LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zitbanken opstelling (verkeerd)

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
0621673393
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2009 17:32

zitbanken opstelling (verkeerd)

Ongelezen bericht door 0621673393 »

hallo,
Ik had een hoekbank besteld bij een meubelzaak. De opstelling die ik thuis kreeg was verkeerd! Ik heb heel duidelijk gezegt wanneer je op de bank zit, dat je links 3zits en dan hoek en rechts 2zits hebt. Zo staat het ook op het bestelformuleer.

En zij zeggen dat het wordt bekeken als je voor de bank staat. terwijl dat nooit was gezegt bij de bestelling. eerst zeiden ze dat de fout was van de fabriekant en dingen beloven van we komen die bank ophalen en dat inmiddels een nieuw is besteld. en nou zeggen ze dat wij verkeerd hebben besteld!!

Wie heeft ervaring mee. en uit welke stand wordt het bekeken? als je voor de bank staat of als je erop zit?

kan iemand misschien helpen (tips, advies...)
mvg

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: zitbanken opstelling (verkeerd)

Ongelezen bericht door dhc »

Geef even geen antwoord op je vraag, maar als je forumnaam verwijst naar je mobiele nummer....handig!

stofzuigertje

Re: zitbanken opstelling (verkeerd)

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De relaxbank die ik bestelde was met tekening dus duidelijk omdat het wel vaker fout gaat, naast mijn bestelling vaak buitenlanders in fabriek die nauwelijks of verkeerd lezen.

Dus tekenen is beter in dit geval.

Omdat niet geleverd is wat op papier staat mag U nieuwe eisen en deze kan als show model staan of tegen korting geleverd.

Soms bieden ze U deze aan en dan mag U beslissen.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: zitbanken opstelling (verkeerd)

Ongelezen bericht door jlthkoch »

0621673393 schreef: Wie heeft ervaring mee. en uit welke stand wordt het bekeken? als je voor de bank staat of als je erop zit?
Als je voor de bank staat. Je hebt dus de verkeerde bank besteld.

Als de winkelier je verkeerd heeft voorgelicht heb je nog kans een andere bank te eisen, anders heb je het jammer genoeg maar te accepteren.

(Als je werkelijk je mobiele nummer gebruikt als forumnaam is dit niet echt verstandig)

ChaWe
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 sep 2009 14:30

Re: zitbanken opstelling (verkeerd)

Ongelezen bericht door ChaWe »

Als je voor de bank staat, zo word het bekeken.

Wij hebben het zelf ook gehad dat ze hem in de verkeerde opstelling hadden geleverd, de man in de winkel had het verkeerd opgeschreven en konden alsnog de juiste opstelling krijgen.

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: zitbanken opstelling (verkeerd)

Ongelezen bericht door 16again »

Als je voor de bank staat, zo word het bekeken.
Ik denk niet dat dit kennis is, die je als algemeen bekend kan beschouwen.
De gemiddelde consument zit meer op de bank, dan dat ie ervoor staat, en zal dus een andere kijk op links en rechts hebben.

De winkel is in deze de professionele partij, bij de winkel ligt primair de verantwoordelijkheid om een niet voor meerderlei uitleg vatbare overeenkomst op te stellen.

Margaret de Zeeuw
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2009 13:02

Re: zitbanken opstelling (verkeerd)

Ongelezen bericht door Margaret de Zeeuw »

Heb hetzelfde meegemaakt.
In 1 winkel werd er op 2 manieren naar gekeken.
De een vanuit zitpositie en de ander vanuit de staanpositie van vorenaf gezien.
Dat geeft heerlijke verwarringen met wat er nu wel en niet op voorraad is en bij afleveren. Ondertussen zit jij als klant wel mooi met de ellende!

slaapadvies
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2008 18:00

Re: zitbanken opstelling (verkeerd)

Ongelezen bericht door slaapadvies »

Er is een ezelsbruggetje voor het bepalen van LINKS/RECHTS van de zitzoek.
Als je op de bank zit en de laungebank is links, dan heb je links! Rechts is in spiegelbeeld. Heel simpel en eenvoudig! En vakman meubelverkoper is dit goed bekend! Succes ermee.

Gesloten