Slechte service Eijerkamp / CILO

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Kaspe

Slechte service Eijerkamp / CILO

Ongelezen bericht door Kaspe »

Prachtige woonwinkel met hele mooie producten, als er echter iets niet goed geleverd wordt…

Bij CILO o.a. een prijzige designbank gekocht. Hier een stof bij uitgezocht met een behoorlijk reliëf vergelijkbaar met een ribstof. Bij levering is een gedeelte van de bank horizontaal gestoffeerd en een ander gedeelte van de bank verticaal. Dit ziet er dus niet uit, van een design bank in het hogere segment mag je toch wel wat anders verwachten. Dit zouden ze zo bij de Ikea nog niet eens durven verkopen. In de winkel wees de verkoper er ons nog specifiek op dat boven op de leuning ,waar deze een hoek van 45° maakt, er een stofrichting gekozen moet worden over een afstand van circa 15cm. Dat is nogal een detail in vergelijking met de gehele hocker in gedraaide stofrichting uitleveren.

Bij levering dit dan ook meteen naar Eijerkamp gemaild. De verkoper zou hierover nog even telefonisch contact opnemen. Later is deze ziek en kan niet bellen, en meldt de klantenservice dat het onmogelijk is om terug te helen wat er wel en niet in de winkel is gezegd. We worden afgewimpeld. In het oosten van Nederland kan men normaal gesproken nog mondeling zaken doen, helaas niet bij CILO/Eijerkamp.

Maanden later worden we gemaild dat een nog een bedrag openstaat Een topper de later in backorder geleverd is was nog niet afgerekend. Toen we aangaven dat we deze pas wilden betalen als er wat met onze klacht gedaan werd is er toch een balletje gaan rollen. Onze oude bank kon ingeruild worden als we een nieuwe zouden uitzoeken bij CILO of Eijerkamp. Daarin hadden we dan uiteraard wel wat financiële bijdrage in verwacht gezien de manier hoe de bank geleverd is, dat zat er echter niet in. De enige oplossing die werd aangedragen is dus een sigaar uit eigen doos.

Nogmaals, echt een prachtige zaak maar het is duimen dat alles ook fatsoenlijk geleverd wordt, aftersales zijn verschrikkelijk.

BL2

Re: Slechte service Eijerkamp / CILO

Ongelezen bericht door BL2 »

Kaspe schreef:
21 sep 2025 14:51
.... er een stofrichting gekozen moet worden

.......In het oosten van Nederland kan men normaal gesproken nog mondeling zaken doen

......Daarin hadden we dan uiteraard wel wat financiële bijdrage in verwacht ......
U heeft blijkbaar zelf de stofrichting zelf gekozen, welke u later toch minder geslaagd vond ?

Mondeling zaken doen heeft het nadeel dat er later nooit bewijs is wat er nou werkelijk besproken en gekocht is. De rest van NL is er daarom al lang mee gestopt.

Wat is je financiële onderbouwing voor deze bijdrage vanuit Eijerkamp Welke kosten moeten vergoed worden aan je ? Wees blij dat Eijerkamp de verkeerd bestelde bank überhaupt wil terugnemen en ruilen tegen een andere.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het is wel zo dat er bij veel bedrijven hier in de regio nog gewoon op goed vertrouwen mondelinge afspraken gemaakt kunnen worden. Zeker bij gerenommeerde familiebedrijven uit de regio is dat prima te doen (dat heb ik uiteindelijk ook bij mijn keuken gedaan, toen ik later nog gebeld om mondeling iets door te spreken). Dit bedrijf zelf ken ik niet, dus ik kan er niet over oordelen.

Maar volgens mij gaat het er hier wel om dat er iets anders is gedaan dan wat mondeling is afgesproken of dat er mogelijk verkeerd begrepen is wat er gevraagd werd. Dat kan ik zo precies ook niet achterhalen.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik lees dit:
Kaspe schreef:
Bij levering is een gedeelte van de bank horizontaal gestoffeerd en een ander gedeelte van de bank verticaal. Dit ziet er dus niet uit
Lijkt mij voldoende aannemelijk dat dit een fout moet zijn. Wanneer je zo uitzonderlijk een bank gestoffeerd zou willen hebben zou je juist dát moeten vastleggen.
En een verkoper die je na aankoop niet meer te spreken krijgt en een klacht die genegeerd wordt, dat is ook onder de maat.

esphome

Ongelezen bericht door esphome »

Eijerkamp/CILO kan ook niet aannemelijk maken de richting van de stof in de showroom anders was dan geleverd.

Raad dus aan om op de aankoop bon zulke specifieke dingen te vermelden en indien mogelijk met de telefoon een foto te maken van het showroom model. Dan kun je tijdens het wachten op de levering ook af en toe ook nog een kijken van wat van mooie bank je hebt gekocht en de buren alvast jaloers te maken.

Het aanbod van hun lijkt mij redelijk, ook omdat je wel gebruik heb kunnen maken van de bank in de tijd ondanks dat die tegendraads was.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als er stond "geruild" dan ben ik het met u eens. Maar er staat ingeruild, ik verwacht dan een bijbetaling. En dat is weer niet redelijk, want de klacht is door het bedrijf lange tijd niet opgepakt.

esphome

Of een terugbetaling als het gekozene goedkoper is als de originele set. Als jij precies dezelfde bank kiest en die is nu duurder (wel met de juiste richting van de stof) dan lijkt mij het niet redelijk om dan een bijbetaling voor te moeten doen.

Het ligt niet aan jouw dat jij de bank hebt gebruikt. Want waar had je dan anders op moeten zitten.
Lijkt mij verstandig om vooraf een persoonlijk gesprek aan te vragen met hun waar je dan de mogelijkheden en onmogelijkheden dan af kaart. Laat dit ook vastleggen door hun wat er afgesproken.

Dan kun je de een andere keer rustig shoppen en weet je van te voren waar je aan toe bent en Eijerkamp/CILO ook. Een tevreden klant komt ook weer terug en verspreid onder familie en kennissen, die de mooie bank bewonderen, en vragen waar heb je die gekocht.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

BL2 schreef:
22 sep 2025 09:56
De rest van NL is er daarom al lang mee gestopt.
Wie gaat door? Kaspe of Eijerkamp?

Volgens mij kegt Kaspe goed uit dat het geleverde afwijkt van het bestelde. Als Eijerkamp / CILO een bankstel levert met tegendraadse bekleding dan zou je verwachten dat deze mondelinge afspraak wel was vastgelegd, juist om gedoe achteraf te voorkomen.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Consumenneke schreef:
23 sep 2025 12:58
BL2 schreef:
22 sep 2025 09:56
De rest van NL is er daarom al lang mee gestopt.
Wie gaat door? Kaspe of Eijerkamp?

Volgens mij kegt Kaspe goed uit dat het geleverde afwijkt van het bestelde. Als Eijerkamp / CILO een bankstel levert met tegendraadse bekleding dan zou je verwachten dat deze mondelinge afspraak wel was vastgelegd, juist om gedoe achteraf te voorkomen.
Beide partijen gaan door. De bank wordt besteld in een andere configuratie dan in de winkel staat. Voor beide partijen is het dan belangrijk om goed vast te leggen wat er later precies geleverd gaat worden.

Als de klant het belangrijk vind dat de afwijkende, geribbelde stof over de gehele bank in dezelfde richting loopt, dan moet die dat vast laten leggen op de offerte.

Als de winkel geen gezeur wil achteraf, dan zal de winkel goed moeten vastleggen hoe de te leveren bank er uiteindelijk uit zal gaan zien.

Want anders krijg je achteraf welles-nietes.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact. En dan is de consument de zwakkere partij, dus diens belang is groter om afwijkingen van de standaard goed vastgelegd te hebben. Als op de factuur niets anders staat dan "bank X, stof Y" o.i.d., dan heeft Eijerkamp immers gewoon geleverd.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Ik vraag me af waarom het afwijkend bekleed hocker deel niet alsnog correct bekleed wordt.
Dat is toch de beste en eenvoudigste oplossing voor beide partijen?

esphome

Een deel van de bank is anders gestoffeerd als de rest, "Bij levering is een gedeelte van de bank horizontaal gestoffeerd en een ander gedeelte van de bank verticaal" en hocker wordt verderop specifiek benoemt.

Je koopt als consument wat jij in showroom ziet en wijsheid komt altijd achteraf. De verkoper had ook hier aandacht aan kunnen besteden net zoals die aangaf de op de leuning een hoek van 45 graden gemaakt werd.
Ik wel eens wat gekocht bij hun in het verleden en dat was nog een A4 formulier wat helemaal ingevuld werd en je kreeg een doorslag mee. Tegenwoordig zal dit wel elektronisch gaan krijg je afdruk mee of zij mailen die.

Als ik het opnieuw lees dan lijkt het of de hocker ook in 45 graden is geleverd. Dat kan alleen de TS (Kaspe) bevestigen.

Moneyman

esphome schreef:
24 sep 2025 11:26
Ik wel eens wat gekocht bij hun in het verleden en dat was nog een A4 formulier wat helemaal ingevuld werd en je kreeg een doorslag mee. Tegenwoordig zal dit wel elektronisch gaan krijg je afdruk mee of zij mailen die.
Ik heb er regelmatig meubels en andere zaken gekocht, en krijg altijd keurig een map mee met daarin de offerte/ overeenkomst (keurig gespecificeerd) en de bijbehorende voorwaarden en (indien van toepassing) de schoonmaak- en behandelinstructies. Ik heb uitsluitend positieve ervaringen met de diverse winkels die onder het Eijerkamp-dak samenwerken.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Moneyman schreef:
24 sep 2025 10:22
En dan is de consument de zwakkere partij, dus diens belang is groter om afwijkingen van de standaard goed vastgelegd te hebben. Als op de factuur niets anders staat dan "bank X, stof Y" o.i.d., dan heeft Eijerkamp immers gewoon geleverd.
As de consument de zwakkere partij is, moet de leverancier zich als de sterkere gedragen en goed omschrijven wat afgesproken is. Me dunkt dat een stoffering die afwijkt van wat in de branche gebruikelijk is, niet voldoet aan de gerechtvaardigde conformiteitsverwachting.
Kaspe schreef:
Bij CILO o.a. een prijzige designbank gekocht. Hier een stof bij uitgezocht met een behoorlijk reliëf vergelijkbaar met een ribstof. Bij levering is een gedeelte van de bank horizontaal gestoffeerd en een ander gedeelte van de bank verticaal. Dit ziet er dus niet uit...
Opnieuw stofferen van de hocker (als dat het probleem is) klinkt als een redelijke oplossing.
Moneyman schreef:
24 sep 2025 11:45
Ik heb uitsluitend positieve ervaringen met de diverse winkels die onder het Eijerkamp-dak samenwerken.
U boft maar!

Moneyman

Consumenneke schreef:
24 sep 2025 12:43
Me dunkt dat een stoffering die afwijkt van wat in de branche gebruikelijk is, niet voldoet aan de gerechtvaardigde conformiteitsverwachting.
Mooie woorden, maar wat zeg je nu eigenlijk...? De geleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden, niet aan een "gerechtvaardigde conformiteitsverwachting", wat dan dan ook moge zijn.
Consumenneke schreef:
24 sep 2025 12:43
Moneyman schreef:
24 sep 2025 11:45
Ik heb uitsluitend positieve ervaringen met de diverse winkels die onder het Eijerkamp-dak samenwerken.
U boft maar!
Ik tel mijn zegeningen inderdaad.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 sep 2025 10:22
En dan is de consument de zwakkere partij, dus diens belang is groter om afwijkingen van de standaard goed vastgelegd te hebben. Als op de factuur niets anders staat dan "bank X, stof Y" o.i.d., dan heeft Eijerkamp immers gewoon geleverd.
-Het is primair aan de professionele partij om de overeenkomst duidelijk op te stellen.
-Volgens mij is de standaard dat de ribbel overal (zo veel mogelijk) hetzelfde zit, en juist dat is hier niet het geval

Plaats reactie