LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

Dinsdag toen ik naar bed wilde gaan bleek er water in het bed te staan, na een paar seconde kijken bleek de waterzak lek.
Het bed is pas iets meer dan 5 jaar oud, dus dat is wel erg vreemd.
Ik heb de volgende dag gebeld met de leverancier, Aqua-comfort uit Wehl.
Deze ondernemer is alleen maar te bereiken op een 06 nummer, en heeft een fax met een Duits nummer. Toen wij het bed in 2005 kochten was het nog een gerenommeerde zaak. Het was een heel vreemd telefoongesprek, waarin van alles werd ontkend.
Ondertussen ook een email verzonden waarop een iets beter antwoord kwam.
Het bed kon niet lek zijn, een matras van stretch top was daar te goed voor.
Alleen toen ik naar de naam op de matras keek bleek het een Aqualine te zijn.
Toen we het bed kochten hadden we voor een betere waterzak uit gekozen waarvoor 300 euro extra betaald hebben. Dit is door de leverancier, Aqua-comfort, in een email toegegeven. Ze geven zelfs toe dat ze een verkeerde matras hebben geleverd.
Alleen zijn ze niet van plan om ons op enige manier dan ook iets te compenseren voor de schade die wij, door hun zoals ik het nu zie oplichters praktijken, lijden.
Onze schade is iets meer dan 1000 euro omdat we wel een nieuwe matras moeten hebben, en dan van het merk dat ons bij de levering beloofd was.
ik vraag me nu af wat mijn rechten in dit geval zijn.
Was meteen de goede matras geleverd, dan hadden we nu geen kosten gehad

16again
Berichten: 16127
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door 16again »

Dit is door de leverancier, Aqua-comfort, in een email toegegeven. Ze geven zelfs toe dat ze een verkeerde matras hebben geleverd.
Bewaar die e-mail goed, die toont je gelijk aan.
Echter. indien leverancier geen stappen neemt om je tegemoet te komen, zul je zelf naar rechter of geschillencommissie moeten stappen (indien winkel daarbij aangesloten).

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

Onze schade is iets meer dan 1000 euro omdat we wel een nieuwe matras moeten hebben, en dan van het merk dat ons bij de levering beloofd was.
Kan je omschrijven, wat er met het bed precies fout is?
Een gat, of wat?

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

hij is aansprakelijk gesteld,
en als er niets van hem uit komt gaat mijn rechtsbijstand er mee verder

Er zitten scheurtjes in de zijkant op de plaats waar ik mijn bed uitstap, daar is het vinyl ook hard geworden. Ook aan de andere kant waar mijn partner uit het bed stapt is die verharding

Een ander probleem is dat er geen "verse" matras is geleverd, zoals normaal bij Stretch top matrassen, maar eentje uit voorraad, uit begin 2003, dus die heeft ook al 2,5 jaar ergens in een magazijn gelegen

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

Waar je uit bed stapt, zijn de matrassen vaker stuk.
Is het niet te repareren, of zijn de beschadigingen zo groot?
Ik heb pas deze van mij geplakt.

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

Het repareren is erg moeilijk,
er zitten al minimaal 7 zichtbare scheuren in
varierend van 2mm tot 5mm
en de vraag is dus ook hoeveel er nog bij komen of welke ik nog niet gezien heb

plus het bed is gewoon verkeerd geleverd

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

Dat het verkeerde bed is geleverd, moet jij natuurlijk kunnen aantonen.

Maar een optie om te plakken is niet zo moeilijk, misschien om dan even weer gebruik van het bed te kunnen maken.
Reparatie set voor waterbedden kost @ 9,95!

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door jls63 »

u heeft niet gekregen wat u heeft gekocht. datgene wat u teveel heeft betaald, zullen ze alsnog terug moeten betalen.

de waterzak die u heeft is een gebruiksartikel en zal niet in de staat blijven zoals u die gekregen heeft. u heeft dan ook te maken met afschrijving. dit is gerelateerd aan de garantie. de scheuren die zijn ontstaan zijn het gevolg van gebruik en niet van een technisch mankement. Immers deze waren dan eerder ontstaan.

vaak is de garantie 3 of 5 jaar op technische fouten, dus het wordt so wie so al moeilijk. Indien u langer garantie heeft, heeft u een restwaarde, die verminderd dient te worden op de nieuwprijs van de nieuwe waterzak. Tevens kan hiervan het teveel betaalde bedrag in mindering worden gebracht, i.v.m. de verkeerde waterzak. U moet wel echter bij hetzelfde bedrijf kopen.

rechtsvervolging heeft in dit geval weinig zin.

succes.

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

plakken is een lapmiddel
en het gaat er gewoon om dat de leverancier niet zijn afspraken heeft gehouden,
niet geleverd wat besteld is.
Aantonen is zo simpel geworden omdat hij in een mail vertelde wat er op de offerte stond, en dat is niet geleverd.
Ik wil gewoon de matras waarvoor ik in eerste instantie betaald heb, niets meer en niets minder.

is het dan zo gek dat je wilt hebben waarvoor je betaald hebt?

jls63
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2010 13:44

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door jls63 »

de consument heeft de plicht om te controleren om te kijken wat hij heeft gekocht ook gekregen heeft, zgn. onderzoeksplicht.

en u komt er na 5 jaar achter dat u het verkeerde heeft. als u binnen enkele weken er al achter was gekomen, dan had u een punt. nu na 5 jaar kunt u hier niet op terugvallen. Immers, u zult dan de verkeerde waterzak in nieuwstaat terug moeten doen.

bekijk niet alles vanaf u kant, maar ook eens van de andere kant. redelijkheid en billijkheid.

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

ik bekijk het zo

Ik koop een luxe goed voor een hele hoge prijs bij een gerenomeerde speciaalzaak.
Op het gebied van de goederen ben ik een leek, ik moet er dus van uit gaan dat zij mij de juiste goederen leveren.
Als ik een auto koop met een 1.6 motor, ga ik ook niet onder de motorkap kijken of deze er werkelijk in zit.
Hier kan ook een 1.4 motor in zitten zonder dat ik het kan zien, zelfs als ik de motorkap open maak kan ik het verschil als leek niet zien.

Ik betaal 300 euro extra voor een matras van een goede kwaliteit, en krijg rommel.
Maar ik kan het niet zien, want je kunt niet overal verstand van hebben.

Ik vindt persoonlijk dat ik in dit geval slecht behandeld ben, niet meer en niet minder.
En als ik de leverancier er op aanspreek is hij niet eens bereid om tot een compromis te komen, ik kan de goede matras alsnog kopen voor een hoger bedrag als bij zijn concurenten
Laatst gewijzigd door dick1201 op 06 mei 2011 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

voor jls,

ik ben gewoon belazerd, en de leverancier zegt dat hij een matraswissel heeft gemaakt.
Verder wil hij er geen enkele vergoeding voor geven,
terwijl ik hem wel de kans heeft gekregen, maar geen cent van zijn kant.
Ik wil gewoon waarvoor ik betaald heb, of het teveel betaalde met rente terug.

Ben ik dan zo onredelijk?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

Heb jij de van 16again aangesproken e-mail nog?

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

natuurlijk,
op de computer, als back-up bij de provider en uitgeprint

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

Dan maar werk aan de winkel doen!
suc6

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

zaak begint steeds vreemder te worden,
heb ik de factuur van 2005, staat er op dat ze bij het CBW zijn aangesloten,
nu zijn ze niet meer te vinden op het register van CBW.
Zijn er meer problemen geweesd ga je dan denken

Ik wil in ieder geval nooit meer iets kopen bij Aqua-Comfort

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

dick1201 schreef:zaak begint steeds vreemder te worden,
heb ik de factuur van 2005, staat er op dat ze bij het CBW zijn aangesloten,
nu zijn ze niet meer te vinden op het register van CBW.
Zijn er meer problemen geweesd ga je dan denken

Ik wil in ieder geval nooit meer iets kopen bij Aqua-Comfort
Kijk, ik wil jouw niet ontmoedigen maar naar 6 jaar denk ik niet, dat je nog een een kans hebt, om te reclameren.
suc6

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door tennis »

@dick1201

Heb dit mailtje van jouw beddenleverancier gekregen.
Ik mocht het bericht/mailtje hier plaatsen.
Lees mee:
Uw beschuldigingen en insinuaties beginnen mij echt de keel uit te hangen en ik behoud ter zake al mijn rechten jegens u voor! Hoewel u juridisch gezien geen schijn van kans hebt op enig verhaal, zit e.e.a. mij toch niet lekker en ben in het archief gedoken en tot de volgende conclusie gekomen:

Uit de bestelbon d.d. 2/4/2005, dus de oorspronkelijke (consumenten) koopovereenkomst, blijkt dat u een Aqualinea OZO/Curved/Compleet met Tafels en Verlichting met een StretchTop Watermatras (dus niet de originele van Aqualinea die in de OZO hoort), hebt besteld. Op de overeenkomst zijn de algemene voorwaarden van de CBW ter zake van toepassing en m.b.t waterbedden tevens de aanvullende voorwaarden ter zake van Onderhoud-Service-en Garantie. Met welke voorwaarden u zich inhoudelijk akkoord heeft verklaard. Nadat wij de OZO zonder watermatras hadden besteld bij de importeur, deelde men ons mee, dat zij uitsluitend complete waterbedden van het type OZO konden leveren, anders kwam men niet met de prijs uit. De originele verkoopprijs van een complete OZO met tafels en verlichting en incl. een Topline 6 matras, bedroeg Euro. 5255,00 minus door ons verleende 5% korting = Euro. 4990,00. Mijn echtgenote heeft hierover direct telefonisch contact met u opgenomen en u een extra korting voor het ongemak van Euro. 370,00 aangeboden, waardoor de prijs werd gereduceerd tot Euro. 4620,00 (dus i.p.v. 5% korting, heeft u 12% korting gekregen, waarmee u gretig akkoord bent gegaan. Uw waterbed met toebehoren werd op of omstreeks 18/8/2005 geleverd en geïnstalleerd. U heeft de kopiefactuur voor goede ontvangst en conformiteit afgetekend. Voor het overige kan ik mij geheel vinden in de visie van de jurist van RADAR, met dien verstande, dat voor beide matrassen, zowel Aqualinea (alleen op lekkage lasnaden) als StretchTop (volledig) vijf jaar fabrieksgarantie verleent. Welke termijn reeds ruimschoots verlopen is.

Hoewel wij destijds niet zijn overeengekomen, dat wij voor vervangingsonderdelen 15% korting zouden geven, hebben wij u uit coulance toch deze korting toegezegd. Bovendien berekenen wij geen voorrij-en/of installatiekosten. Het lijkt mij voor de hand liggen, dat u ons bedrijf voordraagt voor een; ''WARMEDOUCHE'' .

Last but not least. Wij hebben u, op uw verzoek, uit ons service-onderhoud-bestand verwijderd. Dat impliceert dat u al uw rechten ter zake van service en alle daaraan hangende faciliteiten hebt verspeeld.
Dat u zichzelf zo verlaagd door ons voor oplichters en of woorden van gelijke strekking uitmaakt, kan ik alleen maar het volgende op antwoorden: ''Zoals de waard is vertouwt hij zijn gasten.

Met vriendelijke groeten.

AquaComfort Arnhem-Nijmegen BV

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Geachte lezer,

Ik heb geen bezwaar, dat u mijn reactie in het forum wordt opgenomen.

Met vriendelijke groet.

AquaComfort Arnhem-Nijmegen BV

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

dick1201
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 apr 2011 23:31

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door dick1201 »

Dit is heel erg vreemd aan het worden,
wat is tennis voor iemand
hoort hij bij dit forum, is hij iemand van Radar?
Ik heb totaal geen kennis van enig telefoontje en van een extra korting.
Bij de eerste melding was er geen sprake van dat er een andere matras was geleverd en bij Aqua-comfort stond in het archief dat er een stretch top matras was geleverd, en nu komen ze in 1 keer dat er weer iets anders aan de hand was.
Ik ga gewoon verder met mijn actie, en wat er van komt zie ik wel.
De prijs voor het bed was samen met de matras volgends het telefoongesprek van met Dhr. Liet 4850 euro, minus 5% was dit 4620 euro.

16again
Berichten: 16127
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verkeerde waterzak voor waterbed geleverd

Ongelezen bericht door 16again »

Voor het overige kan ik mij geheel vinden in de visie van de jurist van RADAR
Wat wordt daarmee bedoeld? In dit topic is die jurist niet aan het woord geweest.

Is na het sluiten van de koop telefonisch extra "korting" verleend omdat ander product geleverd zou worden? Dit kan eenvoudig blijken uit originele koopovereenkomst en bijbehorend betalingsbewijs.......
U heeft de kopiefactuur voor goede ontvangst en conformiteit afgetekend
Stond daar al ander merk waterzak op? Dan had al direct duidelijk moeten zijn dat niet conform opdracht geleverd is, en dan had die ontdekking geen 5 jaar hoeven duren.

Gesloten