Dit verhaal lijkt wel erg veel op wat AH, V&D, Jumbo, Super de Boer, Edah, enz. ook doen?@ Ray
Ik vind het erg amusant om te zien hoe je jezelf probeert te onderscheiden, maar helaas leidt je net zoals alle mensen in het MLM netwerk aan tunnelvisie en een gebrek aan abstractief denken.
Quote:
dat MLM bedrijven hetzelfde doel nastreven wil natuurlijk niet zeggen dat de manier waarop ze dat doen identiek is.
Helaas Ray, alle MLM bedrijven bezigen de zelfde tactiek en strategie, het kan hier op nuance verschillen, maar de hoofdzaak is identiek. Het draait in zijn geheel en alleen om netwerk vergroting.
Jij hebt het steeds over klanten, maar ook ZIJ maken deel van dit netwerk uit en ook ZIJ worden blootgesteld aan de ronsel praktijken en het zieltjeswinnen. Immers ook bij jouw organisatie geldt, wordt lid en ga mensen zoeken die ook willen kopen en gebruiken.
Hoe vervolgens de transactie verloopt is niet relevant, het gaat om het feit dat u mensen overtuigd en interesseerd de club te joinen.
Hoezo bent u dan anders, dan de andere MLM systemen. U staart u blind op de business opportunity, die u geboden is, maar laakt elke kennis van de marketing, economische en bedrijfskunidge concepten achter het geweldige MLM concept.
Ja u leest het goed, het MLM concept is geweldig, maar alleen voor het concern dat het bezigt, niet voor het voetvolk in het netwerk.
Dat u wordt gelokt met business opportunities en bergen met geld, dat is vaak een loze belofte, maar dient ervoor mensen te binden aan het concept, het evangelie voort te zeggen en mensen te lokken.
Op product niveau onderscheiden de concerns zich niet meer, alles is generiek en bulk, dus ligt de nuance in het beloningssyteem, maar het conceptuele model achter het geheel is identiek voor alle MLM bedrijven.
En draait puur op het grootste netwerk, immers hoe meer individuele distributeurs cq. klanten hoe hoger de mate van marktpentratie en kiemplaastsen waar nieuwe klanten en distributeurs gewonnen kunnen worden.
Zoals al gezegt, voor het moederconcern geldt alleen de wet van de grote getallen, een bijzonder lage mate aan marketing kosten in vergelijking met het aantal mensen dat wordt bereikt, deze kosten worden immers gedragen door de mensen in het veld.
Zij zijn namelijk gefocussed op het pseudo business aspect dat ze is voorgehouden, dus dat moeten ze nastreven en dit vereist investeren in marketing, om je NETWERK uit te breiden.
Er moet dus een duidelijk onderscheid worden gemaakt tussen de MLM moederbedrijven en de poppetjes in het veld.
Dan als laatste, om mijn stelling nog meer kracht bij te zetten. Als het volgens jouw echt gaat om product verkoop in plaats van zieltjes winnen.
zij willen toch ook alleen maar klanten om hun boterham belegt te hebben. Toch?
Hoe meer klanten - ZIELTJES - hoe groter hun omzet, hoe groter hun winst. Toch?
Elrond