LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat mij betreft worden hier spijkers gezocht op laag water.

Alles kan altijd beter. En wanneer je alles maar goed genoeg controleert dan kunnen fouten nooit meer voorkomen.

Het is een beetje hetzelfde in het verkeer. Wanneer iedereen oplet en zich aan de verkeersregels houdt gebeuren er ook nooit ongelukken. En terwijl iedereen zich voorneemt goed op te letten gebeuren er toch ongelukken.

Je kunt als klant gaan lopen drammen, zuigen en verongelijkt spelen, die bank komt gewoon niet eerder. Die vervelende boodschap probeert men zoveel mogelijk te verzachten, maar de klant wil gewoon niet tevreden zijn. Het is zo fijn om slachtoffer te zijn ! De ander is immers de dader die alles op zijn geweten heeft.

Door deze bijzonder kinderachtige opstelling ontneemt hij zichzelf het plezier van deze aankoop. En dat is nu net het doel, je wilt plezier hebben van die meubels. En dat wordt niet vergald door de winkelier, hij heeft zijn best gedaan om het leed te verzachten. De klant is niet vergevingsgezind, kan zich niet voorstellen dat er in bedrijven fouten worden gemaakt en is zelf foutloos, perfect, een voorbeeld voor deze mensheid.

witte angora
Berichten: 32057
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door witte angora »

crazyme schreef:Wat mij betreft worden hier spijkers gezocht op laag water.

Alles kan altijd beter. En wanneer je alles maar goed genoeg controleert dan kunnen fouten nooit meer voorkomen.

Het is een beetje hetzelfde in het verkeer. Wanneer iedereen oplet en zich aan de verkeersregels houdt gebeuren er ook nooit ongelukken. En terwijl iedereen zich voorneemt goed op te letten gebeuren er toch ongelukken.

Je kunt als klant gaan lopen drammen, zuigen en verongelijkt spelen, die bank komt gewoon niet eerder. Die vervelende boodschap probeert men zoveel mogelijk te verzachten, maar de klant wil gewoon niet tevreden zijn. Het is zo fijn om slachtoffer te zijn ! De ander is immers de dader die alles op zijn geweten heeft.

Door deze bijzonder kinderachtige opstelling ontneemt hij zichzelf het plezier van deze aankoop. En dat is nu net het doel, je wilt plezier hebben van die meubels. En dat wordt niet vergald door de winkelier, hij heeft zijn best gedaan om het leed te verzachten. De klant is niet vergevingsgezind, kan zich niet voorstellen dat er in bedrijven fouten worden gemaakt en is zelf foutloos, perfect, een voorbeeld voor deze mensheid.
Amen.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Ook ik sluit me aan bij de vorige 2 posters. Precies goed verwoord.

Om toe te voegen aan de zin: 'een telefoontje van hun kant bleef uit'. Wilt u echt steeds gebeld worden met 'we hebben het nog niet?' . Vaak weet de meubelwinkel ook niet waar deze aan toe is bij de leverancier. Ze kunnen wel zeggen, het is er nog niet en het komt over 3 weken, maar als het er dan niet is staat u weer boos op de stoep. Het beste is soms om helemaal niet te communiceren omdat er met veel klanten niet te communiceren valt.

D2Freak31
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:08

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door D2Freak31 »

Jannes22 schreef:Ook ik sluit me aan bij de vorige 2 posters. Precies goed verwoord.

Om toe te voegen aan de zin: 'een telefoontje van hun kant bleef uit'. Wilt u echt steeds gebeld worden met 'we hebben het nog niet?' . Vaak weet de meubelwinkel ook niet waar deze aan toe is bij de leverancier. Ze kunnen wel zeggen, het is er nog niet en het komt over 3 weken, maar als het er dan niet is staat u weer boos op de stoep. Het beste is soms om helemaal niet te communiceren omdat er met veel klanten niet te communiceren valt.
Een beetje pro actief bedrijf heeft dit goed in kaart. Het is geen 1900 meer waarin de leverancier maar een beetje op de gok spullen af kan leveren.
Als bedrijf maak je je sterk voor de klant door net dat beetje extra te doen. Dat heet service. Daar ontbreekt het bij tig bedrijven aan en is juist hetgene waarmee je jezelf kunt onderscheidden van andere bedrijven.

Is het zo moeilijk om 1 á 2 weken voor een order geleverd zou moeten worden de leverancier te bellen en te vragen of order 1001200 op de afgesproken datum geleverd word? En als men dan hoort dat het 2 weken langer duurt dit door te geven aan de klant? En om dan 2 weken later nog een keer te bellen of het de levering nu wel op de afgesproken datum doorgaat? Zo voorkom je dat de klant boos op de stoep staat. Ok, als je het 3 keer moet uistellen, krijg je altijd een boze klant, maar dan weet deze iig dat je er voor hem achteraan hebt gezeten.

Bij het bedrijf waar ik gewerkt heb was dit niet meer dan normaal. Ook al moest je de klant onprettig nieuws geven (bestelling komt 2 weken later), toch werd altijd gewaardeerd dat je dit voor hun had uitgezocht en de mensen zelf geen contact op hoefden te nemen.
Bij reparaties dienden wij na 2 weken, 1 keer per week de leverancier te bellen en te vragen naar een statusupdate. Die werd vervolgens doorgegeven naar de klant. Ook al was er geen verandering, de klant kreeg het idee dat wij voor hun bezig waren (en dat waren we ook). En zoveel extra tijd kost het echt niet.
Bedrijven waar je niets van hoort, doen ook niets extra's voor je. Als ik de keus had, heb ik liever een bedrijf dat me 4 keer belt met een "nutteloze statusupdate" dan een bedrijf waar ik zelf achteraan moet bellen waar mijn spulletjes nu blijven. Uit ervaring weet ik dat veel mensen deze mening met mij delen.

crazyme schreef: Het is een beetje hetzelfde in het verkeer. Wanneer iedereen oplet en zich aan de verkeersregels houdt gebeuren er ook nooit ongelukken. En terwijl iedereen zich voorneemt goed op te letten gebeuren er toch ongelukken.
Appels met peren vergelijken. Er zit natuurlijk een enorm verschil tussen goed opletten in eht verkeer en klantgericht ergens achteraan bellen voor een statusupdate.
crazyme schreef: Je kunt als klant gaan lopen drammen, zuigen en verongelijkt spelen, die bank komt gewoon niet eerder. Die vervelende boodschap probeert men zoveel mogelijk te verzachten, maar de klant wil gewoon niet tevreden zijn. Het is zo fijn om slachtoffer te zijn ! De ander is immers de dader die alles op zijn geweten heeft.
Zoveel mogelijk te verzachten? Voor mij zou dat betekenen dat het bedrijf de leverancier heeft gebeld. Zodat ze van tevoren wisten dat deze bestelling wel eens uit kon lopen. Dat ze daar de klant van op de hoogte stelden. Dan weet deze ook eerder waar hij aan toe is en komt het niet als een enorme koude douche. Het bedrijf is niet de dader, maar had zich wel klantgerichter op kunnen stellen. Nu heeft de klant het gevoel dat hij EN achter zijn eigen spullen aan moet bellen EN het bedrijf zijn bestelling niet eens heeft doorgegeven EN hem niet serieus neemt.
crazyme schreef:Door deze bijzonder kinderachtige opstelling ontneemt hij zichzelf het plezier van deze aankoop. En dat is nu net het doel, je wilt plezier hebben van die meubels. En dat wordt niet vergald door de winkelier, hij heeft zijn best gedaan om het leed te verzachten. De klant is niet vergevingsgezind, kan zich niet voorstellen dat er in bedrijven fouten worden gemaakt en is zelf foutloos, perfect, een voorbeeld voor deze mensheid.
Jij noemt het kinderachtig, ik noem het opkomen voor je recht. Nogmaals, de mening die jij draagt over het leed verzachten word door de TS neit onderstreept. Ook al vind jij dat overdreven, hij is momenteel de klant. Hij vroeg niet is het onredelijk wat ik wil, hij vroeg wat is er mogelijk? Ipv daar op in te gaan wil iedereen graag zijn eigen mening laten horen. Daar gaat het hier niet om. Misschien dat dat nu eens duidelijk word.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door crazyme »

D2Freak31 schreef:Misschien dat dat nu eens duidelijk word.
Je hebt helemaal gelijk. Die winkelier heeft gewoon schadalig gehandeld. Schofterig gewoon. Ze zijn het daglicht niet waard. Man, man wat een prutsers. Werkelijk : wat eenn rampentent zeg.

Ik zeg : BOYCOTTEN die gasten !!!

en de TS moet subiet naar de rechter. Gratis meubelen eisen. Schadevergoeding eisen. En smartegeld. en slachtofferhulp, en plezierderving, Sewen tot ze helemaal kapot zijn.

Zo. opgelost.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Crazyme heeft gelijk. Uitzuigen die handel! Brutalen hebben de halve wereld, zuigers hebben het blijkbaar helemaal..

D2Freak31
Berichten: 68
Lid geworden op: 05 feb 2010 16:08

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door D2Freak31 »

Jannes22 schreef:Crazyme heeft gelijk. Uitzuigen die handel! Brutalen hebben de halve wereld, zuigers hebben het blijkbaar helemaal..
Ik heb al gezien dat bij het bedrijf waar jij werkt klantgericht en klantvriendelijk totaal onbekende begrippen zijn, gezien je eerdere reacties in andere topics:
Jannes22 schreef:Wat een onzinnige wijsheid is dit zeg. Zulke mensen laat ik gelijk de winkel uit lopen, bah! Ga maar ergens iets kopen waar je wel korting krijgt (en teveel betaald!).
Dat verklaart een hoop natuurlijk. De klant mag niet teveel eisen. Gewoon betalen en zijn klep houden. Benieuwd hoelang een bedrijf met zulke policies het in deze tijd volhoudt.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Op het moment zijn we 12 jaar actief en hebben we meerdere verstigingen van 8000 m2+.. niks te klagen dus. Ohjah en over klantvriendelijkheid? Ik heb in al die jaren nog geen geklaag over ons bedrijf op dit forum of kassa gehoord.

En waarom ik hier meningen neerzet? Omdat ik het id heb dat er steeds meer zuigers komen. Iedereen zeurt over de crisis, kijk eens in de spiegel hoe dat nou zou komen. Er vallen op dit moment niet voor niets zoveel bedrijven om. En de zuigers (oa op dit forum) werken daar sterk aan mee.

monaldo
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2009 09:40

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door monaldo »

Ik ben het volledig eens met D2Freak31.
Ik heb inderdaad hier niet gevraagd of jullie mij steunen in mijn mening maar wat de mogelijkheden waren. Prima als jullie het er niet mee eens zijn maar ik had van dit forum niet verwacht dat je gelijk helemaal werd afgezeken. Een discussie aangaan en vergelijkingen met andere dingen maken is zinloos. Jullie hebben mijn situatie niet meegemaakt en zitten er niet middenin. Aan de andere kant kan ik zoals jullie niet opbjectief hiernaar kijken.
Maar blijkbaar word je hier meteen afgezeken als je een vraag hebt die volgens sommigen niet redelijk is. Een beetje jammer maar aan jullie advies heeft in ieder geval niemand wat aan.

Radar
Site Admin
Berichten: 5516
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door Radar »

Forumgebruikers,

De moderator heeft een aantal off-topic berichten verwijderd.
Graag verder discussiëren over het onderwerp waar dit topic over gaat, anders zullen wij het topic sluiten.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@monaldo

ik begrijp je terleurstelling,wij hadden vorig jaar alles op tijd af....alles opnieuw geverft gordijnen,assecoires(uh ik weet niet of ik het goed schrijf) enz..
wij zouden echt alles nieuw krijgen,2 banken,tafel,eethoek,4 stoeken,dressoir,2kasten dus ja?nw speakers gekocht in de kleur van de meubels..we waren er klaar voor zou in juni geleverd worden,toen we in feb gingen bestellen was het elke moment kunt het laten komen..ja right...
juist 1,5 week van te voren wordt ik gebeld....de eethoek,bankstel dressoir vitrine kaste zouden dan en dan komen...eethoek stoelen 1,5 week later en weer 5 dagen laten de tafel em voorraadkast....
ik zeg lekker dan ,3 vrije dagen,mijn man wilde er ook bij zin het is zoveel.je wilt het goed controleren...
maar ze mogen 14 dagen uitlopen tot een maand geloof ik en daar voldeden ze nog aan.....ik kreeg wel leeneethoekstoelen...
maar geen geld! dus daar heb jij nog mzzl aan.zuiderster is normaal niet zo heel makkelijk hoor!
maar goed alles is goedgekomen,ze belden alleen of de eethoek stoeken aub met de kast meemocht komen anders 2x rijden ,ja dat vond ik niet zo 'n punt ben ook weer niet de moeilijkste..

maar het leuke was er af,,,alles gelijk inrichten ..nw alles maal nieuw neerzetten dat ging nu niet op,maar ondanks dat hebben we er toch van genoten..
het is nou eenmaal zo met meubelzaken...
ik krijg de 12 een nw stoel....oops ik hou mijn hart vast dat ze van de week bellen hahhaah ja echt....want eigenlijk zou hij pas eind juli komen?

maar ze hebben wel 100 x excuses gemaakt en alles moest nu eenmaal van een andere fabrikant komen,tja..

ik vind een leenbank en geld een hele goede oplossing al zou ik persoonlijk wel een plaid erop leggen,wie weet wie erop heeft gezeten...ja zo ben ik ook...
lees en kijk ,je ziet bij elke meubelzaak wel iets.
ik blijf erbij,het is netjes gedaan.
laat je weten heo het verder is afgelopen?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door VioletPrue »

monaldo schreef:Mijn directe schade valt misschien wel mee. Maar niet alle schade is in geld uit te drukken.
Wat voor enorme indirecte schade die niet in geld is uit te drukken heeft u geleden dan?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja het is wat ik zeg je verheugd je erop,maar dingen lopen niet aaltijd zoals het moet,helaas..en ik vind dat ze het heel netjes opgelost hebben...

wat ik zei wij hadden echt alles nieuw,lampen,wat je maar kan verzinnen alles stond boven en we konden niet wachten en ja dan dit..maar ach het is goedgekomen en ik had niet veel vooruitbetaald,ik ga niet akkoord met 25% no way...300 euro konden ze krijgen op een heeeeeeeeeeeeee groot bedrag maar akkoord hoor,dus kan je al zien dat ze niet zo moeilijk doen..
overigens wel ergens anders gekocht hoor :D in belgie..

nog geen tel over de stoel duimen jullie mee ihihihihi
ik denk dat de dhr gewoon gedeuld moet hebben en er n og niet echt ervaring mee heeft met alles....het bedrag is ook niet al te groot....
nou ja....voor kast en bank..bedoel ik hoor!!hopelijk zit er schot in de zaak

monaldo
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2009 09:40

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door monaldo »

Gezien de reacties en verhalen hier is het blijkbaar een normale zaak dat meubels altijd vertraging hebben. Dit is voor mij inderdaad de eerste keer en dan is het gewoon schrikken. Gezien jullie ervaringen is het ook blijkbaar een goede oplossing. Neemt niet weg dat het helaas de normaalste zaak van de wereld is en dat het voor jullie en de meeste mensen een gewoonte is. Iedereen legt zich er blijkbaar al bij neer dat er dingen verkeerd kunnen gaan.

Een korte update van de situatie:
Overige meubelen en leenbanken zijn 3 weken geleden geleverd. Salontafel is beschadigd. Helaas was het hier ook weer het geval dat zij het zouden uitzoeken. Een aantal dagen niks van de zaak vernomen, terwijl ze duidelijk aangeven contact met mij op te nemen zodra er bericht is. Vervolgens zelf contact weer met ze gezocht op te horen dat nieuwe onderdelen in week 21 geleverd worden, 4 weken later dus weer. Nu kan ik dus weer beginnen met klagen maar gezien de reacties van jullie heeft dit weinig zin.

Deze week wel gebeld voor de banken, deze worden in week 20 geleverd. 4 weken eerder dan verwacht. Dat is dan wel weer goed nieuws en nu hopen dat er niks mis is met de banken. We zijn natuurlijk erg blij dat dit 4 weken eerder geleverd kan worden.
Wat wel jammer is is dat als ik tijdens het gesprek aangeef dat eerder leveren dan week 24, dus 9 weken na week 15, mogelijk moet zijn dat de verkoper mij verzekert dat dat het snelste is wat ze kunnen doen. Nu opeens is het er. Begrijp me niet verkeerd we zijn enorm blij maar de manier waarop meubelzaken met klanten omgaan is voor mij nog steeds niet correct.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door crazyme »

monaldo schreef:Gezien de reacties en verhalen hier is het blijkbaar een normale zaak dat meubels altijd vertraging hebben. Dit is voor mij inderdaad de eerste keer en dan is het gewoon schrikken. Gezien jullie ervaringen is het ook blijkbaar een goede oplossing. Neemt niet weg dat het helaas de normaalste zaak van de wereld is en dat het voor jullie en de meeste mensen een gewoonte is. Iedereen legt zich er blijkbaar al bij neer dat er dingen verkeerd kunnen gaan.
Dat is onzin. Niemand beweert hier dat vertragingen normaal zijn. Alleen dat het kan gebeuren. Waar gewerkt wordt vallen spaanders. Jammer de pammer. That's life.

Jij wilt wraak. Dat is heel iets anders.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Schadevergoeding niet tijdig leveren meubelen?

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@monaldo

nee het is niet normaal en dat probeerde ik ook uit te leggen,wij waren ook teleurgesteld....zoals ik hierboven vertelde..
betreft over de tafel,daar zou ik wel over klagen want nu gaat er weer iets fout en nu ben je het zat,zo moet je het aangeven en niks korting heeft u al gehad,dat was voor de bank dus je eist ook nu voor de tafel dat is niet meer als normaal...

mijn stoel is van de week geleverd en ja...zonder pootjes :D we vindem hem zelf zo mooier staan....ja het is een stoel waarbij het kan dat hij zo op de grond staat leer enz...(het kan en we hebben het beschermd)
toch heb ik gebeld om de pootjes...ik zeg ja er zal wel weer eens iets niet goed gaan....goed pootjes worden opgestuurd...ik wil ze hebben misschien bedenken we ons en ik heb er recht op..opzouten..
maar je moet niet het onderste uit de kan willen halen..en dat wilde jij in onze ogen...

ik moet over onze meubelzaak wel zeggen dat alles netjes opgelost wordt enz..en ook vergoeding,zonder dat ik er op aan stuurde....EN ZE BELLEN zelf altijd netjes als er wat is ,zelfs een uur later al.....
leuk meegnomen..
het is alleen ja wat ik al zei je kan je huisje niet in 1 x inrichten dus je bent teleurgesteld...
maaar onthou voor de volgende keer echt meubels hebben zeker 10 a 12 wek levertijd...

soms iets korter net als mijn stoel zou eind juli/aug komen en nu is ie er?het werkt nou eenmaal zo in die branche en wij hebben het maar te accepteren...tot een bepaalde grens....bij mij dan :D :D

het mag niet uitmaken in mijn ogen of je het bij een goedkopere zaak besteld of een wat duurdere...klaar uit...kijk jou bedrag totaal alles 2000 euro..ja dat zijn onze banken niet eens...maar dat maakt niet uit!!!!!!!!!!! service daar gaat het om...en het had al heel anders overgekomen als ze hadden laten blijken dat het rot voor je was...aan de andere kant..vind ik het wel goed dat ze je niet die andere bank in je maag splitsen..zit ook wat in he!

je gaat nu maandag bellen en je zegt moet je luisteren ik wordt een beetje boos niet zijn! tafel niet goed bank okee is geregeld hoop ik! maar nu weer iets beschadigd en de tel die ik zelf moet plegen noemen jullie dat service?
je mag best laten blijken dat je geen tevreden klant ben...maar je moet niet het onderste eruit willen halen...
ik wens je heel veel plezier alvast met de meubels die je al hebt!

Gesloten