LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amway

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
kuklos

Re: Amway

Ongelezen bericht door kuklos »

Beste antileugens, ik heb aangaande mlm ook geen sluitende definitie wanneer we iemand een expert mogen noemen.
Omdat asitwas zonodig moest melden dat op dit forum veel mensen rondlopen die geen expert zijn wilde ik van hem horen wanneer iemand dan wel een expert is.

Deelgenomen hebben aan een mlm programma als distributeur is voor mij in elk geval niet afdoende, of beter gezegd, mensen die dat niet hebben gedaan kunnen ook een expert zijn.

antileugens

Ongelezen bericht door antileugens »

Daar ben ik het volledig mee eens. Ik heb nooit deelgenomen aan een MLM programma (maar ken veel mensen die dat wel doen, waaronder ook enkelen die er niks van brouwen) en ik ben dus benieuwd of ik volgens asitwas als expert gekwalificeerd ben.
Ik vind het in elk geval wel een interessant concept en heb er geen moeite mee. Wel zet ik vraagtekens bij een aantal MLM bedrijven, of om de ethiek, of om het product/het beloningsplan.

jan jansen============

Ongelezen bericht door jan jansen============ »

Ook jij hebt gelijk mbt Jan. Wie gaat hem melden?
Laat maar eens zien dat je neutraal bent in deze én onafhankelijk, een perfecte kans zou ik zeggen.
Verras iedereen hier maar eens, je kent de weg.
M.a.w. ,meld jíj het maar.
Helaas weten we dat je dit toch niet gaat doen, omdat je het allang best vind weer een fanatieke medestander te hebben hier.
Het zou overigens wel erg tegenstrijdig zijn als je hier niets mee doet, ik heb je hier vaak genoeg gehoord over diezelfde gedragsregels.

Geband zijn en dan verschijnen onder een andere nick is wel degelijk een schending van de gedragsregels, dus ook een taak voor de moderators hier wat aan te doen.

Ik zal hier verder proberen ontopic te reageren, tenzij posts hier om een reactie vragen.

Ik ben in ieder geval benieuwd.

antileugens

Zo, gebeurd. Wel grappig dat je met je post zelf in overtreding bent. Je insinueert namelijk van alles, zelf dat asitwas een medestander van me is en ik zou haast geneigd zijn je dat kwalijk te nemen zij het niet dat je iemand die zó beperkt is in zijn gedachtengangen zoiets niet echt kwalijk KUNT nemen.
Toch wel grappig om iemand met het vingertje te zien wijzen die dat vingertje net zo goed op zichzelf kan wijzen. Maar ach, je weet niet beter.

Heb je overigens nog wat zinnigs en inhoudelijks te melden of staat je beperking dat niet toe. Ik vind je namelijk bar weinig toegevoegde waarde op dit forum hebben. Net nu er een paar mensen komen (tegenstanders) die wel wat toe te voegen hebben, kom jij wel met je kattegejank. Je zegt dan wel dat je on-topic wilt blijven maar tot nu toe zijn dat enkel woorden.

asitwas

Ongelezen bericht door asitwas »

snap echt wel waarom er zo op asitwas gereageerd word. Hoewel het duidelijk is wie hij is, is de ware reden de gebruikelijke: Om te zorgen dat een discussie die niet de goede kant opgaat een andere kant op gaat.
That's it.

Beetje simpel om te denken dat men, wanneer men echt wil, niet terug kan komen op dit forum, wanneer men maar ook wil...
En wie denkt dat ik niet zo bijdehand zou kunnen zijn om wél te kunnen verbloemen wie-wie is..., dan ben je een EI.
(Oei..., daar is ooit eens iemand voor verbannen!!!)
Zo, gebeurd.
Vreemd dat je zwicht onder druk, antileugens. Je bent nóg steeds een "deskundige" op mlm gebied in mijn ogen, door je gebruik van gezond verstand.
Maar mijn respect ben je kwijt.

Too bad. (next nick, misschien??

As It Was

antileugens

Je hebt je gewoon aan de regels te houden. Misschien kun je een verzoek indienen en de moderator vragen de ban op te heffen. Maar als jij hier gaat kloten, doen een aantal andere, veel ergere overtreders het ook (als dat al niet het geval is, maar tot op heden hebben ze zich ingehouden. Als degenen van wie ik vermoed dat ze onder een andere nick eerder verbannen zijn inderdaad degenen zijn die ik denk dat het zijn, kunnen ze zich toch niet inhouden).

En als ik je respect verlies omdat ik iedereen op dezelfde manier behandel, dan is dat maar zo. Of jij vind dat dat inhoud dat ik onder druk bezwijk interesseert me in feite niet.

asitwas

@ Antileugens

Ben ik verbaasd?
Nee.
Toch weet je aardig wat van mlm. :lol:

En mijn naam mogen jullie zelf kiezen.
Zelfs mensen die mij bedreigen.

Maar..., die weten meestal wel dat het zoutzuur, de pepperspray, camera's, klaar staan..., net als de F16's, Abrahams, .50.'s, etc.... :roll:
Heb er even een extra smiley tegenaan gegooid. Dat wordt hier wel gewaardeerd, begrijp ik.

Er is hier zelden betoogd tegen mlm met doordachte argumenten.
Verder dan: "De bovenste verdient het meest", komt men meestal niet.

Een prettige avond samen.
Wij moeten weg. We gaan voor "goud" vanavond. Geen mlm. :wink:

kuklos

Nog steeds hebben we van asitwas geen antwoord op wanneer iemand nu een expert is.

jan jansen============

Heb je overigens nog wat zinnigs en inhoudelijks te melden of staat je beperking dat niet toe. Ik vind je namelijk bar weinig
toegevoegde waarde op dit forum hebben. Net nu er een paar mensen komen (tegenstanders) die wel wat toe te voegen hebben, kom jij wel met je kattegejank.
Je zegt dan wel dat je on-topic wilt blijven maar tot nu toe zijn dat enkel woorden.
Kijk maar eens in mijn geschiedenis, je zult zien dat het op een aantal discussies met sbi na, gewoon ontopic is.
Dus eerst kijken, dan roepen...

Dit is het Amway topic, hier heb ik in het verleden vragen over gesteld en heb daar gewoon antwoorden op gekregen.
Mijn kennis ligt met name bij win ltd, waar ik ervaring mee heb, daar heb ik altijd ter zake en dus ontopic gepost.

Dat ik hier nu een paar keer offtopic gepost heb, komt voort uit het feit dat ik de bui alweer zag hangen met dhr jve.

Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben over je melding naar de moderators en neem hiebij mijn veronderstelling terug
dat sbi/aiw/jve en jij 2 handen op een buik zouden zijn, je trekt inderdaad 1 lijn en bent dus in ieder geval consequent.

Verder heb ik gisteren ook een verzoek tot een ban neergelegd bij de moderators, dit direct nadat ik zag dat
ie weer terug was onder een andere nick nog voordat ik hier gepost had.
Vandaag heb ik nog een 2e mail gestuurd om een en ander toe te lichten.
Het moet me overigens wel van het hart dat het normaal gesproken niet mijn ding is, aan te kloppen bij de moderators.
Ik vind het altijd een soort klikspaan verhaal, maar lettende op de achtergrond van sbi maak ik dus een uitzondering.

Hopelijk draagt jouw mail een extra steentje bij, ik denk dat niemand hier gebaat is bij een terugkeer van sbi.
Iedereen heeft wel eens een felle discussie met een ander op dit forum, sbi of hoe je hem ook noemen wil heeft echt met iedereen
overhoop gelegen destijds, hetgeen er zeker aan heeft bijgedragen dat hij verwijderd is.

Overigens ben ik zelf van menig dat ik wel degelijk van waarde ben geweest op dit forum, maar ben het wel met je eens
dat de laatste offtopic posts niet veel bijdragen buiten het hopelijk verwijderen van sbi/jve/aiw.

Verder ben ik hier het laatste jaar te weinig om een gefundeerde mening over de lopende topics
te vormen, dan zal ik me echt even moeten inlezen.
ik heb overigens zelden mijn mening gegeven over zaken waar ik geen/onvoldoende kennis over bezit.

Kijk terug in de tijdslijn en je zult zien dat ik hier weinig kom, ben niet van plan om dit nu te gaan veranderen.
Ik hou voornamelijk winltd in de gaten, gelukkig zit daar flink de klad in.

antileugens

Prima, dan gaan we nou weer verder met waar dit forum voor bedoeld is. Het is geen probleem dat de emoties soms wat hoog oplopen; meestal is een nachtje slapen voldoende. Dat adviseer ik overigens ook iedereen die naar een presentatie van een MLM bedrijf is geweest; laat het eerst even bezinken en neem dan je beslissing. Maar zorg dat het JOUW beslissing is: Als je je laat beinvloeden door anderen is MLM sowieso niks voor je (of dat nou positieve of negatieve invloed is).

kuklos

Sorry antileugens, maar die laatste opmerking is pure kul.
Mlm meetings zijn juist bedoeld om mensen te beinvloeden.

antileugens

Dat zeg ik toch: Laat je er niet door beinvloeden en slaap er een nachtje over voor je je beslissing neemt.

Misschien moet jij ook even een nachtje slapen voor je reageert?!

;-)

Overigens ben ik naar zat bijeenkomsten geweest waar dat NIET het geval was.

asitwas

Ik moet zeggen dat ik positief verrast ben over je melding naar de moderators en neem hiebij mijn veronderstelling terug
dat sbi/aiw/jve en jij 2 handen op een buik zouden zijn, je trekt inderdaad 1 lijn en bent dus in ieder geval consequent.
Misschien is hij wel zó consequent dat hij even kan laten zien waarom ene sobeit geblokkeerd werd.
Toevallig kén ik hem wel, en heb de discussies gevolgd. A.L. gaat een grote uitdaging aan..... maar dát gaat hij toch NIET doen...
Verder heb ik gisteren ook een verzoek tot een ban neergelegd bij de moderators, dit direct nadat ik zag dat
ie weer terug was onder een andere nick nog voordat ik hier gepost had.
Vandaag heb ik nog een 2e mail gestuurd om een en ander toe te lichten.
Zullen we even hier jouw reden van jouw ban be-discussieren?
En ook ik zal even een mail sturen op grond van welke postings de moderator mij zou moeten blokkeren.
Dat jullie sidderen bij de naam sobeit/jve/asitwas betekent slechts dat jullie benauwd zijn dat jullie leugens ontmaskerd worden.
Het moet me overigens wel van het hart dat het normaal gesproken niet mijn ding is, aan te kloppen bij de moderators.
Ik vind het altijd een soort klikspaan verhaal, maar lettende op de achtergrond van sbi maak ik dus een uitzondering.
Het is blijkbaar wél "jouw ding".
Hopelijk draagt jouw mail een extra steentje bij, ik denk dat niemand hier gebaat is bij een terugkeer van sbi.
Je dekt je in.
JIJ bent degene die totaal geen bijdragen levert over de vóór's en tegen's van mlm.
Iedereen heeft wel eens een felle discussie met een ander op dit forum, sbi of hoe je hem ook noemen wil heeft echt met iedereen
overhoop gelegen destijds, hetgeen er zeker aan heeft bijgedragen dat hij verwijderd is.
Heb dat eens even doorgespit. Kun jij ook doen.
In de periode van sobeit waren voor en tegenstanders. De discussies werden netjes gevoerd... totdat ene mlmangel, Jor, jj, Maarschalk en econometrist regelrechte verzinsels gingen verkondigen en vervolgens door moest door vóórstanders bewezen worden dat het verzinsels waren.

Ik ken de relatie van Jor met de moderators niet, maar al jaren, onder diverse nicks, voert hij hier de boventoon.

Een prettige avond,
As It Was

antileugens

Sorry, maar ik ken jou niet. Dus als je mij wel kent, ben je óf een stalker óf een helderziende.

asitwas

Dit is het Amway topic, hier heb ik in het verleden vragen over gesteld en heb daar gewoon antwoorden op gekregen.
Zullen we eens terugkijken wie jouw vragen, blijkbaar tot je tevredenheid, heeft beantwoord, JJ?
Mijn kennis ligt met name bij win ltd, waar ik ervaring mee heb, daar heb ik altijd ter zake en dus ontopic gepost.
En het simpele feit dat je spoken ziet... is genoeg om hier op het Amwaydeel zélf te komen spoken? Volkomen off topic?

Hoe gaat het trouwens met (on topic)de restricties die in Engeland zijn opgelegd aan Amway... en daardoor ook aan alle mlm?
Of is die materies te hoog gegrepen, misschien?

Hoogachtend, As It Was.

asitwas

Sorry, maar ik ken jou niet. Dus als je mij wel kent, ben je óf een stalker óf een helderziende.
Wie beweert dat jij mij kent... is een "suffie"...., of riskeer ik nu een ban?

Jij bent hier ook al een behoorlijk lange tijd vertegenwoordigd, dus je bent bekend.
Wij hadden altijd respect voor je bijdrages, maar ik had niet verwacht dat je je zou laten verleiden door de woorden:
"Je durft tóch niet"....
Jammer.

Goed uitgelegd waarom ik zei dat ik je "kende"?
Of vind je dit ook een reden weer een ban aan te vragen?
Mensen uitsluiten is er "in" tegenwoordig....

Ik merk dinsdag wel of het jullie inderdaad gelukt is. Wij gaan morgen in elk geval naar de camping voor een paar dagen. Erg burgerlijk, ik weet het.

Hoogachtend, AIW

jan jansen============

Zullen we even hier jouw reden van jouw ban be-discussieren?
Dat is al uitgebreid gebeurd destijds, op mijn eigen initiatief.
Ik heb daar uitgebreid het boetekleed voor aangetrokken.
En ook ik zal even een mail sturen op grond van welke postings de moderator mij zou moeten blokkeren.
Gaat niet om de inhoud van postings, maar over het posten onder een nieuwe nick terwijl je gewoon een ban hebt op dit forum.
Maar reageer vooral verder en ga vooral door met het bevestigen van hetgeen wij allang weten.
Dat jullie sidderen bij de naam sobeit/jve/asitwas betekent slechts dat jullie benauwd zijn dat jullie leugens ontmaskerd worden.
Man man man, je moet wel heel wat te compenseren hebben als je zo aan het raaskallen bent.
En welke leugens heb je het over SBI? Voorbeelden?
De discussies werden netjes gevoerd...
Kom op Jan, dat ging erg vaak fout van beide kanten, jij onderscheidde je echter door met iedereen in de clinch te raken.

otdat ene mlmangel, Jor, jj, Maarschalk en econometrist regelrechte verzinsels gingen verkondigen

Voorbeelden graag....doe alleen maar van mijn ''verzinsels'' ,scheelt je pluiswerk.
Je zult er niet 1 vinden.
Zullen we eens terugkijken wie jouw vragen, blijkbaar tot je tevredenheid, heeft beantwoord, JJ?
Daar wil ik best antwoord op geven SBI, dat was jij, maar daar gaat het hier dus helemaal niet om, bovendien valt dat echt in het niet bij al die postings met een sesamstraatgehalte van jouw hand.
Ik merk dinsdag wel of het jullie inderdaad gelukt is.
Als de moderators hun werk goed doen zien we jou hier niet meer terug en aangezien je de intelligentie ontbeert om jezelf een andere schrijfstijl aan te meten zul je een volgende keer gewoon wéér door de mand vallen.
En het simpele feit dat je spoken ziet..
Ik denk dat dat wel meevalt Jan.

Nou Janneman, oogjes dicht en snaveltjes toe...en vooral van jezelf blijven denken dat je helemaal het einde bent, dan komt het vat allemaal goed...dream on.

antileugens

Tja, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat, door toch maar weer op asitwas te reageren, de discussie weer heerlijk aan het afdwalen is.

Je wilt een ban voor Jan maar je blijft reageren. :evil:

kuklos

Voor asitwas:

Wanneer is iemand een expert? Jij hebt hier gesteld dat hier heel veel mensen rondlopen die geen expert zijn in mlm. Wanneer is iemand dan een expert in mlm, we hebben ondanks jouw herhaaldelijke terugkeer op dit forum daar nog steeds geen antwoord op mogen ontvangen.

jor

Ongelezen bericht door jor »

asitwas.........
....
In de periode van sobeit waren voor en tegenstanders. De discussies werden netjes gevoerd.
Ik mag toch aannemen dat je dit zelf niet geloofd, anders deze link even naar de taal en scheldpartijen die hier gevoerd werden.

http://www.angelfire.com/planet/mlmpage/sobeit.html

Verder ben ik het wel antileugens eens, reageer er niet meer op en het stopt vanzelf weer.

Gesloten