LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De MLM miljonairs, waar zijn ze

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door Walter van V »

wat gewoon de rode draad is: MLM gaat over geld verdienen, alleen over geld verdienen. waarmee maakt niet uit en eigenlijk ten koste van wie ook niet.
eigenlijk een beetje vergelijkbaar met de produkten die via Tell-sell en zo worden aangeboden. dingen die niet werken, of niet geheel doen wat ze beloven, maar niemand kwaad doen, behalve in de knip.

De mlm-ers die ik ken waren uitermate materialistisch ingesteld, en dat moet ook wel anders ben je er niet goed in denk ik . Ik ben er dus niet goed in..
Geld maakt niet gelukkig, maar het is wel gemakkelijk als je het hebt..

Ik ken diverse mensen met (heel veeel) geld (geen mlm-ers overigens..), maar ik kan niet zeggen dat ik ongelukkiger ben dan zij, meestal zelfs integendeel...
Het meeste geld wordt nog steeds verdiend in het vastgoed denk ik, en door de topmannen van de grote bedrijven.

tja en de topman van Nikken.. zijn naam zegt toch genoeg? (Profit) dat is waar het om draait in deze wereld volgens hem.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door So be it »

@ Walter,
wat gewoon de rode draad is: MLM gaat over geld verdienen, alleen over geld verdienen.

Aha! Jij werkt voor "liefdewerkoudpapier"! :lol:
waarmee maakt niet uit en eigenlijk ten koste van wie ook niet.
Heb jij zó'n instelling? :cry:
dingen die niet werken, of niet geheel doen wat ze beloven, maar niemand kwaad doen, behalve in de knip.
En die wetenschap ALLEMAAL van je paar bezoeken aan Nikken? :shock:
Goh...., dan ben je wel ERG hoog opgeleid, hè Walter?
De mlm-ers die ik ken waren uitermate materialistisch ingesteld
Vertel....? Hoeveel ken je er buiten Nikken en buiten het stel wat je ontmoet hebt?
Geld maakt niet gelukkig, maar het is wel gemakkelijk als je het hebt..
Oh? Zó opgeleid ben je toch wel! 8)
Ik ken diverse mensen met (heel veeel) geld (geen mlm-ers overigens..), maar ik kan niet zeggen dat ik ongelukkiger ben dan zij, meestal zelfs integendeel...
Toch, en dat weet jij donders goed...., zijn mensen MET geld (genoeg) over het algemeen gelukkiger dan andere mensen! Zoals regelmatig zelfs in het nieuws is! :wink:
tja en de topman van Nikken.. zijn naam zegt toch genoeg? (Profit) dat is waar het om draait in deze wereld volgens hem.
Ben niet goed op de hoogte van Nikken en de "topman" ken ik al helemaal niet......

So be it
En voel je nu niet aangevallen...., maar let wat meer op wat je "op papier" zet!
Ik heb inderdaad de neiging te "quoten".... en dat vinden mensen die iets verteld hebben wat niet helemaal klopt...., inderdaad erg!
Maar zó ben jij toch niet?

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door mlmangel »

Jou attitude, uitspraken en taalgebruik zijn zo defensief, kinderachtig, simplistisch, ontwijkend en van de pot gerukt dat het voor iedere neutrale waarnemer klaar als een klontje is dat je infantiele pogingen MLM goed te praten al bij voorbaat verloren zijn.

Formuleer nou eens een degelijk standpunt zonder anderen te kleineren of debiele taal te gebruiken. Je doet niets anders dan uitspraken van anderen uit hun verband te rukken en je agressief op te stellen naar hen toe die kritisch staan ten opzicht van MLM Scams.

Jij en je brouwsels op dit forum zijn het ultieme bewijs dat MLM niet deugd. Snap je nou niet dat hoe meer van jou epistels hier verschijnen, hoe meer MLM in een slecht daglicht komt te staan??

Dus, ga vooral door met reageren zoals je tot hiertoe gedaan hebt, wij anti mlm'ers zijn je dankbaar voor je kinderachtige reacties.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door Walter van V »

ach ik heb een dikke huid. Maar blijkbaar zijn er geen echte argumenten. Anderen aanvallen op uit het verband geruktse uitspraken is het makkelijkste wat er is. en dat doen meestal zij die geen echte argumenten (meer) hebben...

En over opleiding: gymnasium beta en universiteit. en jij?

en ook hier even naar de zijlijn..!

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door So be it »

Anderen aanvallen op uit het verband geruktse uitspraken is het makkelijkste wat er is.
Dat is de 2e of derde keer dat je dat zegt!
Geef nu eens een voorbeeld? Of was het gewoon "kletskoek?
En over opleiding: gymnasium beta en universiteit. en jij?
Aha! Jij bent er zó een! :roll: :twisted:
en ook hier even naar de zijlijn..!
Zeg ik toch!


Jou attitude, uitspraken en taalgebruik zijn zo defensief, kinderachtig, simplistisch, ontwijkend en van de pot gerukt dat het voor iedere neutrale waarnemer klaar als een klontje is dat je infantiele pogingen MLM goed te praten al bij voorbaat verloren zijn.
Sterk geformuleerd. Zeer ter zaken doende! Knap alles ontweken! LOL
Je doet niets anders dan uitspraken van anderen uit hun verband te rukken

Voorbeeld graag? (vervelend nou, hè?)
en je agressief op te stellen naar hen toe die kritisch staan ten opzicht van MLM Scams.

NU leg je de vinger op de zere plek! :lol:
Moet ik poeslief doen tegen iemand die sowieso alle mlm een scam noemt?
Gaan discusieren met iemand die niks anders heeft om voor te leven dan zijn anti mlm site?
Jij en je brouwsels op dit forum zijn het ultieme bewijs dat MLM niet deugd. Snap je nou niet dat hoe meer van jou epistels hier verschijnen, hoe meer MLM in een slecht daglicht komt te staan??
Bij jullie? Ja! Doet zeer hè?
Dus, ga vooral door met reageren zoals je tot hiertoe gedaan hebt, wij anti mlm'ers zijn je dankbaar voor je kinderachtige reacties.
Het waren weer erg zakelijk gemotiveerde argumenten van jullie.......
Hoe kan het ook anders, want jullie hebben reeds bewezen, nauwelijks iets van mlm te weten...... maar dat hindert jullie niet..... :wink:

met vriendelijke groet......
So be it

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door Walter van V »

nu, wij hebben tenminste iets bewezen!, van jou heb ik nog geen bewijs gezien voor alles wat je beweert.

Laten we wel wezen: marketingtechniek is noodzakelijk omdat mensen anders niet of minder van een produkt zouden kopen. Heel simpel, niets meer en niets minder. Waarmee eigenlijk al het overbodige van het artikel is aangetoond, anders wist men het zo wel te vinden.

Om het nu af te schilderen als een hoogstaande wetenschap vind ik gewoon redelijk ver gaan, zeker omdat van zeer veel produkten niet het nut of de daadwerkelijke werking bewezen is met onafhankelijk onderzoek (gaan we weer, krijg nooit een inhoudelijke reactie waarmee mijn stelling aantoonbaar onzin blijkt, alleen maar de stelling dat het onzin zou zijn, zonder bewijs ervoor..! (en even goed lezen, dit zijn heeel veeel lettertjes!))

Als het je van de straat houdt: gewoon mee doorgaan, succes! maar laat anderen eens vrij in hun eigen mening, wie weet hebben geen van beide kanten gelijk..
Ja ik ben Anti, jij bent voorstander. Kunnen we allemaal gewoon doorgaan met ademhalen. En als mensen mij ernaar vragen spoel ik MLM door, en als ze jou vragen prijs je het de hemel in. Prima toch, het is een vrij land/continent/halfrond..

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door So be it »

nu, wij hebben tenminste iets bewezen!,
Dat vind ik nou wel een leuke, Walter.... :lol:
Laten we wel wezen: marketingtechniek is noodzakelijk omdat mensen anders niet of minder van een produkt zouden kopen. Heel simpel, niets meer en niets minder. Waarmee eigenlijk al het overbodige van het artikel is aangetoond, anders wist men het zo wel te vinden.

Nee, nee.......
Je wilt dat ze JOUW artikel vinden....!
(Blijf maar lekker in loondienst want dat wordt niks met jou! :wink: )
Om het nu af te schilderen als een hoogstaande wetenschap vind ik gewoon redelijk ver gaan, zeker omdat van zeer veel produkten niet het nut of de daadwerkelijke werking bewezen is met onafhankelijk onderzoek (gaan we weer, krijg nooit een inhoudelijke reactie waarmee mijn stelling aantoonbaar onzin blijkt, alleen maar de stelling dat het onzin zou zijn, zonder bewijs ervoor..!
Ga JIJ voor mij.... of voor wie dan maar ook..., beslissen wat hij of zij WEL of NIET een goed, redelijk geprijsd produkt vindt? :shock:
Get the point?
Dat kan iedereen voor zich! Zelfs JIJ! 8)
(en even goed lezen, dit zijn heeel veeel lettertjes!))
Weer vriendelijk bedoeld, begrijp ik?
Als het je van de straat houdt: gewoon mee doorgaan, succes! maar laat anderen eens vrij in hun eigen mening, wie weet hebben geen van beide kanten gelijk..
Goed idee.......
Ja ik ben Anti, jij bent voorstander. Kunnen we allemaal gewoon doorgaan met ademhalen. En als mensen mij ernaar vragen spoel ik MLM door, en als ze jou vragen prijs je het de hemel in. Prima toch, het is een vrij land/continent/halfrond..
Ja. Wereld zelfs...., hoewel...... :cry:
Ga alleen niet zeggen dat je mlm doorspoelt omdat "het" niet deugt.
Dan kun je tegengas verwachten..... :twisted: :wink:

So be it

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door Walter van V »

echt een keer ophouden onzin te vertellen.!
IK heb nooit beweert in loondienst te zijn! Ben ik ook niet, ik ben zelfstandig (met personeel..jaja.) Daarnaast heeft ook mijn echtgenote een eigen bedrijf, dus wij zijn nogal ondernemend.

DUS daar ga ik weer...: lezen blijft moeilijk!
En wie begon er over opleidingen?? dat was je toch echt zelf.. pas na lang aandringen kwam je er zelf mee, maar wel leuke denigrerende opmerkingen over mijn opleiding..

Wat voor een ben ik trouwens (in relatie tot jou opmerking over mijn opleidngen) ??

en tja over "rijk" ... wat is rijk??

Ik ben rijk. ik vind mijn geestelijke rijkdom belangrijker dan financiele. dus meet ik mijn rijkdom aan andere zaken af dan aan de stand van mijn bankrekeningen. Nu is iedereen vrij daar zelf zijn weg in te kiezen. Maar naar mijn idee zijn de meesten die ik ken die financieel rijk zijn niet altijd de gelukkigsten..

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door So be it »

@ Walter,
echt een keer ophouden onzin te vertellen.!
Kenmerk van Anti's?
Commanderen?
IK heb nooit beweert in loondienst te zijn!

Nee. Die indruk gaf je.
Daarnaast heeft ook mijn echtgenote een eigen bedrijf
mlm?
DUS daar ga ik weer...: lezen blijft moeilijk!
Gut meid...... :cry:
En wie begon er over opleidingen?? dat was je toch echt zelf.. pas na lang aandringen kwam je er zelf mee, maar wel leuke denigrerende opmerkingen over mijn opleiding..
Ik niet.
één van je mede-anti's.
"hoog" opgeleiden zouden niet aan mlm doen! Weet je nog?
Lezen is zó moeilijk hè? (Vind je het nou ook zo kinderachtig klinken?)
Wat voor een ben ik trouwens (in relatie tot jou opmerking over mijn opleidngen) ??
Je hecht er schijnbaar ERG veel waarde aan? Je voelt je misschien wat beter dan "lager" opgeleiden?

En dit leidt nergens toe. Het ging er om dat de mensen die zich SERIEUS met mlm bezig houden, de wat hogeropgeleiden zijn!
en tja over "rijk" ... wat is rijk??
Maar naar mijn idee zijn de meesten die ik ken die financieel rijk zijn niet altijd de gelukkigsten..
Dan zijn de meesten die jij kent.... anders dan de onderzoekers hebben gebruikt......! De media stond er bol van! :lol:

So be it.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door Walter van V »

misschien inmiddels 50+, maar nog heel veel te leren...

Rosado
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jul 2006 14:30

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door Rosado »

Heren heren al die agressie .... gaat toch nergens over :

Let's stick to the facts please...

feit 1 netwerkmarketing is n volwassen bedrijfstak 100 miljard omzet wereldwijd op jaarbasis

feit 2 Nederlanders zijn over het algemeen dramatisch slechte netwerkers omdat ze continu lopen te kankeren, een enkele uitzondering daargelaten

feit 3 Zoals ook in het reguliere leven begint je mlm-avontuur bij het uitzoeken van het juiste bedrijf. Alles moet kloppen...het produkt, het bedrijf, het management, je timing, de financiële slagkracht van de onderneming, je sponsor en niet te vergeten HET MARKETINGPLAN. Als dat allemaal klopt dan ligt het volledig aan jezelf of je slaagt....period !

Van alle netwerkbedrijven die ik heb onderzocht is ca 95% qua marketingplan niet okay.....vooraal omdat ze alleen de "grote jongens"goed uitbetalen en hun marketingplan gebaseerd is op de getallen die deze industrie kent. Daarmee betalen ze heel slecht uit en het grootste deel van de marges gaat terug naar het bedrijf.

In mijn ogen is een slechte voorbereiding de grootste fout die mensen kunnen maken als ze starten. Dromen van n beter leven en een financieel gezondere toekomst kun je doen maar t moet wel haalbaar zijn en daar gaat t heel vaak fout.

Bij mlm gaat niemand failliet tenzij ze iedere maand zwaar moeten inkopen om posities te houden (waar ze overigens niets aan hebben want ze hebben niets bereikt). Dan ben je ook n compleet rund als je dat doet ! |Heb ooit s iemand van Herbalife ontmoet die voor 19,000 euro aan produkten in de garage had staan en heb haar geadviseerd direkt alles terug te sturen. Kostte 10% van de aanschaf maar wel bevrijd van dit soort idiote zaken. En alleen omdat haar sponsor dat had gezegd en ze zo aan alle evenementen kon meedoen (hahahaha echt gebeurd hoor)..........spijtig, maar anders was ze wel op n andere manier opgelicht in het leven !

Mijn advies ..... kijk heel goed uit wat je doet, licht het bedrijf en alle aspecten van A tot Z door en maak dan je keuze pas (by the way....nooit en te never op presentatieavonden, je maakt de kueze in alle vrijheid als je door niemand wordt beïnvloedt).

Het allerbelangrijkste tot slot : een bedrijf dat 10 jaar bestaat kan je geen goeie kansen bieden n topper te worden. 80% van de bonussen worden verdeeld onder de mensen die de 1e 3 jaar zijn ingestapt, 15% over 3-10 jaar en nog 5% voor de rest. Dit zijn netwerkfeiten, so do not be stupid.

Zoek n bedrijf dat gigasnel groeit, hip, vernieuwend, kapitaalkrachtig en zéér jong is.

Wil je meer info ? Dan reageer maar......

Succes met jullie kueze :lol:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door So be it »

@ Rosado,
Het allerbelangrijkste tot slot : een bedrijf dat 10 jaar bestaat kan je geen goeie kansen bieden n topper te worden. 80% van de bonussen worden verdeeld onder de mensen die de 1e 3 jaar zijn ingestapt, 15% over 3-10 jaar en nog 5% voor de rest. Dit zijn netwerkfeiten, so do not be stupid.

Zoek n bedrijf dat gigasnel groeit, hip, vernieuwend, kapitaalkrachtig en zéér jong is.

Wil je meer info ? Dan reageer maar......
Feit 1:
Je bent aan het spammen.
Feit 2:
Je weet niet waar je over praat.

Dus je bent nu bezig met een zaak die over 10 jaar niks meer kan betekenen voor nieuw bloed ? :shock:
Lekker zakelijk! :roll:
En "goede" vooruitzichten...... Ik noem het meer "kortzichtig"..... :lol:

So be it
En noem gewoon de naam man......!
Het "gokspelletje? Agel soms?

Rosado
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jul 2006 14:30

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door Rosado »

Heb het over de serieuze inkomens so be it.....


Noem mij maar 1 netwerkbedrijf waar na 10 jaar nog echte toppers zijn ontstaan die het hoogste niveau hebben bereikt. Het zijn simpele feiten die je overal kunt terugvinden op het web.

Neem aan dat jij bij n netwerkbedrijf zit wat al meer dan 10 jaar bestaat ?

Gaat me niet over 1 specifiek bedrijf dat ik promoot, kan mensen wel helpen de juiste kueze te maken voor n bedrijf en het zijn er maar 2-3 op dit moment.

En ja Agel is er 1 van, maar dat staat los van mij

Rosado
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jul 2006 14:30

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door Rosado »

zoek n bedrijf dat produkten heeft die je in de reguliere markt niet of nauwelijks kunt krijgen.

Wat heeft t voor zin in de aloë vera-produkten te gaan, terwijl ze op iedere hoek van de straat te krijgen zijn voor 1/3 van de prijs ?

of in sapjes van n wonderplant/boom voor 50 euro per fles, terwijl je ze op internet voor 5,99 dollar kunt kopen ?

Guess who makes the big bucks ? Right de mensen van het eerste uur en niet diegenen die daadwerkelijk het bedrijf laten exploderen qua groei, want dat is altijd de massa die later komt.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Let's stick to the facts please...

feit 1 netwerkmarketing is n volwassen bedrijfstak 100 miljard omzet wereldwijd op jaarbasis

feit 2 Nederlanders zijn over het algemeen dramatisch slechte netwerkers omdat ze continu lopen te kankeren, een enkele uitzondering daargelaten

feit 3 Zoals ook in het reguliere leven begint je mlm-avontuur bij het uitzoeken van het juiste bedrijf. Alles moet kloppen...het produkt, het bedrijf, het management, je timing, de financiële slagkracht van de onderneming, je sponsor en niet te vergeten HET MARKETINGPLAN. Als dat allemaal klopt dan ligt het volledig aan jezelf of je slaagt....period !
Hmmmm. Ik heb mijn vraagtekens bij deze "feiten".
Feit 1: Wat mij verbaast is dat zo'n 35 miljoen mensen hieraan deelnemen en met hun allen niet verder komen dan 100 miljard omzet. Toch niet zo heel erg geweldig. Beide cijfers worden overigens betwist.

Feit 3: Als het ana jezelf ligt of je slaagt, waarom slaagt 95% dan niet?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door So be it »

@ Maarschalk,
Feit 3: Als het ana jezelf ligt of je slaagt, waarom slaagt 95% dan niet?
Feit hardstikke nr 1......
Waarom is 80% van de bevolking failiet wanneer ze 3 maanden geen inkomen meer zouden hebben????????

Het antwoord wat je geeft mag je invullen als antwoord op jouw vraag! 8)

So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Waarom is 80% van de bevolking failiet wanneer ze 3 maanden geen inkomen meer zouden hebben????????
Deze is leuk. Ik neem aan dat je Nederland bedoelt?
Simpel. Geen financiele reserves. En dat komt grotendeels door een te hoog uitgavenpatroon.
Maar hoe verhoudt zich dat tot de 95% van de mlm-ers die niet slaagt?

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door So be it »

Simpel. Geen financiele reserves. En dat komt grotendeels door een te hoog uitgavenpatroon.
Maar hoe verhoudt zich dat tot de 95% van de mlm-ers die niet slaagt?
Nee.
Niet simpel.
een berusting.
Wanneer iemand "tevreden" is, waarom nog uitkijken naar kansen om jezelf te verbeteren? :cry:
Dat is voor mij niet weggelegd......
Zoek nou maar een baan jongen..., dan komt alles weer goed......!

Je kunt het niet alleen maar zoeken in een ''te hoog uitgavenpatroon''.

Iemand die met luciferdoosjes langs de deur gaat leuren voor € 0,50 zal altijd toch nog verkopen en meer te besteden hebben dan eerst!
Maar diezelfde 95% heeft geen lef!
Diezelfde 95% is gewend om verteld te worden wat ze die dag MOETEN gaan doen.
Zou jij de zaken bij het bedrijf kunnen, willen runnen?
Waarom doe je het niet?
Lef? Gemakzucht? Waarom zou ik mij druk maken? Geen zelfdicipline? Ik heb het toch goed.....? etc. (of ze allemaal voor jou van toepassing zijn, weet ik niet! :lol:)

Die luie stoel voor de TV is zó verleidelijk! :roll:

So be it

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Je kunt het niet alleen maar zoeken in een ''te hoog uitgavenpatroon''.
Deze wijsheid komt gelukkig niet alleen uit mezelf. Ik heb inderdaad dit "geobserveerd" bij anderen. Doch het ook gelezen in het boek: The Millionaire Next Door", van Stanley and Danko.
Maar diezelfde 95% heeft geen lef!
Diezelfde 95% is gewend om verteld te worden wat ze die dag MOETEN gaan don.
We zijn er weer. Diegenen die niet slagen willen gewoon niet, durven gewoon niet. Ja hoor.
Die luie stoel voor de TV is zó verleidelijk!
Op dit punt zijn we het met elkaar eens. het is gemakkelijker om niets te doen dan wel iets te doen, zoals jezelf bijscholen, harder werken etc. Maar ik leg niet de link met mlm. Jij wel.

Bart1976
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 okt 2005 14:13

Re: De MLM miljonairs, waar zijn ze

Ongelezen bericht door Bart1976 »

So be it,

Laat die idioot van een Maarschalk toch, hij is de moeite, energie en tijd niet waard. Wat een sukkel. Inspireer mensen So Be It en help ze! Dit doe je niet door zo'n malloot te voeden met informatie.
Discover it, live it!
Hopelijk tot nooit Maasrchalk en so be it: misschien/hopelijk tot snel!

Gesloten