We hebben bij een badkamerwinkel (naam nog niet relevant omdat ik de verkoper de kans wil geven het op te lossen) een tweetal meubels gekocht. Aangezien de kleur (zwart eiken fineer, niet massief) die we wilden niet in de showroom stond hebben we de kastjes dus niet in die kleur gezien.
Nu zijn de kastjes binnen gekomen en blijkt dat ze bijzonder lelijk zijn afgewerkt. De verkoper gaf al aan dat de kastjes handwerk zijn (geen maatwerk, zijn standaard catalogus-kastjes) en dat je daarom altijd wel iets ziet. Maar wij vinden dit wel erg lelijk gemaakt. Het zouden strakke kastjes moeten zijn, maar het lijken nu wel jaren '50 vintagekastjes.
Ter vergelijk een foto van een van onze keukendeurtjes. Onze keuken is door een interieurbouwer op maat gemaakt, dus ook handwerk. Zo kan het dus ook.
De verkoper geeft nu aan dat je altijd een randje ziet bij donkere kleuren, maar het eerste het beste kastje van de Jysk of de Gamma ziet er 10x strakker uit. De badkamerwinkel heeft nu een serviceclaim ingelegd bij de leverancier.
Wat zijn mijn rechten nu? Heb ik dit te accepteren als de leverancier aangeeft dat dit normaal is? Dit is ons in de winkel niet opgevallen, maar zoals gezegd hebben we deze kleur ook niet gezien (wel andere donkere kleuren). Als we dit hadden geweten hadden we deze kastjes nooit gekocht.
Zeer slecht afgewerkte kastjes, wat zijn mijn rechten?
Re: Zeer slecht afgewerkte kastjes, wat zijn mijn rechten?
Afwerking ziet slordig uit.
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering om te vragen wat de mogelijkheden zijn. Eventueel kan je ook bij www.juridischloket.nl terecht. Al zal ik niet een rechtzaak starten, de kosten is vermoedelijk hoger dan de opbrengst. Al is dit natuurlijk je eigen keuze.
Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering om te vragen wat de mogelijkheden zijn. Eventueel kan je ook bij www.juridischloket.nl terecht. Al zal ik niet een rechtzaak starten, de kosten is vermoedelijk hoger dan de opbrengst. Al is dit natuurlijk je eigen keuze.
Re: Zeer slecht afgewerkte kastjes, wat zijn mijn rechten?
Het lijkt wel of de randjes met de hand geschuurd zijn.
Mogelijk om een probleempje weg te werken…
Is de winkel een cbw erkende winkel ? Dan kan je een onafhankelijke geschillencommissie inschakelen.
Mogelijk om een probleempje weg te werken…
Is de winkel een cbw erkende winkel ? Dan kan je een onafhankelijke geschillencommissie inschakelen.
Re: Zeer slecht afgewerkte kastjes, wat zijn mijn rechten?
Randen zien er niet uit. Geen genoegen mee nemen.
-
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22
Re: Zeer slecht afgewerkte kastjes, wat zijn mijn rechten?
Misschien gewoon even wachten waar de winkel + de leverancier mee komen? Het ziet er zo inderdaad meer uit als iets van IKEA ofzo... Misschien een gekke vraag, maar kan je het niet gewoon terugbrengen?
Re: Zeer slecht afgewerkte kastjes, wat zijn mijn rechten?
De randen zijn afgeplakt met een pvc kantband.
Deze heeft niet de kleur door en door.
En ja, door de afwerking met een kantenfrees word het een klein beetje schuin. Dit hoort zo! Wil niet zeggen dat iedereen het mooi vind. Omdat jullie hiervan vòòr de levering niet van op de hoogte waren, zou ik zeggen.... Terug brengen/sturen.
De maker had moeten zien dat de kleur niet door en door was. En dan gebruik je de band niet! Slecht!
Deze heeft niet de kleur door en door.
En ja, door de afwerking met een kantenfrees word het een klein beetje schuin. Dit hoort zo! Wil niet zeggen dat iedereen het mooi vind. Omdat jullie hiervan vòòr de levering niet van op de hoogte waren, zou ik zeggen.... Terug brengen/sturen.
De maker had moeten zien dat de kleur niet door en door was. En dan gebruik je de band niet! Slecht!