LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bush wil een wet invoeren dat h-o-m-o's niet mogen trouwen

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Keesjan

Re: bush wil een wet invoeren dat h-o-m-o's niet mogen trouwen

Ongelezen bericht door Keesjan »

Heb jij niks anders te doen dan achter mijn gat allerlei nikszeggend commentaar te geven? :roll:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

wat een taal voor een werelverbeteraar....

Keesjan

Abuse is onderweg. :evil:

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Mooi, kunnen we nu weer gewoon inhoudelijk reageren misschien?

Bijvoorbeeld een bericht van nieuw waarin hij/zij nou eens uitlegt wat hij nou eigenlijk bedoelt want volgens mij snapt niemand er nog wat van...

nieuw

Ongelezen bericht door nieuw »

Geplaatst op 18 Jul 2004 14:13 door nieuw

--------------------------------------------------------------------------------
geschreven door student26

[/quote]Dat maak jij ervan. Wat ik allemaal schrijf is hoe ik de zaak bekijk op basis van alle informatie die ik over MLM vergaard heb plus de kennis die ik sowieso al had over hoe economie werkt. Wat jij schrijft is ook een interpretatie van de werkelijkheid, van het beeld dat jij gevormd hebt. De vraag is nou juist welk beeld meer overeenkomt met de werkelijkheid en daar is deze discussie voor.

En hou nou alsjeblieft eens op met dat eeuwige gemekker over naar presentaties gaan en trainingen volgen. Ik hoef mijn handen niet in het vuur te steken om te weten dat het heet is, zoals een andere schrijver hier al eens opmerkteQuote:
---------------------------------------------------------------------------------

Vergaar maar eens informatie van de mensen die verstand van hebben
en niet van mensen die toevallig tegen zijn en denken dat het zo is.
Je kunt het wel zien dat je eerder de buurman gelooft of van wat mensen die iets op internet zetten (wat je zelf weer vertaald hebt)
Goh,ik heb wat economie gestudeerd,wat heeft dat met mlm te maken?
Echt zo'n nederlandse ego opmerking. 16 miljoen experts!. Je bent zelfs beter dan iemand die professor in marketing is.(gesproken en onderzoek verricht met vele grote mlm bedrijven en leiders).
Het enige onderzoek doe jij met aannames wat tegenstander op de internet publiceren en zelf geen enkele ervaring .Alleen dat je eenmalig een van een bedrijf een presentatie gezien hebt.
Noem je dat een onderzoek???Als je daar voor moest afstuderen dan was je direct gezakt.

Ja ik kan je het wel vertellen om ik het DOE en meerdere bedrijven ben geweest. Jij wil het niet geloven. Dat mag! het enige verschil dat jij met mij hebt . Jehebt nog nooit iets gedaan en zeker geen degelijke onderzoek verricht.

Dit zijn jou uitspraken;
Ik mag voor me zelf zeker deze uitspraken doen want
waarom zijn er dan tegenstanders? -Die heb je altijd.

Dat is mijn mening. -Dag mag , Geen feit voor alle mlm bedrijven
ik heb berekeningen (verkeerd) gemaakt(theoretische). -Geen ervaring en dus geen praktijk.

ik heb wat economie gevolgt. --Heeft niets met de mlm systeem opzich te maken ,als je zeer goed was in economie dan had je wel een topbaan in gehad. Nogmaals geen degelijk onderzoek gedaan.

Iemand die met mlm wil beginnen kan nooit jouw ERVARING vragen.
je kunt alleen vertellen dat er tegenstanders zijn . En denkt dat het zo werkt.

Met jouw denkwijze ga je ook nog van uit dat het zo is (gevaarlijk)Ego probleem.Wat denk je wel wie je bent.(omdat een goede opleiding gevolgt hebt?)

MLM werkt omdat ik ervaring mee hebt . Ik word betaald en de produkten worden afgenomen. (klant is positief).
Het heeft niets uit te staan als je denkt dat de prijs te hoog vindt of de produkt niet goed vindt.
Deze zaken gebeuren net zo goed als jij weer negatief over wilt spreken
in een winkel ,groothandel.TV.
Als je er niet mee eens bent koop je het niet of ga naar een andere winkel.
zoals het met een conventionele bedrijf gebeurt,gebeurt het ook met een mlm bedrijf is het bedrijf niet netjes(service etc) dan zal die failliet gaan. (zo werkt de markt) rara hoe kan het dat er al mlm bedrijven zijn die meer dan 10 jaar bestaan? Waarvan jij nooit iets van gehoord hebt?

je lijkt wel voor een overheid te werken ,''ik hoeft mijn handen niet in het vuur te steken om erachter te komen dat het vuur heet is"'

Tegenstanders zeggen dat het vuur heet is.
jij denkt dat het vuur heet is. alleen wanneer je een onderzoekt pleegt dat er 100 serieuze mensen zich allemaal verbrandt hebben. Deze mensen hebben allemaal het zelfde gedaan.(praktijk)

wanneer er van die 100 mensen 75 mensen zich hebben verbrandt
dat betekent dat niet IEDEREEN het vuur heet vinden!!!
Dat is precies met mlm. Alleen de tegenstanders (75) hebben nooit de ervaring gehad alleen van aannames.
Wat zal die 25 mensen dan doen??? Vraag dat je wel eens af?
nee jij vraagt je af wat doen die 75 mensen.?
of jij vind deze 75 mensen zielig??

of dit:
vele mensen stemmen pvda omdat ze denken dat het een sociaal beleid is en voor de minima zijn.
dus vele mensen die een minimun inkomen hebben denken dat ze goed aan doen om op de pvda te stemmen(media werkt daar ook mee)

Het gekke van dit is ,mensen met een minima willen juist het beter hebben. Op de vvd gaan ze niet stemmen omdat ze denken dat die voor de rijken zijn.
jij wilt toch het beter hebben? Waarvan zou het beste van kunnen weten
om het beter te krijgen, Van de vvd of van de pvda.
Van vvd stemmers is de gemiddelde inkomen hoger.

maar toch blijven deze mensen op de pvda stemmen.Waarom omdat zij denken dat de pvda VOOR HUN HET DOEN (verandert)

Jij moet zelf varanderen en dat doen er maar weinig dat is precies MLM.
Dat is precies met andere zaken ook,
weinig topsporters
weinig topverdieners
weinig topondernemers
weinig top mlm

De meeste halen deze top niet ,feite om een reden ze gaan met die 75 mensen mee die denken ook het vuur heet is. Beter gezegd ik kan de top of wil de top niet halen.
nog beter,:Ze vinden het zielig waarvan de mensen wel aan het vuur hebben gebrand.

blijven maar mekkeren.
16 miljoen experts langs de voetballijn.

[/quote]

student26

Op bovenstaande had ik al gereageerd... Maar goed, blijkbaar kun je het niet vinden (andere thread!) of zo dus nog maar eens het hele bericht...

---

Ondanks dat de helft van je bericht gewoonweg niet te volgen is, reageer ik toch maar op de algemene tendens die je probeert neer te zetten.

Ten eerste heb ik nooit ergens beweerd dat ik doordat ik een economische studie heb gevolgd hier betere uitspraken over kan doen dan een ander. Ik heb wel gezegd dat ik min of meer weet hoe economie en bepaalde aspecten binnen de economie in elkaar zitten. Op grond daarvan ben ik in staat om uitspraken te kunnen doen over een marketingsysteem. Want meer dan dat is het feitelijk niet. Ik weet wat marketing is, ik weet wat er bij marketing komt kijken. Ook distributie (onderwerp van mijn scriptie) is voor mij niet onbekend en ook daarvan weet ik wat er bij komt kijken. Ik ben daarom van mening dat ik hier zinnige dingen over kan zeggen. Dat jij dat interpreteert als egotripperij moet je lekker zelf weten. Maar iedereen die hier mijn berichten leest zal het toch wel duidelijk zijn dat ik daar niet aan doe.

Ik heb hier ook nergens beweerd dat ik beter ben dan een professor in de marketing. Maar het is toch wel zeer vreemd te noemen dat jij wat de betreffende professor allemaal in zijn mooie video zegt voor zoete koek aanneemt en dan vervolgens mij beschuldigd van het klakkeloos overnemen van uitspraken van anderen. Ik heb je laten zien dat een andere marketeer, met een PhD en 30 jaar ervaring in het bedrijfsleven van mening is dat MLM nogal wat haken en ogen heeft. Wat ik mij afvraag is waarom je het van een professor die voorstander is zomaar aanneemt, maar het van een professor die tegen is zomaar afdoet als onzin.

Ten tweede doe je nogal wat aannames over hoe ik tot mijn conclusies en standpunten kom of ben gekomen. Ik heb niet enkel webpagina's van tegenstanders bezocht, maar ook van voorstanders. Ik heb niet alleen gesprekken gehad met tegenstanders, maar ook met voorstanders (waaronder 2 mensen die er momenteel mee bezig zijn). Daarnaast zijn er op Internet veel bronnen te vinden en hoewel ik ook wel weet dat niet alles wat op het net staat betrouwbaar is, staan er ook veel verhalen bij die gewoon waar zijn en die daarnaast ook te verifieren zijn.

Dat jij het doet en dat het voor/bij jou werkt is fijn voor je, maar dat zegt niets over hoe het met anderen gaat. Als er veel mensen zijn die negatieve ervaringen hebben met MLM dan zegt dat gewoon iets. Meer in ieder geval dan de positieve verhalen van 1 of 2 mensen die hier op het forum staan. Het lijkt mij dat jij alleen uitgaat van je eigen, positieve situatie en ervaringen en dat jij derhalve degene bent die hier uitspraken doet zonder eens naar de verhalen van anderen te kijken.

Over de berekeningen: je zegt dat deze fout zijn. Wijs maar aan waar de fouten zitten dan. Ik ben niet te beroerd om een herberekening te maken als er zaken ontbreken die substantiele veranderingen teweeg brengen. Ik weet ook wel dat de gemaakte berekeningen niet compleet zijn, maar het is een kwestie van de best mogelijke berekening proberen te maken zoals ik in de betreffende thread ook al heb gezegd. Dergelijke berekeningen zijn onvermijdelijk gesimplificeerde voorbeelden. Ik ben geen programmeur en kan daardoor niet alle variabelen meenemen (zie ook de betreffende thread). Je opmerking hierover is volgens mij ook niet meer dan hear-say dus ook hier is jouw "onderzoek" van te laag peil.

Ik ben trouwens 26 en dan is het vrij lastig om al een topbaan binnen mijn studierichting te hebben. Overigens heb jij geen enkel idee wat voor baan ik heb dus ook hier doe je een aanname.

Waarom MLM ondernemingen langer bestaan? Simpel: omdat de producten goed zijn. Dat heb ik nooit ontkend. Wederom een verkeerde aanname dus. Dat ik ook nog van mening ben dat er altijd wel mensen zullen zijn die WEL wat in MLM zien waardoor de onderneming zichzelf in stand kan houden zal inmiddels wel duidelijk zijn, maar goed, laat ik dat nu niet verder gaan bespreken.

Dan noem je nog een voorbeeldje over verbranden. Als gemiddeld gezien over alle MLM ondernemingen 99% van de personen WEL zijn handen gebrand heeft, dan zegt dat toch wel wat over het concept.

Kortom, ik vind dat je nogal wat zaken zomaar aanneemt en daarbij ook nog beschuldigingen maakt terwijl ik bepaalde dingen helemaal niet gezegd hebt. Ik raad je aan om berichten eens wat nauwkeuriger te lezen en je eigen "onderzoek" eens goed vorm geeft in plaats van anderen zomaar neer te zetten als domme koeien.

Dan nog even deze:

Quote:
Eurphony is niet beschuldigt dat ze misbruik maken van mensen of aangeklaagd door gedupeerden.

Euphony werd ervan beschuldigd illegale kettingverkoop te gebruiken en de rechter gaf de aanklager (Belgacom) daarin gelijk.

Gast

De rechter in Haarlem anders niet.

Gast

blijven maar mekkeren.
16 miljoen experts langs de voetballijn
jijzelf dus 26! ouwemeut

nieuw

student26

:D 99% ?hebben zich aan gebrand. Hoe kom je daarbij.
zeker iets gehoord en nooit gedaan of niet weten wat het echt inhoud.
opmerking zonder inhoud .

dat is precies wat de tegenstanders doen.
verder kon je geen antwoord geven op de rest,dat werd te moeilijk voor je.

nieuw

Ten eerste heb ik nooit ergens beweerd dat ik doordat ik een economische studie heb gevolgd hier betere uitspraken over kan doen dan een ander. Ik heb wel gezegd dat ik min of meer weet hoe economie en bepaalde aspecten binnen de economie in elkaar zitten. Op grond daarvan ben ik in staat om uitspraken te kunnen doen over een marketingsysteem. Want meer dan dat is het feitelijk niet. Ik weet wat marketing is, ik weet wat er bij marketing komt kijken. Ook distributie (onderwerp van mijn scriptie) is voor mij niet onbekend en ook daarvan weet ik wat er bij komt kijken. Ik ben daarom van mening dat ik hier zinnige dingen over kan zeggen. Dat jij dat interpreteert als egotripperij moet je lekker zelf weten. Maar iedereen die hier mijn berichten leest zal het toch wel duidelijk zijn dat ik daar niet aan doe.

Dus geen goed onderzoek gehouden over mlm zelf.

nieuw

[quote]Quote:
Eurphony is niet beschuldigt dat ze misbruik maken van mensen of aangeklaagd door gedupeerden.

Euphony werd ervan beschuldigd illegale kettingverkoop te gebruiken en de rechter gaf de aanklager (Belgacom) daarin gelijk.

Waarom mogen ze dan verder? want ze gebruiken nog steeds mlm>?
inschrijfgeld en bonussen etc
ach het zeker zo'n sociale rechter die belgacom(oude staatbedrijf en wat aandelen zijn nog bij de staat) ook een beetje gelijk willen geven.

klaar afgedaan.

oja welke professor heeft een goed onderzoek gedaan die er tegen is. student 26.? Misschien kunnen we hem bij de professor die wel een onderzoek gedaan heeft en voorstander is, met elkaar in contact te laten komen ....super idee.

Pientje

Ongelezen bericht door Pientje »

verkeerde topic, ei!

Keesjan

Wat je ook gaat doen in het leven: voordat je een adequate beslissing kan nemen is het noodzakelijk dat je informatie hebt. MLM is wat dat betreft net een reclame spotje welke veel belooft, terwijl de algemene voorwaarden ontbreken.

Alle vormen van ondernemen en verkopen zijn per definitie dubieus zonder goede informatie. Ik heb al eerder gezegd: informatie is crusiaal. In het geval met de zaak van het "vuur": er is informatie en onderzoek beschikbaar waarin men aantoont dat vuur heet is. Dat is nou het fijne van wetenschappelijk onderzoek: informatie is beschikbaar en sceptische mensen kunnen het repliceren en het zodoende met eigen ogen aanschouwen. Je kan het met de informatie nadoen, nameten en met eigen ogen zien. Als je daarna nog een bord voor je kop hebt is er niks meer met je aan te vangen.

Dan gaan we terug naar de reguliere vormen van ondernemen. Iedereen kan aanschouwen dat de reguliere vormen van ondernemen het grootste marktaandeel hebben en dat er miljarden mensen op de wereld zijn die daarmee hun geld verdienen. Je mag daarom stellen dat reguliere vormen van ondernemen werkt als je onder "werken" verstaat dat mensen er geld mee kunnen verdienen. Bij MLM ontbreekt een dergelijke markt.

Manieren van verkopen zijn in de reguliere ondernemingen vastgelegd. Voorwaarden zijn vastgelegd. Als ik de algemene voorwaarden heb gelezen dan weet ik precies wat men mij biedt. Geen smoesjes, geen gepraat: wat er staat klopt. Bij MLM krijgt ik te horen: onbeperkt bellen voor 9 euro. Ja, het zal allemaal wel, maar de rest van de informatie? Die ontbreekt en is nergens op te vragen.

Manieren van verdienen is bij reguliere bedrijven vastgelegd. CAO's zijn opvraagbaar, maar ook als ik daadwerkelijk ga werken weet ik waar ik aan toe ben. Het zal van de zotte zijn als ik investeer in bijvoorbeeld reiskosten en aan het einde van de maand te horen krijg dat ik toch stiekum geen salaris krijg en dat dat mijn eigen schuld is. Pardon?

Marketing en het behouden van imago + de invloed daarvan op het koopgedrag van de consument is 1 van de onderzoeksgebieden binnen de economie. Dat "imago" het beeld bepaald van een bedrijf en daarmee de omzet is al lang en breed aangetoond. Zo hebben de meeste mensen een betrouwbaarder beeld over KPN dan over Dutchtone cq Orange. Maar waar is het imago van MLM? Probeer eens het volgende. Zoek iemand die niet weet wat MLM is en begin hem het concept uit te leggen. Wedden dat er een negatieve opinie gevormd wordt nog voordat je klaar bent met vertellen? Iedereen zal opmerken dat er dingen verzwegen worden, dat er vaag taalgebruik gebruikt wordt en dat het concept tenminste op een pyramidespel lijkt.

student26

@ Gast:
jijzelf dus 26! ouwemeut
De uitspraak waar je op reageert is niet van mij maar van nieuw...

@ Nieuw:
99% ?hebben zich aan gebrand. Hoe kom je daarbij. zeker iets gehoord en nooit gedaan of niet weten wat het echt inhoud. opmerking zonder inhoud .
75 van de 100 hebben zich gebrand? Hoe kom je aan dat getal? Zeker eens ergens gehoord en nooit onderzocht of het waar is? Opmerking zonder inhoud.
verder kon je geen antwoord geven op de rest,dat werd te moeilijk voor je.
Haha, ja hoor. Misschien heb ik je er nog niet op gewezen maar je verhalen zijn onsamenhangende stukken waarvan bijna niemand hier nog begrijpt wat je nou eigenlijk wil zeggen... Op hetgeen ik er nog wel van begreep heb ik toch duidelijk genoeg gereageerd volgens mij.
Dus geen goed onderzoek gehouden over mlm zelf.
Das makkelijk he, gewoon totaal negeren wat de ander schrijft. Je reageert namelijk precies op het verkeerde stuk met je opmerking. Zal ik het nog maar eens plaatsen dan? Want als ik het je zelf moet laten zoeken kun je het waarschijnlijk toch niet vinden. Nou daar komt ie hoor:

"Ten tweede doe je nogal wat aannames over hoe ik tot mijn conclusies en standpunten kom of ben gekomen. Ik heb niet enkel webpagina's van tegenstanders bezocht, maar ook van voorstanders. Ik heb niet alleen gesprekken gehad met tegenstanders, maar ook met voorstanders (waaronder 2 mensen die er momenteel mee bezig zijn). Daarnaast zijn er op Internet veel bronnen te vinden en hoewel ik ook wel weet dat niet alles wat op het net staat betrouwbaar is, staan er ook veel verhalen bij die gewoon waar zijn en die daarnaast ook te verifieren zijn."
Waarom mogen ze dan verder?
Ben je nou serieus of zit je gewoon te spelen? Dit hebben we inmiddels al tot in den treure uitgelegd.
oja welke professor heeft een goed onderzoek gedaan die er tegen is. student 26.?
Tsjonge jonge... Dat bewijst toch weer wel heel erg duidelijk dat je de berichten gewoon niet leest. Nog een keer plaatsen dan maar? Anders moet je alweer gaan zoeken... Hint: het staat in een andere thread...

Quoting Student26:

"Tsja, Jon Taylor heeft hetzelfde gedaan en is tegenstander of toch op zijn minst zeer kritisch over MLM. Verkort CV van Taylor:

"Jon Taylor's educational credentials include an MBA degree from Brigham Young University in 1965 and a Ph.D. in Applied Psychology from the University of Utah in 1986. An inveterate entrepreneur and communicator, Taylor has over 30 years of sales, marketing, and entrepreneurial experience, having personally started or assisted in the creation of over 40 businesses.""
ach het zeker zo'n sociale rechter die belgacom(oude staatbedrijf en wat aandelen zijn nog bij de staat) ook een beetje gelijk willen geven.
Hahaha ja hoor, de rechter behoort tot de domme koeien die niet snappen wat MLM is. Nog ff...

nieuw

student

bewijs dat je de praktijk weer niet kent.
advocaten hebben daar dagelijks wevaring mee dat rechters wel eens allebei beetje gelijk willen geleven.Uit sociaal oogpunt!!
'

goed onderzoek in mlm heb zelf dus niet gedaan, Je begint te lachen
als je daar een scriptie in moest maken was je dus gezakt.
geeft eens toe. Je bent maar bij een bedrijf geweest en ,je hebt niet veel leiders van mlm bedrijven gesproken...

voorstel: taylor en king kunnen we bij elkaar gaan roepen,Goed voorstel of niet?

pfff

Ongelezen bericht door pfff »

bewijs dat je de praktijk weer niet kent.
advocaten hebben daar dagelijks wevaring mee dat rechters wel eens allebei beetje gelijk willen geleven.Uit sociaal oogpunt!!
'

goed onderzoek in mlm heb zelf dus niet gedaan, Je begint te lachen
als je daar een scriptie in moest maken was je dus gezakt.
geeft eens toe. Je bent maar bij een bedrijf geweest en ,je hebt niet veel leiders van mlm bedrijven gesproken...

voorstel: taylor en king kunnen we bij elkaar gaan roepen,Goed voorstel of niet?
Zucht. :roll:

student26

bewijs dat je de praktijk weer niet kent. advocaten hebben daar dagelijks wevaring mee dat rechters wel eens allebei beetje gelijk willen geleven.Uit sociaal oogpunt!!
Misschien is DAT dan de reden dat ze MLM toch toestaan. Dat ze allebei de partijen een beetje gelijk willen geven. En hoe verantwoorden ze dat trouwens? En hoe zit het met een hoger beroep, zoals in de Euphony zaak is gedaan, en waar de eerste uitspraak bevestigd werd?
goed onderzoek in mlm heb zelf dus niet gedaan, Je begint te lachen als je daar een scriptie in moest maken was je dus gezakt.
Waarom moet ik toch met leiders praten van jou? Ow wacht, die kunnen het natuurlijk "beter uitleggen". Ja hoor. Trek jij maar lekker je simplistische conclusietjes. En hoe zit het met de resultaten van het onderzoek winstgevendheid telecombedrijven 2003? Waarom moet ik alles 5 keer aan je vragen voordat je een antwoord geeft? Snap je de moeilijke vragen soms niet??
Als je dat leuk vindt dan doe je dat toch lekker.

nieuw

Waarom moet ik toch met leiders praten van jou? Ow wacht, die kunnen het natuurlijk "beter uitleggen". Ja hoor. Trek jij maar lekker je simplistische conclusietjes. En hoe zit het met de resultaten van het onderzoek winstgevendheid telecombedrijven 2003? Waarom moet ik alles 5 keer aan je vragen voordat je een antwoord geeft? Snap je de moeilijke vragen soms niet??

dus geen goed onderzoek!!
ik ga voetballen onderzoeken en ik ga alleen naar een amateurclub,
maar nog nooit bij een profclub geweest ,laat staan dat je meerdere hebt onderzocht. (onderzoek met een resultaat vergelijking :shock: ) laat mij iemand vertellen dat het wel een goed onderzoek vindt.

Ik heb nooit verteld dat ik met resultaten van de winstgevenheid van telecombedrijven daarmee op de forum zou komen.qlleen verteld over de winstgevendheid

ga maar eens naar beurssites,financiele sites ,kranten Blijkbaar lees je die niet. Fortune etc..anders had je het wel geweten.

heb jij met taylor gesproken of gemaild?

student26

dus geen goed onderzoek!!
Ja daaaaaaaag. Nu weten we het wel hoor. Ik heb het nu wel al vaak genoeg toegelicht.
Ik heb nooit verteld dat ik met resultaten van de winstgevenheid van telecombedrijven daarmee op de forum zou komen.qlleen verteld over de winstgevendheid
Juist, en ik vroeg je daarna naar de feiten waarop je je uitspraak baseerde. Dus kom maar op.
heb jij met taylor gesproken of gemaild?
Hoezo?

nieuw

Ja daaaaaaaag. Nu weten we het wel hoor. Ik heb het nu wel al vaak genoeg toegelicht.

vind je het zelf wel een goed onderzoek? Ik denk het niet anders zei je geen DAAAAAG...Want je geeft geen onerbouw hoe je onderzoek hebt gedaan. te sumier! :D

cijfers! financiele vakbladeren en dergelijke staat er genoeg in.
nogmaals jjj leest ze mieschien niet . ik wel

[/b]

Gesloten