LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Op 18 juni jl hebben mijn man en ik een nieuw bankstel en een eettafel gekocht bij Piet Klerkx. De levertijd zou tussen de 8 en 12 weken bedragen. Dit was voor ons van belang, omdat ik half oktober ben uitgerekend en ik niet hoogzwanger zonder bank en eettafel kon. (De oude ivm verhuizing verkocht). Al binnen een week ontvingen wij een mail dat er vertraging was en de eettafel pas eind september geleverd zou worden. De bank kon wel eerder geleverd worden. Balen, maar ok. De bank werd geleverd en tegen betaling in elkaar gezet. Helaas niet goed, want de twee delen schuiven uit elkaar. Hierover begin september contact opgenomen. Er zou een monteur gestuurd worden. Twee weken na dit telefoontje, ontvangen wij een mail dat de monteur in de week van 24 oktober langs zal komen (ruim 1,5 maand na mijn contact met Piet Klerkx dat wij met een bank zitten die bij de minste beweging uit elkaar schuift.) Aangegeven hier niet mee akkoord te gaan, ook gezien de vertraging van de eettafel en mijn persoonlijke situatie. Ze konden niets doen, werd mij verteld. Gevraagd of ik iemand kon spreken die wel iets kon betekenen, maar dit kon niet. Ik kon via de website een mail sturen. Dit gedaan. Dat is inmiddels 1,5 week geleden en tot mijn grote verbazing is het enige contact dat ik hierna heb gekregen een mail dat de eettafel nog meer vertraging heeft en ook pas eind oktober geleverd kan worden. Opnieuw gebeld en ze konden helaas weer niets betekenen, behalve het met een week onder voorbehoud naar voren schuiven, dus naar 17 oktober. Ze zouden me die dag nog mailen over de monteur die langs zou komen - of dit naar voren geplaatst kon worden.
Natuurlijk niets meer gehoord.
Op dit moment betekent dit dus dat we pas 4 maanden na de koop op zijn vroegst de eettafel hebben en een bank hebben waar we comfortabel op kunnen zitten. Vanuit Piet Klerkx geen enkele stap onze kant op en het is onmogelijk om iemand te vinden die wel mee kan denken. Ik zit nu met 38 weken zwangerschap en veel rugklachten aan een bistrotafeltje te eten en de kans is groot dat dit ook nog het geval zal zijn tijdens mijn kraamtijd.
We hebben expres ruim op tijd de koop gedaan om dit te voorkomen, maar het is ongelooflijk hoe Piet Klerkx met zijn clientèle omgaat en onbereikbaar is/niet reageert op klachten.
We zijn absoluut geen klagers en zoeken altijd naar mogelijkheden en oplossingen, maar bij Piet Klerkx is er geen doorkomen aan.
Wat hebben wij spijt van onze koop.
Natuurlijk niets meer gehoord.
Op dit moment betekent dit dus dat we pas 4 maanden na de koop op zijn vroegst de eettafel hebben en een bank hebben waar we comfortabel op kunnen zitten. Vanuit Piet Klerkx geen enkele stap onze kant op en het is onmogelijk om iemand te vinden die wel mee kan denken. Ik zit nu met 38 weken zwangerschap en veel rugklachten aan een bistrotafeltje te eten en de kans is groot dat dit ook nog het geval zal zijn tijdens mijn kraamtijd.
We hebben expres ruim op tijd de koop gedaan om dit te voorkomen, maar het is ongelooflijk hoe Piet Klerkx met zijn clientèle omgaat en onbereikbaar is/niet reageert op klachten.
We zijn absoluut geen klagers en zoeken altijd naar mogelijkheden en oplossingen, maar bij Piet Klerkx is er geen doorkomen aan.
Wat hebben wij spijt van onze koop.
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
@Cindy, haal bij de kringloop even een tafel met stoelen voor 100 euro. Dan zit je in ieder geval fatsoenlijk tot het nieuwe spul er is.
Als de winkel zoals in jouw geval niet mee wil werken zul je zelf een oplossing moeten vinden.
Als de winkel zoals in jouw geval niet mee wil werken zul je zelf een oplossing moeten vinden.
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
@riddert, ja, daar heb ik ook over nagedacht. Dat ga ik ook doen. Ik heb de klacht ook niet meer geschreven met het idee dat het op hele korte termijn opgelost gaat worden, maar meer omdat ik het gevoel had er wel iets mee te moeten.
Het liefst had ik het op kunnen lossen/kunnen bespreken met de winkel zelf, maar er komt geen reactie op een klacht, toezeggingen worden niet waargemaakt en je krijgt het idee dat je er totaal niet meer toe doet als client zijnde, zodra je de winkel uitloopt en de koop op papier getekend is. Dat vind ik het frustrerende. Dat zaken soms niet lopen om wat voor reden dan ook, daar kan ik begrip voor hebben, maar geen contact kunnen krijgen, geen reactie, geen enkel gevoel van meedenken krijgen.. ik heb dit nog niet eerder zo mee gemaakt.
Praktisch komen we er wel uit uiteindelijk.. maar wat een teleurstellende service van een winkel die zich verkoopt alsof service hoog in het vaandel staat.
Het liefst had ik het op kunnen lossen/kunnen bespreken met de winkel zelf, maar er komt geen reactie op een klacht, toezeggingen worden niet waargemaakt en je krijgt het idee dat je er totaal niet meer toe doet als client zijnde, zodra je de winkel uitloopt en de koop op papier getekend is. Dat vind ik het frustrerende. Dat zaken soms niet lopen om wat voor reden dan ook, daar kan ik begrip voor hebben, maar geen contact kunnen krijgen, geen reactie, geen enkel gevoel van meedenken krijgen.. ik heb dit nog niet eerder zo mee gemaakt.
Praktisch komen we er wel uit uiteindelijk.. maar wat een teleurstellende service van een winkel die zich verkoopt alsof service hoog in het vaandel staat.
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Zodra de levertijd met 1 maand verstreken is, kun je de koop kosteloos ontbinden.
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Daar los je het "probleem" van TS niet mee op:16again schreef:Zodra de levertijd met 1 maand verstreken is, kun je de koop kosteloos ontbinden.
"De levertijd zou tussen de 8 en 12 weken bedragen. Dit was voor ons van belang, omdat ik half oktober ben uitgerekend en ik niet hoogzwanger zonder bank en eettafel kon."
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Bedankt voor jullie berichten. 'Het probleem' lossen we inderdaad niet op, maar zoals ik al schreef, wilde ik het wel kenbaar maken. Enerzijds uit een gevoel van onmacht en onrechtvaardigheid en anderzijds om mogelijk andere potentiële klanten in ieder geval te waarschuwen om misschien twee keer na te denken voor je met deze winkel in zee gaat.
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Het probleem van uitlopende levertijden is niet een probleem van deze winkel alleen. Door de aantrekkende economie hebben veel meubelfabrieken moeite met het opschroeven van de productiecapaciteit. De afgelopen jaren hebben zij alleen maar moeten terugschalen.Cindy 79 schreef:Bedankt voor jullie berichten. 'Het probleem' lossen we inderdaad niet op, maar zoals ik al schreef, wilde ik het wel kenbaar maken. Enerzijds uit een gevoel van onmacht en onrechtvaardigheid en anderzijds om mogelijk andere potentiële klanten in ieder geval te waarschuwen om misschien twee keer na te denken voor je met deze winkel in zee gaat.
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Het simpele antwoord luidt: Je moet geen dingen beloven , die je niet waar kunt maken.crazyme schreef:Het probleem van uitlopende levertijden is niet een probleem van deze winkel alleen. Door de aantrekkende economie hebben veel meubelfabrieken moeite met het opschroeven van de productiecapaciteit. De afgelopen jaren hebben zij alleen maar moeten terugschalen.
Morgen wordt er gewoon weer 8...12 weken levertijd verkocht
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Wanneer je het negatief bekijkt misschien wel.16again schreef:Het simpele antwoord luidt: Je moet geen dingen beloven , die je niet waar kunt maken.crazyme schreef:Het probleem van uitlopende levertijden is niet een probleem van deze winkel alleen. Door de aantrekkende economie hebben veel meubelfabrieken moeite met het opschroeven van de productiecapaciteit. De afgelopen jaren hebben zij alleen maar moeten terugschalen.
Morgen wordt er gewoon weer 8...12 weken levertijd verkocht
Misschien geven ze nu wel langere levertijden af omdat ze weten dat die fabriek het (even) niet aankan.
Geen winkel zit te wachten op gezeur.
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Dat fabrikanten moeite hebben om de vraag bij te benen, is misschien te begrijpen, maar de winkel moet hier inderdaad een realistisch beeld over schetsen. Het zou kunnen dat ze de termijn hebben aangepast inmiddels, maar na het lezen van andere reacties over deze winkel lijkt het er helaas op dat ze standaard deze termijn noemen en cliënten standaard na een week een mail ontvangen dat er vertraging is. Mijne inziens erg toevallig.
Hiernaast gaat het me vooral om de service hieromtrent. Vertraging is een ding, onbereikbaar zijn en niet reageren een ander ding waar vooral mijn frustratie zit.
Hiernaast gaat het me vooral om de service hieromtrent. Vertraging is een ding, onbereikbaar zijn en niet reageren een ander ding waar vooral mijn frustratie zit.
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Dat is niet toevallig.
De fabriek krijgt de opdracht en plant de fabricage op basis van orderintake. Dan weten zij redelijk nauwkeurig wanneer geleverd wordt en koppelen zij dat terug. Wat vervolgens weer door de winkel wordt teruggekoppeld.
wat had piet klerkx moeten doen volgens u ? Hoe hadden ze wel iets voor u kunnen betekenen ?
De fabriek krijgt de opdracht en plant de fabricage op basis van orderintake. Dan weten zij redelijk nauwkeurig wanneer geleverd wordt en koppelen zij dat terug. Wat vervolgens weer door de winkel wordt teruggekoppeld.
wat had piet klerkx moeten doen volgens u ? Hoe hadden ze wel iets voor u kunnen betekenen ?
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
De winkel zit ook niet te wachten op "nee verkopen" , en klant (=omzet) de winkel uit te laten lopen.crazyme schreef:Geen winkel zit te wachten op gezeur.
Dus wordt er een onrealistische levertijd doorgegeven, en het gezeur wordt op de koop toe genomen.
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Jeetje, tegen zoveel doemdenken kan ik niet op.16again schreef:De winkel zit ook niet te wachten op "nee verkopen" , en klant (=omzet) de winkel uit te laten lopen.crazyme schreef:Geen winkel zit te wachten op gezeur.
Dus wordt er een onrealistische levertijd doorgegeven, en het gezeur wordt op de koop toe genomen.
Goed, toch een poging :
Wanneer de levertijd niet wordt gehaald kan de klant kosteloos ontbinden. Dat lijkt mij toch een redelijke consequentie wannneer winkels structureel de kluit belazeren zoals jij eigenlijk stelt ?
Maar ook dat kun je vast wel negatief uitleggen.
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Het enige wat ik als klant vraag, en dat lijkt mij niet onbehoorlijk, is een realistisch beeld schetsen. Als wij in de winkel op 18 juni aangeven hie belangrijk het voor ons is dat wij de bank en tafel binnen de beloofde termijn hebben en zij op dat moment dus eigenlijk al weten dat de beloofde 8-12 weken mogelijk niet haalbaar is, dit aangeven. Dan kunnen wij een bewuste keuze maken of we de koop dan willen laten plaatsvinden of niet.
En het als het dus niet lukt,zoals gebleken is, dat de klantenservice bereikbaar is. En de klant niet van het kastje naar de muur stuurt. Ik heb gebeld met de klantenservice. Zij adviseren mij een mail te sturen. Dit gedaan, inmiddels twee weken geleden, geen reactie. Weer gebeld vorige week. Ik zou die dag terug gemaild worden. Weer geen reactie. Dat is waar ik me zo boos over maak.
En het als het dus niet lukt,zoals gebleken is, dat de klantenservice bereikbaar is. En de klant niet van het kastje naar de muur stuurt. Ik heb gebeld met de klantenservice. Zij adviseren mij een mail te sturen. Dit gedaan, inmiddels twee weken geleden, geen reactie. Weer gebeld vorige week. Ik zou die dag terug gemaild worden. Weer geen reactie. Dat is waar ik me zo boos over maak.
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Voor dat ontbinden zit je wel eerst een maand te wachten, pas daarna kun je volgende koop met nieuwe levertijd sluiten. En een eventueel gedane aanbetaling heb je ook niet zomaar terug.crazyme schreef:Wanneer de levertijd niet wordt gehaald kan de klant kosteloos ontbinden. Dat lijkt mij toch een redelijke consequentie wannneer winkels structureel de kluit belazeren zoals jij eigenlijk stelt ?
Maar ook dat kun je vast wel negatief uitleggen.
Ik heb juist de indruk dat je handelswijze van woonwinkels altijd positief uitlegt... een positivisme dat TS voorlopig nog niet deelt
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Jeetje.. ik geloof niet dat ik zo negatief ben.
Ben juist altijd positief en heb altijd alle begrip.
Nogmaals, ik stoor me nu alleen aan de service en een koop ongedaan maken, zal best kunnen.
Maar daar heb ik nu niets meer aan. Ik verwacht deze bestelde tafel nu eerder te hebben dan nu eerst weer op zoek te gaan naar een nieuwe met een nieuwe levertijd. Dat is op dit moment redelijk lastig, gezien het feit dat ik redelijk op springen sta . Wat uiteindelijk zo veel belangrijker is dan een stomme tafel.
Ik wilde alleen mijn ongeloof ergens delen over hoe wordt omgegaan met klanten en dat een winkel die goed staat aangeschreven, niet bereikbaar blijkt voor klachten.
Dat heb ik gedaan. Ik ga me nu richten op al het moois dat er wel speelt en uiteindelijk hopelijk ook van de tafel
Ben juist altijd positief en heb altijd alle begrip.
Nogmaals, ik stoor me nu alleen aan de service en een koop ongedaan maken, zal best kunnen.
Maar daar heb ik nu niets meer aan. Ik verwacht deze bestelde tafel nu eerder te hebben dan nu eerst weer op zoek te gaan naar een nieuwe met een nieuwe levertijd. Dat is op dit moment redelijk lastig, gezien het feit dat ik redelijk op springen sta . Wat uiteindelijk zo veel belangrijker is dan een stomme tafel.
Ik wilde alleen mijn ongeloof ergens delen over hoe wordt omgegaan met klanten en dat een winkel die goed staat aangeschreven, niet bereikbaar blijkt voor klachten.
Dat heb ik gedaan. Ik ga me nu richten op al het moois dat er wel speelt en uiteindelijk hopelijk ook van de tafel
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Ik reageerde ook niet naar jou toe maar naar 16again. Ik lees geen negativisme in jouw berichten. Alleen een terechte klacht.Cindy 79 schreef:Jeetje.. ik geloof niet dat ik zo negatief ben.
Ben juist altijd positief en heb altijd alle begrip.
Gezien jouw persoonlijke situatie denk ik dat Piet Klerkx actie had moeten ondernemen.
Desnoods met een tijdelijke oplossing. En dat kunnen ze best.
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Daar ben ik het volledig mee eens. In het licht van de door jou geschetste omstandigheden is het (niet) acteren van Piet Klerkx ver onder de maat.crazyme schreef:Ik reageerde ook niet naar jou toe maar naar 16again. Ik lees geen negativisme in jouw berichten. Alleen een terechte klacht.Cindy 79 schreef:Jeetje.. ik geloof niet dat ik zo negatief ben.
Ben juist altijd positief en heb altijd alle begrip.
Gezien jouw persoonlijke situatie denk ik dat Piet Klerkx actie had moeten ondernemen.
Desnoods met een tijdelijke oplossing. En dat kunnen ze best.
Hoe dan ook: succes met de laatste loodjes van de zwangerschap, geniet ervan (of beter; van het hopelijk gezond kind met alles wat erbij hoort).
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Wat lief! Dank jullie wel! Dat zijn uiteindelijk de dingen die echt tellen! Ergens bijzonder om soms ook even bij stil te staan.. dat ik blijkbaar de tijd en energie heb om me druk te maken om een tafel.. en een service van een winkel..
Uiteindelijk zijn er zoveel belangrijkere zaken!
Het was ' fijn' om toch even mijn beklag te doen. En te kunnen delen met anderen. Nogmaals bedankt voor jullie meningen en meedenken!
En nog een klein dingetje... 'bezint eer ge begint' als je bij piet Klerkx over gaat tot de koop van meubels
Groetjes!
Uiteindelijk zijn er zoveel belangrijkere zaken!
Het was ' fijn' om toch even mijn beklag te doen. En te kunnen delen met anderen. Nogmaals bedankt voor jullie meningen en meedenken!
En nog een klein dingetje... 'bezint eer ge begint' als je bij piet Klerkx over gaat tot de koop van meubels
Groetjes!
Re: Zeer teleurstellende service Piet Klerkx
Het kan natuurlijk best zijn dat Piet Klerkx op moment van bestellen niet wist dat de genoemde levertijd niet haalbaar zou zijn. Maar verder vind ik de service van de xaak beneden de maat. Ze zullen toch wel ergens een showroommodel o.i.d hebben staan dat tijdelijk dienst zou kunnen doen?