LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wehkamp berekent kosten in garantie
Wehkamp berekent kosten in garantie
Na 3 mnd ligt een matras helemaal door tot op de lattenbodem. Wehkamp laat een extern bedrijf het matras onderzoeken en die constateert geen defect. Vervolgens berekent Wehkamp de kosten a € 86,16. Kan dit zomaar in de garantie? En kan Wehkamp een matras tot 120 kg. aanbevelen, terwijl het matras niet bestand is tegen 80 kg.?
Re: Wehkamp berekent kosten in garantie
Je kan aankloppen bij geschillencommissie thuiswinkel, dan krijg je iig een "onafhankelijkere" expert.
Wehkamp betaalt deze expert, wie betaalt bepaald....Wehkamp laat een extern bedrijf het matras onderzoeken
Garantie is voor klachten welke terecht zijn.
Een klacht indienen kost het bedrijf gewoon geld. En dat wordt doorberekend wanneer je onterecht klaagt. Niets mis mee volgens mij.
En dat 16again ongezien vraagtekens zet bij de onafhankelijkheid van de expert komt voor rekening van 16again. De thuiswinkelorganisatie wordt ook betaald door het bedrijf in kwestie. Dus daar kun je ook al niet terecht.....
Wanneer je spoken wilt zien zul je ze altijd vinden.
Een klacht indienen kost het bedrijf gewoon geld. En dat wordt doorberekend wanneer je onterecht klaagt. Niets mis mee volgens mij.
En dat 16again ongezien vraagtekens zet bij de onafhankelijkheid van de expert komt voor rekening van 16again. De thuiswinkelorganisatie wordt ook betaald door het bedrijf in kwestie. Dus daar kun je ook al niet terecht.....
Wanneer je spoken wilt zien zul je ze altijd vinden.
Discussie over al dan niet afhankelijke experts heeft TS niet zo veel aan.
Hoe kan TS verder? uitgaande van:
-niet accoord gaat met geen garantie en betalen onderzoekskosten
-Wehkamp alsnog gelegenheid geeft om garantie te verlenen
-aangeeft dat indien je er niet uitkomt, je overweegt dit aan geschillencommissie voor te leggen
Bij geschillencommissie zit overigens altijd een lid van de consumentenbond, daar heb ik inderdaad meer vertouwen in als de door het bedrijf ingehuurde expert.
Hoe kan TS verder? uitgaande van:
Mijn suggestie: Schriftelijke reactie naar Wehkamp waarin je:Na 3 mnd ligt een matras helemaal door tot op de lattenbodem
-niet accoord gaat met geen garantie en betalen onderzoekskosten
-Wehkamp alsnog gelegenheid geeft om garantie te verlenen
-aangeeft dat indien je er niet uitkomt, je overweegt dit aan geschillencommissie voor te leggen
Bij geschillencommissie zit overigens altijd een lid van de consumentenbond, daar heb ik inderdaad meer vertouwen in als de door het bedrijf ingehuurde expert.
Dank je 16again voor je zinvolle reactie. Ik heb intussen al schriftelijk gereageerd naar Wehkkamp zoals je omschrijft. Je opmerking over de geschillencommissie geeft me weer meer vertrouwen.
Als je bij geschillencommissie komt, kun je ook proberen je te beklagen over berekende kosten:
-Kosten zijn niet van te voren duidelijk gemaakt (denk ik), waardoor wehkamp achteraf alles kan rekenen.
-Kosten zijn onredelijk, want staan niet in verhouding met geleverde prestatie (voorrijkosten + bezoek van 5 minuten)
Indien ik bij UPC storingmonteur laat komen, krijg ik direct te horen dat dit 35 euro kost, indien het probleem in klant apparatuur blijkt te zitten. Die monteur moet ook voorrijden en is langer bezig dan 5 minuten...
40 euro lijkt mij ook in dit geval een redelijker bedrag.
-Kosten zijn niet van te voren duidelijk gemaakt (denk ik), waardoor wehkamp achteraf alles kan rekenen.
-Kosten zijn onredelijk, want staan niet in verhouding met geleverde prestatie (voorrijkosten + bezoek van 5 minuten)
Indien ik bij UPC storingmonteur laat komen, krijg ik direct te horen dat dit 35 euro kost, indien het probleem in klant apparatuur blijkt te zitten. Die monteur moet ook voorrijden en is langer bezig dan 5 minuten...
40 euro lijkt mij ook in dit geval een redelijker bedrag.
Upc monteurs vindt je in elke plaats.
Matrasexperts niet,
Matrasexperts niet,
-
Geachte heer, mevrouw wehkamp,
Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]
Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]
Wat valt er voor het web-care team te bemiddelen?
De wehkamp deskundige heeft de klacht toch al afgewezen!
Of is het beleid zoveel mogelijk garantie verzoeken af te houden, en alleen aanhoudende klagers garantie verlenen?
De wehkamp deskundige heeft de klacht toch al afgewezen!
Of is het beleid zoveel mogelijk garantie verzoeken af te houden, en alleen aanhoudende klagers garantie verlenen?
Helaas kan ik fritspieters niet bereiken op dit email-adres. Ik ben toch wel benieuwd wat er in deze kwestie nog te bemiddelen is. Van de reacties van Wehkamp word ik nog steeds niet veel wijzer. Blijkbaar is er inhoudelijk met Wehkamp geen communicatie mogelijk.
-
En dat bedoel ik nu ( niets ten nadele van jou). Je hebt je gegevens verstuurd en weet eigenlijk totaal niet naar wie.Dat is de reden dat ik altijd eerst wil weten wie er achter een bepaald adres schuilgaat. Ik hoop dat het toch goed komt.wehkamp schreef:Helaas kan ik fritspieters niet bereiken op dit email-adres. .
omdat email adres eindigt in @wehkamp.nl in ieder geval dus naar iemand van dat bedrijf.Je hebt je gegevens verstuurd en weet eigenlijk totaal niet naar wie
-
Kan zijn. Je vraagt je dan toch af waarom iemand hulp bied en vervolgens niet reageert.Misschien heb je gelijk hoor en word ik iets(te) achterdochtig.16again schreef:omdat email adres eindigt in @wehkamp.nl in ieder geval dus naar iemand van dat bedrijf.Je hebt je gegevens verstuurd en weet eigenlijk totaal niet naar wie
Herfstvakantie ?trebelski schreef:Kan zijn. Je vraagt je dan toch af waarom iemand hulp bied en vervolgens niet reageert.Misschien heb je gelijk hoor en word ik iets(te) achterdochtig.16again schreef:omdat email adres eindigt in @wehkamp.nl in ieder geval dus naar iemand van dat bedrijf.Je hebt je gegevens verstuurd en weet eigenlijk totaal niet naar wie
-
Dacht ik ( te laat ) ook aan.
Beste,
Ik heb exact hetzelfde probleem met wehkamp.
Wij hebben 2 matrassen bij wehkamp gekocht en nu, na 3 maanden voelen wij de lattenbodem erdoorheen en worden wij wakker in een kuil.
Ook bij ons is een expert geweest, deze meneer heeft even gekeken en geconcludeerd dat er niets mis is met de matrassen.
Wij hebben een rapport van de beste man gekregen en dat is niet eens te lezen. Verder hebben wij van wehkamp te horen gekregen dat wij dus de kosten van de expert €86,16 moeten betalen?
Ik denk persoonlijk dat de matrassen ook inderdaad best in orde zijn maar niet voor een gewicht van 80 a 90 kilo maar voor een klein kind.
Wij hebben gewoon een matras gekregen met de verkeerde specificaties want hier staat op dat het matras tot 120 kilo kan dragen en dat is absoluut niet waar! Teven staat er dat de matrassen 21 cm dik moeten zijn ook dit klopt ec niet want na de matrassen te hebben opgemeten zijn deze 17 cm dik.
Ik zou graag willen weten hoe het bij u is afgelopen?
Ik heb exact hetzelfde probleem met wehkamp.
Wij hebben 2 matrassen bij wehkamp gekocht en nu, na 3 maanden voelen wij de lattenbodem erdoorheen en worden wij wakker in een kuil.
Ook bij ons is een expert geweest, deze meneer heeft even gekeken en geconcludeerd dat er niets mis is met de matrassen.
Wij hebben een rapport van de beste man gekregen en dat is niet eens te lezen. Verder hebben wij van wehkamp te horen gekregen dat wij dus de kosten van de expert €86,16 moeten betalen?
Ik denk persoonlijk dat de matrassen ook inderdaad best in orde zijn maar niet voor een gewicht van 80 a 90 kilo maar voor een klein kind.
Wij hebben gewoon een matras gekregen met de verkeerde specificaties want hier staat op dat het matras tot 120 kilo kan dragen en dat is absoluut niet waar! Teven staat er dat de matrassen 21 cm dik moeten zijn ook dit klopt ec niet want na de matrassen te hebben opgemeten zijn deze 17 cm dik.
Ik zou graag willen weten hoe het bij u is afgelopen?
Inderdaad exact hetzelfde probleem. Na een verwarrende mailwisseling met Wehkamp, hoor ik niets meer. Ook mijn aangetekende brief heeft geen antwoord opgeleverd. Ik hoor niets meer over de te betalen kosten, maar ook niet over het probleem met het matras. Een volgende mogelijkheid zou zijn om de Geschillencommissie te benaderen maar zij berekenen ook kosten van 25,- tot 125 euro. De servicemedewerker, die het matras kwam beoordelen bood aan om de 'busjes' te vullen waardoor het matras steviger zou worden. Wehkamp wilde daar toen niet aan mee werken en moesten we het rapport afwachten met geen enkele service als resultaat. Intussen hebben we besloten om een nieuw matras aan te schaffen. Maar NOOIT meer bij Wehkamp.
Dank u voor uw antwoord. Ik wacht het allemaal even af mijn tweede brief is gestuurd naar wehkamp en ik wacht op antwoord. Inderdaad nooit meer bij wehkamp!
Zelfs retourzendingen gaan de mist in bij ze. Nu al voor de 2e keer binnen 2 maanden. Vroeger was het een goed draaiend bedrijf. Van mij krijgen ze geen bestellingen meer.
Als je in gelijk gesteld wordt, krijg je dat bedrag terug.Een volgende mogelijkheid zou zijn om de Geschillencommissie te benaderen maar zij berekenen ook kosten van 25,- tot 125 euro