LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beginnen met MLM.

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Introlife
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2006 22:24

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door Introlife »

Snel rijk worden is nog niemand gelukt met MLM. Uiteraard zijn er voorbeelden van mensen die binnen 2 jaar een 100.000 euro per jaar verdienen. Maar dat houd wel in dat er zo'n 70 uur per week gewerkt moet worden. Maar voor een salaris van een TON wil je dat wel graag denk ik. Als je kijkt binnen FLP dan kan je er voorbeelden van zien, maar houdt wel in het achterhoofd dat dit mensen zijn die er wel tijd in gestoken hebben.

Dennis Jansen
Introlife http://www.introlife.nl

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ Introlife,

Zat ik aardig goed! :lol:

So be it.

Nu niet meer spammen anders krijg je de volle laag!!! :wink:

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door joopataa »

Je moet toch knap wanhopig zijn om hier te spammen in de wetenschap dat het niet mag, en ook nog eens MLM een slechte naam bezorgt.

Joopataa

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

Positief denken, Joop,

Ga er nu maar van uit dat men zich dat niet realiseert! :lol:

Truste.

So be it
Slechte naam hadden we toch al... :shock:

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door joopataa »

maar dat is nu het punt. Ik wil echt proberen ook MLM positief te bekijken en dan te oordelen zonder negatieve dingen uit het verleden mee te tellen. Dit soort zaken doorkruist dat omdat de meeste van ons niet geloven dat hij dat niet weet. Sorry.
Joopataa

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

@ Introlife
Snel rijk worden is nog niemand gelukt met MLM. Uiteraard zijn er voorbeelden van mensen die binnen 2 jaar een 100.000 euro per jaar verdienen. Maar dat houd wel in dat er zo'n 70 uur per week gewerkt moet worden.
Dat je met MLM niet snel rijk wordt is duidelijk.
Is die 100.000 een brutto of netto loon?
Hoeveel mensen zijn er actief in jou organisatie?
Hoevelen daarvan verdienen €100.000?
Wat is het gemiddelde loon?
Wat voor producten bieden jullie aan?
Hoe brengen jullie deze aan de man?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ joopataa
Dit soort zaken doorkruist dat omdat de meeste van ons niet geloven dat hij dat niet weet. Sorry.

Ik heb zelf ook nooit de regels doorgelezen.
Maar hij weet het nú wel!
Op zich is het geen kwaad idee, natuurlijk.
Wanneer je niet je zaken durft uit te dragen, moet je niet gaan ondernemen, klein of groot......
(Ja, ja, ik weet het.... ERG klein.....in mlm (voor de meesten! LOL)

So be it



@ mlmangel
Dat je met MLM niet snel rijk wordt is duidelijk.

Moet zijn:
Dat het maar een enkeling is die met MLM snel rijk wordt is duidelijk!
En wat heet snel.... :?
Vaak is er eerst een persoonlijke groei en soms blijft het spielerei totdat er iets in een persoonlijke situatie veranderd. Ruzie met de werkgever. Wat minder plezier in een bepaald ondernemerschap. Nieuwe relatie, etc. Maar 3-5 jaar is niet ongewoon in mlm.
Is die 100.000 een brutto of netto loon?
Hoeveel mensen zijn er actief in jou organisatie?
Hoevelen daarvan verdienen €100.000?
Wat is het gemiddelde loon?
Wat voor producten bieden jullie aan?
Hoe brengen jullie deze aan de man?
En dan?
Wat HEB je er aan?
Wanneer je het ECHT weten wil, maak je met hem een afspraak om te kijken hoe de beloning geregeld is. Kijk of hij een bepaald premiepercentage en "titel" krijgt voor een éénmalige omzet of om een stabiele máándelijkse omzet!
Bij het laatste kun je aan de "titel" echt zien wat zijn verdiensten zijn, hoeveel mensen er in zijn org. ongeveer zitten, etc.
FLP is een bedrijf, hij mag me corrigeren, waar je óók pas een dubbeltje verdient wanneer éérst de ander een euro verdient. (Heb géén grondig onderzoek gepleegd bij FLP)
(Persoonlijk vind ik de producten érg veel kosten, maar dat komt omdat ik met (maar) 1 product een slechte ervaring had)
En ga even naar een site van FLP en dan kun je even kijken wat voor producten zij aanbieden.

So be it

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

Sobeit,

Daar zijn we het over eens, slechts een enkeling wordt er rijk mee.

Ik ben op de site geweest die hij opgegeven heeft voor ik mijn voorgaande bericht plaatste, er staat niets over hun producten.

Wat mijn vragen betreft, ze waren aan hem gericht, laat hem die beantwoorden.

Als hij hier reclame komt maken voor zijn bedrijf, dan kan hij ook hier op dit forum onderstaande vragen beantwoorden.

Is die 100.000 een brutto of netto loon?
Hoeveel mensen zijn er actief in jou organisatie?
Hoevelen daarvan verdienen €100.000?
Wat is het gemiddelde loon?
Wat voor producten bieden jullie aan?
Hoe brengen jullie deze aan de man?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmangel,
Wat mijn vragen betreft, ze waren aan hem gericht, laat hem die beantwoorden.
Maar je hebt er helemaal niets aan!
Hij of zij kan je wel vanalles vertellen.
Ben jij zo lichtgelovig dan?

GA eens naar een presentatie van een paar bekende bedrijven.
Kijk eens bij welke bedrijven je wérkelijk kunt zien aan de "titel" wat het inkomen ongeveer is.
Het is je hobby toch om mlm onderuit te proberen te halen?
Nou is je kans om professioneel over te komen!

weet je nu bijvoorbeeld nog de enkele dingen die niet kloppen (in mijn ogen) bij Herbalife?
Het IS hier een keer besproken geweest, maar ik denk NIET dat je het nog weet.
Interesseert het je echt wel?

So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Maar je hebt er helemaal niets aan!
Hij of zij kan je wel vanalles vertellen.
Ben jij zo lichtgelovig dan?
Het geeft je de mogelijkheid om vooraf een oordeel te vormen over de zogenaamde gouden kans die je krijgt.
Mocht hij daarna toch blijken te liegen, dan is hij direct een klant/distributeur etc. kwijt.

Wat is toch jouw probleem met vooraf al een bepaalde hoeveelheid info te willen hebben?

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Maar je hebt er helemaal niets aan!
Hij of zij kan je wel vanalles vertellen.
Ben jij zo lichtgelovig dan?
Het geeft je de mogelijkheid om vooraf een oordeel te vormen over de zogenaamde gouden kans die je krijgt.
Mocht hij daarna toch blijken te liegen, dan is hij direct een klant/distributeur etc. kwijt.

Wat is toch jouw probleem met vooraf al een bepaalde hoeveelheid info te willen hebben?

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

@ Sobeit,

Ik ben al bij presentaties geweest, en heb kontakt gehad met distributeurs van verschillende MLM Scams (Nikken, Herbalife, HM, Energetix). Voor alle duidelijkheid, ik ben er niet ingetrapt.

Ik zal zelf wel bepalen of de vragen die ik stel voor mij nuttig zijn. Of mogen er geen kritische vragen gesteld worden? Dat zou pas lichtgelovig zijn! Alvast beter dan onmiddellijk met aannames te komen...

@ Introlife:

Is die 100.000 een brutto of netto loon?
Hoeveel mensen zijn er actief in jou organisatie?
Hoevelen daarvan verdienen €100.000?
Wat is het gemiddelde loon?
Wat voor producten bieden jullie aan?
Hoe brengen jullie deze aan de man?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmangel,
ingetrapt
Alleen dit woord al....... 8)
Zegt mij genoeg.
Je bent niet voor rede vatbaar.

Eigenlijk moeten alle mlmbedrijven even contact met jou opnemen om door jou verteld te worden hoe hun zaken in elkaar zitten.
De overheden stuur ik ook wel even...... :lol:

So be it
(Eigenwijs.... :roll: )

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door So be it »

@ mlmangel,

Vergeet niet te vragen naar zijn schoenmaat....
Heb je wéér een getalletje om mee te goochelen....... :)

So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Vergeet niet te vragen naar zijn schoenmaat....
Heb je wéér een getalletje om mee te goochelen.......
Hoe serieus jij erin staat is wel duidelijk.
De getallen die mlmangel vraagt zijn zeer terecht gezien de posts van introlife.
Dat jij vervolgens flauw begint te doen over schoenmaten etc. doet mij vermoeden dat mlm toch niet zo'n hele nette schone business is.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

Hieronder de antwoorden die ik van Dennis ontving per email. 'k Heb hem gevraagd zijn antwoorden hier te posten, dit heeft hij niet gedaan, dus doe ik het maar.
Is die €100.000 een brutto of netto loon? Bruto (nog niet slecht dacht ik zelf als je daarvan 60.000 euro in je zak kan steken per maand)

Hoeveel mensen zijn er actief in jouw organisatie? Moeilijk aan te geven als je het woord ‘actief’ gaat bekijken. Actief in de verkoop ongeveer 70 mensen, actief in netwerken ongeveer 6 mensen.

Hoe velen daarvan verdienen €100.000? Mijn organisatie verdient nog niemand 100.000 euro.

Wat is het gemiddelde loon? Niet uit te drukken in gemiddelde omdat ik niet precies kan zeggen hoeveel daadwerkelijke uren men in de business steekt.

Wat voor producten bieden jullie aan? Aloe vera (FLP)

Hoe brengen jullie deze aan de man? ik zelf houd me niet bezig met de verkoop van producten, maar dit gebeurt via mond tot mond reclame op allerlei manieren. De omzet in de Benelux bedraagt 19 miljoen euro

Groeten,
Dennis

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door joopataa »

En dat is nu iets dat ik niet begrijp! dennis vertelt over de verkoop, ,,daar houd ik mij niet mee bezig,, Maar ik dacht nu juist dat dit het verschil maakt tussen mlm en piramidespelen? In mlm wordt steeds gezegd dat het om een produkt gaat en dat juist dat het onderscheid van de verboden piramidespelen. Duidelijker is het er door die antwoorden van Dennis niet op geworden.

Joopataa

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

@Dennis,

In een voorgaand bericht sprak je van €100.000 per jaar, plots is dit per maand geworden???
Uiteraard zijn er voorbeelden van mensen die binnen 2 jaar een 100.000 euro per jaar verdienen.
Bruto (nog niet slecht dacht ik zelf als je daarvan 60.000 euro in je zak kan steken per maand)
Het gemiddelde loon kan je niet geven, in een voorgaand bericht gaf je echter wel aan dat je weet dat om op jaarbasis brutto €100.000 te verdienen je minimaal 70 uur per week moet werken.
Maar dat houd wel in dat er zo'n 70 uur per week gewerkt moet worden.
Is natuurlijk afhankelijk van de sector waarin je werkt, je functie, opleiding, regio waarin je leeft, je talenten. Of kan in jou bedrijf iedereen die het echt wilt dit bereiken?

Als je €100.000/jaar verdiend, hou je na belastingen minder dan €60.000 over. Pakweg €50.000. Op jaarbasis! Dus €4.167 voor 70 uur werken per week. Een mooi loon. Maar wel eentje waar je keihard voor moet werken. Namelijk 10 uur per dag, weekends inbegrepen. Of, als je het weekend vrij wil zijn, 14 uur per dag. Het loon oogt wel mooi, maar zo hard werken is niet leuk meer.

Alleen spijtig dat, zoals je zelf aangeeft, niemand in jou organisatie €100.000/jaar verdiend!!
Mijn organisatie verdient nog niemand 100.000 euro.
Waarom gaf je dan dit cijfer??

Stel je voor, je gaat ergens solliciteren, er wordt je verteld dat sommigen €100.000 per jaar verdienen, dit wordt later hetzelfde bedrag per maand(!), en plots, poef, blijkt dat dit bedrag niet bij dit bedrijf verdiend wordt. Nou, in de toekomst misschien wel hoor...

Dit is een duidelijk voorbeeld van misleiding, typerend voor MLM Scams.
Laatst gewijzigd door mlmangel op 11 aug 2006 14:10, 3 keer totaal gewijzigd.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

@Dennis, als niemand €100.000/jaar verdiend, wat is dan het hoogste brutto maandloon bij je bedrijf?

Wat is het verschil tussen personen die actief zijn in verkoop en personen die actief zijn in netwerken?

Is 70/6 het aantal personen in Nederland? in de Benelux? Als de omzet in de Benelux €19M is, met hoeveel personen wordt deze omzet bereikt?

Wat is het percentage van de omzet dat als commissies uitgedeeld wordt over de verkopers/netwerkers?

Als jij je niet met verkoop inlaat, wat is je rol dan? Netwerken?

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Beginnen met MLM.

Ongelezen bericht door mlmangel »

Dennis?

Gesloten