[Commerciële link verwijderd door de Moderator]
De produkten mogen (nog niet) in Nederland verkocht worden. Dus Nederlandse consument maak je geen zorgen.
Bij lifeplus koop je een van hun produkten voor EUR 65.00. Dat produkt verbruik je in 1 maand. Je kunt het produkt aanbevelen bij een kennis en als je dat doet vult hij/zij een formulier in waarop het nummer van degene die het produkt aanbeveelt wordt vermeld. Degene die het produkt aanbeveelt krijgt een deel van de winst. Beveelt die persoon die het produkt heeft gekocht het produkt weer aan bij een ander dan krijgt ook degene die aan de top staat een deel van de winst. Een soort piramidestructuur dus. Mijn broer noemt dit multi level marketing.
Toen ik hem vroeg wat er dan verkocht wordt kwam hij met een verhaal dat het gaat om gezondheidsprodukten die zo baanbrekend zijn dat ze worden geboycot door de farmacie omdat er dan straks geen brood meer op plank is voor de farmacie en doktoren.
Produkt 1 die hij koopt en aanbeveelt bij anderen: een soort extract van gletsjerwater. Doordat gletsjerwater hoog in de bergen langs rotsen loopt , zitten er mineralen in die in normaal drinkwater niet zitten. Het extract van die mineralen wordt uit het gletsjerwater gehaald en verkocht in tabletvorm
Produkt 2 die hij koopt een aanbeveelt bij anderen: in druiven schijnt een soort stof te zitten die het verouderingsproces sterk vertraagd.
![Rolling Eyes :roll:](./../images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Mijn theorie: De daadwerkelijke produktie en distributiekosten zijn minimaal (zeg EUR 15,00) De overige EUR 50,00 is de inzet van een piramidespel. Multi level marketing is volgens mij gewoon een piramidespel waarbij er sprake is van een (goedkoop) produkt en een piramidedeel.
Mijn vragen: Hebben jullie wel een gehoord van lifeplus? Wat vinden jullie van mijn theorie? Werken andere vormen van multi level marketing ook zo?
Groetjes.
Noorderling