LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] En dan nu hoe het echt zit

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
betweter

Re: En dan nu hoe het echt zit

Ongelezen bericht door betweter »

En gast met zijn plakkende keyboard: Je gaat er wederom vanuit dat iedereen een volwaardig inkomen wil verdienen en niet dat het hier gaat om een extra inkomen dat KAN uitgroeien tot een volwaardig inkomen.
Wat betreft het mobiele gebeuren: Doe eerst even je huiswerk. Als je niet weet wat Euphony te bieden heeft, moet je er ook niet over oordelen. En over wat ACN doet, doe ik geen uitspraken.
Maar waar maak je je toch eigenlijk druk over: Iedereen kan toch voor zichzelf beslissen?! Deed ik ook en kijk nou eens. Ben volgens jullie redenering begonnen als een domme schlemiel die er ingestonken is en zijn centjes kwijt was om plotsklaps het licht te zien en te veranderen in een op geld belustte glibberige gluiperd. Gek dat mijn vrienden dat verschil niet hebben opgemerkt. Of wacht even; die zijn door mij natuurlijk allemaal gebrainwashed!
Nou, vanavond allemaal even een gebedje voor me doen; misschien komt het dan nog wel allemaal goed.
Maar wel je huiswerk doen hoor, die taallesjes zijn belangrijk! :wink:

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

Want zeg nou zelf, dan kunnen we ook nep-econometristje wel gaan aanvallen op zijn rekenvaardigheden.
Zeg eens rene, waar heb jij een flaw in mijn rekenvaardigheden weten te ontdekken? (Zelf weet ik er één van al behoorlijk lang geleden, maar ik denk niet dat jij snugger genoeg was om hem op te merken. Bovendien was hij aanzienlijk in jouw voordeel...)
Het kan geen kwaad om af en toe eens een motivatie bij een bewering te geven. Alleen roepen dat berekeningen -van wie dan ook- niet kloppen, zet geen zoden aan de dijk.

Econometrist

Deed ik ook en kijk nou eens. Ben volgens jullie redenering begonnen als een domme schlemiel die er ingestonken is en zijn centjes kwijt was om plotsklaps
... de neiging te voelen om niet lekker van mijn verworven rijkdommen te gaan genieten en iedereen op het radarforum lekker te laten voor wat ze zijn, maar in tegendeel, een huilcampagne te gaan voeren onder steeds andere namen dat men zo lelijk tegen me doet terwijl ik toch echt wel een mooi eigen bedrijf heb en lekkere inkomsten en een goed team en een verheffende job, echt wel, echt wel, echt wel!!!

betweter

Gut, hij heeft nog geheugenverlies ook. :cry:

jannieheetik

Ongelezen bericht door jannieheetik »

Kolére! :evil:

Je houdt 't niet voor mogelijk. Ik zat te surfen naar iets om vanavond te eten, kom op vrouw-online. Daar hebben ze een forum over vrije-tijdsbesteding en zo, en omdat ik wel wat goeie time-managementstips kan gebruiken (niet meer aan fora deelnemen, :? ), keek ik daar eens.

En jawel hoor, ook daar is het grote heibel over MLM!

Overal waar mensen klagen dat ze lastig gevallen worden onder valse voorwendselen om dan later te ontdekken dat ze worden ge(mis)bruikt voor MLM-doeleinden, komen de deelnemers aan MLM massaal hun standpunt verdedigen. En net als hier: niet beargumenteerd, op de man/vrouw-spelend. Kortom: tot het oneindige, tot het uiterste.
Zelfs al WIL je ze niet tegenkomen, dan gebeurt het toch.

Net mieren! Hinderlijk en alomtegenwoordig!

:evil:

(is er nog geen MLM-bedrijf wat aan ongediertebestrijding doet? Wie richt er een op?)

Econometrist

Gut, hij heeft nog geheugenverlies ook.
Uh uh, AF! Jij zou niet meer reageren, of is er met jouw geheugen iets mis? Eerst weer een nieuw naampje verzinnen dus...

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Gut gut dat krijg je he als je een weekend naar je kasteel in Frankrijk gaat, meteen weer een heleboel gemist ;-)
Tuurlijk zit er een bodem aan de prijzen. Maar bij lagere inkoop heb je de keuze of de tarieven nog lager maken of het percentage commissie te verhogen.
Je snapt het niet geloof ik. Als er een bodem is dan kan de prijs niet verder zakken. De vraag was wat je in dat geval doet.
Onder ethisch handelen versta ik de zaken niet mooier voorstellen als ze zijn en eerlijk vertellen dat succes niet gegarandeerd is.
Dan komt hoogstwaarschijnlijk de beroemde regel "het ligt aan je eigen inzet en kunde". Natuurlijk kunnen ze geen succes garanderen, dat is niet het punt. Het punt is dat de eerste MLM nog opgericht moet worden waar NIET met overdreven/ongefundeerde claims wordt gewerkt.
Hoe staat het nou met die vraag over je pensioen?!
Zie reactie econometrist. Hoe staat het met al mijn vragen die je nog niet beantwoord hebt?

Het niveau van de discussie is overigens schrikbarend aan het dalen mensen...

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

een site van een provider en een van die van een onafhankelijk consultant
Onafhankelijk? Van wat??

betweter

Ok, als de bodem van de prijzen is bereikt kan je niet verder. Maar voor die tijd heb je nog steeds die twee opties en sowieso heb je als je dit concept bekijkt de keuze of je het met die percentages wel of niet interessant vind.
Wat betreft dat het MLM bedrijf nog opgericht moet worden,heb je dus duidelijk niet opgelet.
En wat betreft je pensioen geef je het soort antwoord dat je NIET van MLM'ers wenst. Zal ik het antwoord dan maar geven: Vrijwel niks, want tot je 25e bouw je 0 op!
Iedereen heeft het hier over salaris, maar ze halen daarbij wel het een en ander door elkaar. De commissie op het inschrijven van klanten (en het begeleiden en trainen van consultanten) kun je, als je dat wilt, zien als een salaris, want daar ben je actief mee.
De commissie op gesprekken is iets heel anders. Die ontvang je of je nu wel of niet werkt. Dat zou je dus kunnen vergelijken met een pensioen. Hoewel je tijdens je pensioen wel bij mag verdienen hoeft dat niet en is het niet noodzakelijk om je pensioen te blijven ontvangen.
Maar ja, als je blijft denken dat het er om gaat om mensen over te halen met MLM te beginnen, snap je er geen hol van. Mensen die zijn overgehaald gaan nl. bewijzen dat ze in eerste instantie gelijk hadden en zullen in 9 van de 10 gevallen geen succes hebben. En geen succes voor hen betekend geen succes voor jou. Waarom zou je dus?!

betweter

Frappant overigens dat we slim niet zien als econometrist er is en omgekeerd. Of zou dat geheugenverlies zo erg zijn dat econometrist zelf niet meer weet wie hij is.
Ach, dat zal ook de reden zijn dat hij zijn belasting niet betaald.

Slim

Ongelezen bericht door Slim »

Ik ben er nog, maak je geen zorgen. :D
Soms lees ik alleen mee en soms voel ik de behoefte om te reageren.

student26

Ok, als de bodem van de prijzen is bereikt kan je niet verder. Maar voor die tijd heb je nog steeds die twee opties
Uiteraard. Probleem is alleen dat met de verhoging van de commissies, de kosten voor de MLM verder oplopen. De kans is dan behoorlijk groot dat andere aanbieders, hier: op de telecommarkt, de kosten wel in bedwang houden en daardoor een goedkoper product aan kun bieden.

Het gaat hier natuurlijk ook niet om wat de verkopers kunnen bepalen. Dit wordt van hogerhand bepaald. Weer een reden te meer om een distributeursschap niet als zelfstandige onderneming te zien (namelijk: geen directe invloed op inkomsten en uitgaven).
Wat betreft dat het MLM bedrijf nog opgericht moet worden,heb je dus duidelijk niet opgelet.
Dit is een wellus-nietus spel. Gezien de zaken die ik gelezen heb over Euphony (eigen uitgaven), zullen we het maar houden op een kwestie van interpretatie dan.
En wat betreft je pensioen geef je het soort antwoord dat je NIET van MLM'ers wenst. Zal ik het antwoord dan maar geven: Vrijwel niks, want tot je 25e bouw je 0 op!
Het boeit me niet zoals ik al meldde. Het kan best zijn zoals je nu meldt. In dat geval kan ik je ook meteen een antwoord geven aangezien ik 26 ben:

ik heb nu meer pensioenopbouw dan jij met MLM hebt opgebouwd.
Iedereen heeft het hier over salaris, maar ze halen daarbij wel het een en ander door elkaar. De commissie op het inschrijven van klanten (en het begeleiden en trainen van consultanten) kun je, als je dat wilt, zien als een salaris, want daar ben je actief mee.
Leuk hoe je het werven van verkopers hier omzeilt. Uiteraard omdat je daar geen DIRECTE ontvangsten tegenover hebt staan omdat dat onwettig zou zijn. Gezien de vele bonusuitkeringen bij verlengingen van het distributeursschap mag je het van mij gerust melden hoor :)
De commissie op gesprekken is iets heel anders. Die ontvang je of je nu wel of niet werkt. Dat zou je dus kunnen vergelijken met een pensioen.
Niet correct. Je hebt er al werk voor gedaan, namelijk de werving van de klanten zelf. Met jou redenatie zou dit ook betekenen dat de verkoopafdeling bij Delta Nuts/Eneco/enz. niet zouden werken.

Ten tweede heb je geen zekerheid over de uitkering en de hoogte van het pensioen. Zolang Euphony het volhoudt en dus over pakkumbeet 40 jaar nog bestaat, zul je wel betaald blijven krijgen (het zou mij niets verbazen als ze eventuele rechtsvervolging simpel op kunnen lossen met een juridische constructie maar dat terzijde). Ook geef je zelf al aan dat de commissies aan verandering onderhevig zijn. Misschien dat ze in de toekomst omlaag moeten om bijvoorbeeld concurrerend te blijven. Nu ga je uiteraard zeggen dat de pensioenen in het traditionele bedrijfsleven ook niet helemaal zeker zijn, maar ik durf er wel een wedje op te leggen dat het risico daar significant kleiner is.

Tenslotte ontvang jij die bedragen enkel ende alleen ALS DE KLANT KLANT BLIJFT. En DAT is wel de grootste onzekerheid die er is...
Maar ja, als je blijft denken dat het er om gaat om mensen over te halen met MLM te beginnen, snap je er geen hol van.
Aangezien je zo prat gaat op je eerlijkheid en ethiek, zul je toe moeten geven dat de meeste potentiele verkopers over de streep getrokken moeten worden, of dat er toch op zijn minst diverse negatieve gevoelens of andere bezwaren weggehaald moeten worden...

Aangezien je niet meer wenst te reageren op de berichten van econometrist, zou ik nog graag willen weten waar je deze uitspraak op baseert:

betweter

Uiteraard. Probleem is alleen dat met de verhoging van de commissies, de kosten voor de MLM verder oplopen. De kans is dan behoorlijk groot dat andere aanbieders, hier: op de telecommarkt, de kosten wel in bedwang houden en daardoor een goedkoper product aan kun bieden.
We hadden net gezien dat die extra kosten gemaakt konden worden door de grotere inkoop en nu draai je het weer om. De kosten lopen dus niet op. En die andere bedrijven hebben een duur marketingapparaat, dus daar ben ik absoluut niet bang voor.
ik heb nu meer pensioenopbouw dan jij met MLM hebt opgebouwd.
Denk het niet
Leuk hoe je het werven van verkopers hier omzeilt. [/quote
Dat zogenaamde omzeilen zullen we ook maar een kwestie van interpretatie noemen.
Niet correct. Je hebt er al werk voor gedaan, namelijk de werving van de klanten zelf. Met jou redenatie zou dit ook betekenen dat de verkoopafdeling bij Delta Nuts/Eneco/enz. niet zouden werken.
Onjuist, want voor de werving van die klanten ben je al betaald.
Ten tweede heb je geen zekerheid over de uitkering en de hoogte van het pensioen. Zolang Euphony het volhoudt en dus over pakkumbeet 40 jaar nog bestaat, zul je wel betaald blijven krijgen (het zou mij niets verbazen als ze eventuele rechtsvervolging simpel op kunnen lossen met een juridische constructie maar dat terzijde). Ook geef je zelf al aan dat de commissies aan verandering onderhevig zijn. Misschien dat ze in de toekomst omlaag moeten om bijvoorbeeld concurrerend te blijven. Nu ga je uiteraard zeggen dat de pensioenen in het traditionele bedrijfsleven ook niet helemaal zeker zijn, maar ik durf er wel een wedje op te leggen dat het risico daar significant kleiner is.
Is er maar iets in het leven zeker, behalve de dood en belastingen (zelfs de dood ben ik niet zo zeker meer van :wink:
Tenslotte ontvang jij die bedragen enkel ende alleen ALS DE KLANT KLANT BLIJFT. En DAT is wel de grootste onzekerheid die er is...
Hoewel de bewijzen tot nu toe de andere kant opwijzen.
Aangezien je zo prat gaat op je eerlijkheid en ethiek, zul je toe moeten geven dat de meeste potentiele verkopers over de streep getrokken moeten worden, of dat er toch op zijn minst diverse negatieve gevoelens of andere bezwaren weggehaald moeten worden...
Hoe je tot die conclusie komt is me een absoluut raadsel.

En waarom ik mijn verhaal over het niet betalen van de belasting zou moeten onderbouwen, terwijl econometrist zijn laster niet hoeft te onderbouwen is me ook een raadsel.

Econometrist

Frappant overigens dat we slim niet zien als econometrist er is en omgekeerd.
Mis ik nou iets? Hieruit zou je toch afleiden dat als ik druk ben en hij kan posten en als hij elders is dat ik kan posten, dat dus juist zou betekenen dat wij niet dezelfden zijn? Wat was je reactie geweest als wij altijd 2 minuten na elkaar postten, dan waren we toch zeker weer één en dezelfde omdat we hier altijd tegelijk waren?
Maar ik kan je verklappen, hoewel ik slim toevallig niet persoonlijk ken, hij hier niet 24 uur per dag leest. Ik trouwens ook niet...
Wel bewonderenswaardig hoe creatief je de werkelijke wereld weet aan te passen aan je beperkt denkraam. Vanwaar trouwens jouw obsessie dat ik hier meerdere namen gebruik? Een tijdje terug ook al, waar je had bedacht dat ik zelf een thread gestart zou hebben, en vervolgens een maand gewacht tot jijzelf die discussie weer opslingerde, en dat alleen om mijn mening erover te kunnen ventileren. Alsof ik dat niet toch wel zou doen onder mijn eigen naam. Dat ik jou nou meerdere keren erop heb kunnen betrappen weerleg je toch niet door de beschuldiging maar om te draaien? Verzin zelf wat origineels!!
Heb ik weer iets gemist? Waar is het onderwerp belastingafdracht aan de orde geweest? Het klopt overigens wel; in de moderne arbeidsrelaties anno 2004 worden belasting inhoudingen al door de salarisadministratie geregeld, nog voordat ik zelf een cent zie.
Verzin wat beter origineels!! Dat ik bejaarden help oversteken naar de verkeerde kant van de weg of een dergelijke voor deze topic relevante zaak bijvoorbeeld!

betweter

Typisch geval van 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet', maar hij is te dom om het zelf te snappen.

tipgever

Ongelezen bericht door tipgever »

Ik ken econometrist en hij is dezelfde persoon als Slim.Ondanks dat ik niets met mlm heb,vind ik het een rare bezigheid van hem om hier te posten.Hij heeft dit n.l verteld,maar ook dat hij zichzelf slachtoffer van mlm vindt.Ik ken hem via via.Het zit hem dwars dat hij geen succes behaalt heeft met mlm, ondanks dat hij het een tijd geleden helemaal zag zitten.

student26

We hadden net gezien dat die extra kosten gemaakt konden worden door de grotere inkoop en nu draai je het weer om.
Nee, de redenatie is dat zolang je quantumkortingen kunt krijgen bij grotere inkoop er geen problemen zijn. Maar wat als de bodem van de inkoopsprijs bereikt is?
De kosten lopen dus niet op.
Zolang er evenwicht in zit niet nee.
Denk het niet
Waarom niet?
Onjuist, want voor de werving van die klanten ben je al betaald.
Die zielige 15 euro? Voor al dat werk?
Is er maar iets in het leven zeker, behalve de dood en belastingen
Nee, maar er is wel sprake van een risicoberekening.
Hoewel de bewijzen tot nu toe de andere kant opwijzen.
Hoe kun je nou na 3 jaar zo'n conclusie trekken?! Hoe kun je nu al bepalen dat klanten klanten blijven? Op het moment dat er een goedkopere aanbieder is (met name mobiel) zal het gros zo weer overstappen.
Hoe je tot die conclusie komt is me een absoluut raadsel.
Blijkbaar spreek jij dan alleen mensen aan die geen enkele twijfel over het concept hebben. Dat gaat er bij mij nogal moeilijk in.
En waarom ik mijn verhaal over het niet betalen van de belasting zou moeten onderbouwen, terwijl econometrist zijn laster niet hoeft te onderbouwen is me ook een raadsel.
Omdat ik wel eens echte bewijzen van je wil zien, in plaats van niet onderbouwde uitspraken.

student26

Eentje vergeten:
En die andere bedrijven hebben een duur marketingapparaat, dus daar ben ik absoluut niet bang voor.
Ik neem aan dat je het nu hebt over publiciteit/reclame/PR?

Belgacom: 2,9% van de omzet. Zo veel is dat niet.

betweter

Nee, de redenatie is dat zolang je quantumkortingen kunt krijgen bij grotere inkoop er geen problemen zijn. Maar wat als de bodem van de inkoopsprijs bereikt is?
Simpel, dan gaan de commissies niet verder omhoog en de prijzen niet verder omlaag.
Waarom niet?
Omdat ik weet hoe een pensioen zich opbouwt en omdat ik ook weet wat ik inmiddels verdien
Die zielige 15 euro? Voor al dat werk?
15 Euro voor een kwartiertje werk?!
Nee, maar er is wel sprake van een risicoberekening.
Ja, en ik weet dat ik mijn 'pensioen' opbouw onmiddelijk ontvang, niet pas over 40 jaar. En ook dat mijn 'pensioen' doorloopt na mijn dood, mits de klanten blijven bellen. Met een normaal pensioen moet ik 40 jaar werken om als gemiddelde nederlander tussen de 1500 en 2000 euro te ontvangen tot ik sterf, wat gemiddeld ca. 11 jaar na mijn pensioenering is.
Hoe kun je nou na 3 jaar zo'n conclusie trekken?! Hoe kun je nu al bepalen dat klanten klanten blijven? Op het moment dat er een goedkopere aanbieder is (met name mobiel) zal het gros zo weer overstappen.
Maar dat goedkopere, daar zit hem nou net de truc. Dit marketingconcept is uiterst effectief en daardoor goedkoop. Bovendien willen de meesten helemaal niet continue van provider wisselen en omdat wij een relatie met onze klanten opbouwen, hebben we ook daar een voordeel. Niet voor niets hangen de callcenters van KPN en T2 nu al op als je zegt dat je via Euphony belt.
Blijkbaar spreek jij dan alleen mensen aan die geen enkele twijfel over het concept hebben. Dat gaat er bij mij nogal moeilijk in.
Het gaat er bij jou moeilijk in dat ik mensen die serieus twijfelen aan het concept afraadt ermee te starten.
Omdat ik wel eens echte bewijzen van je wil zien, in plaats van niet onderbouwde uitspraken.
Huh, econometristje mag laster verspreiden zonder bewijs en als ik een opmerking maak tussen neus en lippen door, moet ik bewijs leveren?!
En je snapt toch wel dat ik hem alleen een koekje van eigen deeg serveer?!

betweter

Was even vergeten te antwoorden op het dure marketingapparaat.
Zowel de KPN als T2 en vele andere traditionele bedrijven hebben enorme kosten naast marketing, zoals huisvesting en personeelskosten etc.
Dat vergeet je voor het gemak even en daarom zal een netwerkbedrijf altijd goedkoper kunnen werken.

Gesloten