LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Troubadour te Amstelveen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
cornermastino

Troubadour te Amstelveen

Ongelezen bericht door cornermastino »

Onlangs een buffetkast besteld bij de Troubadour in Amstelveen.
We werden geholpen door een zeer aardige mevrouw die ons vertelde dat vooral de service van de Troubadour heel erg goed is, dus daar hoeften wij ons geen zorgen over te maken.
Had zelf al op de site gelezen dat hun 'vakmensen' onze meubels vakkundig bij mij thuis zouden bezorgen.
En inderdaad de verkoopster vertelde ons dat onze buffetkast gratis zou worden thuisbezorgt.
Wij blij want hoe krijg je immers zelf een buffetkast naar één hoog (12 traptreden op een rechte trap).
Toen wij dat vertelden dat wij daar blij mee waren omdat we op één hoog wonen werd ons medegedeeld dat onze buffetkast op straat zou worden afgeleverd en dat wij hem zelf maar naar boven moesten dragen ivm ARBO-regels.
Ik begon te lachen en dacht toch echt dat het een grap was, maar nee hoor de verkoopsters meende het echt.

Ik zei tegen de verkoopsters dat ik dat niet kon geloven en refereerde naar hun site waarop stond dat hun vakmensen mijn meubels bij mij thuis zouden bezorgen.
Ik woon toch niet op straat zei ik nog tegen de verkoopster en vervang het woord vakmensen dan maar door 'onze chauffeurs'.

Ik werd eigenlijk een beetje kwaad omdat ik het niet kon geloven, hoezo uitstekende service?. ik word voor mijn dure geld alleen maar met problemen opgezadeld. Hoe krijg ik immers in mijn ééntje zo'n kast naar boven.
Het mooiste komt nog. Ons werd medegedeeld dat de "chauffeurs " de kast wel keurig netjes boven zouden afleveren. Dus dat hield in dat ik zelf de kast naar boven moet sjouwen terwijl hun vakmensen aan het toekijken zijn en éénmaal boven aangekomen wordt door hun dan de kast van het plastic ontdaan en mag ik de rest van het bedrag gaan betalen.
Het werd eigenlijk steeds belachelijker en dat vond de verkoopster eigenlijk ook want zij vertelde ons dat zij zich eigenlijk wel een beetje schaamde om ons dat allemaal mede te delen voor ons dure geld (2400 euro)
Ze heeft nog bij een collega (bedrijfsleider?) geïnformeerd of er toch niet een mouw aan te passen viel maar deze zei ijskoud 'dan moet u maar een verhuisbedrijf inhuren'.
Ik heb dit verhaal aan meerdere mensen verteld en allemaal hadden ze zoiets van 'dit is belachelijk'.
En dit alles nadat de koop al was gesloten en wij al een bedrag hadden vooruitbetaald'
Ik heb later in een mail aan De Troubadour mijn relaas gedaan en hun ook verteld dat deze situatie echt te belachelijk voor worden is, en dat de ARBO-regels zeker niet ten nadele van de klant mogen zijn en dat ze dit intern zouden moeten oplossen. Maar helaas geen resultaat.

Vandaag zit mijn vrouw even op internet en wat schertst haar verbazing bij twee meubelbedrijven (Zaandam en Purmerend) wordt precies dezelfde kast geleverd. Helaas wordt er geen prijs genoemd dus even gebeld met de firma's.
Tijdens het telefonisch contact werd duidelijk dat de kast bij allebei veel goedkoper wordt aangeboden (600 euro minder). Mijn vrouw vroeg ook nog even voor de zekerheid of de kast op één hoog wordt bezorgt en dat was bij beide geen probleem. De verkoopster vroeg waarom mijn vrouw dit wilde weten en toen vertelde mijn vrouw dat wij precies dezelfde buffetkast elders hadden besteld voor vele euro's duurder en deze wordt dan ook nog op straat afgeleverd.
De verkoopster zei tegen mijn vrouw" laat me raden, heeft u die kast soms bij de Troubadour in Amstelveen besteld"
Zij vertelde haar dat er bij hun daarover veel klachten binnenkwamen.
Ze verzekerde mijn vrouw zelfs dat de kasten van dezelfde leverancier afkomen. Dit klopt volgens ons ook want de benaming en de kleurstelling (colourline) is exact hetzelfde.

Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen? (bij De Troubadour)

We zullen vandaag nogmaals contact opnemen met De Troubadour om ons verhaal te doen en dan maar kijken hoe ze reageren.

Sorry voor het wat lange verhaal maar wilde dit toch even kwijt

Ton van Doorn

16again

Re: Troubadour te Amstelveen

Ongelezen bericht door 16again »

Voor zover ik weet mag je volgens de ARBO wet inderdaad maar maximaal 23 kg tillen.
Prachtig als de winkelier zich daar aan wil houden, maar laat hij dat dan duidelijk voor de koop vermelden.

Voor de gemiddelde consument betekent thuis bezorgen minimaal binnen brengen. Indien de winkelier daar een andere mening over heeft, dan hadden ze dat vooraf duidelijk moeten maken.

Enerzijds belachelijk die arbo wet: een 60 jarige kantoorklerk mag net zoveel tillen als een potige twintiger.
Anderzijds: wie betaalt die wao premie voor die versleten rug...?

cornermastino

Ik heb zelfs respect voor zo'n wet, alleen vind ik dat de klant daar geen hinder van mag ondervinden.
Ik vind dat je dan geen meubels moet gaan verkopen als het personeel niet bevoegd is om deze meubels bij de mensen op een ordentelijke wijze te bezorgen dan heb je volgens mij toch een probleem. Helemaal als je van jezelf denkt dat je hele goede service biedt. Een kast bij de mensen voor de deur afleveren en dan zeggen zoek het maar uit valt volgens mij niet onder goede service maar getuigt mijns inziens van een zeer klantonvriendelijke houding.

Bedankt in ieder geval voor de reactie.

Ton van Doorn

cornermastino

Vandaag contact gehad met De Troubadour. Het bleek dus dat de kast van dezelfde leverancier afkomstig is.
Ons werd medegedeeld dat wij het prijsverschil zouden terugkrijgen.
Dit is een net gebaar van De Troubadour.

Maar voor wat betreft de bezorging houden ze vast aan het op straat afleveren van onze kast.

Ton van Doorn

Gesloten