LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SofasUnlimited

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Fuerteventura
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2006 16:08

SofasUnlimited

Ongelezen bericht door Fuerteventura »

Wie heeft er ervaring met het bedrijf SofasUnlimited? Dit bedrijf verkoopt naar zeggen Italiaans Design bankstellen van echt leer.
Ze geven aan op de Webside dat ze geen CBW lid zijn, maar wel dezelfde voorwaarden hanteren. De collectie spreekt ons erg aan, maar het bedrijf is pas een jaar in Nederland en we willen graag weten wat de ervaringen zijn met dit bedrijf.
Alvast bedankt voor de reakties.

pricilla
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2007 15:07

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door pricilla »

:D
Laatst gewijzigd door pricilla op 18 dec 2007 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.

meubelexpert
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:34

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door meubelexpert »

Beste Fuerteventura,

Een meubeldetailhandel die dezelfde voorwaarden hanteert als het CBW ? In een aantal gevallen zullen dezelfde bepalingen kunnen worden gehanteerd. Het CBW garandeert echter bijvoorbeeld ook aanbetalingen op bestellingen. Indien de ondernemer tussentijds failliet zou gaan of met de noorderzon zou vertrekken, wordt de bestelling bij een ander ondergebracht en vindt levering onder aftrek van de aanbetaling plaats. Bij geschillen kunt u een beroep doen op de geschillencommissie. Hoe is dat dan geregeld bij de firma Sofasunlimited ?

De garantievoorwaarden zijn mogelijk wel gelijk aan die van het CBW, maar daar waar een conflictsituatie ontstaat, moet u eerst nog maar eens uw recht behalen.

Mijn advies zou in ieder geval zijn, op het moment dat u met deze firma in zee besluit te gaan;

1. Duidelijke schriftelijke garantiebepalingen vooraf vragen (nooit mondeling !)
2. Geen aanbetaling doen !

Succes.

ina r
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2007 13:30

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door ina r »

Nou als ik dit zo lees ben ik benieuwd hoe ons probleem opgelost gaat worden.
Wij hebben op 4 oktober het nieuwe bankstel ontvangen.
Op 3 november begaven de leuningen het al.
Gelijk een mailtje gestuurd en op maandag gelijk gebeld.
Afgelopen vrijdag werden we gebeld dat ze vandaag voor 1 uur
het bankstel ter plaatse zouden komen maken.
Tot op heden het is nu over half twee heb ik nog niemand gezien.
Ben om 1 uur gaan bellen maar dan hebben ze lunch pauze tot 1 uur
Eindelijk om kwart over een werd er opgenomen.
Ze gaan even na waar de auto die hier heen moet nu is.
Zou zo terug gebeld worden.
Maar nog niks gehoord.
Word vervolgd

pricilla
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 nov 2007 15:07

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door pricilla »

Leuk hoor Ron, maar zet die filmpjes op een andere site, als je toch niks beters te doen hebt!!

Esther Grissen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2007 22:21

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door Esther Grissen »

Per toeval kwamen wij Sofa's Unlimited tegen in Eindhoven. Zonder internet te raadplegen kochten wij en mijn ouders er een bankstel. De levering zou maximaal 12 weken duren. Uiteindelijk heeft het 21 weken geduurd. Een hoge telefoonrekening van 0900 bellen, want denk maar niet dat hun je op de hoogte houden van de levering. Daar hebben ze allemaal geen tijd voor ivm reorganisatie. Vanwege het extra lange wachten, kregen we 100,00 korting als financiele tegemoetkoming. 100,00 voor twee fikse bestellingen; wij 3-2-1- seater + salontafel met glasplaat en mijn ouders ook een 3+2 seater.
Vervolgens wordt er tot aan de deur geleverd, letterlijk meer mogen de chauffeurs niet tillen. Van de 100,00 financiele tegemoetkoming weten ze niks van. Er ontstaat een verhitte discussie waarin wij "gelukkig" onze poot stjf houden en de 100,00 niet betalen. Zelfs de directeur wordt gebeld, maar ook deze kan zich niet herinneren dat de medewerksters Sylvia & Jenny dit voor ons geregeld hebben.
Als de chauffeurs vetrokken zijn en wij beginnen met uitpakken, scheuren beide zijwanden in als wij met 5 personen de bank willen optillen om het karton te verwijderen. Het lijkt erop dat er zo weinig en zo'n dun leer gebruikt is dat als je ernaar kijkt het al begint te scheuren.
Als we dan gaan bellen neemt er niemand op. We hebben direct een email gestuurd, maar ook daar mochten we tot op heden geen enkele reactie ontvangen. Ondanks de gestelde deadline en de belofte dat wij er werk van gaan maken, als er geen oplossing is.
Nu hebben we de zaak bij een juridisch adviseur gelegd en wachten vol spanning af.

romaisje
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mar 2008 13:36

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door romaisje »

wij wachten 5,6 maanden op ons leren bankstel,maar hebben nog steeds niks binnen belachelijk voorwoorden

kort:noooooooooooooit meer hier wat bestellen

Sturm
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2008 09:49

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door Sturm »

Esther ... Heb je je geld teruggekregen ?

Sturm
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2008 09:49

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door Sturm »

???

wijhier
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2008 21:01

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door wijhier »

Je houdt het niet voor mogelijk, maar we hebben vanmorgen na 8 maanden wachten ons bankstel ontvangen. Netjes uitgepakt, op z'n plaats gezet door de bezorgers. En er mankeert niets aan! We kregen zelfs 50 Euro korting ter compensatie voor het lange wachten en 4 gratis kussentjes erbij! Achteraf goed dat we niet afbesteld hebben.
De bezorgers hadden het trouwens zo druk met uitleveren, dat ze zelfs zondag doorwerken. Dus dit weekend denk ik toch nog vele tevreden klanten

Sturm
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2008 09:49

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door Sturm »

Beste Wijhier van Hintum, ga eens iets nuttigs doen. Ga eens werken voor het geld dat je hebt gejat, ipv op dit forum te posten.

wijhier
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 apr 2008 21:01

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door wijhier »

Kijk op forum SofaS Unlimited Oplichters, pag. 7. Daar heb ik "mijn" privé-adres en alle overige KvK-gegevens gepubliceerd......Je bent gewoon een naïeve gefrusteerde zak die mij trolletje durft te noemen. Dankzij mijn publicatie hebben jullie het adres van Van Hintum. Succes ermee, vraag mij niets meer alsjeblieft.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door jor »

Zal ook niemand meer doen nu ze weten uit welke hoek de wind waait.In je andere reactie vond je de klagers een paar gefrusteerde, zijn er wel veel.


Ultimatum voor ondernemer meubelzaak
donderdag, 31 jul 2008 08:51 | Door: ED

EINDHOVEN - Een groep van vijftig gedupeerde klanten van meubelbedrijf Sofas Unlimited heeft de Helmondse ondernemer François van Hintum een ultimatum gesteld. Áls hij hen uiterlijk vrijdagavond niet schadeloos heeft gesteld, zullen ze zijn faillissement aanvragen.

Lees ook
29 julKlanten gedupeerd door meubelwinkel
Het gaat in totaal om een bedrag van ruim 35.000 euro. Dat maakte John van der Heiden uit Haarlem gisteren bekend. Van der Heiden heeft het voortouw genomen om actie te ondernemen tegen Van Hintum. Ook voormalig medewerkers van Sofas Unlimited, dat ook in Eindhoven was gevestigd, hebben een advocaat in de arm genomen.

Ze verklaren dat ze maandenlang moesten liegen over aanstaande leveringen van aanbetaalde meubels. Bovendien hebben ze nog enkele maandsalarissen tegoed. Van der Heiden heeft inmiddels een dik dossier opgebouwd over de handel en wandel van Van Hintum.

De Helmonder (39) heeft tientallen lege BV's op zijn naam gehad. Van der Heiden: "Het oogt aan de buitenkant allemaal solide, maar alles is bedoeld om mensen te bestelen. Deze man kan praten als Brugman, maar elk woord is gelogen. Zijn praktijken moeten nu gewoon stoppen."

Sturm
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2008 09:49

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door Sturm »

als je een forum volgooit met onzin, ben je een trol ... dat is een definitie, een feit.
Verder ben ik niet gefrustreerd en naief, want ik heb mijn aanbetaling al terug...niet dankzij jou, btw. Waarom ik hier dan nog ronddwaal ? ik geniet van de ondergang van van Hintum...

milton 1983
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2008 02:37

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door milton 1983 »

Jongens en meisjes,

Ik ben geen v. Hintum ofzo maar ik ga hem toch een veer in zijn r##t steken. Vanmiddag heb ik na telefonisch contact persoonlijk mijn aanbetaling terug gekregen. Blijf dus bellen. Benader hem op een normale manier en hoor zijn verhaal ook aan. Je moet het namelijk van zijn goodwill hebben, die kerel heeft namelijk de laatste tijd wel het een en ander meegemaakt. Het spijt me om te zeggen maar die gozer van samenenvuist loopt een persoonlijk duel aan te gaan met Frans zonder de werkelijke gedupeerde te behartigen. V.Hintum wilt namelijk alles gewoon oplossen en heeft dit geprobeerd via samenenvuist, dit werd niet eenduidig verkondigt door van de Heyden. (Van de Heyden is door neus en lippen door niet eens een slachtoffer van zijn eigen strijd). v. Hintum's liquiditeit is niet meer wat het was maar probeert wel nog uit te leveren en is daarnaast ook bereid je aanbetaling terug te geven, al prefereert hij natuurlijk de eerste optie....jongens wees niet bang ik was twee dagen gelden ook tot alles in staat, maar geloof het of niet het is best een aardige kerel, misschien niet de beste ondernemer in de optiek van de meeste van ons en heeft ook geen communicatie management gestudeerd, maar dat heb ik m vergeven. Jammer dat ik geen rente heb gevraagt, maar jongens al je v. Hintum gewoon te pakken krijgt neemt hij een uur de tijd om alles haarfijn ui te leggen. Daar he ik namelijk geen zin in maar ik vind v.Hintum een oprecht persoon en achteraf van de Heijden een egoist pur sang met een pessimistische, rebelse instelling. Veel wol, weinig garen en ik snap zijn motief nog steeds niet om de messias uit te hangen terwijl dit niet eens zijn insteek is. Geloof je me niet mail me maar wat ik voelde mij net k@t als jullie.
<Milton

Lilolly
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2008 21:38

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door Lilolly »

Beste mijn vriendin heet geen van Hintum, ik ben heteroseksueel,

Heel flink dat je dat allemaal over mijn beweerd, kan je alles dat je roept ook aannemelijk maken? Je mag best dingen roepen maar zo lang je niets aannemelijk kan maken moet je je mond houden vind ik. Alles dat ik roep kan ik aannemelijk maken, ik mag dat dus roepen. Kom bij me langs zodat ik je alles zwart op wit kan laten zien dat ik beweer! Zoals ik al eerder op forums verteld heb ben ik inderdaad geen gedupeerde, ik kom voor gedupeerde op. Onthoud wel dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor de dingen die hij/zij heeft gedaan, men kan mijn daar niet op afrekenen. Je beweerd dat ik geen enkel belang behartig van gedupeerde, kan je dat aannemelijk maken? Mensen die aan ons twijfelen wil ik bij deze graag uitnodigen eens langs te komen om te kijken wie er nou de waarheid spreek. Ik heb dit al eerder geschreven, jammer dat ik er tot nu toe geen enkele reactie op gekregen hebvan de mensen die aan ons twijfelen, bang om voor schut te gaan, bang voor de waarheid? Ik kan alles dat ik schijf zwart op wit aannemelijk maken en kan iedereen laten zien wat er gedaan is om de gedupeerde te helpen, kan je vertellen dat dat heel erg veel is. Mensen die mij me strot er proberen af te snijden roepen en beweren van alles maar kunnen niets aannemelijk maken. Van Hintum verteld in de krant dat hij een betalingsregeling met ons wil treffen, hebben wij ook inderdaad in de krant gelezen maar helaas niet van gehoord van van Hintum. Het enige dat ons in de eerste instantie is aangeboden is om 200,00 euro per maand beschikbaar te stellen om gedupeerde die een annuleringsbevestiging hadden terug te betalen, onacseptabel vinden wij aangezien van Hintum dan wel een paar jaar bezig is de mensen terug te betalen. Ook niet eerlijk tegenover de mensen die wel geannuleerd hebben maar geen bevestiging hebben, zij krijgen niets!! Verder ga ik niet op alle negatieve reacties in, het is het me niet eens waard. Ik maak me liever druk voor de mensen die onze hulp wel waarderen, gelukkig zijn dit er erg veel.

Ik heb echter op alle negatieve reacties richting onze kant maar een ding te zeggen:

Roepen mag je maar maak het dan ook aannemelijk, kan je dat niet hou dan je mond.
Mensen die dingen over mij beweren, maak het aannemelijk dan! Kan je dit niet hou dan je mond.
Mensen die aan ons twijfelen, via de website kan je in contact met ons komen. Wij zijn bereid alles dat wij hebben op tafel te gooien om deze lulkoek die er over ons verkondigt word te ontkrachten en aan te tonen dat we wel degelijk voor jullie bezig zijn, tot wel 3:30 uur midden in de nacht!

Ver der kan ik maar een ding zeggen. Mensen die ons wantrouwen en denken dat we niet voor hun bezig zijn, meld je af en ga zelf verder, niemand verplicht je om je bij ons aangesloten te houden. Mensen die ons wel vertrouwen, we blijven ons voor jullie inzetten!

Ook word er beweerd dat wij meteen faillissement wouden aanvragen als er niet werd gereageerd op onze eis, ook dit klopt niet. We hebben van alles geprobeerd om tot een oplossing te komen, helaas tevergeefs. Op een bepaald moment moet je een knoop door hakken, blijf je draaien of ga je actie ondernemen voor het te laat is, wij hebben na veel heen en weer gemail en getelefoneer gekozen om actie te ondernemen voor het te laat is. Het is jammer dat mensen alles dat de media schrijft letterlijk overnemen, de media verdraait onze verhalen en laat 90% van de feiten waar wij mee aankomen weg, je krijgt dan een totaal ander verhaal!

Wel valt me op dat de gene die hier dit verhaaltje post bezig is dit overal te posten. Flinke gozer/meid vind je niet dat je de boel nu een beetje aan het omdraaien bent? Mijn nu proberen zwart te maken, niets over wat je zegt aannemelijk te kunnen maken en doen als af van Hintum een geweldige man is die alleen maar goed wil? Wie blaast hier de boel nu op, jij of wij? Kennelijk vind je het nodig om via forums een koude oorlog tegen ons te beginnen, een oorlog met legen handen van jou kant. Wel moet ik zeggen dat we hier niet op in gaan en ook verder niet op reageren, het is het ons niet eens waard aangezien je alles bij elkaar liegt en NIETS aannemelijk kunt maken.

Tot nu toe zijn er 2 mensen waarvan er 1 beweerd zijn bank te hebben en 1 die beweerd zijn geld terug te hebben, geloofwaardig hoor! Verder horen we helemaal niets van iemand anders.



Wij gaan ons weer inzetten voor de mensen die wel vertrouwen in ons hebben!

Sturm
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 jun 2008 09:49

Re: SofasUnlimited

Ongelezen bericht door Sturm »

Ik ben John niet ...

Gesloten