Dat is aantrekkelijk ja. Voor de verkoper, en dan nog in het bijzonder degene die aan de verkoop helemaal niets bijdraagt. Maar wat schiet de klant er mee op? Die z'n koopprijs wordt verhoogd met de provisie aan iemand die helemaal niets bijdraagt aan de totstandkoming van de verkoop. Niet in handelen, niet in investeren ten gunste van de onderneming, en al helemaal niet in efficiency. Helemaal niks. En als de klant er niks aan heeft, wat kan de mlm-constructie dan toevoegen aan het bedrijf? En als de toegevoegde waarde aan het bedrijf nihil is, wat voegt mlm dan toe aan de marketing?Een atractief gedeelte van MLM is juist dat je een zomin mogelijke voorraad kunt hebben om wat te verdienen. Bij MLM is het nl. niet noodzakelijk om alleen maar te verkopen. Zoals bekend mag je met MLM ook andere mensen werven het zelfde te doen als jij en je krijgt daarover betaald.
Af en toe klik ik op een link die hier genoemd wordt naar een mlm-onderneming. Die geven in het algemeen goed aan hoe de vork in de steel zit. Het produkt waar het om gaat wordt niet aangeboden, maar juist gevraagd. Het gaat er niet om dat ze iets te koop hebben, ze hebben de mensen nodig. Jouw portemonnee dus, en dan bedoel ik niet om er wat bij te stoppen. Je mag al blij zijn als op de sites de produkten die verkocht worden überhaupt genoemd worden. Hoofdzakelijk links over hoe goed het gaat en hoe je het zelf ook kan gaan doen. Ze vergeten alleen toe te lichten WAT je nou eigenlijk moet gaan doen.