LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lifeplus

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Lifeplus

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Wat is dit toch een fantastisch forum. Ik leer veel nieuwe dingen. Mijn schoonzus (woonachtig in Duitsland) is begonnen met het verkopen van life plus produkten.

[Commerciële link verwijderd door de Moderator]

De produkten mogen (nog niet) in Nederland verkocht worden. Dus Nederlandse consument maak je geen zorgen.

Bij lifeplus koop je een van hun produkten voor EUR 65.00. Dat produkt verbruik je in 1 maand. Je kunt het produkt aanbevelen bij een kennis en als je dat doet vult hij/zij een formulier in waarop het nummer van degene die het produkt aanbeveelt wordt vermeld. Degene die het produkt aanbeveelt krijgt een deel van de winst. Beveelt die persoon die het produkt heeft gekocht het produkt weer aan bij een ander dan krijgt ook degene die aan de top staat een deel van de winst. Een soort piramidestructuur dus. Mijn broer noemt dit multi level marketing.

Toen ik hem vroeg wat er dan verkocht wordt kwam hij met een verhaal dat het gaat om gezondheidsprodukten die zo baanbrekend zijn dat ze worden geboycot door de farmacie omdat er dan straks geen brood meer op plank is voor de farmacie en doktoren.

Produkt 1 die hij koopt en aanbeveelt bij anderen: een soort extract van gletsjerwater. Doordat gletsjerwater hoog in de bergen langs rotsen loopt , zitten er mineralen in die in normaal drinkwater niet zitten. Het extract van die mineralen wordt uit het gletsjerwater gehaald en verkocht in tabletvorm

Produkt 2 die hij koopt een aanbeveelt bij anderen: in druiven schijnt een soort stof te zitten die het verouderingsproces sterk vertraagd.
:roll: Het is een erg duur proces om deze stof uit druiven te halen. Deze stof wordt ook in tabletvorm verkocht

Mijn theorie: De daadwerkelijke produktie en distributiekosten zijn minimaal (zeg EUR 15,00) De overige EUR 50,00 is de inzet van een piramidespel. Multi level marketing is volgens mij gewoon een piramidespel waarbij er sprake is van een (goedkoop) produkt en een piramidedeel.

Mijn vragen: Hebben jullie wel een gehoord van lifeplus? Wat vinden jullie van mijn theorie? Werken andere vormen van multi level marketing ook zo?

Groetjes.

Noorderling
Laatst gewijzigd door Radar op 01 mei 2014 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

Bart1999

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Bart1999 »

Beste Noorderling,

[Offtopic uitingen verwijderd door de Moderator] Een artikel wat misschien antwoord op
jouw vraag geeft:

http://www.berrygelderblom.nl/modules.p ... cle&sid=27
Laatst gewijzigd door Radar op 28 apr 2014 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd


Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

Bedankt voor je reaktie Bart1999. Ik heb de artikelen doorgeleven en geconcludeerd dat MLM gewoon een louche piramidespel is verpakt in het jasje van een produkt wat tegen een prijs verkocht wordt die ver boven de kostprijs ligt van het produkt. In de prijs van het produkt is dan een produktdeel en een piramidedeel. Van het piramidedeel gaat de buit naar degenen die diegenen die boven in de piramide staan. Onderzoek op het internet heeft mij geleerd dat meerdere MLM bedrijven in de Verenigde Staten met succes aangeklaagd en veroordeeld zijn tot hoge schadevergoedingen aan degenen die gedupeerd zijn. Ook leuk om te lezen dat 98% slachtoffer is en slechts 2% verdiend aan het concept. Eens kijken wat mijn broertje (ahum) hier van vindt.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

Bedankt voor je reaktie Bart1999. Ik heb de artikelen doorgeleven en geconcludeerd dat MLM gewoon een louche piramidespel is verpakt in het jasje van een produkt wat tegen een prijs verkocht wordt die ver boven de kostprijs ligt van het produkt. In de prijs van het produkt is dan een produktdeel en een piramidedeel. Van het piramidedeel gaat de buit naar degenen die diegenen die boven in de piramide staan. Onderzoek op het internet heeft mij geleerd dat meerdere MLM bedrijven in de Verenigde Staten met succes aangeklaagd en veroordeeld zijn tot hoge schadevergoedingen aan degenen die gedupeerd zijn. Ook leuk om te lezen dat 98% slachtoffer is en slechts 2% verdiend aan het concept. Eens kijken wat mijn broertje (ahum) hier van vindt
.

Op dit forum zijn meerdere leads over MLM, met alle antwoorden over dit fenomeen die je je kunt indenken.
Een vraag en antwoord spelletje tussen de voor en tegenstanders van netwerk- of multilevelmarketing.
Ik kan zo gauw geen vraag of opmerking verzinnen die hier niet behandeld, uitgekauwd en uitgespuugd is.
De leads van Bart zijn vrij eenzijdig, probeer ook eens b.v.
w.w.w.relatiemarketing.org of bezoek een van de bewuste sites van de diverse bedrijven.
Klamp je niet vast aan de mening van een enkele negatieveling, er zijn er nog zoveel meer.
Bovendien geeft Bart nooit antwoord als hij zich in een hoek voelt gedreven, hij verlangt wel direct antwoord als hij dat nodig vind, maar is ook hierin eenzijdig.
Laatst gewijzigd door MicheLM op 03 okt 2004 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

Bij lifeplus koop je een van hun produkten voor EUR 65.00. Dat produkt verbruik je in 1 maand. Je kunt het produkt aanbevelen bij een kennis en als je dat doet vult hij/zij een formulier in waarop het nummer van degene die het produkt aanbeveelt wordt vermeld. Degene die het produkt aanbeveelt krijgt een deel van de winst. Beveelt die persoon die het produkt heeft gekocht het produkt weer aan bij een ander dan krijgt ook degene die aan de top staat een deel van de winst. Een soort piramidestructuur dus. Mijn broer noemt dit multi level marketing.
Nog even op je openingslead terug te komen.
Ik vind het wat algemeen gesteld, hoe kun je een (serieuze) reactie verwachten, als je geen volledige info geeft.
Ik lees niets over klanten, distributeurs, het marketingplan of hoe de producten worden verhandeld.
In MLM is het normaal dat minstens 70 % van het verkoopbedrag terug komt bij de distributeurs, maar daar zie ik ook niets over terug.
Ik heb het idee, dat je met een half oor naar je broer hebt geluisterd, alleen hebt onthouden wat je nodig vond, je eigen conclusie's hebt getrokken om vervolgens hier advies te komen vragen aan nieuwe negatievelingen,(want je weet dat je voornamelijk negatieve meningen hier zult vinden) op vragen die je waarschijnlijk ook aan je broer zou kunnen vragen of aan zijn "upline", die je waarschijnlijk graag van dienst zouden zijn.

Je houdt dus van de makkelijke weg en hebt geen zin om zelf wat research te gaan doen.

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

MicheLM: Je trekt zelf een aantal conclusies die nergens op slaan en bovendien ongegrond zijn. Natuurlijk heb ik wel onderzoek gedaan. De conclusie die ik (en vele anderen blijkbaar) is dat bij MLM het produkt zelf van ondergeschikt belang is. Het gaat bij MLM om het piramidedeel van het bedrag dat wordt neergeteld voor een produkt. Daarvan gaat 70% naar de distributeers volgens jou. Nou ik vindt dat pure oplichterij voor diegenen die het produkt wel kopen maar het vervolgens niet meer aan de straatstenen kwijtkunnen. Degene die hoog staat in de piramide is dan wel een stuk rijker, maar degenen die misleid zijn een stuk armer. Gaat het bij een normaal commercieel produkt om de marktwerking, bij MLM gaat het om manipulatie van onwetende mensen. Alleen de slimste en gewetenloze mensen worden er rijk van. Slecht voor de morele waarden in onze maatschappij bovendien.

Gast

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Gast »

De conclusie die ik (en vele anderen blijkbaar) is dat bij MLM het produkt zelf van ondergeschikt belang is. Het gaat bij MLM om het piramidedeel van het bedrag dat wordt neergeteld voor een produkt. Daarvan gaat 70% naar de distributeers volgens jou. Nou ik vindt dat pure oplichterij voor diegenen die het produkt wel kopen maar het vervolgens niet meer aan de straatstenen kwijtkunnen. Degene die hoog staat in de piramide is dan wel een stuk rijker, maar degenen die misleid zijn een stuk armer. Gaat het bij een normaal commercieel produkt om de marktwerking, bij MLM gaat het om manipulatie van onwetende mensen. Alleen de slimste en gewetenloze mensen worden er rijk van. Slecht voor de morele waarden in onze maatschappij bovendien.
Wederom moet ik vast stellen dat je niet hebt gelezen wat er staat, of uberhaupt maar de moeite hebt genomen er kennis van te nemen.
Zoals ik al eerder aangaf, heb je alleen datgene gelezen / onthouden wat voor jou belangrijk was.

Het is geen pyramide, ook geen deel ervan, wat het dan wel is mag je verder uizoeken in de andere leads, er is genoeg over geschreven.
Voor de rest weet je er niets van af, anders had je niet gesteld dat we de producten niet aan de straatstenen kwijt kunnen.
Ik stel voor, dat je zelf eens op een introductieavond gaat kijken, bij "om het even wat voor mlm. bedrijf" dan ook en stel daar je vragen.
Ik denk alleen dat je niet de moeite zult willen nemen, omdat het makkelijker is iets te veroordelen wat je niet kent.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

Vorig bericht was van mij, ik was vergeten in te loggen

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

MicheLM: Ik heb de moeite genomen om de door jou aangegeven website door te nemen. Een paar opmerkingen.

Bij de uitleg van wat MLM is worden bedrijven als Toyota genoemd die gebruik zouden maken van MLM. Dit is natuurlijk onzin en niet waar. Een Toyota dealer koopt geen 5 auto's van een andere dealer die op zij beurt ook weer 5 auto's heeft gekocht van een andere dealer, etc, etc.. De verkoopprijs van een Toyota zou op die manier uitkomen op zeg (als voorbeeld hoor) EUR 120.000,00.

De vergelijking van de hierarchische struktuur van een normaal commercieel bedrijf met de piramidevorming van een MLM bedrijf gaat totaal mank. Het is gewoon lachwekkend. Een commercieel bedrijf zal de organisatielevels zo beperkt mogelijk houden (platte organisatie) om de kostprijs van het produkt zo laag mogelijk te houden. Op die manier zijn ze meer concurerend. Een MLM'er zal het aantal levels zoveel mogelijk uitbreiden omdat dat meer winst oplevert.

Die levels (mensen die verderop in de piramide zitten) moeten natuurlijk betaald worden. Daarom is de kostprijs van het MLM produkt vele malen hoger dan de commerciele waarde van het produkt. Zeg dat bij een MLM produkt met een commerciele waarde van EUR 15,00 de verkoopprijs EUR 65,00 is. De EUR 50,00 die overblijft wordt verdeeld over diegenen die in de piramide zitten. Daarom is MLM ook een verkapte vorm van een piramidespel die verkocht wordt in het jasje van een goed? produkt alsof deze zalig makend is.

Dat verhaal van mijn broer dat lifeplus wordt geboycot door de gezondheidszorg omdat de gezondheidszorg in Nederland overbodig zou zijn als mensen Lifeplus produkten zouden gaan kopen is typisch een MLM verkooppraatje. Het is simpelweg niet waar. Lifeplus heeft geen licentie om de produkten in Nederland te verkopen simpelweg omdat ze die niet krijgen. Ook over de daadwerkelijke kosten van het produkt heeft hij de waarheid niet gesproken. Leuk om door je broer te worden voorgelogen. Een goed voorbeeld hoe makkelijk verdiend geld je normen en waardenstelsel aantast.

De oprichters van Lifeplus zijn schatrijk geworden van de produkten die zij verkopen. Waarom? Natuurlijk vanwege de MLM struktuur van hun bedrijf Zij hebben er echter maar gedeeltelijk belang bij dat het aantal levels zoveel mogelijk wordt uitgebreid. Als iemand bijvoorbeeld in het tweede level strandt (het produkt niet kunnen doorverkopen aan derden), dan hoeven zij (de opr(l)ichters van Lifeplus) alleen maar de provisie uit te betalen aan diegene die 1 level lager is. De winst voor hun is dan gigantisch. Eerlijk zakendoen, dacht het niet.

Gast

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Gast »

Dacht het wel ! Nou doe je mee ? Het is echt een hele goede piramide hoor 8)

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

Wist u dat de Koninklijke NUMICO (voorheen Nutricia) met ENRICH en REXALL, Colgate-Palm-olive met JAFRA, evenals Toyota, Gillette, Yves Rocher, The Body Shop en UNILEVER met cosmetica en andere grote bedrijven zoals IBM, MCI, Xerox, Sara Lee, AOL/Time Warner, Remington, Virgin en AT&T (een deel van) hun producten en diensten aan de man brengt d.m.v. Relatiemarketing . En waarom ook niet?
Dit stukje komt van relatiemarketing.org.
Wat is hier verkeerd aan noorderling, ze hebben het over een stukje van.
Je haalt twee dingen door elkaar, n.l. hoe ze zijn begonnen en hoe ze het nu doen.
In Nederland doen ze bij Toyota niet meer aan MLM, wie zegt, dat ze dit helemaal niet meer doen

Wederom zie ik dat je alleen ziet, wat je wilt zien.

Die levels (mensen die verderop in de piramide zitten) moeten natuurlijk betaald worden. Daarom is de kostprijs van het MLM produkt vele malen hoger dan de commerciele waarde van het produkt. Zeg dat bij een MLM produkt met een commerciele waarde van EUR 15,00 de verkoopprijs EUR 65,00 is. De EUR 50,00 die overblijft wordt verdeeld over diegenen die in de piramide zitten. Daarom is MLM ook een verkapte vorm van een piramidespel die verkocht wordt in het jasje van een goed? produkt alsof deze zalig makend is.
En ook verberg je jezelf achter verhaaltjes van anderen, geen enkel product is zaligmakend, net zo min is MLM een pyramide spel, en bovendien wordt iedereen graag betaald voor hun inspanningen.

Ook hier heb je alleen gezien wat je wilt zien.
Op die manier is het wat lastig discusiëren, let eens wat beter op, dan hoeven anderen niet jou keer op keer terecht te wijzen.

Noordeling63
Berichten: 61
Lid geworden op: 02 okt 2004 15:07

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Noordeling63 »

MicheLM: Je komt weer niet met argumenten. Verhaaltjes van anderen overnemen???. Hoe kom je erbij. Alles wat ik schrijf is uit eigen waarneming en onderzoek.

Anderen moeten mij keer op keer terechtwijzen??? Laat me niet lachen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

In jouw stukje staat dat Toyota (een deel van) hun produkten aan de man brengt met MLM. Dit is geschreven in de tegenwoordige tijd. Bewijs jij maar eens dat Toyota nog steeds doet aan multi level marketing.

Bart1999

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Bart1999 »

Beste Noorderling,

Je beschrijft je bedenkingen m.i. heel goed. Ga zo door!
Je hoort altijd weer als schertsargument: Toyota doet het,
IBM deed het, bij Philips zijn ze van plan om het te gaan
doen, in Japan gebeurt 80 procent van de handel via MLM...
Onzin met een verlengsnoer.

Bart1999

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Bart1999 »

Nog even op je openingslead terug te komen.
Ik vind het wat algemeen gesteld, hoe kun je een (serieuze) reactie verwachten, als je geen volledige info geeft.
Ik lees niets over klanten, distributeurs, het marketingplan of hoe de producten worden verhandeld.
MichelM: Die al of niet "volledige info" maakt geen bal uit.
Het is MLM. Dat is een systeem dat werkt als een pyramide.
Of, zoals je wilt een omgekeerde boomstructuur: takken
die zich vertakken, die zich vertakken... die zich vertakken...
ad infinitum. Het systeem kan gewoon niet werken voor
iedereen. Als je dit visualiseert dan kan je weten dat de onderste
takken (en dat is "de bulk") hun geld kwijt zijn omdat de takken
zich niet in het oneindige kunnen vertakken.
Vandaar dat Berry G. het zo mooi weet te stellen: een succesvolle
MLM blaast zich in korte tijd vanzelf op. Inherent aan het systeem.
Dit is gewoon wiskunde. Daar is geen marketingplan tegen
opgewassen. Wiskunde is waar. Mooie beloften meestal niet.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door Kristina »

Nou Bart, het staat je netjes hoor..... vooral op bepaalde vragen géén antwoord geven.
MichelM heeft het goed verwoord: Zodra jij in een hoekje gedreven voelt, vind je het opeens niet meer nodig om 'inhoudelijk' op vragen in te gaan, om maar even de tegenstanders te citeren.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

In jouw stukje staat dat Toyota (een deel van) hun produkten aan de man brengt met MLM. Dit is geschreven in de tegenwoordige tijd. Bewijs jij maar eens dat Toyota nog steeds doet aan multi level marketing.
Beste noorderling, ik hoef helemaal niets te bewijzen.
Wil je uitleg, lees maar een paar maanden "uitleg aangaande mlm" door, en kom dan met wat nuttigs.
Er is al zoveel uitgelegd, ik ga dat niet nog een keer doen.
Wil je bewijzen, bel op naar toyota zou ik zeggen en doe wat productiefs, veel plezier ermee

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

Je beschrijft je bedenkingen m.i. heel goed. Ga zo door!
Je hoort altijd weer als schertsargument: Toyota doet het,
IBM deed het, bij Philips zijn ze van plan om het te gaan
doen, in Japan gebeurt 80 procent van de handel via MLM...
Onzin met een verlengsnoer.
Beste Bart, ik dacht dat je zelf MLM deed, en dan zo negatief.
Je zou niet zeggen dat je last had van je geweten, anders had je niet zo
neerhalend gereageerd.
Ik zou eerder zeggen dat je niet succesvol was en dat anderen nu kwalijk neemt.
Heb jij deze "onzin met een verlengsnoer"niet ooit zelf geloofd en gepromoot?
Ik vind je wat laf hoor, eerst zelf MLM doen, dan zeggen dat je last had van je geweten en vervolgens doen of je neus bloed.
En inderdaad, niet reageren op directe vragen.
aan wat voor MLM bedrijf was jij ook alweer verbonden?
Dit is al diverse keren gevraagd en je hebt er nooit antwoord op gegeven, of zat jij soms in een pyramide spelletje, waar je duizenden moest inleggen en er vervolgens mensen in moest meesleuren.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

Vandaar dat Berry G. het zo mooi weet te stellen: een succesvolle
MLM blaast zich in korte tijd vanzelf op. Inherent aan het systeem.
Dit is gewoon wiskunde. Daar is geen marketingplan tegen
opgewassen. Wiskunde is waar. Mooie beloften meestal niet.
Natuurlijk bartje, vandaar dat het al drie deccennia bestaat.
Jij zou beter moeten weten, heb je met het aanmeten van je "geweten", ook je verstand opzij gezet????

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Lifeplus

Ongelezen bericht door MicheLM »

Nu eens een vraagje voor de tegenstanders,

Wat is volgens jullie een (illegaal of onrechtmatig) pyramide spel, pyramide verkoop of wat dan ook.
Probeer dat eens te definieren.

Gesloten