LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zeer slechte ervaring met Beter Bed
Zeer slechte ervaring met Beter Bed
Ik week 31 hebben wij een elektrische boxspring besteld bij Beter Bed ter waarde van 2.600 euro. Ons werd verteld dat het bed in week 37 bezorgd zou worden. Ze konden niet de exacte datum geven, maar het zou zeker week 37 worden omdat ze het in de computer konden zien.
Ik week 36 kregen wij een telefoontje. “Door een fout in onze systeem wordt u bed in week 41 bezorgd” en we hadden twee optie “Annuleren en toch 30% betalen of wachten”. Dus gingen we wachten.
In week 41 werd het bed bezorgd. Echter met de verkeerde nachtkasjes. “Oh, ja dat gebeurt vaker, u krijgt binnen 2 weken een andere” werd ons verteld door Beter Bed. Een week later kregen we een briefje dat het nachtkastje in week 43 bezorgd zou worden. Vrijdag 24 oktober en 1 dag ervoor konden we de bezorgtijd op internet zien.
Donderdag 23 oktober werd aangegeven dat ze vrijdag na 08:30 de nachtkastjes zouden bezorgen. Echter om 14:00 waren ze er nog steeds niet. Na dat ik het hoofdkantoor had gebeld, werd ons verteld “Oh, ja ze zijn zeker vergeten langs te komen, helaas komt het wel eens voor” en wederom gaven ze ons twee keuzes “Annuleren en toch 30% betalen of wachten”. De nieuwe leverdatum is week 48!
Ondertussen is het elektronische mechanisme kapot, het bed is maar 2 weken oud! Beter Bed geeft aan dat het inderdaad onder garantie valt. Ze kunnen het bed komen ophalen en vervangen. Echter wij moeten dan 6 tot 8 weken zonder bed zitten en aangezien de kerstvakantie eraan komt, krijgen we waarschijnlijk ons bed pas in de tweede week van januari terug!
Dus als je een bed bij Beter Bed wil bestellen, wees gewaarschuwd! Ze zijn erg vriendelijk in de winkels, beloven veel dingen die ze niet na komen. Echter zodra je handtekening op het contract staat, kunnen ze maar 1 ding! Verwijzen na hun algemene voorwaarden!
Ik week 36 kregen wij een telefoontje. “Door een fout in onze systeem wordt u bed in week 41 bezorgd” en we hadden twee optie “Annuleren en toch 30% betalen of wachten”. Dus gingen we wachten.
In week 41 werd het bed bezorgd. Echter met de verkeerde nachtkasjes. “Oh, ja dat gebeurt vaker, u krijgt binnen 2 weken een andere” werd ons verteld door Beter Bed. Een week later kregen we een briefje dat het nachtkastje in week 43 bezorgd zou worden. Vrijdag 24 oktober en 1 dag ervoor konden we de bezorgtijd op internet zien.
Donderdag 23 oktober werd aangegeven dat ze vrijdag na 08:30 de nachtkastjes zouden bezorgen. Echter om 14:00 waren ze er nog steeds niet. Na dat ik het hoofdkantoor had gebeld, werd ons verteld “Oh, ja ze zijn zeker vergeten langs te komen, helaas komt het wel eens voor” en wederom gaven ze ons twee keuzes “Annuleren en toch 30% betalen of wachten”. De nieuwe leverdatum is week 48!
Ondertussen is het elektronische mechanisme kapot, het bed is maar 2 weken oud! Beter Bed geeft aan dat het inderdaad onder garantie valt. Ze kunnen het bed komen ophalen en vervangen. Echter wij moeten dan 6 tot 8 weken zonder bed zitten en aangezien de kerstvakantie eraan komt, krijgen we waarschijnlijk ons bed pas in de tweede week van januari terug!
Dus als je een bed bij Beter Bed wil bestellen, wees gewaarschuwd! Ze zijn erg vriendelijk in de winkels, beloven veel dingen die ze niet na komen. Echter zodra je handtekening op het contract staat, kunnen ze maar 1 ding! Verwijzen na hun algemene voorwaarden!
Re: Zeer slechte ervaring met Beter Bed
als je die voorwaarden leest, zie je dat zodra de vermoedelijke levertijd met 1 maand verstreken is, dat je dan de koop kan ontbinden, zonder 30% annuleringskosten te betalen.
Je bed is defect, je hoeft wettelijk gezien GEEN genoegen te nemen met reparatie! Eis vervanging door nieuw, dan zit je ook niet 6 tot 8 weken zonder.
-Doe vanaf nu alles schriftelijk, dan heb je aantoonbaar bewijs
-Schrijf aangetekende brief, waarin je vervanging (en geen 6 tot 8 weken durende reparatie) wilt. Geef een termijn van 4 weken waarin eea dient opgelost te worden, en geef aan dat bij verstrijken van die termijn, je naar de geschillencommissie stapt.
Je bed is defect, je hoeft wettelijk gezien GEEN genoegen te nemen met reparatie! Eis vervanging door nieuw, dan zit je ook niet 6 tot 8 weken zonder.
-Doe vanaf nu alles schriftelijk, dan heb je aantoonbaar bewijs
-Schrijf aangetekende brief, waarin je vervanging (en geen 6 tot 8 weken durende reparatie) wilt. Geef een termijn van 4 weken waarin eea dient opgelost te worden, en geef aan dat bij verstrijken van die termijn, je naar de geschillencommissie stapt.
Re: Zeer slechte ervaring met Beter Bed
@16again
41-37 = 4 weken, dat was net te kort om het te kunnen annuleren.
De nachtkastjes zou ik kunnen annuleren, maar dan zit ik zonder nachtkastjes!
Tot heden doe ik alles per email, waarbij ontvangstbewijs en header bewaard worden en alles CC naar een derde email adres word gestuurd. Dit is veel goedkoper dan aangetekend.
Vervanging duurt ook 6 tot 8 weken, omdat Beter Bed niks op vooraad heeft en alles in het buitenland gemaakt moet worden.
Geschillencommissie gaat me veel geld kosten en kan maanden duren. Aangesloten zijn bij de Centrale Branchevereniging Wonen zegt helemaal niks, aangezien hun voorwaarden ook niet klantvriendelijk is.
41-37 = 4 weken, dat was net te kort om het te kunnen annuleren.
De nachtkastjes zou ik kunnen annuleren, maar dan zit ik zonder nachtkastjes!
Tot heden doe ik alles per email, waarbij ontvangstbewijs en header bewaard worden en alles CC naar een derde email adres word gestuurd. Dit is veel goedkoper dan aangetekend.
Vervanging duurt ook 6 tot 8 weken, omdat Beter Bed niks op vooraad heeft en alles in het buitenland gemaakt moet worden.
Geschillencommissie gaat me veel geld kosten en kan maanden duren. Aangesloten zijn bij de Centrale Branchevereniging Wonen zegt helemaal niks, aangezien hun voorwaarden ook niet klantvriendelijk is.
Re: Zeer slechte ervaring met Beter Bed
Uit je eerste bericht las ik tussen de regels door dat beter bed service probeert af te houden, door je tijdens reparatie 6 tot 8 weken zonder bed te laten zitten. Dat soort praktijken kun je te slim af zijn door vervanging te eisen.
Bij vervanging moet je weliswaar ook wachten op je nieuwe bed, maar dan zit je in de tussentijd tenminste niet zonder!!
De geschillencommissie kost maximaal 125 euro (als de aankoop duurder was dan 1500 euro). Dit bedrag krijg je echter terug als je in het gelijk wordt gesteld. Beter bed moet veel meer betalen aan de commissie als je in het gelijk gesteld wordt, daarom alleen al kan laten doorschemeren dat je naar die commissie stapt deuren openen naar nieuwe oplossingen.....
Bij vervanging moet je weliswaar ook wachten op je nieuwe bed, maar dan zit je in de tussentijd tenminste niet zonder!!
De geschillencommissie kost maximaal 125 euro (als de aankoop duurder was dan 1500 euro). Dit bedrag krijg je echter terug als je in het gelijk wordt gesteld. Beter bed moet veel meer betalen aan de commissie als je in het gelijk gesteld wordt, daarom alleen al kan laten doorschemeren dat je naar die commissie stapt deuren openen naar nieuwe oplossingen.....
Re: Zeer slechte ervaring met Beter Bed
@16again
Het is een beetjes jammer dat ik 125 euro moet betalen voor een fout van de leverancier. Jammer dat de geschillencommissie zo werkt.
Bedankt voor je advies. Ik ga het volgen en zal de resultaat hier posten.
Het is een beetjes jammer dat ik 125 euro moet betalen voor een fout van de leverancier. Jammer dat de geschillencommissie zo werkt.
Bedankt voor je advies. Ik ga het volgen en zal de resultaat hier posten.
Re: Zeer slechte ervaring met Beter Bed
Ik heb beterbed een boze brief gestuurd en verwezen naar de voorwaarden van CBW.
Ze belde mij terug dat ik uiterlijk in week 45 mijn nachtkastjes kon verwachten. We leven nu ik week 45 en ze zouden vandaag bezorgd worden. Echter vandaag krijg ik een briefje dat de bezorging niet kan doorgaan en nu is verplaatst naar vrijdag 14 november!
Dus voor niets een vrije dag opgenomen!
Ze belde mij terug dat ik uiterlijk in week 45 mijn nachtkastjes kon verwachten. We leven nu ik week 45 en ze zouden vandaag bezorgd worden. Echter vandaag krijg ik een briefje dat de bezorging niet kan doorgaan en nu is verplaatst naar vrijdag 14 november!
Dus voor niets een vrije dag opgenomen!
Re: Zeer slechte ervaring met Beter Bed
LET OP! De Pocketline 700 Standaard is 19cm en geen 24cm dik!
De Pocketline 700 Standaard kan maximaal een gewicht aan van 60kg en niet 85kg, zoals ze vertellen bij de winkels!
Dus als je zwaarder bent dan 60kg zal de matras inzakken!
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=3877132
De Pocketline 700 Standaard kan maximaal een gewicht aan van 60kg en niet 85kg, zoals ze vertellen bij de winkels!
Dus als je zwaarder bent dan 60kg zal de matras inzakken!
http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_ ... er=3877132
Re: Zeer slechte ervaring met Beter Bed
Als ik het goed lees is het item bij Kassa al van februari en is het probleem door Beter Bed onderkend en opgelost. [/quote]
Re: Zeer slechte ervaring met Beter Bed
Problem is tot heden niet opgelost, het productieprocess moet aangepast worden en dat is tot heden niet gebeurt!