LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Nina1975
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2015 14:57

Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door Nina1975 »

Hallo allemaal,

Anderhalf jaar geleden kocht ik bij Trendhopper de Zurich-eettafel: een strakke moderne eettafel van mdf, wit, mat gelakt. Kostte 499 euro.

Sinds een paar maanden zie ik vreemde vlekken op de tafel. Je ziet ze vooral bij feller zonlicht. Het zijn een soort vegen met wolkachtige vlekken die in repen over de hele tafel zitten. De vlekken zitten er niet bovenop, zoals je met kringen hebt, maar lijken in de structuur van de lak te zitten.

Ik sta voor een raadsel. Want ik gebruik de tafel eigenlijk nauwelijks, hij staat voorlopig vooral als sierstuk in de woonkamer zeg maar (ik eet meestal voor de tv of aan mijn bureau). Schoonmaken doe ik altijd met een vochtig doekje (gewoon water). Een enkele keer heb ik een heel klein beetje allesreiniger gebruikt. Dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

Het enige wat ik kan bedenken is: misschien komen de vlekken door de zon? (maar dat zou toch niet mogen??) Want de tafel staat naast een groot raam. Of misschien is de tafel niet goed gespoten, waardoor er nu opeens vlekken in komen?

Heeft iemand enig idee?

Ik heb in ieder geval de kwestie met Trendhopper opgenomen. Daar zeggen ze ook voor een raadsel te staan, ze zeggen dat ze geen eerdere klachten over deze tafel gehad hebben. Ze hebben contact met de leverancier opgenomen, maar die wijst alle verantwoordelijkheid af.

Zij bieden mij nu 100 euro om de tafel te laten overspuiten (wat waarschijnlijk het dubbele kost, zeggen ze). Of ik moet het met de geschillencommissie opnemen.

Ik weet even niet goed wat te doen. Wat zouden jullie doen?

Ik vind vooral: ik heb 500 euro uitgegeven voor een tafel. Ik wil een 'perfecte' tafel, geen gevlekte. :-(

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door dhc »

Aangezien de tafel anderhalf jaar oud is dient u de ondeugdelijkheid van het product aan te tonen. Vlekken kunnen heel makkelijk door onjuist onderhoud ontstaan. Trendhopper hoeft niets te doen.

Nina1975
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2015 14:57

Re: Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door Nina1975 »

'kunnen': oké, maar het is niet zo. Ik ben iemand die heel zorgvuldig met zijn spullen omgaat en heb de tafel altijd met een vochtig doekje schoongemaakt (met water dus).

RonKukler
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2015 15:44

Re: Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door RonKukler »

Het kan zijn dat het door 'doorbloeden' komt. Dat kunnen knoesten zijn of wanneer het lange stroken zijn b.v. beschadigingen van de boom. Strijk dan die verkleurde plekken eerst in met Sikkens Rubbol BL Isoprimer en daarna de tafel opnieuw schilderen of spuiten. Succes!

Nina1975
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2015 14:57

Re: Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door Nina1975 »

Bedankt voor je antwoord, maar lijkt me niet. Het is een tafel van mdf, dus je ziet geen houtstructuur. De vlekken zitten ook in het lakwerk.

Zouden jullie dan de 'deal' met Trendhopper aanvaarden? Of geschillencommissie?

RonKukler
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2015 15:44

Re: Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door RonKukler »

Nee als het MDF is dan werkt mijn oplossing niet. Persoonlijk zou ik de deal accepteren.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door dhc »

Nina1975 schreef:'kunnen': oké, maar het is niet zo. Ik ben iemand die heel zorgvuldig met zijn spullen omgaat en heb de tafel altijd met een vochtig doekje schoongemaakt (met water dus).
Dat dient u dus te bewijzen, zo zijn de regels.Een half jaar na aankoop ligt de bewijslast bij u.

Pedrov
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:25

Re: Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door Pedrov »

U heeft een product gekocht dat gebreken laat zien. Ik zou me er op beroepen dat u een product geleverd hebt gekregen dat niet voldoet aan de hetgeen u er van mag verwachten. Aangetekende brief naar Trendhopper. Lees ook eens op www.consumentenwijzer.nl wat uw rechten zijn. Dat zijn er meer dan u denkt.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door kokka »

@pedrov.
dan is het nog steeds na de eerste 6 maanden zo dat je aannemelijk zal moeten maken dat het product niet voldoet aan de verwachting, door een (fabrieks)fout van het product. Wie eist, bewijst. dat zal toch best lastig worden.

Pedrov
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:25

Re: Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door Pedrov »

@kokka: Een tafel koop je niet voor een kort gebruik. Deze dient jaren mee te gaan. Daarom is het een product, dat niet aan de verwachtingen voldoet, die je er aan mag stellen. Ook voor u, steek uw licht eens op bij consumentenwijzer. De consument heeft meer rechten dan men te vaak zelf denkt.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door dhc »

Dus jij gaat een forumlid met aantoonbaar behoorlijk wat kennis wijzen op conswijzer? Wow.....
Recht hebben is leuk...recht krijgen wat anders.....
Trendhoper is lid van het CBW...daar gaat TS maar naartoe om gelijk te krijgen. Hoe moeilijk is dat?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door tenormin »

Zelf zou ik het aanbod van €100,00 aanvaarden. Aan CBW heb je eerlijk gezegd, niet veel.

Pedrov
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:25

Re: Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door Pedrov »

Het aantal berichten dat iemand plaatst is niet belangrijk plaatst is niet belangrijk. Kennis van zaken wel. Meer zeg ik er niet over en ik hoop dat nina mijn raad op zal volgen.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door dhc »

Dan wens ik haar veel succes...consuwijzer is een papieren tijger....

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Trendhopper eettafel: rare vlekken, wat nu?

Ongelezen bericht door tenormin »

dhc schreef:Dan wens ik haar veel succes...consuwijzer is een papieren tijger....
En CBW een taaie.....

Gesloten