LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Supermatras te Buren
Supermatras te Buren
Onlangs heb ik contact opgenomen met de eigenaar van supermatras in Buren naar aanleiding van een advertentie op marktplaats.
In ons eerste mailcontact bleken de prijzen op marktplaats niet te kloppen, er kwam nog zo'n 20% bovenop. In eerste instantie wilde ik alsnog naar de gemaakte afspraak gaan, om te kijken of hij een matras had die aansloot bij mijn wensen. In een volgend mailcontact gebeurde er iets vreemds.
Omdat de eigenaar van supermatras zijn mails afsloot met de naam 'Martin' maar in zijn emailadres Abdul Daoudi staat, heb ik hem gevraagd waarom hij zijn echte naam niet gebruikt. Daarna kwam er geen reactie. Ik heb hem nog gebeld over onze afspraak omdat ik het adres niet wist, maar 'Martin' nam zijn telefoon niet op en nam niet de moeite terug te bellen. Ik heb hem daarna nog een email gestuurd met de vraag waarom hij niets meer laat horen. Hierop kreeg ik de volgende reactie: "wij doen geen zaken meer".
Dit lijkt mij een vreemde gang van zaken dus wees gewaarschuwd wanneer u geinteresseerd bent in een van de matrassen van supermatras in Buren.
In ons eerste mailcontact bleken de prijzen op marktplaats niet te kloppen, er kwam nog zo'n 20% bovenop. In eerste instantie wilde ik alsnog naar de gemaakte afspraak gaan, om te kijken of hij een matras had die aansloot bij mijn wensen. In een volgend mailcontact gebeurde er iets vreemds.
Omdat de eigenaar van supermatras zijn mails afsloot met de naam 'Martin' maar in zijn emailadres Abdul Daoudi staat, heb ik hem gevraagd waarom hij zijn echte naam niet gebruikt. Daarna kwam er geen reactie. Ik heb hem nog gebeld over onze afspraak omdat ik het adres niet wist, maar 'Martin' nam zijn telefoon niet op en nam niet de moeite terug te bellen. Ik heb hem daarna nog een email gestuurd met de vraag waarom hij niets meer laat horen. Hierop kreeg ik de volgende reactie: "wij doen geen zaken meer".
Dit lijkt mij een vreemde gang van zaken dus wees gewaarschuwd wanneer u geinteresseerd bent in een van de matrassen van supermatras in Buren.
Re: Supermatras te Buren
supermatras in Buren
Ik heb even wat gegevens verzameld. Mijn konklusie: het lijkt me niet onverstandig om geen zaken te doen met dit "bedrijfje".
Maxiem.
Ik heb even wat gegevens verzameld. Mijn konklusie: het lijkt me niet onverstandig om geen zaken te doen met dit "bedrijfje".
Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 24 jan 2011 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jan 2011 17:53
Re: Supermatras te Buren
ik heb zaken met ze gedaan en de matras bevalt me goed:D
ik heb een nasa matras van 160x200 gekocht en het was niet eens duur
ik heb een nasa matras van 160x200 gekocht en het was niet eens duur
Re: Supermatras te Buren
Misschien is het dan wel net zo fair om ook te vertellen welke gegevens je verzameld hebt.MAXIEM schreef:supermatras in Buren
Ik heb even wat gegevens verzameld. Mijn konklusie: het lijkt me niet onverstandig om geen zaken te doen met dit "bedrijfje".
Maxiem.
Re: Supermatras te Buren
Hoe kan het dat mijn bericht verwijderd is?
Hoe dan ook, ik vind het erg opvallend dat er opeens een positief bericht verschijnt nadat ik de eigenaar op de hoogte heb gesteld van mijn melding. Wanneer u van plan bent een matras aan te schaffen bij supermatras te Buren, wees u hiervan bewust.
Hoe dan ook, ik vind het erg opvallend dat er opeens een positief bericht verschijnt nadat ik de eigenaar op de hoogte heb gesteld van mijn melding. Wanneer u van plan bent een matras aan te schaffen bij supermatras te Buren, wees u hiervan bewust.
Re: Supermatras te Buren
crazyme
Peildatum 16/12/2010
Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
Deze aandachtspunten zijn:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).
Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft naar mijn mening juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).
Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 25% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.
Note: als jij dit instrument ook zou gebruiken, dan kom je naar mijn mening tot dezelfde konklusie.
Met collegiale groet, Maxiem.
Daarom gebruik ik het woord "konklusie". Bij het verzamelen van gegevens hanteer ik een zelf ontwikkeld instrument:Misschien is het dan wel net zo fair om ook te vertellen welke gegevens je verzameld hebt.MAXIEM schreef:
supermatras in Buren
Ik heb even wat gegevens verzameld. Mijn konklusie: het lijkt me niet onverstandig om geen zaken te doen met dit "bedrijfje".
Maxiem.
Peildatum 16/12/2010
Wellicht is het handig om hier nog even mijn checkpunten neer te zetten, waarmee je een indicatie krijgt of een shop betrouwbaar danwel minder betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
Deze aandachtspunten zijn:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl/opgelichtopinternet.nl en/of op klachtenoplossing.nl
-de shop niet is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg).
Toelichting bij de Thuiswinkel-Waarborg:
de Thuiswinkel-Waarborg geeft naar mijn mening juist een schijnzekerheid, omdat dit waarborg uitsluitend de belangen van de internetshops behartigt en niet de belangen van de klant (de consument).
Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.
Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 25% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.
Note: als jij dit instrument ook zou gebruiken, dan kom je naar mijn mening tot dezelfde konklusie.
Met collegiale groet, Maxiem.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jan 2011 17:53
Re: Supermatras te Buren
wat ik denk is gewoon dat u gewoon raar tegen de mensen hebt gedaan
want, ik heb met ze door de telefoon gepraat en kon al direct de eerste volgende zaterdag kom dus
want, ik heb met ze door de telefoon gepraat en kon al direct de eerste volgende zaterdag kom dus
Re: Supermatras te Buren
Helder, groetjes terug.MAXIEM schreef: Met collegiale groet, Maxiem.
Re: Supermatras te Buren
Sunay, ben jij soms een broer, neef of pa van de winkeleigenaar ?sunay yilmaz schreef:wat ik denk is gewoon dat u gewoon raar tegen de mensen hebt gedaan
want, ik heb met ze door de telefoon gepraat en kon al direct de eerste volgende zaterdag kom dus
Normaal maal ik er niet om, maar een winkel van deze omvang en dan binnen 10 uur een reactie van een tevreden klant doen mij de wenkbrauwen fronsen....
Indien ja: doen dan de volgende keer net als essent of Telfort een webcare account openen en vraag heel professioneel aan de topicstarter of deze contact wil opnemen met de winkel om een en ander op te lossen.
Dán maak je pas echt indruk !
Overigens vermoed ik ook dat de conclusie van TS over het gebruik van de naam Martin wel erg voorbarig was. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat een medewerker, genaamd Martin de mail heeft beantwoord voor de eigenaar. Maar ja, dan hoef je als winkel niet zo opgefokt te reageren.
Re: Supermatras te Buren
Je valt ook heus niet door de mand ofzo hoor Sunay
Re: Supermatras te Buren
Als vanzelfsprekend gaat het mij niet om het verschil in de naam. Het maakt mij niet uit of ik een matras koop van Martin of Abdul. Ik vroeg het mij gewoon af en verwacht dan ook een normaal antwoord. Het gaat mij echter om de reactie hierop waar ik ontevreden over ben.Overigens vermoed ik ook dat de conclusie van TS over het gebruik van de naam Martin wel erg voorbarig was. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat een medewerker, genaamd Martin de mail heeft beantwoord voor de eigenaar. Maar ja, dan hoef je als winkel niet zo opgefokt te reageren.