Kristina en Osiris bedankt voor jullie reaktie. Jullie reaktie gaf mij de mogelijkheid om eens verder te gaan zoeken op dit onderwerp en de achtergronden van Herbalife en Karemor. Ik heb je website gevonden Osiris. Leuk om je op de foto te zien met jouw gezin.
Voor wat betreft Karemor kwam ik uit op een paar zeer interessante artikelen. Ik zou een ieder die dit formum leest willen adviseren de volgende webpagina's door te lezen.
http://www.phoenixnewtimes.com/issues/2 ... ure_1.html
http://www.report-scams.cc/MLMAdv22.htm
Ook voor wat betreft Herbalife ben ik interessante websites tegengekomen.
http://answers.google.com/answers/threadview?id=302284
Bovenstaande site heeft zeer veel interessante links
http://www.freewebs.com/herbalifereport/mystory.html
Enkele conclusies van mij:
- Zowel Herbalife als Karemor verkopen inferieure produkten, alhoewel het tegendeel wordt beweerd door de verkopers.
- Produkten van Herbalife zouden ephedra of ephedrine (een stof die in Ma Huang zit) bevatten. Ephedra en ephedrine verhoogt de bloeddruk waardoor je o.a. een verhoogde kans hebt op een hartaanval.
- Zowel Herbalife als Karemor verkopen produkten die op de normale markt (verkoop via winkels) geen kans zouden maken. Waarom? In de winkel kun je betere en vergelijkbare produkten goedkoper krijgen.
- Ik ben nog geen enkel MLM produkt tegengekomen die op de reguliere markt een kans zouden maken. Je kunt je afvragen waarom inferieure MLM produkten tegen een prijs worden verkocht die (ver) boven de marktwaarde liggen. Het antwoord ligt in de winst die het moederbedrijf zelf opstrijkt en het hoog bedrag dat aan bonussen wordt uitgekeerd aan distributeers.
- Omdat een MLM bedrijf inferieure produkten verkoopt, is het produkt zelf van ondergeschikt belang. Waarom zou ik een MLM prdukt kopen terwijl ik in de supermarkt om de hoek een beter en goedkoper produkt kan krijgen?
- Conclusie: Omdat het bij MLM produkten gaat om de verkoop van een inferieur en een te hoog geprijsde produkt, wordt de winst met name gehaald uit de uitgekeerde bonussen in de downline. Een MLM bedrijf heeft meer belang bij het uitbreiden van de downline dan het aanbieden van een produkt tegen een concurende prijs. Dat is ook de reden waarom de prijs van een MLM produkt (ver) boven de marktwaarde van het MLM produkt ligt. Een MLM produkt van EUR 50,00 zou net zo goed kunnen worden verkocht voor EUR 100,00, met als gevolg dat er nog hogere bonussen worden uitgekeerd aan de downline. Om de schijn echter van een pyramidespel te voorkomen worden de prijzen binnen het "acceptabele" gehouden.