LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waterbed

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Waterbed

Ongelezen bericht door dia »

Omdat ons waterbed reeds 18 jaar is zou het niet mogelijk zijn deze mee te verhuizen.De kans op scheuren en lekken wordt dan te groot.
Nu moeten wij gaan uitkijken naar een nieuw bed of matras.
Ik dacht aan een boxspring of een gelbed dat ik laast gezien heb.
Mijn man heeft wat problemen met zijn rug (niet ernstig) en dus moeten we toch een goede matras vinden.
Wat zijn jullie ervaringen en welk matras raden jullie aan.
Bedankt want ik weet gewoon niet wat zoeken.Geen ikea aub.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Waterbed

Ongelezen bericht door tennis »

dia schreef:Omdat ons waterbed reeds 18 jaar is zou het niet mogelijk zijn deze mee te verhuizen.De kans op scheuren en lekken wordt dan te groot.
Dit is het eerste wat ik hoor.
Als het normaal wordt leeg gemaakt en niet te vaak opgevouwen, dan is er niets aan de hand.
Als er nu geen scheuren of lekken zijn, betwijfel ik, dat het na het verhuizen ook zo is.
Ik zou het gewoon proberen, en als het niet meer dicht is, kan je altijd nog een ander bed kopen!

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Waterbed

Ongelezen bericht door dia »

Blijkbaar is een ledigen en terug vullen voor een watermatras erg nadelig.Vooral als je weet dat een watermatras maar een 20 tal jaren meegaat en het onze al 18 jaar is.
Bij mijn neef is hij vanzelf beginnen lekken na 18 jaar dus de kans dat de onze een verhuis overleeft is minien.

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: Waterbed

Ongelezen bericht door tiepmiep »

waarom niet toch even proberen?
Ik heb hier meerdere male gevuld en geleegd en niets aan de hand..
Mits netjes gedaan.

Gerard2926
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2011 11:25

Re: Waterbed

Ongelezen bericht door Gerard2926 »

Het waterbed dat u heeft is zoals u aangeeft 18 jaar oud. Dat houd in, dat het eigenlijk op is. Mocht u het bed nog niet zat zijn, dan kunt u een nieuwe binnenzak kopen zou ik denken. Of een iszet boxspring? De kans op lekage is inderdaad wel erg groot en om nou even te proberen of het wel lukt, zal u waarschijnlijk meer schade opleveren dan u lief is.
Mocht u toch over een nieuw bed denken, dan is een lattenbodem 42 latten met een goed matras misschien een betere optie dan een boxspring.
Een lattenbodem kunt u namelijk zelf instellen op uw persoonlijke ligcomfort en dat kan bij een boxspring niet. Houd u er rekening mee dat naar maten het bed ouder wordt en gebreken gaat krijgen dat dit dan ook voor uw lichaam geld? We worden allemaal ouder en dat brengt slijtage met zich mee. De lattenbodem kunt u dan aanpassen.

Gesloten