LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn visie op MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.

Ik heb positieve ervaringen met MLM

JA!
2
29%
Nee!
5
71%

Totaal aantal stemmen: 7

antileugens

Re: Mijn visie op MLM

Ongelezen bericht door antileugens »

Om te voorkomen dat de tegenstanders wegkomen met hun pogingen om MLM zwart te maken terwijl ze geen argumenten hebben haal ik hier even het stuk op waar ze geen inhoudelijk antwoord op hadden en dat ze hebben ondergesneeuwd:

"Ons zeeppoeder bevat geen vulmiddel, kijk eens hoe goed het helemaal in water oplost!"
>> Nou, dat is leuk, maar zout bijvoorbeeld, lost ook volledig op in water, dus het feit dat het goed oplost, wil niet zeggen dat het ook bij lage hoeveelheden ook schoon wast.
Vulmiddel lost niet op.
"We besparen want we maken geen reclame"
>> Nou, Amway, bijvoorbeeld sponsort sporters met Nutrilite. Dit zijn puur commerciele contracten waar Amway de sporter dik voor betaald. De sporter zegt voor een dergelijke vergoeding wel dat ie het gebruikt en dat het goed is. Sponsoring is reclame, dus ze maken reclame.
Klopt maar wel veel minder.
"We hebben geen tussenhandel, je koopt gelijk bij ons in, is dus goedkoper!"
>> Nou, al die lagen in de 'upline' die over een verkocht product een bonus ontvangen, is minstens net zo duur als een tussenhandel. Klinkt leuk maar klopt niet. Daarom zijn de producten relatief duur. Productie van de producten is niet duurder dan andere merken.

De tussenhandel is veel duurder.
"Eigenlijk zijn onze eigen producten goedkoop"
>> Nou, nee als de marges naar de klant minimaal 30% zijn niet.
De marges in de 'normale' handel zijn veel groter.
"Financiele mogelijkheden zijn eindeloos"
>> Nou, dat kan wel zo zijn, maar als dit echt zo was, zouden er wel meer succesverhalen bekend zijn. Niet iedereen in dit plan wordt rijk, anders verdiend een ander niets aan je. Het succes percentage is erg laag. Na een jaar is ca. 90% gestopt als "IBO". Tevens bouw je als "zelfstandig ondernemer/ IBO" geen pensioen op, al die kosten komen er nog bij.
Daarbij komt jou succes over de ruggen van een ander, en wil je dat?
Falen komt over de rug van anderen, succes niet. Om succes te hebben, MOET je downline succes hebben.
Dit is maar een deel van de niet kloppende beweringen. Er is nog veel meer.
Allemaal ontkracht
Wat ook zo raar is, is dat het eigen gebruik van de producten zo wordt gestimuleerd. Ja, zo zeggen ze, dan ben je gebruiksdeskundige. Nou, ik zal je vertellen dat het waarschijnlijk erg goed is voor de omzet van de Upline.

Natuurlijk is dat goed voor de omzet van je upline, maar zou jij vis halen bij een visboer die zijn vis voor eigen consumptie bij de concurrent haalt?
Als MLM echt zo goed is, waarom gebruiken niet veeeeel meer bedrijven dit principe? MLM bedrijven blijven bestaan, omdat er continue nieuwe zieltjes worden gewonnen in meetings waar alles de hemel in wordt geprezen. Sekte achtige taferelen, juichen en joelen...

Heel veel bedrijven gebruiken MLM. En daar hebben we die uitgekauwde blabla over een sekte weer.

Het is een kwestie van even logisch nadenken en op voorstellen die te mooi klinken om waar te zijn, niet direct te reageren. Als het ECHT ZO GOED is, zouden er veel meer positief zijn.

Deel 1 ben ik het volledig mee eens, deel 2: Het valt me tegen dat jullie zo weinig tegenstanders weten te vinden die met bewijzen komen.
Ik denk dat de mensen DIE positief zijn, zelf IBO zijn en er tot hun nek in zitten. Ze zijn positief omdat ze anders hun eigen ramen ingooien. Vaak hebben ze een zolder vol staan van die spullen, omdat ze een inkoop target hebben om hun niveau en dus hun bonus/ salaris te behouden.
Onzin, vrijwel elke ex-Amway distributeur gebruikt nog steeds veel van de producten. Maar Amway is inmiddels in mijn ogen wel achterhaalt.
Kijk, iedereen is vrij om de eigen keuzes te maken, ik vertel alleen dingen die je op de bijeenkomsten niet hoort.

PS mijn schoonouders zijn na jaaaaren MLM-en niet bepaald rijk geworden.... Downline vinden lijkt een onmogelijke opgave, want, zeg eerlijk, zou jij het doen???

Ik zou zeker geen Amway doen maar als ik al niet binnen was zou ik wel serieus naar MLM kijken.

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Je kan je bijvoorbeeld informeren via http://www.angelfire.com/planet/mlmpage/

antileugens

Kijk, wederom geen inhoudelijk antwoord maar een afleidingsmaneuvre.

Point proven. tx angel.

mlmangel
Contacteer:

Dit was een discussie waar ik niet bij betrokken was, maar blijkbaar verwachtte antileugens een antwoord van me. Ik kan me niet herinneren dat hij dit aan mij heeft gevraagd.

Over vulmiddelen die al dan niet oplossen heb ik geen kaas gegeten, dus laat ik me er inhoudelijk niet over uit.

Wat de reclame betreft, iemand beweerde dat MLM's geen reclame maken, met het voorbeeld van Nutrilite is aangetoond dat ze wel reclame maken. Toegegeven, niet zoveel als reguliere bedrijven. Maar de oorspronkelijke uitspraak is wel ontkracht.

In MLM zijn de distributeurs de tussenhandel. Ze strijken allemaal commissies op, wat vergelijkbaar is met we omzetten van tussenhandel. En gezien het feit dat MLM producten veel duurder zijn dan gelijkaardige producten in de winkelrekken, kan alleen maar besloten worden dat de commissies voor de distributeurs hier ergens voor tussenzitten.

Wat het zogenaamde financiele succes van MLM'ers betreft, als ze echt zo succesvol waren hadden we dit al lang vernomen via de media. En zo wel, waar zijn dan al de succesverhalen in de media? Ik kon alleen negatieve artikelen vinden (http://www.angelfire.com/planet/mlmpage/mlmmedia.html).

Wat de visboer betreft, nee, natuurlijk gaat die niet op een ander vis kopen. Dit is net het inhoudelijk nergens op trekkend argument waarmee nieuwe mlm'ers aangezet worden om de mlm producten te kopen. Want anders komen ze niet geloofwaardig over, wordt hen verteld. Dan wordt het tenminste aan iemand verkocht. Het is gewoon een non-argument dat gebruikt wordt om nieuwe mlm'ers de mlm producten te slijten. Opvallend trouwens dat telecomboy steeds hetzelfde argument hanteerde.
Heel veel bedrijven gebruiken MLM.
O ja? Wel, vertel ons dan eens, wat is het precentage bedrijven in Nederland dat mlm gebruikt? Kan je dit inhoudleijk toelichten?
En daar hebben we die uitgekauwde blabla over een sekte weer.
Waarom heb je het plots over eens sekte? Wie heeft dit gezegd? En waarom mag het niet als sekte omschreven worden? En wat is hier trouwens inhoudelijk aan? Een inhoudelijk anwoord zou inhouden dat je aantoont waarom het geen sekte is.
Maar Amway is inmiddels in mijn ogen wel achterhaalt.
Waarom is Amway achterhaalt? Wat is je ervaring met hen? Ben je IBO'er geweest?
Ik zou zeker geen Amway doen maar als ik al niet binnen was zou ik wel serieus naar MLM kijken.
Kan je dit inhoudelijk beargumenteren?

antileugens

Kijk eens aan, van de 11 punten gaat hij er maar op 4 in. Maar ik zal op die 4 puntjes maar ff ingaan:

Heel veel bedrijven gebruiken MLM.
O ja? Wel, vertel ons dan eens, wat is het precentage bedrijven in Nederland dat mlm gebruikt? Kan je dit inhoudleijk toelichten?
Leuke afleidingsmaneuvre om een % te vragen. Want een percentage staat uiteraard slecht. De kans dat de plaatselijke schilder met MLM werkt is natuurlijk niet zo groot. Saillant detail is dat MIJN plaatselijke schilder toevallig wél een MLM'er is. :lol:
Maar hier een lijstje met namen van bedrijven die in Nederland gebruik maken van MLM:
Accor Hotels
Aces Computers
Active24 webhosting
Air Berlin
American Express
Arke Reizen
Belcompany
Conrad Electronica
Debitel
Dell Computers
Dixons
Dynabite
ECI
E[son
Essent
Free Record Shop
Hunkemoller
InkClub
Intercontinental Hotels
KPN
McAffee
Mexx
Modern
Neckerman
Otto
Overtoom
Pixmania
Sheraton
SNS Bank
Thomas Cook
Time Life
T-mobile
Tommy Hillfiger
Visa
En ik ben er vast een hele rits vergeten

[ote]
En daar hebben we die uitgekauwde blabla over een sekte weer.
Waarom heb je het plots over eens sekte? Wie heeft dit gezegd? En waarom mag het niet als sekte omschreven worden? En wat is hier trouwens inhoudelijk aan? Een inhoudelijk anwoord zou inhouden dat je aantoont waarom het geen sekte is. [/quote]
Mag ik jou dan zo maar voor willekeurig wat uitmaken? Ook op dit punt reageer je dus niet inhoudelijk.

[ote]
Maar Amway is inmiddels in mijn ogen wel achterhaalt.
Waarom is Amway achterhaalt? Wat is je ervaring met hen? Ben je IBO'er geweest? [/quote]
Ok, ik accepteer dat je doet alsof je deze topic nog niet gelezen hebt; lees hem dan nu maar helemaal want het antwoord is al gegeven.
Kan je dit inhoudelijk beargumenteren?
Ja, en ook die vraag is al in deze topic beantwoord.

En nu kun je maar beter ECHT inhoudelijk gaan reageren want als je dat niet doet en dit enkel weer de zoveelste poging is om de antwoorden waarop je geen reactie hebt onder te sneeuwen haal ik het deel waar de antwoorden staan gewoon weer naar boven.

mlmangel
Contacteer:

Er zijn meer punten waar ik op gereageerd heb, maar soit.

Je geeft een lijstje van bedrijven waarvan jij beweert dat ze met MLM werken. Om er eentje uit te nemen, KPN. Ik wist niet dat die met MLM werken? Hoe dan?

antileugens

Je hebt op meer van de punten gereageerd? Waar dan? (en dan versta ik wel onder een reactie een inhoudelijke reactie)

En KPN? Via de DHS shop, in samenwerking met Euphony in Spanje (da's een van die artikelen die je je niet herinneren kunt). Ze hebben het zelfs ff zelf geprobeerd ongeveer een jaar geleden.

Hm, en da's de enige waar je je twijfels over hebt?!

mlmangel
Contacteer:

In de voorgaande post.

Ach ja. KPN heeft daar een overeenkomst met Euphoney. Betekent dit dat KPN het MLM systeem zelf toepast?

Over de andere ook. Kan je aangeven hoe ze met mlm werken?

antileugens

Natuurlijk niet, KPN heeft de kennis niet in huis om een goede MLM op te zetten.

En hier dan het bewijs dat je een leugenaar bent:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... &start=120

Je reageert zelf op een positief artikel over een MLM bedrijf terwijl je doet of je geen positieve artikelen kunt vinden. Die topic staat bomvol met artikelen. En natuurlijk plaats je zo'n artikel niet op die bagger site van je want wee je gebeente als je daar iets positiefs over MLM neerpent.

De rest van de artikelen ga ik niet voor je opzoeken omdat dit al voldoende bewijs is dat je liegt als je het uitkomt.

mlmangel
Contacteer:

Een mlm bedrijf (Euphony) staat in een lijstje, en jij beweert dat het artikel positief is over MLM??? Alleen Euphony wordt vermeld in dat artikel, over mlm wordt niet gesproken. Waar in dat artikel staat er dan iets over MLM?

Maar goed, het is tenminste positief dat je een poging doet je beweringen te onderbouwen. Ga zo door, waar zijn de andere artikelen waarin MLM positief zou worden omschreven?
Natuurlijk niet, KPN heeft de kennis niet in huis om een goede MLM op te zetten.
Dus KPN laat zich niet in met mlm.

Vermoedelijk de anderen ook niet. Althans, je geeft wel een lijst en beweert dat ze zich met mlm inlaten, maar als we er lukraak eentje uitpikken blijkt dat ze niet zelf een of andere vorm van mlm toepassen, maar slechts diensten verkopen of verkopen aan een mlm bedrijf.

Dus je uitspraak dat vele bedrijven met mlm werken betekent niet dat ze het toepassen, maar er diensten of producten aan verkopen. Tja , het bedrijf waar ik werk heeft een frisdrankautomaat, volgens jou redenering betekent dit dus dat we met hen samenwerken, meer zelfs, hun systeem van werken toepassen?! Ja, zo kan ik het ook.

Dus herhaal ik mijn vraag, welke Nederlandse bedrijven passen het mlm systeem toe?

antileugens

Een mlm bedrijf (Euphony) staat in een lijstje, en jij beweert dat het artikel positief is over MLM??? Alleen Euphony wordt vermeld in dat artikel, over mlm wordt niet gesproken. Waar in dat artikel staat er dan iets over MLM?
Je moet je wel in bochten wringen he?!
Maar goed, het is tenminste positief dat je een poging doet je beweringen te onderbouwen. Ga zo door, waar zijn de andere artikelen waarin MLM positief zou worden omschreven?
Inderdaad, pogingen die jij niet onderneemt. En je moet nou maar eens ophouden te doen of je neus bloedt. Er is al duidelijk aangetoond dat je bewering dat je de artikelen niet gelezen had een leugen was.
Dus KPN laat zich niet in met mlm.
Alweer zo'n redenatie waar niks van klopt; KPN gaat in zee met een MLM bedrijf maar ze laten zich niet in met MLM?!
Vermoedelijk de anderen ook niet. Althans, je geeft wel een lijst en beweert dat ze zich met mlm inlaten, maar als we er lukraak eentje uitpikken blijkt dat ze niet zelf een of andere vorm van mlm toepassen, maar slechts diensten verkopen of verkopen aan een mlm bedrijf.
Nog een leugen. Je hebt echt de berichten in de pers over die samenwerking wel gelezen.
Dus je uitspraak dat vele bedrijven met mlm werken betekent niet dat ze het toepassen, maar er diensten of producten aan verkopen. Tja , het bedrijf waar ik werk heeft een frisdrankautomaat, volgens jou redenering betekent dit dus dat we met hen samenwerken, meer zelfs, hun systeem van werken toepassen?! Ja, zo kan ik het ook.

Dus herhaal ik mijn vraag, welke Nederlandse bedrijven passen het mlm systeem toe?
Misschien is het leuk voor jou om je hersens te pijnigen om, als ik daar op in ga, weer een uitvlucht te bedenken maar zoals gezegd, doe ik niet mee met je pogingen om een discussie onder te sneeuwen. Nog steeds heb jij geen antwoord op mijn vragen gegeven.

Aangezien je geen enkele intentie hebt om dat ook te doen en je enkel bezig bent om de discussie weer te laten verzanden door te doen of je van niks weet zal ik niet meer op je reageren tot je de vragen hebt beantwoord en je ook daadwerkelijk de artikelen waarvan je zeer goed op de hoogte bent op je site hebt geplaatst.

Tot dan zal ik enkel reageren als je weer leugens plaatst[/quote]

mlmangel
Contacteer:

In kronkels wringen? In dat artikel uit Trends staat Euponey alleen opgesomd, er wordt niets over mlm gezegd.
Inderdaad, pogingen die jij niet onderneemt. En je moet nou maar eens ophouden te doen of je neus bloedt. Er is al duidelijk aangetoond dat je bewering dat je de artikelen niet gelezen had een leugen was.
Hoezo ik onderneem geen pogingen, ik heb een lijst artikelen over mlm verzameld, geen enkele is positief.

En nergens heb ik gesteld dat ik het artikel niet gelezen heb. In tegendeel, ik heb het zelf geplaatst, dus je bewering dat ik het niet gelezen heb is te gek voor woorden. :roll:

Wel heb ik gesteld dat ik geen POSITIEF artikel over mlm uit de media heb gelezen. Een artikel waar een mlm bedrijf in een lijstje staat kan je moeilijk als positief omschrijven.
Alweer zo'n redenatie waar niks van klopt; KPN gaat in zee met een MLM bedrijf maar ze laten zich niet in met MLM?!
Juist, KPN zelf past mlm niet toe, ze doen alleen zaken met een mlm bedrijf, toch een elementair verschil. Trouwens, zonet gaf je zelf aan dat KPN niet de intelligentie beschikt om MLM toe te passen... Wat is het nou, wel of niet?!
Nog een leugen. Je hebt echt de berichten in de pers over die samenwerking wel gelezen.
Ja, die heb ik gelezen, was het uit het oog verloren. Maar goed, het gaat over KPN die zaken doet met een mlm bedrijf, niet over KPN die mlm principes toepast.

... en je ook daadwerkelijk de artikelen waarvan je zeer goed op de hoogte bent op je site hebt geplaatst.
De artikelen uit de media die ik over mlm heb gevonden staan op www.angelfire.com/planet/mlmpage. Mocht er een ontbreken, laat het me weten, dan voeg ik die toe. Tot hier toe wachten we nog steeds op een artikel uit de media dat zich positief uitlaat over MLM.

antileugens

Kijk, dat jij van alles insinueert is jouw probleem maar probeer niet te doen alsof ik dat doe. Ik heb geen woord gezegd over de intelligentie van KPN. Maar het doet je wel denken over hoe jij woorden interpreteert en wat dat zegt over jou.

En wat betreft dat je nu beweert dat je nooit beweert hebt dat je die artikelen niet gelezen hebt: http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 2&start=15

Inderdaad, te gek voor woorden; Je hebt het zelf geplaatst.

En dan dit:
Hoezo ik onderneem geen pogingen, ik heb een lijst artikelen over mlm verzameld, geen enkele is positief.
waarmee je aantoont dat je de positieve artikelen die je zelf hier hebt geplaatst NIET op je site zet.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan. Tsssttttt

Goed, je zult ook wel geen antwoord op de vragen gaan geven.

mlmangel
Contacteer:

Dat is waar, je hebt niets gezegd over de intelligentie van KPN. Je schreef:
Geplaatst op 29 Jul 2008 20:02 door antileugens

oef, daar zijn we het over eens, ik heb die artikelen geplaatst. Wanneer ga jij nu je bewering onderbouwen dat er positieve artikelen over mlm verschijnen in de media?
... waarmee je aantoont dat je de positieve artikelen die je zelf hier hebt geplaatst NIET op je site zet.
Hé, welk positief artikel? Trouwens, als je een positief artikel (uit de media!) aanreikt zal ik de link ernaar op mijn site plaatsen.

antileugens

Goh, je bent echt hopeloos he?! De halve thread gaat inmiddels over minstens één positief artikel (in de media!!!) dat je zelf hebt geplaatst en een heel aantal andere artikelen waarvan jij beweert dat je ze niet gezien hebt. Je beweerde zelfs dat je er niet een had gezien terwijl ik net bewezen heb dat je het ZELF geplaatst hebt.

Tegen zoveel domheid kan ik echt niet op. Ik laat je met rust om je niet nog meer af te laten gaan. Dat vind ik zielig.

mlmangel
Contacteer:

antileugens,kan je aangeven op welke wijze dit artikel (http://downloads.euphony.com/Belgie/Too ... oeiers.pdf) positief is over mlm?

Er worden in dit artikel bedrijven opgesomd die het goed doen. O.a. Euphoney staat in dit lijstje. Maar over mlm an sich staat er niets in dit artikel.

Het artikel stond al op de site http://www.angelfire.com/planet/mlmpage

Dus, we wachten nog steed op een positief artikel uit de media dat het mlm systeem positief beoordeeld. Als je er eentje kan geven, plaats ik het op bovenstaande site.

antileugens

Je liegt. Ik heb gisteren gekeken en het stond niet op de site. Je hebt het nu snel ff geplaatst om te doen alsof.

Ook heb ik nog ff gekeken of jij inderdaad wel degene was die dat artikel op dit forum hebt geplaatst: Ook dat was een leugen, het was namelijk mrtelecom.

mlmangel
Contacteer:

Het stond er al langer op, maar soit.

Jij zei eerder dat ik het geplaatst zou hebben, nu zeg je dat mrtelecom het geplaatst heeft?! Nochtans vond ik onderstaande, ik kan nergens een eerdere plaatsing door mrtelecom vinden.
Geplaatst op 25 Mei 2007 12:44 door mlmangel ... Als je het Trends artikel (http://downloads.euphony.com/Belgie/Too ... oeiers.pdf) leest ...
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... c&start=75

Maakt niet uit wie het geplaatst heeft, het punt is dat het artikel uit Trends zich niet uitlaat over MLM an sich. Net als artikelen uit bijvoorbeeld Forbes. Die kan je nalezen via http://www.angelfire.com/planet/mlmpage/mlmmedia.html

Dus blijft er nog steed de vraag waar dan de positieve artikelen uit de media zijn waarvan antileugens zegt dat ze bestaan?

antileugens

mlmangel

Reacties: 610
Bekeken: 22343

Categorie: Multi Level Marketing (MLM) Geplaatst op: 31 Jan 2008 15:23 Onderwerp: Euphony en die andere geweldige mlm telefoonaanbieder
Hoezo, ik kan mijn ongelijk niet toegeven, in mijn voorgaand bericht staat letterlijk: "Aha, ze bestaan dus toch die positieve artikels! Goed voor Euphony."!
Hm, last van een slecht geheugen of gewoon een leugenaar?!

mlmangel
Contacteer:

Als je het bericht leest (http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... &start=435), kan je lezen dat het over Euphony gaat, niet over mlm!

Dus, mijn vraag blijft, heb je positieve artikelen uit de media over MLM?

Gesloten