LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Forever Living Products = kettingverkoop
Forever Living Products = kettingverkoop
Met de veroordeling van een gewezen distributeur van Aloë Vera (Forever Living Products) velde de correctionele rechtbank van Dendermonde (België) in 2005 een principevonnis dat de verkoop van deze producten als medisch wondermiddel in België verbiedt. De verkoper maakte zich volgens de rechtbank ook schuldig aan de wet op de handelspraktijken omdat hij deelnam aan kettingverkoop zoals bij een piramidespel.
BRON: http://www.stelling.nl/kleintje/403/SKEPTER.htm
Zie ook: http://webnieuws3.nieuwsblad.be/Article ... D=g0de16r4
Zie ook: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2003/02/18/Q002.htm
Het is verboden te verkopen door een beroep te doen op een methode van kettingverkoop, die erin bestaat een netwerk van al dan niet professionele verkopers op te bouwen waarbij iedereen enig voordeel verhoopt, meer door de uitbreiding van het net dan door de verkoop van producten of van diensten aan de consument. De deelneming met kennis van zaken aan dergelijke verkopen is eveneens verboden.
Met ketting verkoop wordt gelijkgesteld het sneeuwbalprocédé, dat erin bestaat aan de consument producten of diensten aan te bieden waarbij bij hem de verwachting wordt gewekt dat hij die producten of diensten gratis of tegen betaling van een som beneden de werkelijke waarde kan verwerven, op voorwaarde dat er bij derden tegen betaling bons, coupons of andere gelijkaardige titels geplaatst worden of dat er leden geworven worden of inschrijvingen ingezameld worden.
Het is verboden te koop aan te bieden of te verkopen door ten onrechte gewag maken van acties van menslievende en humanitaire aard of acties die gevoelens van vrijgevigheid bij de consument opwekken.
BRON: Artikel 84 van de wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument.
BRON: http://www.stelling.nl/kleintje/403/SKEPTER.htm
Zie ook: http://webnieuws3.nieuwsblad.be/Article ... D=g0de16r4
Zie ook: http://www.nieuwsbank.nl/inp/2003/02/18/Q002.htm
Het is verboden te verkopen door een beroep te doen op een methode van kettingverkoop, die erin bestaat een netwerk van al dan niet professionele verkopers op te bouwen waarbij iedereen enig voordeel verhoopt, meer door de uitbreiding van het net dan door de verkoop van producten of van diensten aan de consument. De deelneming met kennis van zaken aan dergelijke verkopen is eveneens verboden.
Met ketting verkoop wordt gelijkgesteld het sneeuwbalprocédé, dat erin bestaat aan de consument producten of diensten aan te bieden waarbij bij hem de verwachting wordt gewekt dat hij die producten of diensten gratis of tegen betaling van een som beneden de werkelijke waarde kan verwerven, op voorwaarde dat er bij derden tegen betaling bons, coupons of andere gelijkaardige titels geplaatst worden of dat er leden geworven worden of inschrijvingen ingezameld worden.
Het is verboden te koop aan te bieden of te verkopen door ten onrechte gewag maken van acties van menslievende en humanitaire aard of acties die gevoelens van vrijgevigheid bij de consument opwekken.
BRON: Artikel 84 van de wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument.
Re: Forever Living Products = kettingverkoop
@ mlmangel,
Let nu eens op.
Deze distributeur is veroordeeld.
NIET het bedrijf!
Terecht dat hij is teruggefloten en bestraft.
Maar voor jou weer aanleiding te vermelden dat FLP een kettingverkoop, / pyramideverkoop is?
LEZEN, mlmangel! Lezen!
Waar ga je nu weer mee komen?
Let nu eens op.
Deze distributeur is veroordeeld.
NIET het bedrijf!
Terecht dat hij is teruggefloten en bestraft.
Maar voor jou weer aanleiding te vermelden dat FLP een kettingverkoop, / pyramideverkoop is?
LEZEN, mlmangel! Lezen!
Waar ga je nu weer mee komen?
So be itEen vervaarlijke crimineel, die 20 jaar geleden in mlm heeft "gezeten" heeft gisteravond de kanarie van zijn buren aangerand?
sobeit,
1. Lees ook het tweede deel van voorgaande thread.
2. Lees ook al de info ik je beschikbaar stel, als je de link had gevolgd, had je gelezen dat:
1. Lees ook het tweede deel van voorgaande thread.
2. Lees ook al de info ik je beschikbaar stel, als je de link had gevolgd, had je gelezen dat:
FLP = MLM = kettingverkoop = illegaalTegelijk drong het openbaar ministerie erop aan Geert V. ook schuldig te verklaren aan deelname van kettingverkoop, door in het netwerk te stappen van Forever Living Products, wat volgens het parket vergelijkbaar is met het verboden piramidespel.
De rechtbank gaf het openbaar ministerie over heel de lijn gelijk.
@ mlmangel,
Niet stug vol blijven houden.
wanneer FLP veroordeeld zou zijn, zouden de mlm-ers er als eerste vanaf weten!
IK garandeer je dat deze rechtbank NIET FLP veroordeeld heeft, maar deze distributeur.
En laat anders maar de rechtbank stukken zien!
Veel waarschijnlijker is het dat het verstand van de verslagever op hol is geslagen en dat de wens de vader van de gedachte was... LOL
FLP = MLM = soort van kettingverkoop = helaas legaal!
So be it
Niet stug vol blijven houden.
wanneer FLP veroordeeld zou zijn, zouden de mlm-ers er als eerste vanaf weten!
Dat kan de persoonlijke mening zijn van de "rechtbank", maar de logica zegt mij dat heel mlmland op zijn kop zou hebben gestaan, wanneer het bovenstaande juist is.Tegelijk drong het openbaar ministerie erop aan Geert V. ook schuldig te verklaren aan deelname van kettingverkoop, door in het netwerk te stappen van Forever Living Products, wat volgens het parket vergelijkbaar is met het verboden piramidespel.
IK garandeer je dat deze rechtbank NIET FLP veroordeeld heeft, maar deze distributeur.
En laat anders maar de rechtbank stukken zien!
Veel waarschijnlijker is het dat het verstand van de verslagever op hol is geslagen en dat de wens de vader van de gedachte was... LOL
Laat de uitspraak maar zien... en tot dan... zul je moeten schrijven:FLP = MLM = kettingverkoop = illegaal
FLP = MLM = soort van kettingverkoop = helaas legaal!
So be it
Een rechtbank heeft geen persoonlijke mening, past de wetten toe. En op basis van de wet is de rechtbank tot de conclusie gekomen dat FLP aan kettingverkoop doet en dus illegaal handeld.Dat kan de persoonlijke mening zijn van de "rechtbank...
FLP = MLM = kettingverkoop = ILLEGAAL = SCAMTegelijk drong het openbaar ministerie erop aan Geert V. ook schuldig te verklaren aan deelname van kettingverkoop, door in het netwerk te stappen van Forever Living Products, wat volgens het parket vergelijkbaar is met het verboden piramidespel.
Laatst gewijzigd door mlmangel op 06 jul 2006 17:32, 2 keer totaal gewijzigd.
-
En als MLMangel echt goed kon lezen.....
Had hij gezien dat het een geheel ander land als NEDERLAND betreft....
Oh Ja...???
Wlke land dat dan vraagt MLMangel zich nu af??
Het betreft BELGIE!!
En als mlmangel echt goed is had hij dat geweten...
En als goed nadenkend en goed geinformeerd persoon weet mlmangel dat de BELGISCHE wetgeving niet opgaat voor NEDERLAND...
En btw. Iedere MLM'er weet dat de Belgische wetgevingbetreffende MLM iets strenger is dan de Nederlandse wetgeving...
Porbeer het opnieuw en nu met relevante artikelen etc.
GreetZ,
Alex van Breemen
Had hij gezien dat het een geheel ander land als NEDERLAND betreft....
Oh Ja...???
Wlke land dat dan vraagt MLMangel zich nu af??
Het betreft BELGIE!!
En als mlmangel echt goed is had hij dat geweten...
En als goed nadenkend en goed geinformeerd persoon weet mlmangel dat de BELGISCHE wetgeving niet opgaat voor NEDERLAND...
En btw. Iedere MLM'er weet dat de Belgische wetgevingbetreffende MLM iets strenger is dan de Nederlandse wetgeving...
Porbeer het opnieuw en nu met relevante artikelen etc.
GreetZ,
Alex van Breemen
Alex, Dat het zich in België afspeelt is duidelijk, het staat erin, derde regel. En dat de Belgische wetgeving niet van kracht is in Nederland is evident, zo geïnformeerd ben ik wel.
Dat de Belgische wetgeving strenger is ten opzichte van mlm scams wist ik niet. Jij weet het blijkbaar wel.
Kapza.nl, Marketshop.nl en Inkoopwijzer.nl verbieden reclame en/of werving voor mlm scams op hun website, en dreigt justitie in te schakelen indien personen dit wel doen.
Onderstaande, Nederlandse wetgeving is van toepassing op onafhankelijk mlm scam distributeurs. Voldoen jullie hieraan? Zoniet, dan werken jullie in de illegaliteit.
En als laatste stukje, uit onderstaande studie, op Europees nivo. Als je dit leest en nog steeds niet begrijpt dat mlm = scam, weet ik het ook niet meer. Er staat onder andere in dat:
Dat de Belgische wetgeving strenger is ten opzichte van mlm scams wist ik niet. Jij weet het blijkbaar wel.
Heb je er dan ook informatie over, over de Nederlandse en Belgische wetgeving betreffende mlm scams?En btw. Iedere MLM'er weet dat de Belgische wetgevingbetreffende MLM iets strenger is dan de Nederlandse wetgeving...
Kapza.nl, Marketshop.nl en Inkoopwijzer.nl verbieden reclame en/of werving voor mlm scams op hun website, en dreigt justitie in te schakelen indien personen dit wel doen.
BRON: http://www.kapaza.nl/conditions.cfmMulti Level Marketing (MLM) advertenties, advertenties met als inhoud "Snel veel geld verdienen" en advertenties waar mensen gevraagd worden voor Herbalife, Jafra Cosmetics, Kleeneze, DHS Club, Avon en homeparty's zijn niet toegestaan.
Wij kunnen persoonsgegevens beschikbaar stellen aan politie, justitie of aan derden in geval van overtreding van deze voorwaarden of misbruik.
BRON: http://www.marketshop.nl/register.phpObjecten waarin gestolen artikelen, vuurwerk, wapens en munitie,
(onderdelen van) mensen, nazi materiaal, drugs, medicijnen, (e-mail)
verzendlijsten, tabak/sigaretten, aandelen, gevaarlijke stoffen,
levende dieren, legitimatiebewijzen, loten, prijsvragen worden
aangeboden en Multi Level Marketing (MLM) advertenties of advertenties met als inhoud \\\\\\\"Snel veel geld verdienen\\\\\\\" zijn verboden.
BRON: http://www.inkoopwijzer.nl/index.php?id=16Advertenties waarin gestolen artikelen, vuurwerk, wapens en munitie, (onderdelen van) mensen, nazi materiaal, drugs, medicijnen, (e-mail) verzendlijsten, tabak/sigaretten, aandelen, Staffordshire terriers, Pitbull terriers, legitimatiebewijzen, loten, prijsvragen worden aangeboden en Multi Level Marketing (MLM) advertenties of advertenties met als inhoud 'snel veel geld verdienen' en/of 'thuiswerk' zijn niet toegestaan.
Onderstaande, Nederlandse wetgeving is van toepassing op onafhankelijk mlm scam distributeurs. Voldoen jullie hieraan? Zoniet, dan werken jullie in de illegaliteit.
BRON: Ministerie van Economische zaken www.ez.nl"colporteur: degene die in de uitoefening van een beroep of bedrijf door persoonlijk bezoek dan wel door of in samenhang met de aanprijzing van een goed of een dienst in een groep van ter plaatse van de aanprijzing aanwezige personen, tracht een particulier te bewegen tot het sluiten van een overeenkomst, strekkende tot het aan deze verschaffen van het genot van een goed, het aan deze verlenen van een dienst of het door deze als kredietnemer deelnemen aan een goederenkrediet"
BRON: Kamer van Koophandel www.kvk.nl"Waar moet ik als colporteur aan voldoen?
Als u wilt gaan colporteren moet u in de eerste plaats bij uw gemeente een ventvergunning aanvragen.
Tevens moet je zijn ingeschreven bij de KvK om een ventvergunning te mogen aanvragen."
En als laatste stukje, uit onderstaande studie, op Europees nivo. Als je dit leest en nog steeds niet begrijpt dat mlm = scam, weet ik het ook niet meer. Er staat onder andere in dat:
BRON : http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer ... r23_nl.pdfSnel rijk worden, piramideverkoop en MLM - Deze praktijken behelzen duidelijke zwendelarij en meer subtiele snode plannen.
@ mlmengel.....
Ik word een beetje moe van jou.
Laat de gerechtelijke stukken eens zien!!!!!!
Laat je toch niet zo voor de gek houden door een verslaggever.
En dan kunnen de door jouw genoemde bedrijven vinden dat mlm illegaal is..., net als jij..., maar dat MAAKT het nog niet illegaal.
En dan van de politie en justitie inschakelen is flauwekul.
Ze kunnen je blokkeren. That's it.
Laat je niet gek maken! (Je lijkt wel een dolle mlm-er....! LOL)
En naar mijn beste weten is FLP nog steeds, legaal, actief in België.
(je wilt TE graag dat dat niet zo is!)
Een mlm-er heeft niks te maken met de colportagewet.
(Tenzij hij of zij met een tasje met producten/diensten langs de deur gaat.)
Wanneer een rep van Euphony langs de deur zou gaan om zieltjes voor zijn zaak te winnen, is hij bezig met "vrije nieuwsgaring". Klaar.
Dat die persoon het verder niet aanspreekt om rep te worden..... en klant wordt, doet daat niks aan af.
MLM = kettingverkoop = ILLEGAAL = SCAM...dus...mlmengel doet DOM
(Drammen Over Mlm)
So be it (NB.... DOET dom.)
Ik word een beetje moe van jou.
Laat de gerechtelijke stukken eens zien!!!!!!
En dan kunnen de door jouw genoemde bedrijven vinden dat mlm illegaal is..., net als jij..., maar dat MAAKT het nog niet illegaal.
En dan van de politie en justitie inschakelen is flauwekul.
Ze kunnen je blokkeren. That's it.
Laat je niet gek maken! (Je lijkt wel een dolle mlm-er....! LOL)
En naar mijn beste weten is FLP nog steeds, legaal, actief in België.
(je wilt TE graag dat dat niet zo is!)
Een mlm-er heeft niks te maken met de colportagewet.
Wanneer een rep van Euphony langs de deur zou gaan om zieltjes voor zijn zaak te winnen, is hij bezig met "vrije nieuwsgaring". Klaar.
Dat die persoon het verder niet aanspreekt om rep te worden..... en klant wordt, doet daat niks aan af.
MLM = kettingverkoop = ILLEGAAL = SCAM...dus...mlmengel doet DOM
(Drammen Over Mlm)
So be it (NB.... DOET dom.)
-
En wat is dan precies het verschil met de encyclopediën verkoper die langs de deur komt? Komt die ook 'nieuwsgaren'? En doet het feit dat ik gewoon die encyclopedie koop en dus zijn klant word daar niets aan af?Een mlm-er heeft niks te maken met de colportagewet.
Voor wie is die colportagewetgeving dan eigenlijk nog wel bedoeld?
@ Econometrist,
En het IS al zo warm.......
Hij verkoopt een produkt! (en volgens mij mag je lectuur trouwens WEL aan de deur verkopen!)
En bestaan hele lijsten wat WEL en NIET mag.
Die rep van Euphony komt met een "idee" voor een samenwerking.
Feit is....:
Nog NOOIT heeft een mlm-er een colportage vergunning hoeven vragen om op een winkelcentrum te gaan staan en mensen te vragen of ze:
-Extra geld willen.
-Zichzelf financieel omnafhankelijk willen maken
etc.
Aan jullie de eer hier kamervragen over te stellen en justitie op ons spoor te brengen...LOL
So be it
En het IS al zo warm.......
KIJK nou eens wat je schrijft!En wat is dan precies het verschil met de encyclopediën verkoper die langs de deur komt? Komt die ook 'nieuwsgaren'? En doet het feit dat ik gewoon die encyclopedie koop en dus zijn klant word daar niets aan af?
Voor wie is die colportagewetgeving dan eigenlijk nog wel bedoeld?
Hij verkoopt een produkt! (en volgens mij mag je lectuur trouwens WEL aan de deur verkopen!)
En bestaan hele lijsten wat WEL en NIET mag.
Feit is....:
Nog NOOIT heeft een mlm-er een colportage vergunning hoeven vragen om op een winkelcentrum te gaan staan en mensen te vragen of ze:
-Extra geld willen.
etc.
Aan jullie de eer hier kamervragen over te stellen en justitie op ons spoor te brengen...LOL
So be it
Dus MLM is er niet op gericht om producten te verkopen, maar om meer distributeurs (mlm slachtoffers) te vinden.Nog NOOIT heeft een mlm-er een colportage vergunning hoeven vragen om op een winkelcentrum te gaan staan en mensen te vragen of ze:
-Extra geld willen.
Als verschillende media een samenvatting geven van de uitspraak van de rechtbank heb ik geen gerechtelijke stukken nodig.Laat de gerechtelijke stukken eens zien!!!!!!
Laatst gewijzigd door mlmangel op 07 jul 2006 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
@ mlmengel
OK.
Jij gelijk.
So be it
OK.
Jij gelijk.
So be it
@Alex
Alex, waar baseer je deze uitspraak op?En btw. Iedere MLM'er weet dat de Belgische wetgevingbetreffende MLM iets strenger is dan de Nederlandse wetgeving...
-
Natuurlijk!! Je mag ALLES aan de deur verkopen, zolang je maar de regels naleeft. Nouja, bijna alles. Financiële produkten, leningen en hypotheken en zo, dat mag niet.KIJK nou eens wat je schrijft!
Oh, nu komt de aap uit de mouw. Het euphonie zakenmannetje staat aan de deur om mij een BC-schap aan te smeren. En als ik dan maar ook mijn familie er in sleep, is het voor het zakenmannetje 3 of 4 vliegen in één klap. Niet de klanten, met een ventvergunning, maar de verse consultants, daar is men op uit. Ik dank je voor deze verduidelijking, jan.En bestaan hele lijsten wat WEL en NIET mag.
@ Econometrist,
Het wiel heb je niet uitgevonden, is het wel
En Aap Noot Mies, zal je bedoelen. En truus en Gerrit.
Wat een geniale opmerkingen, zeg......
Zonder colportage vergunning niet.
En DAAR ging het over!
Maar je mist wel meer.... LOL
JA. Juist.
Je hebt géén colportagevergunning nodig om mensen aan de deur, of op openbare plekken, te vragen of ze jouw ideeën interessant vinden?
Nadat je bij hen thuis, of op een bedrijfspresentatie met elkaar hebt gesproken en de persoon in kwestie wil niet met met je in zee, kan hij nog altijd klant van je worden, Karel Dirk Econometrist!
En je voelt je schijnbaar in het nauw gedreven?
So be it.
Het wiel heb je niet uitgevonden, is het wel
En Aap Noot Mies, zal je bedoelen. En truus en Gerrit.
Wat een geniale opmerkingen, zeg......
Je mag ALLES aan de deur verkopen, zolang je maar de regels naleeft. Nouja, bijna alles.
En DAAR ging het over!
Maar je mist wel meer.... LOL
Mijn hemel! Wat een conclusie!Die rep van Euphony komt met een "idee" voor een samenwerking.
Oh, nu komt de aap uit de mouw. Het euphonie zakenmannetje staat aan de deur om mij een BC-schap aan te smeren. En als ik dan maar ook mijn familie er in sleep, is het voor het zakenmannetje 3 of 4 vliegen in één klap. Niet de klanten, met een ventvergunning, maar de verse consultants, daar is men op uit. Ik dank je voor deze verduidelijking, jan.
JA. Juist.
Je hebt géén colportagevergunning nodig om mensen aan de deur, of op openbare plekken, te vragen of ze jouw ideeën interessant vinden?
Nadat je bij hen thuis, of op een bedrijfspresentatie met elkaar hebt gesproken en de persoon in kwestie wil niet met met je in zee, kan hij nog altijd klant van je worden, Karel Dirk Econometrist!
En je voelt je schijnbaar in het nauw gedreven?
So be it.
-
Duh. Dat je zo'n vergunning hebt is dus één van de na te leven regels.Je mag ALLES aan de deur verkopen, zolang je maar de regels naleeft. Nouja, bijna alles.
Totaal niet! Ik ben juist heel erg blij dat je de onduidelijkheid uit de lucht hebt gehaald of bij euphonie nu de prioriteit ligt bij het vinden van klanten of verkopers. De helderheid die je hebt verschaft kan niet uitgebreider; de prioriteit ligt zozeer op het vinden van nieuwe verkopers dat de vergunning voor het zoeken naar een klant niet eens op zak is.En je voelt je schijnbaar in het nauw gedreven?
Ik neem aan dat we een kenner als jij mogen volgen in deze opvatting en nu voor eens en voor altijd kunnen concluderen dat het bij de mlm niet erom gaat dat je de produkten verkoopt, maar dat je nieuwe mensen vindt die je als verkoper kan inschrijven. We kunnen dus in de toekomst van deze veronderstelling uitgaan.
Nogmaals dank voor deze opheldering!!
@ Econometrist,
juist. Klanten OF verkopers.
Maar daar ga jij straks weer de mist mee in.....LOL
Jij niet vergunning nodig hebben. Jij luisteren. Géén vergunning nodig!
En wat staat er nou hierboven?
Juist. De prioriteit is ZOWEL het zoeken naar KLANTEN als het zoekern naar vertegenwoordigers.
In één en hetzelfde, voor jouw doen, korte stukje, spreek je jezelf tegen.
Maar het kan natuurlijk een vergissing zijn, dat je eens één keer eerlijk bent!
Nee dus. Lees het bovenstaande nog maar eens over.
Ik stel voor dat je als straf het 20x opschrijft. LOL
Voortaan zal ik je uitspraak citeren en quoten:
De Econometrist zegt dat:
"bij euphonie nu de prioriteit ligt bij het vinden van klanten of verkopers.".
Zijn we het zomaar eens!
So be it (the rectifier)
Ik ben juist heel erg blij dat je de onduidelijkheid uit de lucht hebt gehaald of bij euphonie nu de prioriteit ligt bij het vinden van klanten of verkopers.
juist. Klanten OF verkopers.
Maar daar ga jij straks weer de mist mee in.....LOL
Versta jij geen Nederlands?de prioriteit ligt zozeer op het vinden van nieuwe verkopers dat de vergunning voor het zoeken naar een klant niet eens op zak is.
Jij niet vergunning nodig hebben. Jij luisteren. Géén vergunning nodig!
En wat staat er nou hierboven?
Juist. De prioriteit is ZOWEL het zoeken naar KLANTEN als het zoekern naar vertegenwoordigers.
In één en hetzelfde, voor jouw doen, korte stukje, spreek je jezelf tegen.
Maar het kan natuurlijk een vergissing zijn, dat je eens één keer eerlijk bent!
Ja.Ik neem aan dat we een kenner als jij mogen volgen in deze opvatting
en nu voor eens en voor altijd kunnen concluderen dat het bij de mlm niet erom gaat dat je de produkten verkoopt, maar dat je nieuwe mensen vindt die je als verkoper kan inschrijven.
Nee dus. Lees het bovenstaande nog maar eens over.
Ik stel voor dat je als straf het 20x opschrijft. LOL
Graag gedaan.Nogmaals dank voor deze opheldering!!
Voortaan zal ik je uitspraak citeren en quoten:
De Econometrist zegt dat:
"bij euphonie nu de prioriteit ligt bij het vinden van klanten of verkopers.".
Zijn we het zomaar eens!
So be it (the rectifier)
-
Ja, ik weet het ten slotte niet precies want jij bent hier de kenner en niet ik, maar wat is hiervoor dan de juridische grondslag en wat is het verschil tussen de mlm-er die aan de deur een belcontract komt verkopen aan een klant en ieder ander die door persoonlijk bezoek dan wel door of in samenhang met de aanprijzing van een goed of een dienst in een groep van ter plaatse van de aanprijzing aanwezige personen, tracht een particulier te bewegen tot het sluiten van een overeenkomst, strekkende tot het aan deze verschaffen van het genot van een goed, het aan deze verlenen van een dienst of het door deze als kredietnemer deelnemen aan een goederenkrediet?Jij niet vergunning nodig hebben. Jij luisteren. Géén vergunning nodig!
Met andere woorden; waarom zou de euphonie loopjongen dan géén colporteur zijn en de encyclopediënverkoper wél?
@ Econometrist,
Nu. Het laatste wat ik er over zeg, want je WIL het niet begrijpen.
De encyclopediënverkoper biedt een produkt aan!
(Ik zei al eerder.... sommige produkten mogen zonder colportagevergunning aangeboden worden, zoals bloemen en lektuur!
daar zijn hele lijsten voor. Dus je voorbeeld van de encyclopediënverkoper gaat hier wat mank....! )
De Euphony, of andere mlm-er die gaat bezig met intervieuws......:
Vraag, vraag, vraag.... en dan:
Wat zou u van het idee vinden dat wij gaan samenwerken?
Zou u parttime er € 400 bij kunnen gebruiken?
Etc. etc.
Dat daar later dan een "klant" uitkomt, is een ander verhaal.
Heeft niets meer te maken met het oorspronkrlijke doel.
Het kan natuurlijk zijn dat de wet in deze de laatste 5 jaar veranderd is, maar waarschijnlijk is dat niet.
Vrije nieuwsgaring zal in alle democratische landen een vrijheid blijven.
(Jij gaat het ongetwijfeld "misbruik" noemen?)
Verder ga ik hier niet op door.
Kost te veel van mijn tijd. Ik ben niet iemand die van details houd.
mvg. So be it
Kan je dat voortaan niet samenvatten?Ja, ik weet het ten slotte niet precies want jij bent hier de kenner en niet ik, maar wat is hiervoor dan de juridische grondslag en wat is het verschil tussen de mlm-er die aan de deur een belcontract komt verkopen aan een klant en ieder ander die door persoonlijk bezoek dan wel door of in samenhang met de aanprijzing van een goed of een dienst in een groep van ter plaatse van de aanprijzing aanwezige personen, tracht een particulier te bewegen tot het sluiten van een overeenkomst, strekkende tot het aan deze verschaffen van het genot van een goed, het aan deze verlenen van een dienst of het door deze als kredietnemer deelnemen aan een goederenkrediet?
Met andere woorden; waarom zou de euphonie loopjongen dan géén colporteur zijn en de encyclopediënverkoper wél?
Nu. Het laatste wat ik er over zeg, want je WIL het niet begrijpen.
De encyclopediënverkoper biedt een produkt aan!
(Ik zei al eerder.... sommige produkten mogen zonder colportagevergunning aangeboden worden, zoals bloemen en lektuur!
daar zijn hele lijsten voor. Dus je voorbeeld van de encyclopediënverkoper gaat hier wat mank....! )
De Euphony, of andere mlm-er die gaat bezig met intervieuws......:
Vraag, vraag, vraag.... en dan:
Wat zou u van het idee vinden dat wij gaan samenwerken?
Zou u parttime er € 400 bij kunnen gebruiken?
Etc. etc.
Dat daar later dan een "klant" uitkomt, is een ander verhaal.
Heeft niets meer te maken met het oorspronkrlijke doel.
Het kan natuurlijk zijn dat de wet in deze de laatste 5 jaar veranderd is, maar waarschijnlijk is dat niet.
Vrije nieuwsgaring zal in alle democratische landen een vrijheid blijven.
(Jij gaat het ongetwijfeld "misbruik" noemen?)
Verder ga ik hier niet op door.
Kost te veel van mijn tijd. Ik ben niet iemand die van details houd.
mvg. So be it