LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Arjan26
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2006 21:04

van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door Arjan26 »

Wij hebben een hoekbank gekocht bij profijt meubel, waar de problemen al beginnen met de levertijd wat veels te lang duurt en laat het nu er ook eens bij komen dat onze bank wat we nu ruim een half jaar hebben al is doorgezakt en het stof flabbert er los aan en de koppelstukken voor het bevestigen van de bank zijn kapot. zijn er nog meer mensen die deze problemen hebben met zo'n ban k van profijt meubel, dan hoor ik u reactie graag.[/url]

sales1
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:30

Re: van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door sales1 »

Wij hebben in het verleden en de hele familie bij profijt meubel onze mooie meubelen gehaald.Altijd netjes en keurig op tijd geleverd.Ook na de garantie werd er keurig service verleend.Profijt meubel FOREVER!

hettycarlo
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2006 08:46

Re: van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door hettycarlo »

Ook wij hebben bij Profijt een hoekbank gekocht en inderdaad de levertijd daar zit ik wat mee in m'n maag.
In Juni dit jaar heb ik deze bank besteld en zou ongeveer 12 weken duren voordat hij binnen zou zijn, helaas was dit niet het geval en kregen we een brief van profijt dat de leverweek niet wk 34 zou zijn maar wk 42 of 43, rede was dat de fabriek waar het bankstel vanaf komt de enorme hoeveelheid bestellingen niet aankon.
Het verhaal tot zover hadden we best wel begrip voor totdat ik in wk 41 opnieuw een brief kreeg van profijt kreeg waarin me werd verteld dat het bankstel niet in week 43 zou worden geleverd maar waarschijnlijk week 46. Of ik nog maar even geduld wilde hebben.

Erg vervelend allemaal maar ondertussen hebben we nog geen bankstel en ook geen garantie dat die wordt geleverd in wk 46.

AndreaG
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2006 13:16

Re: van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door AndreaG »

Ook wij wachten op een hoekbank van Profijt meubelen, deze is besteld begin augustus en zou geleverd worden wk 46. In oktober brief gekregen dat het uiterlijk wk 48 zou worden. Gisteren zelf gebeld met de vraag welke dag ze de bank volgende week komen brengen........
Nou ze komen de bank NIET brengen want de fabrikant is FAILLIET gegaan!!!! Nu zeggen ze dat ze een nwe fabrikant hebben die VOOR wk 52 ALLE nog bestelde banken gaat leveren. Was niet blij hiermee en heb ook geeist dat ik een leenbank krijg. Dit gaat ook (als het goed is) vlgde week gebeuren.

AndreaG
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2006 13:16

Re: van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door AndreaG »

vraagje: wat voor soort hoekbank hebben jullie besteld bij Profijt???

sales1
Berichten: 31
Lid geworden op: 07 okt 2006 21:30

Re: van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door sales1 »

Een prachtige leren 2,5-h-2 zits.
Heb er wel geduld voor over zo,n prachtige italiaanse bank voor
Heel weinig geld.Bij de goedde zaak als PROFIJT MEUBEL.

AndreaG
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2006 13:16

Re: van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door AndreaG »

Eindelijk is het dan zover : 5 januari 2007 word onze bank geleverd !!!!
Heb echt elke week moeten bellen bellen en nog eens bellen.
Een leenbank hebben we wel gekregen en daar waren we wel blij mee.
Nu maar afwachten of het allemaal goed is gegaan.

Emzz
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jan 2007 14:24

Re: van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door Emzz »

Bij ons minder goed nieuws over de bestelde bank bij Profijt meubel. 8 juli 2006 een hoekbank besteld. Eind september zou die geleverd worden, maar geen bank. Na eindeloos bellen (geen bericht van hun kant) bleek dat de leverancier van de stof pas in maart zou kunnen leveren. Okee kan gebeuren, nieuw aanbod van Profijt Meubel was een nieuwe stof uitzoeken, 100euro korting, met de belofte om hem binnen 5 weken, vlak voor de kerst, te leveren. Prima service, dachten wij. Bij het wijzigen van de bestelling, zou het pas na de kerstvakantie geleverd kunnen worden. En als de bank er dan nog niet zou zijn??? Dat zou echt niet gebeuren, dat zou te erg zijn, dat kon niet. De verkoopster zou haar hoed opeten. Vandaag, na 2 weken rond bellen, blijkt de bank in week 6 (waarschijnlijk) pas leverbaar, een half jaar later. Geen compensatie, geen opgegeten hoed. Mede na alle horrorverhalen in dit forum over de kwaliteit van de banken van Profijt Meubel, weten wij wat ons te doen staat: we hebben de bestelling geannuleerd. Ben benieuwd hoe dat gaat...

Profijt Meubel Oldenzaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2007 13:57

Re: van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door Profijt Meubel Oldenzaal »

Het zou mooi zijn, als Arjan26 hier nu ook nog even had vermeld... dat inmiddels de complete bank is gerepareerd!!! Kosteloos!!!

Dat heeft niks met dit forum te maken, dat is namelijk al gebeurd in de 1e week van Januari.2007.

Met kritiek vermelden is niks mis, maar meld dan ook de positieve dingen.. :wink:

JessicaLangendam
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2008 15:43

Re: van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door JessicaLangendam »

Echt nu ik dit schrijf komt het bloed weer onder mijn nagels vandaan.

Wij hebben vorig jaar oktober een bank gekocht bij Profijt.
Ons is toen verteld dat de hoekbank in verschillende opstellingen kon staan en wij kozen voor optie B. Optie B zou met het stof de JUISTE kant komen te staan in optie B.
Wij hadden 14 december een housewarming en de zending zou als spoed behandeld worden.
4 december gingen we maar eens voorzichtig informeren maar... ze wisten ons toen niks te vertellen, 13 december kregen we een brief dat 14 december niet ging lukken.
Vervolgens zouden wij 3e week van januari de bank krijgen, HELAAS 1 week van te voren weer een brief dat het niet ging lukken.

Deze correspondentie ging door tot eind MAART! Gelukkig kregen wij eindelijk de bank begin april! Welliswaar 7 maanden op moeten wachten! En GEEN leenbank gekregen!

Toen de bank gebracht werd hadden wij wel enigssinds service verwacht. Maar nee hoor, bank werd neergedropt en.............. we mochten het zelf uitpakken. Hadden we die service er maar bij moeten nemen met het bestellen van de bank.

's avonds pakken wij de bank uit en zien een verschil in stof in de bank.
Ach...dachten wij nog: zal wel het licht zijn. Maar 's ochtends bij het opstaan was er wel degelijk verschil in de stof.

Later blijkt dat de stof op 1 hoekelement en op de hocker verkeerd gestoffeerd te zijn.
Na veel bellen, HEEL VEEL BELLEN, kwamen ze langs. Eerst beweerde ze dat we het zo besteld hadden.
Zelfs 1 keer op de vestiging geweest met al mijn correspondentie (Geloof mij: dat is al een aardig dikke map geworden).
Vervolgens werden van het kastje naar de muur gestuurd.
Uiteindelijk kwamen er 2 mannen foto's maken, tekening maken en daarna 4 weken later kregen we weer te horen dat we het zo maar moesten aannemen want het kon niet anders.
Vervolgens weer naar de vestiging gegaan en de verkoper gesproken. Toen weer terug gebeld met de klantenservice, weer een bevestiging brief weer een week nummer waar we op moesten wachten.

Om het verhaal kort te houden: we zijn nu zeker 1500 belminuten verder, 9 nagels armer, en we zitten nog steeds op een bank die NIET klopt.
Zaak is namelijk failliet gegaan, heb daar lang om lopen zeuren bij VELEN mensen van de klantenservice, maar ben er nu wel achter!
Zaak is overgenomen en ze gaan nu een stuk stof naar ons opsturen!

We zijn dus nu 1 jaar verder en hebben nog geen tevredenheid.
KOOP DUS NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT SPULLEN BIJ PROFIJT!
Wij hebben nog nooit ZULKE ongeinterreseerde mensen meegemaakt als hun en........ ze maken hun collega's zelfs allemaal zwart!

PAS OP meneer van den Brinke, voor je het weet sta je op straat!

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door genux »

Ook wij hebben problemen met Profijt Oldenzaal. Vorig jaar een stoffen bank gekocht bij Profijt. Na ongeveer een half jaar vertoonde de bank al slijtageplekken.Vervolgens mondeling mijn beklag gedaan bij Profijt. Ze zijn wezen kijken en hun uiteindelijke (schriftelijke) conclusie was dat dit normaal was en dat zij de lussen in de stof terug zouden trekken. Ook stond in de brief dat wij de bijbehorende brochure maar een goed moesten lezen. In de brochure staat oa dat je niet met ringen/portemonnee/spijkerbroek op de bank moest gaan zitten. De brief stond vol met vorm- en tekstfouten.
Ik heb hierop een beklagbrief geschreven en hun attent gemaakt op de schrijffouten(had hierdoor de indruk dat ze mij niet serieus namen) en dat wij niet eens waren met hun conclusie.
Hierop kregen wij wederom een schrijven met commentaar op MIJN schrijffout.....tsja...maar ook schreven zij dat bleven bij hun standpunt en het gaan voorleggen aan de buitenlandse leverancier.....

Ik heb bij andere meubelzaken navraag gedaan over dit bankstel. De meeste meubelzaken verkopen dit product niet meer omdat het niet voldoet.
Mijn vraag is: wat is de economische levensduur van een bankstel???
Ik wil graag mijn geld terug, want het bankstel is gewoon een waardeloos product.

genux
Berichten: 160
Lid geworden op: 29 mar 2006 12:05

Re: van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door genux »

Ze blijven de boot afhouden. Na diverse brieven te hebben geschreven, zeggen ze nu uiteindelijk dat ze niet meer inhoudelijk ingaan op mijn probleem. Lekker gemakkelijk....Ik ben er nog steeds niet klaar mee..

Luyckx/Haarlemmermeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2009 11:01

Re: van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door Luyckx/Haarlemmermeer »

Wij hebben ook al ellende met profijt meubels. Ze willen geen verantwoording nemen voor de gekochte bank die geleverd (9 maanden te laat) is met de verkeerde poten en kleurverschil in de verschillende zitelementen. Volgens Profijt wordt er alleen maar aan de franchisers een naam en formule geleverd en kunnen zij geen verantwoording nemen voor de geleverde bank. Ik stel voor dat mensen nooit, maar dan ook nooit bij Profijt kopen en dat Tros radar dit op de tv aan de mensen meedeelt.

lindapnootje
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2009 23:27

Re: van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door lindapnootje »

Hoi allemaal,

Heeft iemand nog een zitelement van profijtmeubelen waar ie graag vanaf wil? Wij hebben een paar jaar geleden 5 elementen gekocht (in 5 verschillende kleuren :shock: ) en kunnen er nu niet nog een bij bestellen... :( wij kopen er graag een over.. groetjes, Linda :wink:

MrKoen
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jul 2009 10:52

Re: van Gils (profijt meubel) Oldenzaal twente

Ongelezen bericht door MrKoen »

Ook wij hebben een bankstel gekocht bij Profijt Oldenzaal. Levering was ook een paar weken later dan afgesproken, maar verder niet heel erg problematisch.

De "verzekering" die ze erbij probeerde te verkopen tegen schade, vlekken en weet ik wat was 1 grote zwendel. Het verkoopverhaal was heel overtuigend, maar de voorwaarden verschillen zodra je 'm hebt afgesloten en alles staat zo vaag beschreven dat ze er altijd wel een draai aan kunnen geven dat het niet binnen de garantie valt. Gelukkig ben ik daar nog op tijd onderuit gekomen. Trap er nooit in!!

We hebben de bank nu nog geen jaar in bezit en de slijtage aan de bank is al vrij fors te noemen. Je kunt al duidelijk zien dat de stof af aan het rafelen is. En dat binnen 1 jaar. De meubels kosten dan ook wat minder bij Profijt, maar ik verwacht toch wel minstens een jaar of 5 van m'n bank te kunnen genieten. Als de slijtage zo door gaat, gaat ie dat niet halen. Kun je beter bij de Ikea terecht. Heb je nog meer kwaliteit voor nog minder geld. Voor ons 1x en nooit meer.

Overigens.. dat verhaal hierboven over spelfouten is ronduit kinderachtig. Als iemand je wijst op slordigheden in je brief gaan zitten speuren op een fout en daarover beginnen als bedrijf. Lekker klant- en oplossingsgericht ben je dan. Not. En die opmerking dat de collega's bij Profijt elkaar zwart maken herken ik ook. Blijkbaar krijgen ze provisie over elke verkoop die ze doen. Ze schrijven maar wat graag een nieuwe offerte uit met hun naam erboven als je net even een andere verkoper treft. Lekker collegiaal.

Gesloten