LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verouden meubelen / Meubelfabriek De Toekomst

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Deklos
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2011 21:55

Verouden meubelen / Meubelfabriek De Toekomst

Ongelezen bericht door Deklos »

Best, 13 juni 2011.

Betreft : Onbevredigende afwikkeling klacht
relaxfauteuils.

Spelers : 1 Ik ,de consument
2 Verouden Wonen & Slapen
3 Oranje BV te Oldenzaal
4 De Toekomst BV te Beesd

Op 2 mei 2008, kochten wij bij Verouden Wonen & Slapen, gevestigd te Eindhoven, twee relaxfauteuils, Nikita Narvik, kleur bordeauxrood, voorzien van RVS ronde poot.
Wij kozen voor het beste leder.
Op advies van de verkoper kochten wij tevens een lederonderhoudsset, volgens opschrift van de firma Oranje BV.
De verkoper adviseerde dit product te gebruiken en minimaal elk half jaar te herhalen.
Mijn vrouw is zeer consciëntieus in dit soort dingen en maakte een aantekening in de agenda wanneer een herhaling diende plaats te vinden.
De eerste keer viel het ons al op dat het leer rood afgaf op het gebruikte doekje.
Als leek denk je dan dat het wel normaal is, dat bijvoorbeeld tijdens het spuiten een nevel op het leder gekomen is.
Na een tweede herhaling zagen wij tot onze schrik dat op een armlegger de toplaag aan het verdwijnen was.
Verdere inspectie leidde tot de conclusie dat elders ook een begin van verdwijnen van de toplaag gaande was.
Direct contact opgenomen met Verouden Meubelen, (het was immers nog ruim binnen de garantieperiode) die iemand zouden langs sturen.
De monteur is geweest en komt tot de conclusie dat inderdaad de toplaag aan het verdwijnen was.
In oktober 2010 hoorden wij dat de stoel terug zou gaan naar de fabriek en volgens de receptioniste zou dat 9 weken duren.
Wij wilden tijdens de feestdagen niet zonder stoel zitten.
In de tussentijd kochten wij 6 lederen eetkamerstoelen bij Goossens Meubelen te Nuenen.
Het viel ons direct op dat met de chauffeur een deskundige meekwam, die ons uitlegde hoe de stoelen het beste behandeld konden worden.
Op hun advies hadden we ook een onderhoudsset eveneens van de firma Oranje, bovengenoemd, gekocht waardoor de garantie met 5 jaar werd verlengd, indien de onderhoudsset conform de gebruiksaanwijzing zou worden gebruikt.
Toen wij de deskundige de relaxfauteuil toonden met de door Verouden aanbevolen onderhoudsset, zei deze deskundige direct: "Deze onderhoudsset is voor de kleur bordeauxrood veel te agressief!"
Op de kleur van de eetkamerstoelen, roomwit, zou laatstgenoemde onderhoudsset eventueel wel gebruikt kunnen worden.
Bij Verouden Meubelen weet men het verdwijnen van de toplaag aan medicijngebruik, dan wel bovenmatig transpiratie.
Betreffende stoel werd altijd door mijn vrouw gebruikt.
Toevallig gebruikt mijn vrouw helemaal geen medicijnen en transpireert zij in tegenstelling tot veel mensen nooit.
Met de wetenschap van de te agressieve onderhoudsset wilden we Verouden voorstellen om die onderhoudsset uit te proberen op bordeauxrode stoelen in hun showroom.
Na dit voorstel werd door Verouden medegedeeld dat dit niet meer nodig was, omdat zij eerder op de dag dezelfde onderhoudsset hadden uitgeprobeerd op bordeauxrood leder en tot de conclusie waren gekomen dat tijdens het gebruik het leder inderdaad rood afgaf.
Verouden zou in contact treden met de fabriek, De Toekomst BV uit Beesd, over hoe verder te handelen.
Op 13 januari 2011 werd de stoel opgehaald en op 17 februari 2011 weer onbehandeld teruggebracht.
Door Verouden werd voorgesteld om in de showroom nieuwe relaxstoelen uit te zoeken.
Wij begrepen hieruit dat met een redelijk bijbetaling, de gebruikte periode in aanmerking nemend alsmede het verschil in prijs tussen onze stoelen en de nieuwe stoelen, we er wel uit zouden komen.
Hierop hebben we in de showroom twee stoelen uitgezocht die circa € 4.000,00 kostten.
Toen wij echter hoorden dat we voor onze stoelen tussen de 150 en de 200 euro terug zouden krijgen, hebben we dat voorstel als absoluut onacceptabel afgeslagen.
Vervolgens heeft Verouden het voorstel gedaan om onderhavige stoel door een bedrijf te laten herstellen.
Indien wij eerst € 62,50 zouden overmaken op rekening van Verouden, dan zouden zij de rest van het bedrag (€ 62,50) voor herstel voor hun rekening nemen.
In arrenmoede zijn wij daar mee akkoord gegaan, want deze kwestie had zich al veel te lang voortgesleept.
Op 1 april 2011, kwam een monteur van Furniture Repair Centre, bij ons thuis die betreffende fauteuil overgespoten heeft.
Deze laatste monteur eveneens de gewraakte onderhoudsset getoond, die mededeelde dat ook zonder bezwaar de gewraakte set gebruikt kon worden, toch adviseerde hij liever een vochtig washandje met ossegalzeep te gebruiken.
Saillant detail: Deze monteur werkt voor de firma Oranje BV, ergo de slager keurt zijn eigen vlees.
De andere stoel begint ook tekenen van slijtage van de toplaag te vertonen en wij vrezen dat binnen korte tijd met hetzelfde euvel geconfronteerd te worden.
Andere vraag is, blijft zo'n herstelde toplaag langere tijd goed?
Uiteraard ventileer je het een en ander in je klantenkring en zo hoorden we hier van een plaatselijke juwelier dat hij heel goede ervaringen had met de meubelfabriek De Toekomst in Beesd.
Wij hebben op 30 april 2011 een brief gestuurd naar onderhavige meubelfabriek en zoals voorspelbaar was, is daar tot op heden niet op gereageerd.
Gezien de vele reacties op dit forum, is het niet zinvol verder acties te ondernemen, omdat betreffende fabriek toch niet reageert.
Verouden Wonen & Slapen verkoopt producten, (de stoelen en de onderhoudset) binnen de garantietermijn blijkt de onderhoudset de toplaag van de stoelen aan te tasten, na eindeloze gesprekken verlenen zij een bar slechte service maar net niet zo slecht dat het een rechtszaak rechtvaardigt, zij sturen een servicebedrijf dat voor het bedrijf van de onderhoudset werkt.
Verouden Meubelen & Wonen weet dat De Toekomst B.V. Meubelfabriek te Beesd niet reageert op klachten van consumenten, doch slechts zaken doet meubelzaken.
Het kringetje is rond.
De moraal van dit verhaal: “CONSUMENT VOOR DAT U EEN BELANGRIJKE AANKOOP DOET, GOOGLE EERST OP HET INTERNET.

[Persoonsgegevens verwijderd door Forummoderatie]

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verouden meubelen / Meubelfabriek De Toekomst

Ongelezen bericht door crazyme »

Een paar dingen vallen mij op.

U behandeld de fauteuil met het geadviseerde onderhoudsmiddel en u accepteert het afgeven van de kleur. Dat zou voor mij een signaal zijn om actie te ondernemen.

Vervolgens weet de winkel zich geen raad met de klacht omdat het lastig is om de oorzaak vast te stellen. U stelt dat er helemaal geen medicijnen worden gebruikt en dat ook niemand op de fauteuil heeft gezeten die zweet. Het lijkt mij sterk dat u dat zo stellig kunt zeggen.

Het lijkt mij dat het onderhoudsmiddel in combinatie met het leer niet goed is geweest. Analyserend kan dat verschillende oorzaken hebben :

1. het leer is niet goed (slechte afdeklaag)
2. het onderhoudsmiddel is niet goed (samenstelling)
3. het onderhoudsmiddel is niet geschikt voor het leer
4. u heeft (ook) andere middelen gebruikt

Probeer maar eens achteraf de oorzaak te achterhalen.

Zowel de Toekomst als Oranje zijn geen prutsers in de markt. Goede kwaliteit producten en een dito service. Verouden is ook een gerenommeerde zaak waardoor mij dit verhaal steeds meer doet verbazen.

De winkel is overigens aangesloten bij het CBW, u had de klacht ook kunnen indienen bij de geschillencommissie. Waarom heeft u dat niet gedaan ?

Verder is mijn vermoeden dat in de communicatie het een en ander is misgegaan. Dat blijkt wel uit het feit dat u een hele andere verwachting had over bijbetalen dan de winkel.

16again
Berichten: 16187
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verouden meubelen / Meubelfabriek De Toekomst

Ongelezen bericht door 16again »

wilden we Verouden voorstellen om die onderhoudsset uit te proberen op bordeauxrode stoelen in hun showroom.
Na dit voorstel werd door Verouden medegedeeld dat dit niet meer nodig was, omdat zij eerder op de dag dezelfde onderhoudsset hadden uitgeprobeerd op bordeauxrood leder en tot de conclusie waren gekomen dat tijdens het gebruik het leder inderdaad rood afgaf
Lijkt me duidelijk dan!

Verder is mijn vermoeden dat in de communicatie het een en ander is misgegaan. Dat blijkt wel uit het feit dat u een hele andere verwachting had over bijbetalen dan de winkel.
Als je na 2,5 jaar gedwongen bent om stoelen te vervangen, dan mag je toch wel verwachten dat je na die periode bijvoorbeeld de helft van het oorspronkelijke aankoopbedrag terugkrijg.
twee stoelen uitgezocht die circa € 4.000,00 kostten.
Toen wij echter hoorden dat we voor onze stoelen tussen de 150 en de 200 euro terug zouden krijgen
Zo'n bedrag had je misschien ook als korting kunnen bedingen , zonder de oude stoelen "in te ruilen."

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Verouden meubelen / Meubelfabriek De Toekomst

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Ik lees steeds onderhoudsset. Maar wat precies? Normale ledervet, de lederrein of de strong cleaner van Oranje?

MAXIEM

Re: Verouden meubelen / Meubelfabriek De Toekomst

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Deklos

Je moet bij de VERKOPER zijn en bij niemand anders!!! Stel de verkoper schriftelijk en aangetekend in gebreke. Wat de verkoper regelt met zijn voorschakel is zijn pakkie aan, daar sta jij buiten. Als de verkoper het probleem niet kan of wil oplossen, dan kun je alsnog de koop ontbinden (op grond van een ondeugelijk produkt) en een (deel) van de aankoopsom terugeisen.

Sukses, Maxiem.

box45
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 nov 2009 17:26

Re: Verouden meubelen / Meubelfabriek De Toekomst

Ongelezen bericht door box45 »

ik heb het wel is eerder neergezet hier maar geloof dat mensen het forum eerder kunnen vinden als een normaal gesprek met een verkopende partij. Ik kan me niet voorstellen dat een verkopende partij niet openstaat voor een normaal gesprek en uitleg hoe wat en waarom, zeker uit het verleden deze fabrikant kennend moet hier een normale passende oplossing of aanbod gevonden kunnen worden maar ja www.trosradar is makkelijker dan....

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Verouden meubelen / Meubelfabriek De Toekomst

Ongelezen bericht door Jolen »

Ben het eens met crazyme. Alle 3 betrokken partijen zijn goede bedrijven en verlenen goede service dus ik kan me niet voorstellen dat hier niet uit te komen is. Kleine reinigingstip voor leder: Babyshampoo. Hier kun je nooit iets mee verprutsen! Als een babyhuidje er tegen kan, kan leer het ook

Tugba1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2013 00:53

Re: Verouden meubelen / Meubelfabriek De Toekomst

Ongelezen bericht door Tugba1983 »

Hier ook een gevalletje onbevrediginde afhandeling klacht
Een en al ontevreden over Verouden meubels te Eindhoven!!
Ik zou iedereen ten allen tijde afraden om daar
Zaken te doen oftewel meubels kopen. Ze gaan de voorwaarden van CBW
ook helemaal niet na en hanteren zelf simpele regels.
Zeer vriendelijk bij aankoop maar bij een klacht moet je niet bij ze zijn
dan zijn ze opeens chaggie en o zo gemeen!!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verouden meubelen / Meubelfabriek De Toekomst

Ongelezen bericht door crazyme »

Dat moet je toch echt motiveren. Wat ging er precies mis en welke cbw voorwaarde hanteren ze niet (en met welke reden)

Gesloten