LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat een service bij de Seats and Sofas... NOT!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
ansjuh1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2015 22:51

Wat een service bij de Seats and Sofas... NOT!

Ongelezen bericht door ansjuh1990 »

Goedenavond allemaal,

Voor 2 jaar geleden heb ik een bankstel gekocht bij de Seats and Sofas in Hengelo, een 2 en 3 zits Amazing heette deze bank. Alles leuk en wel maar een korte tijd nadat ik het bankstel had opgehaald ontstonden de problemen. De bank zakte door en niet zo'n klein beetje ook. Na 3x een monteur over de vloer te hebben gehad (na flink aandringen dat ik met die banken toch echt niet van thuis naar de Seats zou gaan omdat ik in een bovenwoning woonde! Eigenlijk moest ik op een servicedag terug komen.) had de Seats dan toch, na flink aandringen van mijn vriend, moeder en mijzelf dan toch de beslissing genomen om ons een nieuwe bank te laten uitzoeken. Gelukkig hadden wij er al eentje op het oog. Deze was een stukje duurder en we moesten daarom een gedeelte bij betalen. Ik wist alleen niet of ik mijn baan zou houden en zag daar tegenop, maar die verkoper zei dat ik dan de oude bank mocht houden zodat ik die nog kon verkopen en dat het bedrag van de 1ste bank zou worden ingeruild op de nieuwe bank. Onze eerste bank kostte €1103,- en we hadden het zo voor elkaar gekregen dat we in totaal €2649 voor onze bank moesten betalen, dus als je €2649,- - €1103,- doet dan kom je uit op een bedrag van €1546,- wat we moesten bijbetalen. Dat was allemaal goed, en ik vroeg of dat dan op de bon vermeld kon worden. Dat was alleen nergens voor nodig zeiden ze want het stond allemaal in hun systeem en als ik weer in de problemen zou komen met de 2e bank dan zouden deze 2 bedragen bij elkaar opgeteld worden en dan zou dat goed komen.
Nou zijn wij een jaar verder met de 2e bank en de 2e monteur is al aanwezig geweest want onze bank, die toch stukken duurder is, zakt alweer door! De 2e monteur heeft zelfs tegen ons gezegd dat het net een slappe vuilniszak was waar hij naar keek en opzat en trok zijn handen er vanaf. We moesten maar terug komen op een servicedag. Nouja op dat moment kon ik daarmee leven dus ik wachtte de reactie af. Na anderhalve week kreeg ik dan toch eindelijk bericht van de Seats and Sofas dat we welkom waren op een servicedag op 13 juli, de dag dat ik deze brief kreeg was 18 mei. Dit betekent dus dat de Seats ons 2 maanden!!! laat zitten op een kapotte bank waarvan de monteur al eerder zei dat hij er niks meer aan kon doen. Voor de zoveelste keer ben ik persoonlijk met mijn vader naar de Seats gegaan in Hengelo en het probleem nogmaals voorgelegd, alleen had ik dit keer foto's gemaakt van de bank zodat ze konden zien dat ik niet loog en dat ik het echt zat was. Ze wilde dat ik de foto's opstuurde en ze zou mij laten weten wanneer ze antwoord had van haar leidinggevende aan wie ze dit wilde laten zien. Na 2 dagen werd ik dan eindelijk opgebeld, ik mocht een nieuwe bank uitzoeken, jawel! Er zat alleen een maar aan, ik mocht een bank uitzoeken voor een bedrag van €1546,-!!! Hiermee boren ze dus €1103,- door onze neus heen! Toen ben ik echt woest geworden en heb gezegd dat als ze mij niet het volledige bedrag laten besteden aan een nieuwe bank, namelijk €2649,-, dat ze dan een groot probleem hadden want dan ging ik naar tros radar, kassa, haalde er een advocaat bij en haalde ze dan door de hele malle molen. Hier werden ze natuurlijk ook niet blij van maar deze medewerkster kon het wel begrijpen. Ze kan er alleen vrij weinig mee omdat zij ook van bovenaf aangestuurd wordt. Maar er is mij dus wel in het verleden beloofd en gezegd dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken omdat het allemaal in het systeem stond en ze zouden dat zo kunnen terug zien. Hier heb ik zelfs meerdere getuigen van.
Nou moet ik op antwoord wachten nog tot volgende week woensdag en tot die tijd sta ik met mijn rug tegen de muur....
Ik deel dit verhaal zodat iedereen weet dat ze echt nooit maar dan ook echt nooit naar de Seats and Sofas moeten gaan om een bankstel te kopen. Je komt er bedrogen uit!

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: Wat een service bij de Seats and Sofas... NOT!

Ongelezen bericht door Barre Barry »

ansjuh1990 schreef: Ik deel dit verhaal zodat iedereen weet dat ze echt nooit maar dan ook echt nooit naar de Seats and Sofas moeten gaan om een bankstel te kopen. Je komt er bedrogen uit!
Ja, dat weet nog niemand. :roll:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Wat een service bij de Seats and Sofas... NOT!

Ongelezen bericht door prem »

Ach ja. Eerst lezen hier en daar en dan (troep) kopen. Zelfs de Chinezen hoeven dat spul niet...en zij maken het.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Wat een service bij de Seats and Sofas... NOT!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ansjuh, er zijn duizenden klachten over deze firma. Dit had je kunnen weten door vooraf even te googelen voordat je deze grote aankoop deed. Het is nu te laat. Ze treiteren je net zo lang totdat je het opgeeft.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Wat een service bij de Seats and Sofas... NOT!

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik had je geadviseerd eerst Google te gebruiken voor je naar S&S ging; helaas voor jullie te laat, maar doe in de toekomst maar eerst de zoektest. Als je dan iets vind, bij welke zaak ook, zoek dan op klachten en de naam waar je wat wilt kopen. Niet dat alles dan 100% dichtgetimmerd zit, maar dan heb je een indicatie. S&S topic: de hoeveelste?

Gesloten