LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] En dan nu hoe het echt zit

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Gast

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door Gast »

Voor 25.000 euro per maand kom ik mijn bed echt niet meer uit , zet er een nul achter dan begint het interessant te worden.

Ik doe in onroerendgoed en heb mijn startkapitaal voor de aanschaf van onroerend goed vergaard met MLM

Succes allemaal :lol:

Gast

Allereerst is fout om te denken dat je met MLM slapend rijk kunt worden. Een enkeling word stinkend rijk; de meesten kunnen (mits ze het juiste bedrijf kiezen) er een leuk extra inkomen mee verwerven. En dat gebeurt ook. Ik geef je duidelijk aan dat dat bij Euphony voor zeer velen het geval is, maar steeds blijf je om de hete brij heen draaien.
Allemaal mooie woorden, maar als het puntje bij paaltje komt heb jij je huiswerk niet gedaan. Ook al toon ik voor de tigste keer aan dat je fout zit, je zult het nooit toegeven.
Ik hoef niks toe te geven: Ik weet wat ik verdien en bovendien dat dat hard aan het stijgen is. Dus vertel mij niet dat MLM niet werkt, want ik ben een MLM-er die succes heeft. Niet over de rug van anderen, want zowel mijn klanten als mijn team zijn allemaal gelukkig.
Dus draai jij maar rond in je ideeen dat het allemaal zo fout is, haal jij maar meer internet feiten aan, maar laat mensen zelf hun beslissing nemen. Die hetze van je slaat nergens op.

Gast

Bron: De Vlaamse ondernemer: Euphony: http://downloads.euphony.com/Belgie/Too ... er_Bel.pdf

Bron: De Gentenaar: De kwelduivels van Belgacom: http://downloads.euphony.com/Belgie/Too ... lgacom.pdf

Bron: Netwerk: Waarom bel jij eigenlijk nog met Belgacom: http://downloads.euphony.com/Belgie/Too ... %20bel.PDF

Bron: De Morgen: Euphony strikt 275.000ste klant: http://downloads.euphony.com/Belgie/Too ... 0klant.pdf

De Euphony resultaten van 2000, 2001, 2002: http://www.2ejob.com/files/downloads/Eu ... ijfers.doc

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Voor 25.000 euro per maand kom ik mijn bed echt niet meer uit , zet er een nul achter dan begint het interessant te worden.
Ik doe in onroerendgoed en heb mijn startkapitaal voor de aanschaf van onroerend goed vergaard met MLM
Ik neem aan dat dit weer een andere gast is? Wordt wel een beetje verwarrend zo :-) Maar je doet het goed, onroerend goed is veel geld in te verdienen! Tsja dat je een startkapitaal met MLM hebt verdiend is ook leuk, maar dat kan natuurlijk ook op een andere manier.
Ik geef je duidelijk aan dat dat bij Euphony voor zeer velen het geval is, maar steeds blijf je om de hete brij heen draaien.
Dat is niet helemaal correct. Ik heb al een paar keer gevraagd om aantallen en dergelijken, maar die krijg ik niet van je. Hoeveel is "zeer velen"? Er zijn er ook "zeer velen" die de lotto winnen (maar daar ken ik er ook geen van)
Ook al toon ik voor de tigste keer aan dat je fout zit, je zult het nooit toegeven.
Zoveel argumenten en verifieerbare feiten heb je niet aangedragen, enkel een voorbeeld van 1 persoon.
Die hetze van je slaat nergens op.
Ik heb al meermalen gezegd dat het iedereen vrij staat om erin te stappen.

Wederom kom je met lege handen aan de discussietafel. Alleen maar verhaaltjes van mensen die je kent die er wel wat mee verdienen (nog steeds niets over hoeveel enz.). Maar echte bewijzen ervoor, laat staan getallen, heb je niet.
De Euphony resultaten van 2000, 2001, 2002:
Onder resultaten versta ik iets anders hoor. Ik bedoel verlies- en winst, omzetcijfers, aantallen distributeurs, verdeling van de bonussen over deze distributeurs enzovoorts.

Deze discussie heeft weinig zin op deze manier. Ik stel voor om er dan maar mee te stoppen. Kan ik lekker van het lentezonnetje genieten.

Gast

Nou, en terwijl jij dan van het lentezonnetje geniet (ik doe dat de hele dag al; de voordelen van een laptop!!), kun je misschien ook eens nadenken over een goede omschrijving van wat voor gegevens je nou eigenlijk precies wilt, want zo schiet het inderdaad totaal niet op. Wat voor gegevens ik of anderen ook geven, je hebt telkens wel weer een antwoord dat het niet goed genoeg is.

Of wacht ff....ik snap het!!! :oops: Wat dom....je bedoelt natuurlijk cijfers waarmee JIJ je gelijk kunt aantonen!!! :? Tja, helaas..die kan ik je niet geven. Sorry :wink:

Gast

Ik heb inmiddels begrepen van mrtelecom dat ie je de gegevens heeft gemaild (tenminste, slechts zeer weinig mensen pretenderen het zo druk te hebben dat een telefoontje van 5 minuten er niet af kan) en hij je de gevraagde info al gestuurd heeft. Ik heb zo het vermoeden dat je nu zit te pluizen hoe je het onderuit kunt halen, want dat zal wel de enige bedoeling zijn. Ben benieuwd wat voor kronkels je zult bedenken. Ik durf te wedden dat ik voor elke reden waarop jij het afkeurd een verklaring heb die in het normale bedrijfsleven wel acceptabel is, maar ach, dat gaat er bij toch niet in. Ik vind het eigenlijk een beetje zielig.
Ober...een chardonnay please!!

Gast

@:student26

Op welke manier zou jij een eigen startkapitaal van ruim 2 miljoen (guldens toen nog) willen vergaren zonder het gebruik van derde partij ( Bank o.i.d). Laten we zeggen dat je er 3 tot 6 jaar de tijd voor hebt.

student26

Waarom bekruipt me toch het gevoel dat gast = MrTelecom...

Maar goed, ik heb al aangegeven welke gegevens ik bedoel, kwestie van lezen dus...

Uit de gegevens (speciaal voor jou: ik had het overigens inderdaad druk vandaag, aardig wat mensen over de vloer gehad; en de komende week zit ik ook aardig vol) kan ik vooralsnog niet afleiden hoe iemand binnen een dag 400 euro verdient met deze structuur. Maar goed, dat voorbeeld zal ook wel niet op waarheid gebaseerd zijn.

Aan andere gast (als dit inderdaad al iemand ander is?): Mijn partner en ik hebben o.a. een discotheek geexploiteerd en deze met een aardige winst verkocht.

Gast

nee die doet niet in onroerendgoed , ik wel !

Ik heb een vermogen vergaard dankzij hard werken met een mlm bedrijf , ik heb er nog steeds een riant inkomen uit ondanks dat ik al ruim 10 jaar niet meer actief ben.

student26

Pfff, ik weet niet meer welke gast nu welke is, maar goed :-)

Het enige wat ik uit de gegevens kan afleiden:

Om op 1 dag 400 euro te verdienen moet je op die ene dag zo'n 26 mensen als klant aandragen. (26x15=390)

De gemiddelde klant heeft een jaarlijkse telefoonrekening bij Euphony van zo'n 240 euro (72.000.000 omzet / 302.062 klanten (cijfers over 2003)). Per maand is dat 240/12 = 20 euro.

Hierover krijg je (niveau 0) maximaal 4% (tussen 2 en 4, ik zie zo gauw niet waar dat percentage op gebaseerd is?).

Per maand is dat dus per klant: 4% x 20 euro = 0,80 euro

Dus met die 26 klanten verdient hij (er vanuitgaande dat deze klanten allemaal klant blijven): 26 x 0,80 = 20,80 euro per maand in de komende maanden (exclusief de aandraagbonus van 15 euro die eenmalige inkomsten zijn).

Hoe kom je dan in godesnaam aan jouw 160 euro?!

Voor een inkomen van 1000 euro per maand, ZONDER het werven van distributeurs heb je op basis hiervan dus 1250 klanten nodig. Hoe kom ik aan al die mensen!?

Om een redelijk inkomen te verwerven zal ik dus wel min of meer gedwongen worden distributeurs te werven? Of maak ik ergens een kapitale rekenfout (wat goed kan hoor, zo sterk ben ik nooit geweest in wiskunde).

Gast

Ooit aan bijvoorbeeld callcenters gedacht, import-export bedrijven, etc. Nee hoor, is echt niet zo moeilijk. Het zal niet iedereen direct lukken, maar goed. Enne...gemiddeld belgedrag van een particulier is meer in de orde van ca. 40 Euro per maand, en daar zitten forse uitschieters tussen.
Kijk, ik had dus alweer gelijk: Als je alles uit een foldertje wilt halen, trek je conclusies die niet kloppen en daarom is een persoonlijk gesprek aan te raden.

Gast

En voor je me op mijn zogenaamde foutje in mijn berekening wijst (de 40 Euro): De berekening die jij doet heeft inderdaad een kapitale denkfout. Die 300.000 klanten waardoor je het belvolume deelt, daarvan zijn er ca. de helft in 2003 bij gekomen, dus die hebben geen heel jaar gebeld. Zelfs geen half jaar, want de groei is exponentieel (in gewone lekentermen: het sneeuwbal effect oftewel, de groei gaat steeds sneller)

student26

Tsja in het voorbeeld dat je aandroeg verdiende iemand dit op 1 dag. Je gaat me echt niet wijsmaken dat die persoon op die ene dag een groot call-centre of een grote onderneming klant heeft gemaakt. Daarvoor zul je toch eerst een afspraak moeten hebben, de voordelen in de vorm van een offerte moeten hebben opgesteld enzovoorts. Het bedrijf zal dan ook eerst gaan kijken of het interessant voor ze is, eventueel gaan vergelijken met concollega's en dergelijken.

Ik zeg dus niet dat het onmogelijk is dit (op langere termijn) WEL voor elkaar te krijgen. Dit zal echter maar een beperkte groep lukken. Om een bedrijf om te krijgen moet je echt sterk in je schoenen staan. Verkopen is niet zo gemakkelijk als het soms lijkt.

Wat particulieren betreft: hier zullen inderdaad uitschieters in zitten, maar niet alleen naar boven, ook naar beneden. Aangezien we het over een flink aantal klanten hebben kun je daar wel met gemiddelden rekenen.

Je hebt gelijk voor wat betreft het gemiddelde van de telefoonrekening, hier heb ik inderdaad geen rekening mee gehouden. In een herberekening kom je dan uit op:

40 euro x 4% = 1,60 euro per maand per klant.

Voor de genoemde 1000 euro dus nodig: 625 directe klanten. Uitgaande dat een bepaald percentage het aanbod af zal slaan (enig idee over dit percentage?) zul je sowieso een veelvoud daarvan moeten aanspreken.

Los daarvan, ik ken niet veel mensen die een veelvoud van 625 mensen kennen om klant te maken. Uiteraard reken ik hier voor het gemak even met particulieren. Heb je informatie over de telefoonrekening van bijvoorbeeld MKB bedrijven? Dan kun je daar rekening mee houden. Zal toch nog wel een redelijk aantal klanten zijn denk ik. De incentives om distributeurs te werven wordt er niet veel minder door vrees ik...

Klopt het daarbij trouwens dat er geen limiet zit op het aantal distributeurs dat je "mag" werven?

Gast

Life is a numbersgame , geld voor alles in de verkoop en mlm is niet anders.

student26

Zoals gezegd, ik weet niet welke gast nu welke is.

Ervanuitgaande dat die laatste reactie de reactie is van de gast die tot nu toe steeds reageerde (pfff, snap je 't nog ;-)):
Life is a numbersgame , geld voor alles in de verkoop en mlm is niet anders.
Dat begrijp ik en dat is een feit waar we het over eens zijn :-)

Alleen iemand met een winkel krijgt min of meer vanzelf klanten die zomaar binnenlopen (of hij maakt beperkt reclame zoals lokale ondernemers doen, of landelijk reclame bij grote ondernemingen), terwijl je bij MLM zelf op je potentiele klanten af moet stappen (jullie maken immers geen reclame).

Dus nogmaals: hoe kom ik aan zoveel potentiele klanten???

Overigens heb ik 2 documenten ontvangen, waarin nogal veel tegenstrijdigheden zitten, soms zelf in 1 document (onder andere de definitie van een BC).

Ook zit ik nog steeds met de vraag of je onbeperkt distributeurs mag werven?

Ik heb nog veel meer vragen, ik weet niet of dit de geschikte plek daarvoor is. Misschien per email???

Gast

Ik ben de echte gast :lol:

Aangezien zijn vader meerdere bedrijven had kan het wel, maar goed, dat is niet de dagelijkse kost.

Wat betreft een veelvoud van 625 mensen kennen: Dat is helemaal niet nodig. Ten eerste weet ik zeker dat ik iedereen (en dan bedoel ik ook echt iedereen) kan laten zien dat ze minmaal 200 personen kennen.

Als je begint met 10 klanten per maand te werven, verdien je in het begin niet veel (150 Euro, er van uit gaand dat het allemaal vaste lijns klanten zijn), maar bar veel hoef je daar ook niet voor te doen.
Na 2 maanden zul je zien dat de eerste klanten met kenissen aankomen die ook via Euphony willen telefoneren:
a. Omdat we goedkoop zijn en die kennissen ook goedkoop willen bellen
b. Omdat je oorspronkelijke klanten er de zogenaamde Eu2Eu korting op krijgen, tot 25% extra korting op gesprekken tussen klanten onderling (ook internationaal, dus voor je het weet verdien je uit het buitenland)

Terwijl jij doorgaat met het werven van een paar persoonlijke klanten per maand, gaat het aantal klanten uit referentie steeds harder (en ook al zou je helemaal geen contacten in het bedrijfsleven hebben, via je klantreferenties krijg je ze toch)

Tja, en jammer dat je geen team wilt bouwen, want je zult geheid zien dat er klanten tussen zitten die zeggen 'da's zo makkelijk, zo wil ik ook bijverdienen'

Geen snel rijk methode, maar als je het goed aanpakt een hele gedegen methode om een zeer interessant inkomen op te bouwen.

En de snelheid waarmee je succes boekt heeft voornamelijk te maken met je inzet en het aantal mensen waarmee je contact legt. Maar dan gaan we al beginnen met de gratis cursus die elke beginnende consultant krijgt.

Absolute voorwaarde voor dit concept om te werken: we moeten goedkoop en betrouwbaar zijn. Tja, en daarover hebben we zelf de controle. Als een Tele2 of KPN callcenter medewerker onze klanten opbellen en ze horen dat ze Euphony klanten zijn en dan meteen afhaken, dan zegt dat mijn inziens voldoende. :wink:

Gast

Oh, en het aantal consultanten dat je mag werven is inderdaad onbeperkt. Ik raad echter aan niet in het wilde weg te werven, want je zult ze intensief moeten begeleiden als je wilt dat ze het maximale eruit halen dat zij er uit willen halen (een enkele uitzondering daargelaten). Je verdient overigens NIKS aan het werven van consultanten; pas zodra ze zelf een prestatie neerzetten ontvang je een bonus. Een bonus die overigens niet meer dan terecht is, want je hoort er wel wat voor te doen.

student26

Ik ben de echte gast
Ah ok :) Het is dus niet alleen voor mij onduidelijk :)
Aangezien zijn vader meerdere bedrijven had kan het wel, maar goed, dat is niet de dagelijkse kost.
Nou dan ligt het maandelijkse inkomen waarschijnlijk hoger, maar niet de eenmalige aanbrengbonus, neem ik aan... Dus op 1 dag 26 klanten aangebracht, lijkt me wel erg veel?
Wat betreft een veelvoud van 625 mensen kennen: Dat is helemaal niet nodig. Ten eerste weet ik zeker dat ik iedereen (en dan bedoel ik ook echt iedereen) kan laten zien dat ze minmaal 200 personen kennen.
Ja dat kan best, maar dan hebben we het over "namen", niet over vrienden, familie, kennissen. Dan komen de tandarts e.d. er waarschijnlijk bij. Daarbij: ga je al die mensen aanspreken? Allemaal opbellen en vragen of ze interesse hebben? Je belt wel goedkoper dan via KPN maar dat zal toch wel een aardige rekening worden... Weer een kostenpost erbij :-(

En hoeveel van de mensen die je dan aanspraakt zijn bereid naar je verhaal te luisteren? Vast niet allemaal? Realistische schatting van het percentage?
150 Euro, er van uit gaand dat het allemaal vaste lijns klanten zijn)
Ook zoiets, hoe zit het met mobiel? Hier lees ik nix over in de informatie....???

En sja, voor 10 klanten per maand hoef je niet veel te doen zeg je. Is dat zo? De eerste 10 misschien niet nee. Hoeveel tijd ben je ermee kwijt???
Na 2 maanden zul je zien dat de eerste klanten met kenissen aankomen die ook via Euphony willen telefoneren:
Dat kan, maar hoeveel zullen dat er zijn? Mensen vertellen dit soort zaken meestal alleen tegen mensen waar ze echt close mee zijn. Vaak zal er ook veel overlap zijn met de mensen die je zelf kent en aangesproken hebt of van plan bent aan te spreken.
Tja, en jammer dat je geen team wilt bouwen, want je zult geheid zien dat er klanten tussen zitten die zeggen 'da's zo makkelijk, zo wil ik ook bijverdienen'
Tsja, de crux van MLM... Uiteindelijk komt het toch op het werven van meer distributeurs aan.
al beginnen met de gratis cursus
Euh, onderdeel van de 350 euro entree lijkt mij... Niet echt gratis...
Oh, en het aantal consultanten dat je mag werven is inderdaad onbeperkt
Dat zat er dik in natuurlijk... Ik mag dus zoveel interne concurrentie scheppen als ik wil... En de mensen direct onder mij ook, en daaronder ook en........ Allemaal vissen in dezelfde vijver?

Overigens: dit was 1 van de vragen uit de MLM test... Hier scoort Euphony dus minder dan 100% op, in tegenstelling tot wat je beweerde.
Ik raad echter aan niet in het wilde weg te werven, want je zult ze intensief moeten begeleiden als je wilt dat ze het maximale eruit halen dat zij er uit willen halen (een enkele uitzondering daargelaten).
Met andere woorden: daar gaat veel tijd in zitten... Het lijkt mij ook dat geldt: hoe meer hoe beter, er zullen er altijd tussen zitten die het wel lukt, dus je vergroot je kansen... Maar toch, allemaal zitten we te vissen in dezelfde vijver.
Je verdient overigens NIKS aan het werven van consultanten; pas zodra ze zelf een prestatie neerzetten ontvang je een bonus. Een bonus die overigens niet meer dan terecht is, want je hoort er wel wat voor te doen.
Het eerste mag ook niet, want dan zou je buiten de wet treden en zou het sowieso al een piramide zijn.

Overigens kun je je afvragen of het niet op hetzelfde neerkomt als je pas een bonus krijgt als zij iets presteren. Die bonus houdt dan wel direct verband met de werving, of je ze nou moet begeleiden of niet.

Wat is overigens een "klantpunt"??????

Gast

Staat er nog klantpunt in? Dat moet ik dan maar ff wijzigen want die bestaan niet meer.
Tja, en ik had alweer gelijk: je zal en moet het omlaag halen al moet je je in de vreemdste kronkels draaien.
Ik laat je duidelijk zien dat je helemaal geen consultanten hoeft te werven (dat die vanzelf uit je klanten komen, maar je dat zelfs dan ze niet in hoeft te schrijven) en jij vertaald het met 'dat het dus toch om de het werven van distributeurs gaat'
Mrtelecom heeft het je al mooi uitgelegd: Euphony maakt gebruik van MLM om haar verhaal onder de ogen van de klanten te krijgen. That's it. Niks bijzonders aan, enkel een aparte, maar zeer effectieve marketingmethode. Ik heb relaties en die relaties hebben weer andere relaties en daar draait het om.
Moet je al die kennissen aanspreken. Tja, als je dat niet wilt, moet je er niet aan beginnen. Ga je ze allemaal aan de kop zeuren? Heel beslist niet! Alles wat je hoeft te doen is een factuur te laten zien. Als ze na het zien van die factuur geen interesse hebben: prima.
En mensen vertellen het inderdaad aan de mensen met wie ze close zijn. Waarom. Omdat jij dat ook doet als je ergens iets veel goedkoper kunt krijgen. Is daar iets mis mee? Nee, de klanten worden niet gedwongen; ze worden beloond met extra korting.
Moeten de klanten heel veel relaties aanmelden? Nee, maar als ze dat wel doen kunnen ze beter consultant worden en als ze er maar een paar aanmelden gaat hun rekening omlaag.
Jij mag inderdaad zoveel mogeliijk interne concurrentie creeeren als je wilt en als je dat doet zul je GEEN succes hebben. Als het af en toe gebeurt is dat geen enkel probleem: Hoe meer mensen de naam Euphony kennen hoe beter. Ook al is een andere consultant je voor geweest, dan nog is het in het voordeel want hoe bekender de naam, hoe makkelijker het werven is.
Maar het creeeren van interne concurrentie is een big no, no. Wat schiet je er mee op. Juist, je consultanten worden gedesillusioneerd en kappen ermee en daarmee snij je jezelf in de vingers.
Durf jij misschien gewoonweg niet toe te geven dat Euphony een MLM is die WEL werkt?! Want het begint toch wel belachelijk te worden, hoe jij je in bochten wringt. Ondertussen krijg ik al wel heel wat meldingen binnen van mensen die meer willen weten. Mrtelecom vertelde mij dat hij daar ook al 'last' van had. Dus ik wil je bij deze hartelijk danken voor je steun in de uitbouw van mijn team en dat van mrtelecom.

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

quoting Mrtelec... ehh... gast
Ondertussen krijg ik al wel heel wat meldingen binnen van mensen die meer willen weten. Mrtelecom vertelde mij dat hij daar ook al 'last' van had. Dus
Wanneer ga je nou ophouden met te doen alsof je mrtelecom niet bent, alleen maar omdat je één keertje in een slip of the keyboard hebt gezegd dat je hier niet meer zou komen? Of ben je dan toch die gast die hier toevallig ook meelas en toevallig Mrtelecom goed genoeg kent om de discussie () naadloos over te nemen en toevallig ook op dezelfde lagere school dezelfde gebrekkige instructies hebt gekregen over het gebruik van de d's en de t's? Hoe zouden mensen eigenlijk een gast ooit moeten bereiken buiten dit forum om? Of liever nog; schrijf gewoon direct rene landsheer zodat iedereen weet wie alle mogelijke forums in nederland afstruint om onnozel nederland te benaderen in een poging ze voor het karretje te spannen.

Maar zeg eens, wanneer kan ik nou beginnen in je team? Ik heb mijn baan al opgezegd om lekker hard voor je te kunnen gaan werken. Ik dacht zo heel rustig te beginnen met 5 nieuwe consultants te zoeken, en daar lekker hard aan te werken. De lekkere verdiensten komen dan vanzelf wel uit de provisies. Tsonge, tot 7 levels diep verdien ik dan lekker mee. Dat wordt dus even hard eraan trekken om die 7 levels te creëren maar dan heb je natuurlijk ook wat. Er zijn dan 14 levels, dus 5^13+1=1220703126 consultants, nou dan zullen we student26 nog wel eens even laten zien wie het laatst lacht. Immers, 1 komma 2 miljard mlm-ers zullen toch zeker niet allemaal ongelijk hebben? En de misfits die niet eens 5 mensen weten te vinden, nou die losers willen we niet eens in ons team, hè? Die bepalen gewoon zelf dat dit niet iets voor hen is.
Alleen, naast die 5 onbeduidende vraagjes die ik al eerder gepost had, vroeg ik me ook eigenlijk nog af waarom iemand in het level onder mij zou aanschuiven, want hij kan immers ook bij jou terecht, op hetzelfde level als ik dus, en dan verdien ik niks aan hem? Sterker nog, hij kan ook 2 levels boven jou gaan zitten, want daar zit guido blauw al net zo hard te ronselen als jij, en dan verdient hij zelfs nog aan ons allebei? Hoe los ik dat potentieel probleem als mlm-er op? Of hoor ik dat pas als ik mijn 325 euro heb betaald?
Nou, en terwijl jij dan van het lentezonnetje geniet (ik doe dat de hele dag al; de voordelen van een laptop!!),
Nou daar zie ik nog eens een enorme bedrijfsmatige kans; een tft-scherm dat je goed ziet in het zonlicht, kunnen we dat gat in de markt niet gaan dicht-marketen? Dan zijn we zeer snel zo rijk dat we niet eens meer ons concept op een piramide-forum hoeven te promoten omdat we toch de zieltjes niet meer nodig hebben.

Gesloten