LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Seats and sofas

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Kiranr
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2013 00:47

Seats and sofas

Ongelezen bericht door Kiranr »

Vorig jaar maart (03/2012), heb ik helaas een bank gekocht bij seats and sofas.
De bank is 4x terug gegaan omdat er iedere x iets aan mankeerde. De bank heeft mij €2100, gekost + nog eens €100, bezorgkosten.
Ondertussen leven we vandaag op 14 september 2013 en nog altijd heb ik geen degelijke bank in mijn huis.
Begin januari heb ik een aangetekende ingebrekestelling brief naar ze gestuurd.
Als antwoord op mijn brief kreeg ik de melding dat ik uiterlijk in week 28 mijn nieuwe bank in huis zou hebben.
Week 30 heb ik zelf contact opgenomen met de vraag of ik de bank nog zou krijgen.
Ik kreeg te horen dat ze niet weten wat er weer mis is gegaan en dat ik terug gebeld zou worden als er iets meer bekend was.
Als gevolg hiervan heb ik een aangetekende contract ontbindingsbrief naar ze toe gestuurd met daarin ook het verzoek om het gehele aankoopbedrag terug te storten binnen 2 weken.
Tot op de dag van vandaag heb ik geen geld terug ontvangen.
Ik kreeg van de week na diverse malen zelf contact te hebben genomen een telefoontje van iemand van de juridische afdeling die mij wist te vertellen dat de manager niet akkoord gaat met de ontbinding omdat hij de bank van de leverancier al voor week 28 in hun magazijn had.
Ik ben niet gebeld door hun dat de bank binnen is. Ik heb zelf iedere x contact opgenomen en ben het nu spuug zat.
Kan iemand mij helpen??

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Seats and sofas

Ongelezen bericht door devious »

Dit:
...een telefoontje van iemand van de juridische afdeling die mij wist te vertellen dat de manager niet akkoord gaat met de ontbinding omdat hij de bank van de leverancier al voor week 28 in hun magazijn had.
is een typische smoes van een ondernemer in het nauw. Het klopt niet. Maar iemand daar zal het geld naar je moeten overmaken en dreigen met een pistool mag tegenwoordig niet meer. Best jammer. Ook door de zaak heen rijden met een shovel vindt men ongepast. Maar dit soort geëtter mag altijd wel, vreemd. Ze zijn aktief op Klachtenkompas en niet op Klacht.nl. Wellicht handig als je je gal daar dus ook even spuit. En ook naar de Geschillencommissie, had je overigens allang kunnen doen.
Succes en laat aub hoe het gaat/gegaan is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Seats and sofas

Ongelezen bericht door crazyme »

devious schreef:En ook naar de Geschillencommissie, had je overigens allang kunnen doen.
Volgens mij zijn ze niet aangesloten bij de geschillencommissie.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Seats and sofas

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ze hebben hun eigen geschillencommissie. Is gehuisvest in hun ronde archief. Vraag erna !

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Seats and sofas

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Gelijksoortige zaak waar de rechter deze week uitspraak in heeft gedaan:
http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... :2013:3693

Kiranr
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2013 00:47

Re: Seats and sofas

Ongelezen bericht door Kiranr »

Ik hou jullie op de hoogte. Zodra we maandag weer door die man van de juridische afdeling gebeld zijn.
Laatst gewijzigd door Kiranr op 15 sep 2013 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Seats and sofas

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bernhardheren schreef:Onze aankoop bij Seats and Sofas in Deventer was werkelijk rampzalig. Twee maanden na aankoop gingen de naden los van onze nieuwe bank. Er ontstonden scheuren doordat de draad waarmee gestikt was losliet. We moesten onze bank via een kanalenlift in huis tillen dus de laconieke reactie van Seats and Sofas 'breng hem maar even langs' betekende ongeveer 'zoek het maar uit'.

Het was een bank van 2200 euro, en dan zo'n reactie. Voor ons: nooit meer Seats and Sofas!!!! Verschrikkelijk wat een service.
De bank zal toch terug moeten en eventueel gemaakt worden of een nieuwe, de oude de kapotte
dus zal er toch uit moeten uit jullie woning.
Begrijp heel goed dat dit erg vervelend is.

bernhardheren
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2013 16:21

Re: Seats and sofas

Ongelezen bericht door bernhardheren »

Onze aankoop bij Seats and Sofas in Deventer was werkelijk rampzalig. Twee maanden na aankoop gingen de naden los van onze nieuwe bank. Er ontstonden scheuren doordat de draad waarmee gestikt was losliet. We moesten onze bank via een kanalenlift in huis tillen dus de laconieke reactie van Seats and Sofas 'breng hem maar even langs' betekende ongeveer 'zoek het maar uit'.

Het was een bank van 2200 euro, en dan zo'n reactie. Voor ons: nooit meer Seats and Sofas!!!! Verschrikkelijk wat een service.

ArtRose
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 sep 2013 12:21

Re: Seats and sofas

Ongelezen bericht door ArtRose »

Seats en Sofa Deventer, zijn we 1x binnen geweest. Even op een bank gezeten, maar we hadden het al gauw gezien. De bank naast ons had losse stiksels en onze bank had een harde bult in het midden. Vervelende verkoper achter ons aan met steeds groter kortingsaanbod. Toen we bij de uitgang waren had hij al de helft van de prijs afgedaan. Vreemde gang van zaken.

Gesloten