LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] En dan nu hoe het echt zit
Re: En dan nu hoe het echt zit
aan de klant natuurlijk sukkeltje dat komt maandelijks binnen en het starters geld is eenmalig laat staan dat we het nog over bonussen moeten hebben...
@bruintjebeer
Mijn advies: Niet ingaan op iemand die beter is in liegen dan in rekenen.
Mijn advies: Niet ingaan op iemand die beter is in liegen dan in rekenen.
Hoezo???.Geplaatst op 27 May 2004 14:26 door Econometrist
------------------------------------------------------------------------
En met een penetratiegraad van 1 op 20 heb je het dan over een klantengebied zo groot als Utrecht waarover je de scepter zwaait. Dan moet je wel errug goed het relatiemanagement beheersen, hè?
Als of een directeur van een groot bedrijf dat moet kunnen, nee dan snap jij nog niet wat mlm is en moet je nu maar sotppen met hier je commentaar te spuien lees eerst maar eens een boek over mlm.
ach ja je wilt weer een voorbeeld.
de mensen op niveau 7 in een netwerk ken je niet eens laat staan dat je deze begeleid. wie je wel goed kent zijn de mensen die je hebt begeleid en de mensen uit jou tweede niveau. en mischien enkele uit het derde. jou taak is dan nog louter een klein stukje begeleiding en knoop punten(bv een langzame of zelfs gestagneerde lijn weer draaiend te krijgen door training en motivatie.
daarbij komt met een penetratie graad van 1op 20 dat het een klantengebied zou moeten zijn zo groot als ... Utrecht. duh. met klanten in 8 verschillende landen is dat niets laat staan als er landen bij komen......
Je ziet het echt niet, hè? Als er nou 3645 consultants in de weer zijn voor 437400 euro omzet, al mogen ze 100% van de omzet houden dan is dat nog maar 120 euro per consultant gemiddeld, per maand. En ééntje verdient er 26244 per maand, wat denk je dan dat de overigen eraan verdienen?aan de klant natuurlijk ******tje dat komt maandelijks binnen en het starters geld is eenmalig laat staan dat we het nog over bonussen moeten hebben...
En die kosten, die komen jaarlijks terug. Alleen is het na het eerste jaar 100 euro minder, maar nog steeds betalen die 3645 mannetjes en vrouwtjes 911.250 per jaar, ruim 2 volledige maandomzetten!!!
En mijn advies: maak alsnog de basisschool af!Mijn advies: Niet ingaan op iemand die beter is in liegen dan in rekenen.
Ja, en een gebied als Utrecht heb je dus nodig voor één mlm-er met 22.000 klanten, dat was je toch niet ontgaan, hè? Voor een conferentiezaaltje in een van der Valk hotel vol mlm-ers heb je al een gebied met 60 miljoen mensen nodig. Blij dat je ze niet allemaal persoonlijk hoeft te kennen....daarbij komt met een penetratie graad van 1op 20 dat het een klantengebied zou moeten zijn zo groot als ... Utrecht. duh. met klanten in 8 verschillende landen is dat niets laat staan als er landen bij komen......
lees eerst een boek over mlm!!!
ik had het alleen over het zevende niveau niet over de tussenliggende.
al met al wordt er 15 tot 20 % over de omzet verdeeld
dus over iedere 100 euro wordt er 15 tot 20 euro uitbetaald
ofwel:437400:20%87480 euro wordt er uit betaald (zonder de bonussen)dit weer delen door de vertegenwoordigers 3645 kom je uit op een gemiddeld inkomen van 24 eurox 12 mnd=288 euro - inleg 120 =168 euro winst voor een ieder.
Nog altijd meer dan dat je krijgt bij de bank aan rente.
Oja ik zeg het er maar even bij gemiddeld dit betekend dat er mensen bij zitten die verlies draaien en ja dat kan komen doordat ze net begonnen zijn of dat het niet lukt maar zelfs met jou eigen getallen kun je zien dat er aan de klanten wordt verdient en niet aan de vertegenwoordigers.
ik had het alleen over het zevende niveau niet over de tussenliggende.
al met al wordt er 15 tot 20 % over de omzet verdeeld
dus over iedere 100 euro wordt er 15 tot 20 euro uitbetaald
ofwel:437400:20%87480 euro wordt er uit betaald (zonder de bonussen)dit weer delen door de vertegenwoordigers 3645 kom je uit op een gemiddeld inkomen van 24 eurox 12 mnd=288 euro - inleg 120 =168 euro winst voor een ieder.
Oja ik zeg het er maar even bij gemiddeld dit betekend dat er mensen bij zitten die verlies draaien en ja dat kan komen doordat ze net begonnen zijn of dat het niet lukt maar zelfs met jou eigen getallen kun je zien dat er aan de klanten wordt verdient en niet aan de vertegenwoordigers.
Juist, 350 euro was de inleg in het eerste jaar, daarna 250. In jaar 1 hebben de consultants dus -62 en in jaar 2 en verder +38 euro verdiensten gemiddeld. Een break-even na 3 jaar dus, als dank voor het aanbrengen van 20.000 klanten met z'n allen. Ik weet goedkopere hobbies.24 eurox 12 mnd=288 euro - inleg 120 =168 euro winst voor een ieder.
Wel gezellig dat je ook lekker meerekent trouwens, dat wordt denk ik in dit forum wel gewaardeerd. Blijkbaar heb je de cursusavond, waarin werd besproken om dit nooit te doen, gemist.
Ik ga zeker een mlm-boek lezen. Eens even googlelen op "how-to start mlm scam" welke titels er zijn hoe ik het aan moet pakken...
Ik zei het toch, bruintjebeer, econometrist kan niet rekenen en vergeet de helft (zou het kloppen van die alzheimer?! ) Bovendien vertelt hij vollop leugens (zoals over die cursusavond). Idioten moet je de weg naar de inrichting laten weten en verder negeren.
Daarom was ik ook zo blij met het rekenvoorbeeld van een mlm-er.Ik zei het toch, bruintjebeer, econometrist kan niet rekenen
En de cursusavond over herhaling is de kracht van de boodschap heb jij zeker meerder keren bezocht?Bovendien vertelt hij vollop leugens (zoals over die cursusavond).
@ Betweter:
Daarnaast vind ik dat jij zelf ook al meerdere keren hebt laten zien dat er altijd wel modder in de buurt is dus eens een goede blik in de spiegel kan bij jou ook niet echt kwaad... (en nu word ik natuurlijk weer beschuldigd van "op de man spelen", zucht)
@ Econometrist:
Ander saillant detail: dit keert ieder jaar weer terug door de her-registraties. En ook die worden prompt weer verdeeld over het netwerk.
@ Bruintje Beer:
Je zegt dat het als je dat bereikt steeds makkelijker zal gaan. Ik denk juist dat dit niet het geval is omdat je een groot deel van de mensen in je omgeving (zo niet alle) hebt aangesproken en eventueel als klant hebt gekregen. Je moet dan gaan zoeken buiten je omgeving, wat mij lastig lijkt omdat er daar zeker nog een aantal verkopers actief zijn.
Je voorbeeld klopt niet voor Euphony waar het hier volgens mij nog steeds over gaat. De percentages verspringen niet ineens van 1 naar 6% (grenzen zijn mij onbekend). Daarnaast moet je voor de grap eens rekenen hoeveel mensen je dan al in je netwerk hebt zitten! Gast komt uit op 22.000 mensen maar ik denk dat jij met "niveau" iets anders bedoelt dan hem/haar???
In je eigen berekening geef je al aan hoe irreeel het is om zo te rekenen. Als het systeem zo zou werken kun je meteen uitreken wanneer het systeem precies gaat vastlopen! Zo werkt het dus in de praktijk zeker niet (dus waarom het altijd gebruikt wordt bij presentaties is mij een raadsel). Als het niet zo werkt geeft dat al aan hoe moeilijk het eigenlijk is om zo'n enorm aantal verkopers en klanten te vinden. Plaats dit in een dynamische omgeving met externe, maar zeker ook interne, concurrentie en het plaatje is in mijn ogen in simpele vorm compleet...
En 3645 verkopers die allemaal dus onder 1 verkoper aan de top hangen he? Dat is wel het complete verkopersarsenaal van Euphony in de benelux hoor! Dus degene aan de top... ach, je voelt het wel al denk ik.
Overigens heeft econometrist gelijk dat er dan dus veel minder verdiend wordt, aangezien jij uitgaat van te lage inschrijfkosten!
Dit is nou juist allemaal zo vaag bij dit soort bedrijven. Er zijn geen jaarverslagen of zo te vinden waar je dit allemaal in kunt zien. Dit maakt het feitelijk ook oneerlijk voor potentiele verkopers want zij hebben nul inzicht in de verdeling van de bonussen en dergelijken.
@ Betweter nog een keer:
Geef eens een schatting van de inkomsten en uitgaven van iemand die al een eindje op weg is? Dus hoe ziet zijn netwerk er ongeveer uit (hoeveel klanten, hoeveel downliners, omzet, inkomsten uit omzetbonus, inkomsten uit overige bonussen, uitgaven voor communicatie, benzine, seminars e.d., hoeveel tijd is hij gemiddeld kwijt, enzovoorts).
Ook graag de groeicijfers die je hier nog zou posten, en de cijfers die je hebt over het aantal klanten en verkopers van de hele organisatie. Hier en daar is wel wat te vinden op Internet, en met wat gepuzzel kom ik zo'n beetje op dezelfde berekeningen uit als Econometrist.
En hoe zit het volgens jou met de inschrijfgelden?
Voor zover ik verhalen van insiders en outsiders ken (en dat zijn er nogal wat, en nee, niet alleen van Internet), klopt het beeld dat geschetst wordt over de "cursusavonden" wel aardig, hoewel hier wel wat aangedikt, zoals ik het lees voor "the sake of argument". Je kunt dat imho niet wegl*llen met de kwalificatie "leugens". Gezien hetgeen op Internet hierover te vinden is zou iedereen met een beetje boerenverstand hetzelfde type conclusies trekken. Mijn persoonlijke ervaring met Amway roept ook dat beeld op gezien de standaard reacties die ik kreeg op bepaalde kritiekpunten (waarbij die standaard reacties overigens vrij simpel en bewijsbaar tegen te spreken waren). Diezelfde reacties kom je hier ook continu tegen.
Uiteraard, wat ik tegen MLM heb verandert niet 1 2 3... Blijkbaar is de argumentatie van de pro-kant niet goed genoegHm, het lijkt wel of we weer terug bij af zijn, wat betreft de feitelijke punten.
Die vraag had je dacht ik zelf al beantwoord (daarmee aangevend dat het eigenlijk een rhetorische vraag was). Ik heb daarop aangegeven dat het me niet boeit (ik weet het ook gewoon niet) en dat het in ieder geval meer is dan jij met MLM aan pensioen hebt (= nul).Wat betreft dat student26 graag zijn zaken met feiten onderbouwt ziet, zit ik nog steeds op een echt antwoord te wachten over zijn pensioen.
Het kan best wezen dat het verhaal over MrTelecom niet klopt, ik heb econometrist er hier naar gevraagd maar hij wil die vraag niet beantwoorden. Jammer maar goed, daar kun je het nu wel steeds op blijven houden, maar Econometrist komt ook met veel feiten en andere inhoudelijk interessante vragen en stellingen (waaronder berekeningen die ik nog geen enkele keer door jou onderuit heb zien gaan) waar ik ook wel graag antwoord/reactie op zou willen zien.En wat betreft econometrist: Daar spendeer ik geen woord meer aan; die heeft aan mij al dusdanig bewezen een onethisch persoon te zijn die enkel liegen kan, dat die voor mij als serieuze gesprekspartner volkomen heeft afgedaan.
Daarnaast vind ik dat jij zelf ook al meerdere keren hebt laten zien dat er altijd wel modder in de buurt is dus eens een goede blik in de spiegel kan bij jou ook niet echt kwaad... (en nu word ik natuurlijk weer beschuldigd van "op de man spelen", zucht)
@ Econometrist:
In het gunstigste geval betekent 4000 euro per jaar een omzet bij die klant van 100 x 4000 / 7 = 57.000 euro op jaarbasis. Ik heb geen idee hoeveel een gemiddelde MKB'er aan telefoonkosten kwijt is. Dit lijkt me wel aardig veel. Ik kan me voorstellen dat een bedrijf dat zulke kosten maakt inderdaad wel betere deals kan vinden (quantum kortingen en dergelijken). Bij kleinere ondernemers (die evenwel zeer serieus zijn) kan ik me echter wel voorstellen dat een abonnement bij een bekende van die persoon wordt genomen.Wat een onderschatting van de MKB-er; als er 4000 euro per jaar aan de strijkstok blijft hangen bij een tussenpersoon die niks toevoegt, zal elke zakenman, iemand met een echt eigen bedrijf dus, slim genoeg zijn om zijn lijnen direct van Euphony (of liever nog van één van de echte providers) af te nemen, en die 4% of weet ik hoeveel, die 4000 euro in ieder geval, in zijn eigen kas te houden...
En daar sla je de spijker m.i. op zijn kop... Dit is precies hetgeen waar ik me ook zorgen om maak. En het ergste is dat een deel van dit bedrag wordt uitgekeerd naar de bovenste regionen van het hele verhaal. Hoe ging dat ook weer met piramidespelen?En nog een saillant detail: de eigen bijdrage van die 3645 consultants is 1.275.750, ruim drie keer zoveel als de klantenomzet van 437.400. Aan wie wordt er nou het meest verdiend?
Ander saillant detail: dit keert ieder jaar weer terug door de her-registraties. En ook die worden prompt weer verdeeld over het netwerk.
@ Bruintje Beer:
Het punt was nou juist dat Betweter zijn passieve inkomen zo'n beetje hetzelfde vindt als een pensioen. En daarop verschillen wij van mening. Ik ben het zoals je zult snappen eens met je stelling dat er geen sprake is van pensioenopbouw.Mijns inziens is er duidelijk gemaakt dat een MLMer die er fulltime mee bezig is dat niet hoeft opte bouwen daar het het op dezelfde manier opbouwd als welk zelfstadige ondernemer dan ook.
Zoals ik het begreep bedoelde hij 4000 op jaarbasis en niet per maand. Dat zou dus betekenen dat hij heel veel kleine klanten op 1 dag heeft binnengehaald (zo goed als onmogelijk), of een flinke MKB'er of iets dergelijks (met jaarlijkse telefoonkosten van meer dan 50.000 euro).Waar komt die 4000 vandaan???
Je zegt dat het als je dat bereikt steeds makkelijker zal gaan. Ik denk juist dat dit niet het geval is omdat je een groot deel van de mensen in je omgeving (zo niet alle) hebt aangesproken en eventueel als klant hebt gekregen. Je moet dan gaan zoeken buiten je omgeving, wat mij lastig lijkt omdat er daar zeker nog een aantal verkopers actief zijn.
Je voorbeeld klopt niet voor Euphony waar het hier volgens mij nog steeds over gaat. De percentages verspringen niet ineens van 1 naar 6% (grenzen zijn mij onbekend). Daarnaast moet je voor de grap eens rekenen hoeveel mensen je dan al in je netwerk hebt zitten! Gast komt uit op 22.000 mensen maar ik denk dat jij met "niveau" iets anders bedoelt dan hem/haar???
In je eigen berekening geef je al aan hoe irreeel het is om zo te rekenen. Als het systeem zo zou werken kun je meteen uitreken wanneer het systeem precies gaat vastlopen! Zo werkt het dus in de praktijk zeker niet (dus waarom het altijd gebruikt wordt bij presentaties is mij een raadsel). Als het niet zo werkt geeft dat al aan hoe moeilijk het eigenlijk is om zo'n enorm aantal verkopers en klanten te vinden. Plaats dit in een dynamische omgeving met externe, maar zeker ook interne, concurrentie en het plaatje is in mijn ogen in simpele vorm compleet...
Dat komt maandelijks binnen ja, maar dit is nog geen winst! Hoeveel marge zit er op een telefoontik? En wat dacht je van overhead en dergelijken? Het is niet voor niets dat Euphony op haar omzet van 72 miljoen een winst van 3 miljoen maakte!aan de klant natuurlijk ******tje dat komt maandelijks binnen en het starters geld is eenmalig laat staan dat we het nog over bonussen moeten hebben...
En 3645 verkopers die allemaal dus onder 1 verkoper aan de top hangen he? Dat is wel het complete verkopersarsenaal van Euphony in de benelux hoor! Dus degene aan de top... ach, je voelt het wel al denk ik.
Dan nogmaals mijn vraag: hoe kan zo'n systeem in 's hemelsnaam efficient worden genoemd? Dit betekent dat voor ieder niveau minstens 4 niveau's geld afdragen zonder dat de bovenste laag ook maar iets met de verkoop te maken heeft! Als je een traditioneel bedrijf zo in zou richten zou iedereen je voor gek verklaren.de mensen op niveau 7 in een netwerk ken je niet eens laat staan dat je deze begeleid.
In 2003 was het 16,6%.al met al wordt er 15 tot 20 % over de omzet verdeeld
Dat ligt eraan hoe de inschrijf en herinschrijfkosten worden geboekt. Als ze dit bij de omzet optellen dan klopt het, maar dan wordt de omzet dus veel rooskleuriger voorgesteld (dan is het niet de omzet over de core-business = belminuten en dergelijken). De bonuspercentages worden over de belminuten en zo betaald. Volgens de gegevens die ik had (met een maximum van 4%) zal dit tegen de 11% zitten. Bij een maximum van 7% kom je uiteraard wat hoger uit dus dan ben je al bijna bij die 16%. Alleen hoe zit het dan met de overige bonussen? Dat zijn er nogal wat en de meeste komen dus uit de inschrijfkosten.dus over iedere 100 euro wordt er 15 tot 20 euro uitbetaald
Overigens heeft econometrist gelijk dat er dan dus veel minder verdiend wordt, aangezien jij uitgaat van te lage inschrijfkosten!
Dit is nou juist allemaal zo vaag bij dit soort bedrijven. Er zijn geen jaarverslagen of zo te vinden waar je dit allemaal in kunt zien. Dit maakt het feitelijk ook oneerlijk voor potentiele verkopers want zij hebben nul inzicht in de verdeling van de bonussen en dergelijken.
@ Betweter nog een keer:
Ik zou dan ook graag zien dat jij de berekening eens uitvoert en eens laat zien waar de fouten dan zitten. Blijkbaar ben jij namelijk wel in het bezit van alle juiste cijfers en dergelijken.Ik zei het toch, bruintjebeer, econometrist kan niet rekenen en vergeet de helft (zou het kloppen van die alzheimer?! ) Bovendien vertelt hij vollop leugens (zoals over die cursusavond).
Geef eens een schatting van de inkomsten en uitgaven van iemand die al een eindje op weg is? Dus hoe ziet zijn netwerk er ongeveer uit (hoeveel klanten, hoeveel downliners, omzet, inkomsten uit omzetbonus, inkomsten uit overige bonussen, uitgaven voor communicatie, benzine, seminars e.d., hoeveel tijd is hij gemiddeld kwijt, enzovoorts).
Ook graag de groeicijfers die je hier nog zou posten, en de cijfers die je hebt over het aantal klanten en verkopers van de hele organisatie. Hier en daar is wel wat te vinden op Internet, en met wat gepuzzel kom ik zo'n beetje op dezelfde berekeningen uit als Econometrist.
En hoe zit het volgens jou met de inschrijfgelden?
Voor zover ik verhalen van insiders en outsiders ken (en dat zijn er nogal wat, en nee, niet alleen van Internet), klopt het beeld dat geschetst wordt over de "cursusavonden" wel aardig, hoewel hier wel wat aangedikt, zoals ik het lees voor "the sake of argument". Je kunt dat imho niet wegl*llen met de kwalificatie "leugens". Gezien hetgeen op Internet hierover te vinden is zou iedereen met een beetje boerenverstand hetzelfde type conclusies trekken. Mijn persoonlijke ervaring met Amway roept ook dat beeld op gezien de standaard reacties die ik kreeg op bepaalde kritiekpunten (waarbij die standaard reacties overigens vrij simpel en bewijsbaar tegen te spreken waren). Diezelfde reacties kom je hier ook continu tegen.
nu heet ik het waarom je er zo tegen bent een stukje oud zeer. het is je toen kennelijk niet gelukt, maar ik noem je echt geen "loser" hoor. Het ligt de een beter dan de andere, en misschien had je nog geen goed beeld van je zelf of het inderdaad iets zou kunnen zijn voor jou. let wel MLM is niet voor iedereen weggelegd. ik Zelf denk dan ook dat je uit het juiste hout moet zijn gesneden om er mee bezig te zijn en het vooral leuk moet vinden (ongeacht het resultaat)Mijn persoonlijke ervaring met Amway
ik zelf zie het als hobby waarbij ik ook nog iets over hou terwijl de meeste hobby's geld kosten.
Vanuit commercieel oogpunt ga ik niet vertellen hoe ik het voor elkaar kreeg van die 4000 euro (de concurrentie kijkt mee), maar het is wel degelijk zo.
Wat betreft rekenen: Dat voorbeeld van Utrecht, daar klopt geen snars van. Met een belvolume van ca. 40 Euro per maand is 4% belcommissie over dat aantal klanten op jaarbasis bijna 8.4 miljoen. En dat zou een derde van 1.275.750 zijn?!
Ook word er geen rekening gehouden met het feit dat er geen 4% word uitbetaald maar in de hele structuur zeker 11%.
Overigens denk ik dat bruintjebeer het heeft over ACN waar geen 15 Euro aanmeldpremie word betaald.
Nogmaals, het hele rekensommetje is gebaseerd op aannames en dat is de fout.
De grootste fout daarbij is wel om aan te nemen dat iedereen instapt zonder na te denken of zij zelf nog wel een inkomen uit belcommissie kunnen verwerven. Ten eerste is dat punt nog lang niet bereikt, ten tweede blijft het niet alleen bij vaste telefonie en ten derde gaat het er vanuit dat mensen niet nadenken. Hoe vaak wordt er hier niet door de MLM'ers gesproken over het feit dat de meesten die instappen niet al te intelligent zijn. Dat klopt absoluut niet: Een deel van de consultanten in mijn team heeft minimaal HBO en er zijn er een aantal bij die zeer hoge posities in het bedrijfsleven en bij de overheid en aanverwantte instanties bekleden!
Ook het verhaal dat diegenen die succes hebben dat over de rug van anderen doen, klopt niet. Ik heb een aantal mensen in mijn team die veel meer voor de maatschappij doen dan het grootste deel van de bevolking.
Ken jij een bedrijfstak waar jan met de korte achternaam op een willekeurige avond als bijverdienste enkele honderden euro's kan verdienen (Legaal en niet sex gerelateerd)?!
Wat betreft rekenen: Dat voorbeeld van Utrecht, daar klopt geen snars van. Met een belvolume van ca. 40 Euro per maand is 4% belcommissie over dat aantal klanten op jaarbasis bijna 8.4 miljoen. En dat zou een derde van 1.275.750 zijn?!
Ook word er geen rekening gehouden met het feit dat er geen 4% word uitbetaald maar in de hele structuur zeker 11%.
Overigens denk ik dat bruintjebeer het heeft over ACN waar geen 15 Euro aanmeldpremie word betaald.
Nogmaals, het hele rekensommetje is gebaseerd op aannames en dat is de fout.
De grootste fout daarbij is wel om aan te nemen dat iedereen instapt zonder na te denken of zij zelf nog wel een inkomen uit belcommissie kunnen verwerven. Ten eerste is dat punt nog lang niet bereikt, ten tweede blijft het niet alleen bij vaste telefonie en ten derde gaat het er vanuit dat mensen niet nadenken. Hoe vaak wordt er hier niet door de MLM'ers gesproken over het feit dat de meesten die instappen niet al te intelligent zijn. Dat klopt absoluut niet: Een deel van de consultanten in mijn team heeft minimaal HBO en er zijn er een aantal bij die zeer hoge posities in het bedrijfsleven en bij de overheid en aanverwantte instanties bekleden!
Ook het verhaal dat diegenen die succes hebben dat over de rug van anderen doen, klopt niet. Ik heb een aantal mensen in mijn team die veel meer voor de maatschappij doen dan het grootste deel van de bevolking.
Ken jij een bedrijfstak waar jan met de korte achternaam op een willekeurige avond als bijverdienste enkele honderden euro's kan verdienen (Legaal en niet sex gerelateerd)?!
oops, woordje vergeten: een deel van de consultanten moet een GROOT deel zijnbb
We waren het er al over eens dat het één op maandbasis was en het ander op jaarbasis.over dat aantal klanten op jaarbasis bijna 8.4 miljoen. En dat zou een derde van 1.275.750 zijn?!
BB, en ik dus ook, baseerde zijn berekening zelfs op 20%, nog 9% meer zelfs dus.Ook word er geen rekening gehouden met het feit dat er geen 4% word uitbetaald maar in de hele structuur zeker 11%.
8 komma 4 miljoen?? Ben ik toch benieuwd hoe je dat berekend hebt. We hadden het over 22.000 klanten. Maal 40 Euro maal 12 maanden is volgens mij een omzet van 10,5 miljoen. En daarvan wou jij 8,4 miljoen aan de consultants uitkeren? Dan heb je het over 80% geen 4%. Deel die 8,4 miljoen door 4 om de 20% van BB aan te blijven houden, dan hebben we het dus over een totale uitkering van 2,1 miljoen, tegenover een totale investering van de consultants van 1.275.750...Met een belvolume van ca. 40 Euro per maand is 4% belcommissie over dat aantal klanten op jaarbasis bijna 8.4 miljoen.
@ Bruintje Beer:
Ik ben daarna gaan zoeken op Internet, en heb met diverse mensen gepraat. Zowel mensen die er wel ingestapt waren (de mensen waar ik het over had in dat mailtje) en mensen die het ooit gedaan hebben. Op basis van dat alles is mijn afkeer van MLM ontstaan.
Ook dit had je allemaal kunnen weten als je de threads had gevolgd.
@ Betweter: Ik moet weg (ga avondje stappen in Rotterdam), dus reageer morgen op je bericht....
Dit is een paar maanden geleden geweest, dat ik naar een presentatie ben geweest van Amway. Je trekt de verkeerde conclusie, want ik ben er nooit ingestapt. Omdat ik toen al het gevoel had dat er iets niet in de haak was.nu heet ik het waarom je er zo tegen bent een stukje oud zeer. het is je toen kennelijk niet gelukt
Ik ben daarna gaan zoeken op Internet, en heb met diverse mensen gepraat. Zowel mensen die er wel ingestapt waren (de mensen waar ik het over had in dat mailtje) en mensen die het ooit gedaan hebben. Op basis van dat alles is mijn afkeer van MLM ontstaan.
Ook dit had je allemaal kunnen weten als je de threads had gevolgd.
@ Betweter: Ik moet weg (ga avondje stappen in Rotterdam), dus reageer morgen op je bericht....
Om toch mijn nieuwsgierigheid enigzins te bevredigen; wie bedoel je met die concurrentie dan precies? Andere telecomaanbieders? Andere consultants? Andere MLM-families?Vanuit commercieel oogpunt ga ik niet vertellen hoe ik het voor elkaar kreeg van die 4000 euro (de concurrentie kijkt mee), maar het is wel degelijk zo.
Je hult het nu in een sfeer van mysterie en vaagheid, met als gevolg dat je je geloofwaardigheid ondermijnt. Je hoeft niet te vertellen HOE je het voor elkaar hebt gekregen. Maar het lijkt mij dat je gerust kunt vertellen of het hier om meerdere kleine klanten gaat, of om 1 grote, of een sponsorcontract of iets dergelijks. Daar geef je niets mee prijs aan de concurrentie, die kunnen dat zelf ook wel verzinnen...Vanuit commercieel oogpunt ga ik niet vertellen hoe ik het voor elkaar kreeg van die 4000 euro (de concurrentie kijkt mee), maar het is wel degelijk zo.
Ik kom net als Econometrist op iets anders uit:Wat betreft rekenen: Dat voorbeeld van Utrecht, daar klopt geen snars van. Met een belvolume van ca. 40 Euro per maand is 4% belcommissie over dat aantal klanten op jaarbasis bijna 8.4 miljoen. En dat zou een derde van 1.275.750 zijn?!
22.000 x 40 x 12 x 4% = 422.400 euro per jaar aan commissie.
Volgens jou is het voor 1 consultant 7%, dus 739.200 euro.
En je hebt gelijk dat er meer wordt uitgekeerd, voor 2003 zou dit zo'n 1,75 miljoen zijn geweest (16,6%). We rekenden met zo'n 3500 verkopers, dus per verkoper is dit 500 euro per jaar. Punt van Econometrist blijft natuurlijk ook gelden: de verdeling is niet gelijkmatig, de man aan de bovenkant verdient vele malen hetgeen de man aan de onderkant verdient (zie ook mijn website, dit is Extreme Horizontale Ongelijkheid wat een kenmerk van piramidestructuren is).
Met een marktaandeel van 20% (wat veel is, dit heeft Euphony niet), heb je 5 x 22.000 = 110.000 mensen nodig om aan dit aantal klanten te komen.
Als je uitgaat van een markt van 10.000.000 (in werkelijkheid natuurlijk veel meer: 10.000.000 gsm gebruikers + vaste lijnen particulieren + vaste lijnen ondernemingen) en een klantenaantal van 300.000 is er nu een marktaandeel van 3%.
Uiteraard doen we een paar aannames. Dat kan ook niet anders want de opbouw van het verkopersarsenaal, de verdeling van de klanten over de verkopers, de distributie van de bonussen over de verkopers zijn allemaal onbekend (ook voor jou). Ik denk echter wel dat we hier zeer aannemelijke veronderstellingen hebben gebruikt. Als jij vindt van niet dan zie ik hier graag een berekening van je...Nogmaals, het hele rekensommetje is gebaseerd op aannames en dat is de fout.
En hoe zouden zij dit dan moeten bepalen? Krijg je een verdeling van de verkopers per regio, zodat je kunt zien hoeveel concurrentie er in je omgeving is? En ik meen hier toch gelezen te hebben dat je dan simpelweg in het buitenland begint dus dat deze vraag irrelevant is? (met dat laatste ben ik het uiteraard niet eens.)De grootste fout daarbij is wel om aan te nemen dat iedereen instapt zonder na te denken of zij zelf nog wel een inkomen uit belcommissie kunnen verwerven.
En er is ook niemand die ooit zal weten hoe, wanneer en of dat punt is bereikt. Verzadiging is een tricky onderwerp...Ten eerste is dat punt nog lang niet bereikt
De standaardreactie van MLM ondernemingen: is je markt verzadigd, dan begin je op een nieuwe... En als die markt verzadigd is? Er is maar een beperkt aantal van dit soort diensten...ten tweede blijft het niet alleen bij vaste telefonie
Ik neem aan dat je bedoelt "door de anti-MLM'ers"Hoe vaak wordt er hier niet door de MLM'ers gesproken over het feit dat de meesten die instappen niet al te intelligent zijn. Dat klopt absoluut niet:
Een deel = de meerderheid? Zoals ik het lees zeg je hier dat inderdaad de meesten niet al te intelligent zijnEen deel van de consultanten in mijn team heeft minimaal HBO en er zijn er een aantal bij die zeer hoge posities in het bedrijfsleven en bij de overheid en aanverwantte instanties bekleden!
Dan doel je denk ik op donaties en dergelijken? Dus een crimineel die zich over de rug van anderen verrijkt, maar de helft aan het WNF schenkt doet het goed? Het sponsorcontract van Euphony is ook niet meer dan een goede marketingstunt, dat weet je zelf ook wel.Ook het verhaal dat diegenen die succes hebben dat over de rug van anderen doen, klopt niet. Ik heb een aantal mensen in mijn team die veel meer voor de maatschappij doen dan het grootste deel van de bevolking
Jazeker. Artiesten bijvoorbeeld, zelfs duizenden euro's. Daarnaast heb je het over incidentele bijverdiensten, iemand die normaal z'n werk doet heeft een gegarandeerd stabiel inkomen, wat de meesten toch wel verkiezen lijkt me.Ken jij een bedrijfstak waar jan met de korte achternaam op een willekeurige avond als bijverdienste enkele honderden euro's kan verdienen (Legaal en niet sex gerelateerd)?!
Wat betreft die 4000 wil ik wel zover gaan om te zeggen dat het om een soort sponsorcontract gaat. Meer kan ik er echt niet over zeggen omdat dit nog veel meer potentieel heeft en de concurrentie dit klaarblijkelijk zelf NIET kan bedenken.
Het rekenvoorbeeld:
Ik heb inderdaad een fout gemaakt door te snel te lezen. Ik las nl. dat we het over 400.000 plus klanten hadden.
Dat ik er te snel overheen las, komt omdat ik dit soort rekensommetjes gewoon niet meer serieus neem: Er staan zoveel aannames in dat het gewoon niet meer klopt.
Want behalve de belcommissie word er nog veel meer uitgekeerd. Laten we er eens kijken naar de aanname dat die 3500 consultanten gezamelijk 22.000 klanten inschrijven. Dat zou betekenen dat het gemiddelde per consultant maar op iets over de 6 klanten zou liggen. Aangezien ik mijn potentiele klanten er altijd op wijs dat ze minimaal 20 klanten moeten vinden, is dit een aanname die ik zeer sterk in twijfel trek.
Maar goed, laten we dan aannemen dat tweederde 10 klanten plus inschrijft en eenderde 0.
Dat betekend naast de belcommissie en de aanmeldpremie van 22.000 x 15 Euro (wederom een aanname aan de lage kant; de aanmeldpremie op mobiel is tussen de 20 en 60 Euro) er ook nog eens Quick Starts uitgekeerd worden door het hele team ter waarde van in totaal 490 Euro per consultant. Laten we er wederom van uit gaan dat maar tweederde die Quick Start ook inderdaad realiseert, dan komen we uit op 7,18 miljoen aan Quickstarts plus 330.000 plus de 1,75 miljoen die jij ons al had voorgerekend. Da's in totaal ruim 9,25 miljoen dat uitgekeerd word over tweederde van de 3500 consultanten (de anderen hebben niks gepresteerd en verdienen dus niks) oftewel ruim 2600 Euro per consultant. Ok, dan zitten er lui tussen die heel grote inkomens verdienen, maar zelfs dan.
En aangezien die consultanten die niets gedaan hebben ook niet zullen hernieuwen, wordt er het jaar daarop over tweederde van 3500 consultanten niet alleen 1,75 miljoen aan belcommissie uitgekeerd, maar ook nog eens ongeveer eeen kwart miljoen aan hernieuwingscommissie uitgekeerd. Oftewel ca 850 Euro per consultant.
Dan komen we op het punt dat mensen niet weten of er al sprake is van verzadiging. Ok, da's inderdaad wat moeilijker dan bij bijvoorbeeld Macca's, maar heb je ooit gehoord van marktonderzoek. Dat is in dit geval niet zo moeilijk: Vraag gewoon in je omgeving hoeveel mensen er al van het bedrijf gehoord hebben. Zijn dat er in jouw ogen teveel, dan moet je er gewoon niet aan beginnen.
Je hebt inderdaad gelijk met je opmerking over anti en niet anti MLM en dat toont maar aan dat jij ook je menselijke trekjes hebt oftewel, je reageerde voor je alles gelezen had. Want anders had je al gezien dat ik die fout zelf al hersteld had.
En nee, dit zijn geen mensen die een deel van hun MLM inkomsten aan een of ander goed doel schenken, maar volledig los van MLM een groot aandeel leveren in de maatschappij, vooral op het gebied van liefdadigheid. Dat deden ze al voordat ze ooit van Euphony gehoord hadden.
Wat betreft het inkomen van jan met de korte achternaam: Artiesten kun je niet echt onder die noemer vangen, want als artiest moet je echt wel wat kwaliteiten hebben (al vraag ik me dat na het horen van het songfestival wel af) en dat is dus niet iets waar iedereen gelijke kansen heeft.
Overigens accepteer ik je verhaal over het pensioen niet helemaal, want ik weet wel dat jij niet veel pensioen opgebouwd KUNT hebben als je inderdaad nog maar 26 bent en part-time werkt. Hoe je daarnaast concludeerd dat ik GEEN pensioen heb is me een raadsel. Ik kan namelijk mijn passieve inkomen gebruiken om in mijn pensioenfonds te stoppen of er op andere manieren mee te investeren. Dat kan jij niet, want je hebt geen passief inkomen (tenminste, niet voor zover ik weet)
Het rekenvoorbeeld:
Ik heb inderdaad een fout gemaakt door te snel te lezen. Ik las nl. dat we het over 400.000 plus klanten hadden.
Dat ik er te snel overheen las, komt omdat ik dit soort rekensommetjes gewoon niet meer serieus neem: Er staan zoveel aannames in dat het gewoon niet meer klopt.
Want behalve de belcommissie word er nog veel meer uitgekeerd. Laten we er eens kijken naar de aanname dat die 3500 consultanten gezamelijk 22.000 klanten inschrijven. Dat zou betekenen dat het gemiddelde per consultant maar op iets over de 6 klanten zou liggen. Aangezien ik mijn potentiele klanten er altijd op wijs dat ze minimaal 20 klanten moeten vinden, is dit een aanname die ik zeer sterk in twijfel trek.
Maar goed, laten we dan aannemen dat tweederde 10 klanten plus inschrijft en eenderde 0.
Dat betekend naast de belcommissie en de aanmeldpremie van 22.000 x 15 Euro (wederom een aanname aan de lage kant; de aanmeldpremie op mobiel is tussen de 20 en 60 Euro) er ook nog eens Quick Starts uitgekeerd worden door het hele team ter waarde van in totaal 490 Euro per consultant. Laten we er wederom van uit gaan dat maar tweederde die Quick Start ook inderdaad realiseert, dan komen we uit op 7,18 miljoen aan Quickstarts plus 330.000 plus de 1,75 miljoen die jij ons al had voorgerekend. Da's in totaal ruim 9,25 miljoen dat uitgekeerd word over tweederde van de 3500 consultanten (de anderen hebben niks gepresteerd en verdienen dus niks) oftewel ruim 2600 Euro per consultant. Ok, dan zitten er lui tussen die heel grote inkomens verdienen, maar zelfs dan.
En aangezien die consultanten die niets gedaan hebben ook niet zullen hernieuwen, wordt er het jaar daarop over tweederde van 3500 consultanten niet alleen 1,75 miljoen aan belcommissie uitgekeerd, maar ook nog eens ongeveer eeen kwart miljoen aan hernieuwingscommissie uitgekeerd. Oftewel ca 850 Euro per consultant.
Dan komen we op het punt dat mensen niet weten of er al sprake is van verzadiging. Ok, da's inderdaad wat moeilijker dan bij bijvoorbeeld Macca's, maar heb je ooit gehoord van marktonderzoek. Dat is in dit geval niet zo moeilijk: Vraag gewoon in je omgeving hoeveel mensen er al van het bedrijf gehoord hebben. Zijn dat er in jouw ogen teveel, dan moet je er gewoon niet aan beginnen.
Je hebt inderdaad gelijk met je opmerking over anti en niet anti MLM en dat toont maar aan dat jij ook je menselijke trekjes hebt oftewel, je reageerde voor je alles gelezen had. Want anders had je al gezien dat ik die fout zelf al hersteld had.
En nee, dit zijn geen mensen die een deel van hun MLM inkomsten aan een of ander goed doel schenken, maar volledig los van MLM een groot aandeel leveren in de maatschappij, vooral op het gebied van liefdadigheid. Dat deden ze al voordat ze ooit van Euphony gehoord hadden.
Wat betreft het inkomen van jan met de korte achternaam: Artiesten kun je niet echt onder die noemer vangen, want als artiest moet je echt wel wat kwaliteiten hebben (al vraag ik me dat na het horen van het songfestival wel af) en dat is dus niet iets waar iedereen gelijke kansen heeft.
Overigens accepteer ik je verhaal over het pensioen niet helemaal, want ik weet wel dat jij niet veel pensioen opgebouwd KUNT hebben als je inderdaad nog maar 26 bent en part-time werkt. Hoe je daarnaast concludeerd dat ik GEEN pensioen heb is me een raadsel. Ik kan namelijk mijn passieve inkomen gebruiken om in mijn pensioenfonds te stoppen of er op andere manieren mee te investeren. Dat kan jij niet, want je hebt geen passief inkomen (tenminste, niet voor zover ik weet)