LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tempur matrassen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
XXCCVV
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2006 16:25

Tempur matrassen

Ongelezen bericht door XXCCVV »

Hallo,

Iedereen is zo vol lof over traagschuimmatrassen, maar een dure matras is niet noodzakelijk een goede matras.
Chemisch gezien zijn deze matrassen heel slecht voor de gezondheid, ze bevatten heel wat chemische verbindingen die met de tijd uit de matras komen en schadelijk zijn voor de gezondheid!!!
Koop ze dus niet...

dinie van baan
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2006 16:50

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door dinie van baan »

:evil: ik wil even zeggen dat ik het er totaal niet mee eens ben
op tempur slapen is geweldig

XXCCVV
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2006 16:25

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door XXCCVV »

Ik ben chemicus en het is mijn job om analyses uit te voegen op matrassen... Je wil niet weten wat voor vluchtige stoffen er uit je tempur komen als jij er geweldig ligt op te slapen...

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door NAK »

Ik ben chemicus en het is mijn job om analyses uit te voegen op matrassen.....
Als dat zo is, lijkt mij een forum op internet toch niet echt de meest geschikte plaats om je kundigheid te ventileren.

En wat is de verhouding voor de voegen dicht te smeren: portlandcement : luchtkalk : zand = 1 : 1 : 6 :wink:

draakje73
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:44

Re: Tempur matrassen

Ongelezen bericht door draakje73 »

De matrassen van Tempur zijn uitgebreidt getest en zouden niet door de verschillende keuringen komen als er vluchtige stoffen uit zouden ontsnappen!
De matrassen van Tempur liggen niet voor niets ook in ziekenhuizen.
Traagschuim is niets anders dan doodgewoon polyurethaan maar dan visco-elastisch (reageerd op temperatuur).
Je kunt ze bellen en om testrapporten vragen.

Gesloten