Verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Dat doe ik dan ook door niet met MLM te beginnen
Typisch Hollands gedrag , het wijzen met het vingertje. Zogauw iemand zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt wordt het eraf gemaaid.
Weer typisch MLM gedrag. Zodra er geen argumenten meer zijn en er dus niet inhoudelijk gereageerd kan worden wordt er weer 1 of ander gezegde van stapel gehaald.
Wel zelf even in het zwart een verbouwing laten doen, een beun de auto een beurt laten geven enz enz.
Hiermee schaad je de overheid en daarmee indirect inderdaad eigenlijk iedereen. Aan de andere kant is het zwarte circuit zo groot dat het in feite de economie zou schaden als deze van de ene op de andere dag zou ophouden te bestaan. Daarnaast is het voor velen de enige manier om nog een redelijk inkomen te kunnen verwerven. Maar goed, dit terzijde, want dit heeft weer totaal niets te maken met de discussie over MLM.
Quote: In theorie werkt MLM altijd,
Juist niet!!!
Juist, student nu zijn we er !!! In theorie werkt het niet, in de praktijk juist wel !!!!
DAT heb ik niet gezegd. Niet mijn woorden verdraaien gast! Ik heb hier al een aantal analogieen gebruikt om uit te leggen waarom MLM in de praktijk niet werkt. Met zo'n simpele uitspraak als hierboven kom je er niet vanaf.
Zeker niet voor iedereen,
Lees: Voor de meesten niet.
maar iemand die het op de juiste manier doet heeft toch een goede kans van slagen.
Lees: Voor degenen die er op tijd bij zijn (enz.).
De meest mensen hier op de forum weten niet precies hoe mlm echt werkt.
Krijgen we die weer, ook zo'n standaardreactie. Bijna iedereen op dit forum snapt precies hoe MLM werkt, dat is juist de reden dat ze er voor of tegen zijn.
En allemaal niet het onderscheid tussen 2 of meer netwerkmarketing bedrijven.
Dat hoeft ook niet aangezien de discussie over MLM gaat, en niet over MLM bedrijven.
Wanneer je bij een mlm bedrijf alleen met inschrijvingen van nieuwe mensen (plus omzet) je verdiensten kunt behalen dan zou ik gauw weg gaan.
Mooi, dan moet je dus bij zo'n beetje alle MLM's weglopen, behalve bij degenen waar je met enkel zelf verkopen goed kunt verdienen. En dat zijn er niet zo heel erg veel. Dat hoeft dan niet eens direct te komen doordat de uitgekeerde percentages niet hoog zijn, maar meer doordat je als enkeling maar een beperkt aantal klanten kunt bedienen, om nog niet eens te spreken over interne concurrentie. Daarnaast is het ook geen MLM als je geen anderen zou werven, dan is het SLM.
Ook als het een bekend /goed mlm bedriif is in de ogen van de vertegenwoordiger. (dat maken ze er wel van)
Hier snap ik niets van. Als de vertegenwoordiger het een goed bedrijf vind dan moet je hard weglopen? Snap jij er zelf eigenlijk wel iets van??
Tegenstanders hebben hier op de forum zeer goede argumenten gezegd,vaak waar. Maar helaas het geldt niet voor elk bedrijf.
Niet die argumenten die gericht zijn op specifieke MLM bedrijven nee, maar wel die argumenten die gericht zijn tegen MLM zelf. Die gelden voor alle MLM bedrijven omdat alle MLM bedrijven gebruik maken van... juist... MLM.
Zo ook dat hier 90% van de voorstanders weinig inside information van een mlm bedrijf weten.
Ik heb geen inside info nodig van een specifiek MLM bedrijf om te kunnen bepalen of MLM an sich een werkend en/of goed concept is.
Maar tegenwoordig zijn mensen in het algemeen wel beter geinformeerd,
Dat blijkt inderdaad. In de afgelopen week heb ik 2 mensen gesproken (een collega en mijn zusje) die beiden niets te maken wilden hebben met MLM toen zij werden uitgenodigd voor presentaties.
Bijna bij elk mlm bedrijf heb je niets te zeggen!!!!
Juist. Dus in feite zijn het gewoon distributeurs, niets meer en niets minder.
Tegenstanders ,jullie missen een ding. Geen echte praktijk ervaring!Dat is wel een belang om met alles mee te kunnen discussieren. Zoals een accountant bij de cijfers blijft en niet met de ondernemer mee kan ondernemen. Een goede accountant kan dat wel.
Wat een geweldige vergelijking
![Rolling Eyes :roll:](./../images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Een accountant met de taak de cijfertjes te controleren op juistheid hoeft in feite niet eens te weten over welk bedrijf of branche het gaat. Maar goed, die praktijkervaring is niet nodig om te kunnen bepalen of iets goed of slecht is. De NS doet z'n werk niet goed, ik hoef niet bij de NS te werken om dat te kunnen bepalen. Same for MLM.