmetingen te hebben. Deze konden ze dus niet afmonteren. Deze namen ze weer mee nadat ik aangaf het niet in huis te willen hebben in deze onbruikbare staat.
Tweede levering 10-11-2014.
De poot hebben ze niet bij zich, die werd net te laat door de leverancier geleverd.
De latten hebben weer dezelfde/verkeerde kleur.
Of de achterwand nu de juiste afmetingen heeft, weet ik niet. Het dressoir is namelijk dusdanig beschadigd dat die gelijk weer retour kon. Een van de hoeken van het bovenblad is eraf gebroken of gesloopt.
Al met al zijn we niets opgeschoten.
Op dit moment wilde ik de order annuleren. Volgens mijn rechtsbijstand moest ik ze echter nog een kans geven.
Ondertussen is afgesproken dat de tafel in z’n geheel wordt vervangen.
Derde levering 30-12-2014.
De nieuwe tafel is beschadigd, dit keer het blad. Dus retour.
Het dressoir is ook beschadigd. Dus retour.
Natuurlijk ben ik er nu helemaal klaar mee en ik wil de order annuleren. Volgens mijn rechtsbijstand en Sanders kon dit niet. Wel stelde Sanders een korting voor, hier had ik op zich wel oren naar (elke man heeft z’n prijs). Maar een korting van €75,- op een totaalbedrag van €1.950,- kan ik niet serieus nemen. heel jammer, want ik vind de meubels erg mooi. Uiteindelijk mochten (!) we het dressoir annuleren. Verder dachten zij dat het dressoir van de 1e levering bij mij thuis stond, half gemonteerd.
Week 10-2015.
Het blijft stil bij Sanders. Ook mijn rechtsbijstand verneemt niets van ze. Uiteindelijk heeft laatstgenoemde contact met Sanders gehad. Ze hadden een nieuwe tafel, maar die kwam niet door de kwaliteitscontrole (!).
10 april
Vandaag ben ik gebeld door Sanders. Ze hebben alleen een tafelblad ontvangen, niet een hele tafel. De mevrouw aan de telefoon belooft mij maandag terug te bellen, maar ik heb niets van ze gehoord.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sanders (Meubelstad)
Re: Sanders (Meubelstad)
Volgens mij is Sanders Meubelstad aangesloten bij het CBW en kunt u dus de geschillencommissie inschakelen. Ik kan mij niet voorstellen dat zij niet een algehele ontbinding zullen adviseren.Derrickk schreef: Natuurlijk ben ik er nu helemaal klaar mee en ik wil de order annuleren. Volgens mijn rechtsbijstand en Sanders kon dit niet. Wel stelde Sanders een korting voor, hier had ik op zich wel oren naar (elke man heeft z’n prijs). Maar een korting van €75,- op een totaalbedrag van €1.950,- kan ik niet serieus nemen.
Dan moet het uiteraard wel om serieuze schade gaan, niet om een plekje van een paar vierkante millimeter.
Het kortingsvoorstel gaat natuurlijk alleen over de meubels waar iets mee mis is, niet over de gehele order.
Welke meubelserie betreft het ?
Re: Sanders (Meubelstad)
Ik kan me voorstellen dat je er niks meer van moet hebben. Inderdaad, de commissie want dit slaat nergens meer op.
Re: Sanders (Meubelstad)
Op dinsdag 14 april ben ik gebeld door Sanders. Dit nadat mijn rechtsbijstand ze belde en dreigde met de geschillencommissie. Op 23 april komen ze de tafel leveren. Ik ben benieuwd en zal laten weten hoe dat is gegaan.
Re: Sanders (Meubelstad)
De meubelserie waar het om gaat is camargue pine. Maar wellicht is dat de kleur. Ik ben niet thuis dus kan het niet checken.
Re: Sanders (Meubelstad)
Dan lijkt het er op dat ze eindelijk vaart gaan maken. Ik vermoed overigens dat de oorzaak bij de fabriek ligt, uiteraard wordt de winkelier hier op afgerekend, maar er zijn veel leveranciers die het woord service niet kennen. Wel een leuke serie overigens. Ook niet te duur.Derrickk schreef:Op dinsdag 14 april ben ik gebeld door Sanders. Dit nadat mijn rechtsbijstand ze belde en dreigde met de geschillencommissie. Op 23 april komen ze de tafel leveren. Ik ben benieuwd en zal laten weten hoe dat is gegaan.
Re: Sanders (Meubelstad)
Poging 4 23-04-2015
Monteurs zijn zojuist vertrokken. Latten zijn weer in de verkeerde kleur geleverd. Dus weer retour. Verder 2 poten van de oude tafel laten hergebruiken omdat 2 stuks van de nieuwe tafel schade hadden. Al met al ben ik niets opgeschoten, tijdsverspilling.
Monteurs zijn zojuist vertrokken. Latten zijn weer in de verkeerde kleur geleverd. Dus weer retour. Verder 2 poten van de oude tafel laten hergebruiken omdat 2 stuks van de nieuwe tafel schade hadden. Al met al ben ik niets opgeschoten, tijdsverspilling.
Re: Sanders (Meubelstad)
Sanders Meubelstad is een winkel waar wij vroeger veel ellende mee gehad hebben. Ik weet nog dat het toen van Wehkamp was en volgens mij is het nu van Mandemakers. Afspraak na afspraak werd niet nagekomen, heel vervelend. Maar zoals in nu lees hebben jullie wel een lans weten te breken door zo'n rechtsbijstand organisatie in te schakelen. Vaak omdat zo'n groep als Mandemakers een minimale inkoop wil hebben, worden de meubelen allemaal uit het verre Oosten geïmporteerd, China, Indonesië etc. En wanneer het dan binnen komt, dat mag Joost weten.... De vraag is natuurlijk bij welke meubelzaken verlopen de levertijden wel goed?